Tuulilasin puhdistus.
Tuulilasin puhdistus.
Taas kun lumet suli ja tuli märät hämärät tiet eteen, niin varsinkin vastaantulijan valojen häikäistessä huomaa ettei lasi ole todellakaan puhdas.
Milläs puhdistetaan että kanssa lähtee? Lian aiheuttaja on hieman kysymysmerkki , sekä mersussa että volkkarissa on samanlainen likakalvo tuulilasissa ja molemmissa on pesunesteenä käytetty samaa edullista -20°C valmislitkua, joten tuo voisi olla syy? Jos syy on pesunesteessä niin ei varmaankaan sillä lähde pois.
Millä puhdistatte tuulilasinne?
Siirsin pois Tekniikka -osiosta, sopinee tälle puolelle paremmin...ehkä... / Ari66
Milläs puhdistetaan että kanssa lähtee? Lian aiheuttaja on hieman kysymysmerkki , sekä mersussa että volkkarissa on samanlainen likakalvo tuulilasissa ja molemmissa on pesunesteenä käytetty samaa edullista -20°C valmislitkua, joten tuo voisi olla syy? Jos syy on pesunesteessä niin ei varmaankaan sillä lähde pois.
Millä puhdistatte tuulilasinne?
Siirsin pois Tekniikka -osiosta, sopinee tälle puolelle paremmin...ehkä... / Ari66
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Sama vaiva Rahikaisella Ja syyllinen oli tosiaan semmonen haistapaska
-20 pesuaine pari päivää sitte pesin lasin ensin kunnon lasinpesuvaahdolla ja sen jälkeen hankasin asetooni rievulla ja vielä kerta vaahdolla samalla putsasin sulan vielä ni vot sit vielä kunnon lasolit säiliöön ni ainakii muutaman päivän on nyt pyyhkiny meikäläisellä hyvin sen asetoonin kanssa vaan sen verran tarkkana ettei liehu ympärillä olevia kumi ja muoviosia .oon muuten samanlaisia ongelmia huomannu konepesun jälkeen ainakii jos on vahapesu mut sen kalvo häipyy muutamassa päivässä kun pyyhkjällä pyyhkii
-20 pesuaine pari päivää sitte pesin lasin ensin kunnon lasinpesuvaahdolla ja sen jälkeen hankasin asetooni rievulla ja vielä kerta vaahdolla samalla putsasin sulan vielä ni vot sit vielä kunnon lasolit säiliöön ni ainakii muutaman päivän on nyt pyyhkiny meikäläisellä hyvin sen asetoonin kanssa vaan sen verran tarkkana ettei liehu ympärillä olevia kumi ja muoviosia .oon muuten samanlaisia ongelmia huomannu konepesun jälkeen ainakii jos on vahapesu mut sen kalvo häipyy muutamassa päivässä kun pyyhkjällä pyyhkii
W124 300D aut -89
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Tuulilasi puhtaaksi
Usein tämä tuulilasi on niin kulunut etteivät siihen auta mikään pesuaine.En tierä onko tässä tapauksessa tästä kysymys mutta tollainen kulunut lasi on kyllä surkea ajettava Tämä vain kommenttina.
Kyllähän se on taivahan tosi että 100tkm ajettu tuulilasi on jo niin naarmunen että ajoa haittaa eikä siitä puhdasta saa paras mitä tossa viran puolesta oon nähny vanhempi herrasmies tuli vaihdattamaan lasia kun katsastuksessa "täys mulkku nihilisti inssi " oli pistäny lasin vaihtoon oli kuulemma ainakii 8 vuotta kelvannu samalla asemalla ja nyt sitte tälleen sorsitaan noh mersun mittarissa komeili yli 450tkm ja lasi oli alkuperäinen ei siitä ulos nähny mut muuten ehjä oli kävi kyllä isäntä pari päivää lasinvaihdon jälkeen kehumassa et on kuin olis autoo vaihtanu eikä enää aurinkoa vasten ajaessa tarvii sivuikkunasta kurkkia
mut tossa mulla on kolme kuukautta vanha lasi ja kesän pyyhki hyvin itikka lasolilla
mut tuota litkua kun työnsin säiliöön ni jopa alko ongelmat olis varmaan pelkällä pesuaineen vaihdolla puhistunu lasi kun olis muutaman päivän malttanu ootella
mut tossa mulla on kolme kuukautta vanha lasi ja kesän pyyhki hyvin itikka lasolilla
mut tuota litkua kun työnsin säiliöön ni jopa alko ongelmat olis varmaan pelkällä pesuaineen vaihdolla puhistunu lasi kun olis muutaman päivän malttanu ootella
W124 300D aut -89
Kun auton pesee vahapesulla, pitäisi lasi pestä sen jälkeen kunnon ikkunapesuaineella, muuten kalvot jääyttewi kirjoitti:oon muuten samanlaisia ongelmia huomannu konepesun jälkeen ainakii jos on vahapesu mut sen kalvo häipyy muutamassa päivässä kun pyyhkjällä pyyhkii
nimimerkillä kokemusta on
autodidakti
Oletko töissä jossakin lasiliikkeessä?yttewi kirjoitti:
mut tossa mulla on kolme kuukautta vanha lasi ja kesän pyyhki hyvin itikka lasolilla
mut tuota litkua kun työnsin säiliöön ni jopa alko ongelmat olis varmaan pelkällä pesuaineen vaihdolla puhistunu lasi kun olis muutaman päivän malttanu ootella
Mullakin on suht uusi lasi paikallaan hyvin näkee ulos, mutta kyllä se on niin jos vaihdat uuden lasin niin ei mene kauaakaan kun on se uusi lasi hajalla. Vaihdoin lasin joskus maaliskuussa ja pari viikkoa oli uusi ja virheetön lasi, kunnes eräänä kauniina iltana vastaan tulevan auton renkaasta lensi lasiin kivi sillä seurauksella, että ensin se halkesi vähän ja myöhemmin koko lasin lävitse .
Uskaltaakohan tässä enää uutta vaihtaa ollenkaan.
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Toni R kirjoitti:Oletko töissä jossakin lasiliikkeessä?yttewi kirjoitti:
mut tossa mulla on kolme kuukautta vanha lasi ja kesän pyyhki hyvin itikka lasolilla
mut tuota litkua kun työnsin säiliöön ni jopa alko ongelmat olis varmaan pelkällä pesuaineen vaihdolla puhistunu lasi kun olis muutaman päivän malttanu ootella
Mullakin on suht uusi lasi paikallaan hyvin näkee ulos, mutta kyllä se on niin jos vaihdat uuden lasin niin ei mene kauaakaan kun on se uusi lasi hajalla. Vaihdoin lasin joskus maaliskuussa ja pari viikkoa oli uusi ja virheetön lasi, kunnes eräänä kauniina iltana vastaan tulevan auton renkaasta lensi lasiin kivi sillä seurauksella, että ensin se halkesi vähän ja myöhemmin koko lasin lävitse . Mites tää liittyy keskusteltavaan aiheeseen,asiasta alkuperäiseen,Markettien halpis pesu/jäänesto aineet ei perjää Lasolille se ei jätä kalvoa.mopo
Uskaltaakohan tässä enää uutta vaihtaa ollenkaan.
Toni R kirjoitti:Oluetko töissä jossakin lasiliikkeessä?yttewi kirjoitti:
mut tossa mulla on kolme kuukautta vanha lasi ja kesän pyyhki hyvin itikka lasolilla
mut tuota litkua kun työnsin säiliöön ni jopa alko ongelmat olis varmaan pelkällä pesuaineen vaihdolla puhistunu lasi kun olis muutaman päivän malttanu ootella
Mllakin on suht uusi lasi paikallaan hyvin näkee ulos, mutta kyllä se on niin jos vaihdat uuden lasin niin ei mene kauaakaan kun on se uusi lasi hajalla. Vaihdoin lasin joskus maaliskuussa ja pari viikkoa oli uusi ja virheetön lasi, kunnes eräänä kauniina iltana vastaan tulevan auton renkaasta lensi lasiin kivi sillä seurauksella, että ensin se halkesi vähän ja myöhemmin koko lasin lävitse .
Uskaltaakohan tässä enää uutta vaihtaa ollenkaan.
Sellaseen pieneenkin kivenjälkeen kannattaa teettää hartsipaikka ainakin jos jälki on lasin alaosassa ja suojata se ventti heti osumanjälkeen teipinpätkällä
joo lasiliikkeessähän sitä töissä ollaan
W124 300D aut -89
Hyvin kesti hartsipaikka omassani, 1,5 vuotta mitä pidin autoa korjauksen jälkeen. Kiven isku oli just silmien korkeudella kuskin paikalla ja korjauksen jälkeen sitä ei huomannu, eikä häirinny yhtään. Tosi kätevä korjaus tapa.
Ja oli että, jos ei kestä, korjauksen hinta hyvitetään uudessa lasissa.
Ja oli että, jos ei kestä, korjauksen hinta hyvitetään uudessa lasissa.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Enimmäkseen lentävät esineet etelä-suomen teillä on irtoavat nastat.
Joka viikko napsahtaa, teipin palaset pitää olla koko ajan mukana.
Napsuminen alkoi heti ensi liukkaiden jälkeen, kun oli joukkoryntäys renkaiden vaihdossa.
Varsinkin kiihdytysramppien kohdalla todennäköisyys vaan kasvaa.
Yhden talven vanha tuulilasi ja kolme hartsipaikkaa jo tehty. Pienempiä iskuja on tullut lukuisia, ettei lukua muista
Isä ajelee maalla paljon sorateitä, itse ajelen miltei pelkästään etelä-suomen asfaltteja. Autoni konepelti on kuin ammuttu isän autoon nähden
Sanoisin vaan, että oli huono juttu poistaa roikeläppäpakko!
Joka viikko napsahtaa, teipin palaset pitää olla koko ajan mukana.
Napsuminen alkoi heti ensi liukkaiden jälkeen, kun oli joukkoryntäys renkaiden vaihdossa.
Varsinkin kiihdytysramppien kohdalla todennäköisyys vaan kasvaa.
Yhden talven vanha tuulilasi ja kolme hartsipaikkaa jo tehty. Pienempiä iskuja on tullut lukuisia, ettei lukua muista
Isä ajelee maalla paljon sorateitä, itse ajelen miltei pelkästään etelä-suomen asfaltteja. Autoni konepelti on kuin ammuttu isän autoon nähden
Sanoisin vaan, että oli huono juttu poistaa roikeläppäpakko!
autodidakti
No kyllähän minäkin siihen teippiä laitoin ja seuraavana aamuna lasiliikkeeseen. No aikaa ei niillä heti ollu siihen hartsi hommaan ja sanoivat jotta tuu klo 11 takas.
Takas kotiin ja olin lähössä 11 lasiliikkeeseen kun menin autoon oli lasi jo alkanu halkeemaan noin 10cm. Ajoin sitten lasiliikkeeseen jossa kaveri sano että on turha laittaa hartsia, pitää porata se halkeema kiinni. Porattiin ja kesti siinä pari viikkoa, jonka jälkeen lähti etenemään. Loput alareunasta halkesi sitten kun oli jo hieman kylmempi ilma ja lämpöä lasille ja kuului PAM halkesi koko matkallle.
Takas kotiin ja olin lähössä 11 lasiliikkeeseen kun menin autoon oli lasi jo alkanu halkeemaan noin 10cm. Ajoin sitten lasiliikkeeseen jossa kaveri sano että on turha laittaa hartsia, pitää porata se halkeema kiinni. Porattiin ja kesti siinä pari viikkoa, jonka jälkeen lähti etenemään. Loput alareunasta halkesi sitten kun oli jo hieman kylmempi ilma ja lämpöä lasille ja kuului PAM halkesi koko matkallle.
on se vaan hyvä homma että muuttivat sitä roiskeläppä hommaa,pysyy lasit paremmin ehjänä. sen verran pittä sorateitäkin kulkea.
roiskeläpät ohjaa vedet,kivet ja nastat vastaan tulijan silmille.
mitä se haittaa jos auton taakse jostain lentää maantie vauhdissa
luulisi turvavälin riittävän ettei tule rojut tule takana tulevan keulaan eikä lasiin.
joo on huomattu semmoinen kalvo ikkunassa noilla halpis pesuaineilla
ilmeisesti se aines haihtuu liian hitaasti tms...kun pyyhkimet(men)sammuttaa niin kalvo haihtuu pois öö sekunnissa kahdessa
roiskeläpät ohjaa vedet,kivet ja nastat vastaan tulijan silmille.
mitä se haittaa jos auton taakse jostain lentää maantie vauhdissa
luulisi turvavälin riittävän ettei tule rojut tule takana tulevan keulaan eikä lasiin.
joo on huomattu semmoinen kalvo ikkunassa noilla halpis pesuaineilla
ilmeisesti se aines haihtuu liian hitaasti tms...kun pyyhkimet(men)sammuttaa niin kalvo haihtuu pois öö sekunnissa kahdessa
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
liian monta subarua..
Pitää TÄYSIN PAIKKAANSA..mutta roiskeläppien sijaan minä puolestani kiinnittäisin huomioin asian varainaiseen aiheuttajaan eli nastoihin..minä KIELTÄISIN NASTAT SAMANTIEN jos saisin päättää!!!!!!!felmit kirjoitti:Enimmäkseen lentävät esineet etelä-suomen teillä on irtoavat nastat.
Joka viikko napsahtaa, teipin palaset pitää olla koko ajan mukana.
Napsuminen alkoi heti ensi liukkaiden jälkeen, kun oli joukkoryntäys renkaiden vaihdossa.
Varsinkin kiihdytysramppien kohdalla todennäköisyys vaan kasvaa.
Yhden talven vanha tuulilasi ja kolme hartsipaikkaa jo tehty. Pienempiä iskuja on tullut lukuisia, ettei lukua muista
Isä ajelee maalla paljon sorateitä, itse ajelen miltei pelkästään etelä-suomen asfaltteja. Autoni konepelti on kuin ammuttu isän autoon nähden
Sanoisin vaan, että oli huono juttu poistaa roikeläppäpakko!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Suurin syy kuitenkin lienee tämä kitkarengas tai nastakitkarengas. Lamellinvälit täynnä kiviä hikoitetun alueen jälkeen ja sitten konetiellä kaikki sinkoutuu liikkeelle. Takana tulevien kustannuksella tietenkin.
Jos kiellettäis nastarenkaat ja kitkarenkaat niin alkaa varmaan olla aika liukasta talvisin
Jos kiellettäis nastarenkaat ja kitkarenkaat niin alkaa varmaan olla aika liukasta talvisin
Viime keväänä lenkillä käydessäni keräilin huvikseni tuota hiekoitushiekkaa kun kaikki olivat sitä mieltä, että nastat siellä vain lentelee.
Irronneen nasta iskemän erottaa lähes aina kiveniskemästä..näin kertoi minulle Novus-korjaamon kaveri viime talvena, kun olin kolmatta kertaa nastan iskemää paikkauttamassa samana talvena..
Suurin osa ainakin hänelle korjattaviksi tulevista iskemistä/halkeamista on kuulemma irronneiden nastojen aiheuttamia. (ei siis kitkarenkaista irtoilevia kiviä)
Hyvää tässä on ainoastaan se että nykyiset korjausmenetelmät ovat erinomaisia ja pahaltakin vaikuttavat iskemät ja halkeamat saadaan lähes näkymättömiin.
No, vaikka nastat tuulilaseja rikkovatkin niin se on vain yksi osasyy sille miksi ne nastarenkaat pitäisi mieluiten kieltää kokonaan.
Suurin osa ainakin hänelle korjattaviksi tulevista iskemistä/halkeamista on kuulemma irronneiden nastojen aiheuttamia. (ei siis kitkarenkaista irtoilevia kiviä)
Hyvää tässä on ainoastaan se että nykyiset korjausmenetelmät ovat erinomaisia ja pahaltakin vaikuttavat iskemät ja halkeamat saadaan lähes näkymättömiin.
No, vaikka nastat tuulilaseja rikkovatkin niin se on vain yksi osasyy sille miksi ne nastarenkaat pitäisi mieluiten kieltää kokonaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ei ne nastat uusista laadukkaista renkaista mihinkään lähde jos ei kohella reikä päässä. Mulla ei ainakaan viime talven aikana lähtenyt ainootakaan nastaa paljon parjatuista HP4:sista vaikka kilometrejä kertyi sentään ~20k.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei lähde ei.PM kirjoitti:Ei ne nastat uusista laadukkaista renkaista mihinkään lähde jos ei kohella reikä päässä.
Mutta himppasen huvittavaa on katsella ainakin täällä päin Suomea, kun liikennevaloista lähdetään lähes pääsääntöisesti renkaat tyhjää lyöden sulalla asvaltilla ja nastat tien pintaa repien
Jep.PaHa kirjoitti:Halpoja nesteitä käyttelen jatkuvasti, ja näis halvoiskin nesteis on suuria eroja.
Itse hain Lidlistä 25 litraa (5 kannua) sitä etanolipohjaista -70 ºC -nestettä.
Tuntuu toimivan hyvin, vaikka hinta oli 5,99 € / 5 l.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mitä nyt katselin niin 3 eri merkkistä pesunestepurkkia löytyi minun jäljiltä tallin roskiksesta ja kaikki -20°C valmista litkua. Pitää kai ostaa jotain tosi äykeätä -70°C litkua ja ruiskutella sitä raakana.... Asetonilla en viitsi ensimmäisenä ruveta putsaamaan, mutta toki sitä koetetaan jos ei muu auta. Mutta kyllä tuo kalvo on tullut pesunesteestä siihen lasiin.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Itse pyyhin toisinaan tuulilasin spriillä (on jotain teollisuusspriitä, Sinol ajanee saman asian).
Pika-apuna huoltoasemalla homma toimii niinkin, että spriitä huiskutellaan reippaasti lasille ja huoltsikan ikkunanpesuvehkeellä hinkkaillaan hetki.
Ja sitten baanalle.
Pika-apuna huoltoasemalla homma toimii niinkin, että spriitä huiskutellaan reippaasti lasille ja huoltsikan ikkunanpesuvehkeellä hinkkaillaan hetki.
Ja sitten baanalle.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki