Varmin / kestävin "nyky" mersun diesel tekniikka ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
M-B-Z
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:47

Varmin / kestävin "nyky" mersun diesel tekniikka ?

Viesti Kirjoittaja M-B-Z »

Mitä mieltä olette, mikä on käyttövarmuudeltaan / kestävyydeltään paras mersun diesel moottori, jos vertailu ajanjaksoksi otetaan vaikka 1995-2005 ??

Samat kommentit haluaisin kuulla ko. ajanjakson vaihteistoista, mikä niistä olisi varmatoimisin ?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ööö... :D W124sen OM601-OM603 koneet. ja ehkä OM606 asti. Niissä ei ole vielä mitään sähkölisukkeita. :D Vaihteistoksi melkein valitsisin automaatin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kysyn vielä, että onko tosiaan normaaleista vaihteistoista, ei siis vahvistetuista niin automaattit kestävämpiä, kuin manuaalit? jos kyseessä on vaikka 300D?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllähän kaikki dieselpadat itsessään ovat todella lujia. En ole kuullut, että kukaan olisi ajanut väljäksi näitä uudempia koneita. Apulaitteissa saattaa olla hämminkiä, kuten Lucaksen syöttöpumpussa.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

JP74 kirjoitti:Kyllähän kaikki dieselpadat itsessään ovat todella lujia. En ole kuullut, että kukaan olisi ajanut väljäksi näitä uudempia koneita. Apulaitteissa saattaa olla hämminkiä, kuten Lucaksen syöttöpumpussa.
Mitä varten TAAS piti mainita tuo lukas,onko jotain vittuilua.mopo
Avatar
Juhana H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 15.09.2004 00:33
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

mopo kirjoitti:Mitä varten TAAS piti mainita tuo lukas,onko jotain vittuilua.mopo
Tuskinpa. Puhutaanhan täällä harva se päivä esmes M103:sen käynnistyvyys/käyntiongelmista, eikä sitä kukaan (kai) ota vittuiluna.
MB 300E 4Matic -93 (481 Bornite metallic)
Juhol@IRCnet, Quakenet
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Niin, ei kai kommenttien/kokemuksien esittäminen v..tuilua ole, kommentoikaa vaan, niillä autatte meitä joilla ei ole tietotaitoa joka-asiaan. Mä ainakin otan kaiken tiedon vastaan kiitollisuudella :)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mopo kirjoitti:Mitä varten TAAS piti mainita tuo lukas,onko jotain vittuilua.mopo
Siistitäämpä sitä kirjotuskieltä. Voi muuten kohta joku modeista valistaa muutenkin :D Ja mitä lucakseen tulee niin kaikkihan sen ongelmat tietää. :D
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kaikkihan sen myös tietää, että jos haluaa ongelmia mersussa, niin se kannattaa ottaa automaattina. Tuolta voi lukea noista vaihteisto murheista. Ei siellä paljon muuta käsitellä, kuin automaatti murheita. Näillä mekanisilla vehkeillä tuntuvat ajavan maailman tappiin asti ilman ongelmia, minkä nyt kytkinasetelman vaihtaa jossain 400000km hivakoilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

petri.n kirjoitti:Kaikkihan sen myös tietää, että jos haluaa ongelmia mersussa, niin se kannattaa ottaa automaattina. Tuolta voi lukea noista vaihteisto murheista. Ei siellä paljon muuta käsitellä, kuin automaatti murheita. Näillä mekanisilla vehkeillä tuntuvat ajavan maailman tappiin asti ilman ongelmia, minkä nyt kytkinasetelman vaihtaa jossain 400000km hivakoilla.

niin...tai 200tkm kohdalla :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

pera8x kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Kaikkihan sen myös tietää, että jos haluaa ongelmia mersussa, niin se kannattaa ottaa automaattina. Tuolta voi lukea noista vaihteisto murheista. Ei siellä paljon muuta käsitellä, kuin automaatti murheita. Näillä mekanisilla vehkeillä tuntuvat ajavan maailman tappiin asti ilman ongelmia, minkä nyt kytkinasetelman vaihtaa jossain 400000km hivakoilla.

niin...tai 200tkm kohdalla :roll:
Noh kytkimen kestoikään vaikuttaa aika paljon kuljettajan ajotapa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

no mulla on mittarissa 363tkm ja painelaakeri on alkanu kalkattaan tai sitten asetelman jouset on loppu.Eli kytkin remppaa kohta puolin tiedossa.Ja auto on ollut uutena taksissa. :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Tapio.P kirjoitti:no mulla on mittarissa 363tkm ja painelaakeri on alkanu kalkattaan tai sitten asetelman jouset on loppu.Eli kytkin remppaa kohta puolin tiedossa.Ja auto on ollut uutena taksissa. :D
just tota mää tarkotin. kalkattaa ja pitäs korjata.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ja matikilla ajaa vaivatta puoli miljoonaa, kunhan vain muistaa vaihtaa öljyt. Ainakin näillä vanhemmilla.

Harvempi edes huolii uudempaa mersua keppivalintaisena. Ymmärrän sen täysin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4679
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Varmin / kestävin "nyky" mersun diesel tekniik

Viesti Kirjoittaja tuikku »

M-B-Z kirjoitti:Mitä mieltä olette, mikä on käyttövarmuudeltaan / kestävyydeltään paras mersun diesel moottori, jos vertailu ajanjaksoksi otetaan vaikka 1995-2005 ??

Samat kommentit haluaisin kuulla ko. ajanjakson vaihteistoista, mikä niistä olisi varmatoimisin ?
Eipäs taida cdi- moottoreiden murheet johtua siitä moottorista itsestään, vaan tuntuupi, ainakin mitä täällä on kirjoiteltu, niin ongelmat kohdistuu niihin moottorin ympärillä majaileviin (sähkö)osiin, jotka on tyypillisesti tehnyt joku alihankkija. Sähköjohtoa ja komponentteja näissä uudemmissa on riittävästi.
Niinkuin JP74 jo kirjoittikin, niin väljäksi ajaminen taitaa olla niistä murheista pienimpiä.
Varmaan tietämys sähkölaitteiden vioista, sekä korjaamisista lisääntyykin, kunhan aikaa kuluu.
Taitavat kaikki uudemmat moottorit olla vielä aikas läheistä sukuakin toisilleen.
Taitaa olla vastaajasta itsestään, tai lukijasta kiinni, minkä kokee parhaaksi moottoriksi.
Eikö nuo lie kaikki hyviä.

Kestävin, ja varmatoimisin vaihteisto on varustettu 270cdi,n vauhtipyörällä ja kytkimellä ja siinä on viisi tai kuusi vaihdetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin