E 290TD Moottori! V C250 TD

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

E 290TD Moottori! V C250 TD

Viesti Kirjoittaja theace »

Hei sinä joka tiedät mercedes E 290 tai 2,9 litraisen TD dieselin kuin omat taskusi.

Olen hankkimassa saksasta käyttöautoa itselleni. Tahdon autolta tilaa mutta myös suorituskykyä hevosvoimissa mitattuna kutakuinkin 150HV.

Voiko 2,9 litraista 290 TD (129HP) mottoria lastuttaa turvallisesti niin, että siinä ilmenisi noin 20HP teholisäys, eikä se rasittaisi konetta kuitenkaan kohtuuttomasti. Onko kyseinen toimenpide edes mahdollista pelkällä ruiskulastulla.

Nimittäin haluttu tehomäärä 150HP löytyy 96- C250 TD moottorista, joka on siis pienemmällä litratilavuudella.

Minkälainen kyseinen auto muuten on, eli kumpi automalli koneineen on parempi. Jompikumpi tulee hankittua farmarina.

96- E290 TD

vai

96- C250 TD

Kertokaa viisaat, ettei tule poika kotiin paska kassissa.
M-B-Z
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:47

Viesti Kirjoittaja M-B-Z »

Mielestäni viisain ratkaisu olisi esim Italiasta löytyvä Mersun malli E 250 TD, eli sama moottori kuin C-mallissa, mutta tässä tapauksessa E-mallin korissa. Teholtaan parempi ja ennenkaikkea huomattavasti hiljaisempi kuin tuo 290 "kuorma-auton moottori". Itse olen ainakin vakavasti harkinnut tuollaista E 250 "väyrystä", pitäisi vain löytää jostakin hyvä ja luotettava välittäjä Italiasta!

Tässä muutamia esimerkkejä:

http://www.autoscout24.de/home/index/de ... potida2gar


http://www.autoscout24.de/home/index/de ... yonmjpp34y


http://www.autoscout24.de/home/index/de ... z1knxfyjvd
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Miksei samantien E300 turbodiesel, 177 hp ja suht helppo löytää.Verotkaan ei ole sen isommat kun E290:ssä,.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Noniin. Eli siis mersumiehellä on ilmeisesti alla tuo 290TD, oletko lastuttanut sen myös, ja jos niin mitkä ovat kokemukset. Onko ollut ehjiä kilometrejä tuon jälkeen.

Oma auton tarve ei ole sen kummempi kuin, että vähintään farmari, ja tulee ajettua semmonen normaali 25-30 tonnia vuodessa.

Ajelen tällä hetkellä 150Hp autolla, jossa tuo noin 300 vääntöä, siksi ujostelen 290'td vakiota, koska siinä tuo 129 HP vakiona.

MBZ mainitsi tuossa ylhäällä moottorin meluista yms. olen kyllä ajanut 250 vapaasti hengittävää C sarjaa, ja se kyllä kävi helkutin nätisti. Onko tuo 290TD siis sitten jotenkin kovaääninen tai mahdollisesti traktorin omainen. Houkutukset ovat silti suuret 290TD autoon. Onko se kestävä. En mielestäni ole törmännyt niihin takseissa. Tosin yleensä kun on taksia tarvinnut, on oltu siinä tilassa, että sillon ei oikeen ole suusta tullut mitään järkevää...
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Jysillä hyvä pointti, että menis suoraan tuohon 300TD väykkään. Niin hyvältä kun se kuulostaakin, niin näyttää siltä, että sitä ei saa manuaalina, ja vaikka kuinka itse tahtoisin automaatin, niin vaimo ei osaa ajaa sellaisella... kuulitte oikein!!! Eli vain manuaalit, siksi siis näyttää vaihtoehtoina olevan vain tuo 290TD tai tuo harvinainen 250TD, mille verot ovat tietysti kamalat kun niitä ei tietysti ole sumjessa kuin yksi ja siitäkin pyydetään kuukiviä.
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Itse painin saman asian kanssa jokunen aika sitten.Päädyin 290td:hen.Muutamalla tuttavalla on ollut 290td e ja ovat pelanneet hyvin.Tietääkseni tuota 290:koneita on sprinttereissä...ja yli 500tkm ovat ajaneet huhujen mukaan. :o Tyytyväinen olen ollut henk.kohtasesti autoon.Vääntöä löytyy ohituksiin.Lastutuksella ovat saaneet n:160hv ja kestäneet kuulemma ovat (esson baarin tieto).Ratti tangon läpivienti kumit ovat olleet hajalla usein noissa kuten itsellänikin oli ja resonointi ja meteli oli ikään kuin traktorissa.Kumin vaihdon jälkeen ongelma hävisi. :) ei anakaan omaa korvaa enään haittaa.
Pirssi w210
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla oli juuri tuolla 2,5 litraisella 20 venttiilisella turbolla tuo vanha C-sarjalainen ja 60 tkm tuli pyöriteltyä, enkä hetkeekään katunut valintaa. Nykyisiin commonrail koneisiin verrattuna, se ei lähtenyt heräämään ihan niin alhaalta, mutta sitten vastavuoroisesti, se veti ihan puhtaasti punaviivalle asti. No mulla oli automaatti ja sillä vaihtokohta oli 4700, eikä se ennen sitä alkanut kuolemaan.

Tuossa OM605 on jo myös sähköllä ohjattu rivipumppu, elikä senkin pystyy lastuttamaan, jolloin tehot nousee noin 180 hv ja vääntö reiluun 300 Nm. Omani ei kuitenkaan koskaan käynyt jarrussa, mutta kyllä sille maantie kelpasi ihan mielellään.

Oikeastaan ainoa heikko kohta mitä tossa moottorissa on, on ruisku putket, mulla alkoi kaksi tihuttaa ja joissain malleissa muovisiipinen vesipumppu, joka on kestänee n 200 tkm(uusi on muuten valusiivellä :wink: )

Itse en ole ajanut näitä nykyisiä CDI koneellisia, kuin niitä nelipyttyisiä (C 220 CDI), mutta jotenkin niistä jäi "laiska" mielikuva tohon omaan verrattuna, juurikin sen vetoalueen pituuden takia.

No mutta kumman tahansa otatkin, niin koita katsoa automaatti, sopii kuin ne kuuluisat kiikarit hirvelle noinkin vääntäviin koneisiin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Laitanpa lusikkaa soppaa ihan totaalisesti amatööripohjalta, mutta yhtä e290td:tä on tullut ajettua ja eihän se mikään raketti ollut, mutta kulki automaatilla ihan nätisti. Käyntiääntä voi luonnehtia miehekkääksi ja kuorma-autolla ajaneet tuntevat tuttuja elämyksiä, mutta on sitä pahempi äänisiäkin vehkeitä olemassa.

Onko 290 td ja 300 tekniikaltaan samanlaisia koneita? Luotettavuudesssa on ilmeisesti ratkaiseva ero näihin uusiin CDI -malleihin verrattuna. Mitäs ne nämä käynnistysongelmat on 300 ollut, josta on foorumilla kirjoitelleet. Johtotähden parkkeeraaminen keulan osalta piti ilmeisesti tehdä vatupassin kanssa.

Edullista ja järkevää käyttöautoa etsivälle suosittelen manuaalivaihtoehtoa, jos vain on tarjolla. Ei tunnu mukavalta ajatus siitä, että pitää olla koko ajan 5000 euroa varattuna (ainakin mielessä, kun ei näy pankkitililläkään olevan :lol: ) automaattilootan hajoamisen varalta.

Ongelmat ne on teilläkin emäntien kanssa, oma ei muuta enää kelpuuttaisikaan kuin automaattilootan. Just sain vielä opetettua vaihtamaan manuaalilla erittäin mallikelpoisesti moottorijarrutuksineen kaikkineen.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

koneista

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin toi 290 on suoraruiskutteinen 5 mukinen ja 300 perinteinen 24venttiilinen
kutoskone.
Ja mitä tohon traktoriin tulee ,niin kokeile transittia ja siiten vaikka sprintteriä.
Niin onhan tossa perinne kutosessa parempi käyntiääni ,mutta kuljettajana
ei siitä taida päästä nauttimaan.
Kyllä väykkä 290 automaatilla on ihan kelpo keksintö.
Väyrysen ja cee mallin ero taitaa mennä koreissa ceehen,kunnoi väyryset ruoastuu.......

Terveisin Jamppa

mersuja on
olliman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 27.05.2005 12:30

250TD

Viesti Kirjoittaja olliman »

Onko tuo 250 turbo moottori 5 pyttyinen ja sama kone kuin 124:ssa?
Avatar
rteasp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 23.04.2005 10:25

Viesti Kirjoittaja rteasp »

Keväällä lastutin 290 TDn, ihan kivasti tuli potkuu, ohitustehoo tuli selvästi lisää. Lastukauppias lupasi 150 pollee ja vääntöö 360Nm. Saattaahan se olla. Ajettu 30 tuhattta sen jälkeen, ainakin vielä nipussa. Kulutuksessa ei huomaa eroo, mutta hyvin kyllä pölläyttelee.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: 250TD

Viesti Kirjoittaja Antti V »

olliman kirjoitti:Onko tuo 250 turbo moottori 5 pyttyinen ja sama kone kuin 124:ssa?
Ei, kun puhutaan tosta italian mallin W210 ja W202 korin 250 turbodieselistä, on noissa neliventtiilikansi (20V), kun taas W124 se on kaksventtiilikansi (10V).
Nämä kummatkin vitoset ovat periaateessa katkaistu kolmelitraisista kutosista.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Jaahas rekisteröitynyt keskustelija RTEASP oli sitten laittanut lastun 290TD, ja 30K jälkeen vielä menee ilman sen kummempia vuotoja tai paukkeita.

Olen nyt selvästi kääntynyt 290TD puoleen, koska tuo vääntöalue on aika makia ja lastulla saa tuon 150 irti. Tuo tehomäärä kyllä piisaa minulle.

toivottavasti osat ovat moiseen möhköön vielä samoissa hinnoissa kun esim 250 tai 220 seen.

Eli ruoste vaivaa E mallia jos oikein ymmärsin JAMPAN puheista. Eli eikun bitumia pohjaan.
M-B-Z
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:47

Viesti Kirjoittaja M-B-Z »

"Eli eikun bitumia pohjaan."

Taitaa sitä bitumia saada laittaa muihinkin paikkoihin.... :lol: [/quote]
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Hehe. Voi olla, että täytyy laittaa öljy pensseli ja ruisku viuhumaan ja massa haalarit pälle... *Eivaan. Taidan antaa ammattilaisen tehdä tuo massaus kun en ole itse koskaan tehnyt. Yhtäkaikki massauskin on vielä haave kun tähtikeula ei ole vielä pihassa.


Sitten seuraava asia. MIstähän maankolkasta euroopasta se auto on edullisin. Joku tuossa ehdottikin jo italiaa. Onko se makaronien maa oikea paikka, vai kannattaako se kuitenkin käydä metsästämästä sakemanneilta. kenties ruotsi?
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

MKC280 kirjoitti: Mitäs ne nämä käynnistysongelmat on 300 ollut, josta on foorumilla kirjoitelleet. Johtotähden parkkeeraaminen keulan osalta piti ilmeisesti tehdä vatupassin kanssa.
Nooh samaa vikaahan tuntuu löytyvän myös muista moottoreista sekä C että E malleista.
theace kirjoitti:Jysillä hyvä pointti, että menis suoraan tuohon 300TD väykkään. Niin hyvältä kun se kuulostaakin, niin näyttää siltä, että sitä ei saa manuaalina, ja vaikka kuinka itse tahtoisin automaatin, niin vaimo ei osaa ajaa sellaisella... kuulitte oikein!!! Eli vain manuaalit, siksi siis näyttää vaihtoehtoina olevan vain tuo 290TD tai tuo harvinainen 250TD, mille verot ovat tietysti kamalat kun niitä ei tietysti ole sumjessa kuin yksi ja siitäkin pyydetään kuukiviä.
Kyllä se emäntä oppii ajamaan automaattia, kohta ei halua ajaakkaan enää manuaalia. Tulevaisuudessa manuaaliautojen osuus tulee pienentymään murskaavasti se on jo havaittavissa uusien rekisteröitävien autojen osalta...
Ja jos emäntä ei opi ajamaan automaattia niin pitää vaihtaa emäntää... tai autoa :roll:
Tuossa automaatin ajon aloituksessa on jokin selittämätön kynnys aloittaa :?: ja sitten sitä ei voi enää lopettaa
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

faijalla on w210 e290 psi tehoboksilla ajettu 356000 ei oo ollu mitään vikaan paitsi uutena yks ilmanmassamittari meni, kivasti löytyy vääntöä psi boxilla tosta.
ja tosi pienellä löpöllä menee.

Mutta ei c250 turbokaan varmaa yhtään huono vaihtoehto ole :)
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Kyllä 290 liikuttaa E koria ihan hyvin vaikka ne suoritusarvot ei nyt hirveitä ole.
Kannattaa aina muistaa kun noita suoritusarvoja vertailee, että kuinka ne ovat käytettävissä. Voi olla esimerkisi että suurin vääntö ja teho ovat sellaisella kierros alueella jota on vaikea saada houkuteltua käyttöön. Esimerkiksi E220 cdi (1) ja E290 td omaa juurikin samat huipputehon ja -väänön, mutta cdi:ssä vääntö on alakierroksilla todella laimeaa, verrattuna E290:iin. Ja sitten jos on vielä valmis virittämään niin ei luulis olevan tuon 129 hp:n ongelma.

Jos haluat todellisen suorituskyvyn tietää, on huippuarvoja tärkeämpää arvojen piirtämä pinta-ala mittauskäyriin.

Muuten moottorina tuo 290 on kyllä sopinut mun mieleen, tämän hetkinen on jo toinen samanlainen. Mitään ihme vikoja ei ole ollut, ainut ne venttiilinnostajan kupit, laiton viime vkloppuna. Niitä on muuten tuplamäärä siinä 250 td:ssä....Syöttöpumpun (bosch :n jakajapumppu) kanssa ei ole tarvinnut teuhata vaikka jotku tuntuvat yleistävän ne Lucaksen ongelmat koko Mersun tuotantoon kuorma-autoja myöten.

Lämpöä suoraruiskusta ei tule niinkuin esikammio koneissa, mutta kulutus on tietysti 1-2 litraa pienempi. Webasto tietysti auttaa asiaa, ja myös syö osan tuosta kulutus erosta talvella.

Melu noissa 290 on suurempi kuin esikammio koneissa, mutta kaikkeenhan sitä tottuu, ja eikä se kunnossa olevan moottorin ääni nyt niin paha ole kuunnella, joskus mukavempaa kuin paskaa radiokanavaa.

Itse kyllä ottaisin ennemmin 290 kuin lähtisin etsimään jotakin huippuharvinaista mallia. Ei noista yleisemmistä malleistakaan ole saksassakaan kuin joka 10:s siinä kunnossa että kannattaa tuoda suomeen, on nimittäin itämaat kupannut sen saksan jo tyhjäksi hyvistä autoista....

Niin ja niissä 124:ssa on kahdenlaisia 250 td:tä, on se perinteinen 10 venttiilinen, ja sitten 20 venttiilinen. 20 venttiilistä on myös laitettu niihin väyrysiin. Minulla on ollut tuollainen 10 venttiilinen ja oikeen mukava vekotin sekin oli. 10 venttiilisessä on sama peruskone kuin turbottomissa 250 d ja 190 2.5 d, ja alakerta on kaiketi sama myös siinä 20 venttiilisessä.

Niin ja oletko muuten ihan varma ettei E300 td saa manuaalina?
Itse olen luullut ainakin ajaneeni sellasella? Ja taitaa niitä olla myynnissäkin tuolla Mobilessa ja kesällä myös Tampereen veholla....
Viimeksi muokannut Timo J, To 10.11.2005 09:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

pyhimys kirjoitti:Kyllä se emäntä oppii ajamaan automaattia, kohta ei halua ajaakkaan enää manuaalia. Tulevaisuudessa manuaaliautojen osuus tulee pienentymään murskaavasti se on jo havaittavissa uusien rekisteröitävien autojen osalta...
Ja jos emäntä ei opi ajamaan automaattia niin pitää vaihtaa emäntää... tai autoa :roll:
Tuossa automaatin ajon aloituksessa on jokin selittämätön kynnys aloittaa :?: ja sitten sitä ei voi enää lopettaa
Just näin, meilläkin eukko ei halunnut eka edes koittaa, ja sitten ei halunnutkaan enää manuaaliin takaisin.

Suomalaisilla vaan tuo automaatti on niin vaikea paikka, miten voi olla vaikeaa ajaa kun ei tarvii vaihtaa vaihteita, sama kuin olisi vaikeaa ajaa kun ei tarvii käyttää lämppärin säädintä aktiivisesti koko ajan kun automaatti-ilmastointi hoitaa hommat.

Neliventtiilikoneissa on paremmat nostajat, niitä ei kovin usein tarvii olla vaihtamassa.

Ja mitä siihen viritykseen tulee, niin tuollainen 20 % tehonnosto ei vaikuta luotettavuuteen yhtään mitään, vaikka ajaisi nilkka suorana. Mersun turbodieselit on hemmetin lujia.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Timo J kirjoitti:Niin ja niissä 124:ssa on kahdenlaisia 250 td:tä, on se perinteinen 10 venttiilinen, ja sitten 20 venttiilinen. 20 venttiilistä on myös laitettu niihin väyrysiin. Minulla on ollut tuollainen 10 venttiilinen ja oikeen mukava vekotin sekin oli. 10 venttiilisessä on sama peruskone kuin turbottomissa 250 d ja 190 2.5 d, ja alakerta on kaiketi sama myös siinä 20 venttiilisessä.

Niin ja oletko muuten ihan varma ettei E300 td saa manuaalina?
Itse olen luullut ainakin ajaneeni sellasella? Ja taitaa niitä olla myynnissäkin tuolla Mobilessa ja kesällä myös Tampereen veholla....
Puhutaanko taas turbodieselistä vai vapaastihengittävästä farkusta? Oletettavasti turbodieselistä.

Ainoa 2,5-l. turbodiesel W124:ssä oli 10-venttiilinen 126 hv esikammio. Neliventtiili oli aina vapaastihengittävä 113 hv.

12-venttiiliset 3-litraiset turbodieselit ovat aina olleet automaattivaihteisia tehtaalta lähtiessään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Kiitos Timo J ja Timo L vastauksista.


Olen kyllä etsinyt manuaalina 300TD Väyrystä, mutta sellaiseen en ole törmännyt. Sen sijaan tuo 124 300TD löytyy mielestäni manuaalina.

Tahdon kuitenkin tuon Väyrysmallin, ja näyttää nyt vahvasti olevan niin, että se on minulle ainoa oikea vaihtoehto.

AIHE!

Siirrytään seuraavaan aiheeseen keskustelun sisällä. Onko väyrysen tietokone muuttunut vuoden 1996-1998 välisenä aikana ennen CDI koneita, vai onko niissä kenties sellaisia ollenkaan. Kysymyksessä siis 290TD koneen tietokone, ja onko kellään tiietoa kummassa on paremmin varustellut tietokoneet 96- 250TD vai 96- 290TD
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Jatketaan nyt aiheesta vaikka jo kiellettiin...


Sitä en tiedä löytyykö 124 300 td manuaalina, mutta E ja C oli muistaakseni vertailussa, eikä niissä kummassakaan ole käytetty 12 venttiilistä 3 l konetta.

Olen sitä mieltä että niitä E300 td:tä löytyy manuaalina, kuten esimerkiksi tämä ilmoitus ..

Mercedes-Benz E 300 Turbodiesel Limousine

Fahrzeugdaten
Erstzulassung 06/1997
Kilometerstand 130.000 km
Karosserieform Limousine
Motorleistung 130 kW (177 PS)
Hubraum 2996 ccm
Motorart Diesel
Getriebe mechanisch
Farbe Rauchsilber metallic
Polster Stoff blau
Vorbesitzer 2

Näillä mennään.....
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PaHa kirjoitti:
theace kirjoitti:Kysymyksessä siis 290TD koneen tietokone, ja onko kellään tiietoa kummassa on paremmin varustellut tietokoneet 96- 250TD vai 96- 290TD
Ainakaan -96 290:ses ei oo ajotietokonetta jos sitä meinaat. Käsittääkseni vasta cdi-malleis olis tullu, en oo ihan varma.
Varsinaista ajotietokonetta ei ole meilläkään, mutta erilainen mittaristo kuitenkin kuin '96 -malleissa.

Mittaristo lienee muuttunut jossain '97 puolenvälin tienoilla, ehkä?
Tuli ASSYST yms. (vai oliko jo vanhassakin mittaristossa) ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PaHa kirjoitti:Tälläinenkö jo..?
Tuo taitaa olla jo faceliftin mittaristo.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kertokaa oonko väärässä: mää luulen, että toi E290 on mekaanisella pumpulla? ei voi lastuttaa. oonko eläny väärässä mielikuvassa? ja jos noissa on tota mekaanista pumppua, niin mikä? onko luukas vai bosch? oon ite harkinnu vaihtaa autoo. vaihtoehtoina on justiinsa väyrynen tai joku C koppane. pistän tonne muuta mersu asiaa:n uuden aiheen.

ja siitä 22CDI:stä. mun faijalla oli joskus semmonen lastutettu versio, 145heppaa ja jotain 350nm väänöillä. kyllä se mun miälestä ihan hyvin veti. kulkikin yli 200. en tiä sit vaikuttaako toi lastu tohon vetoalueeseen, mutta kyllä se veti ainaki ihan punaselle asti, mutta siihen se sit hyytyki. ei muistaakseni kierrä kauheesti.
W201 250DT 20V
w201 190E
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin