Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

W210 ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja illinois »

Vaasan Käyttöautolla, suhtautuivat korjauksiin asiallisesti, kesti n.2 kk päätös Veholta , kustannukset 0 mk. Työn laatu ei kyllä sitten ollut ihan priimaa ja mainitsin siitä mutta " ei kuulemma uudestaan tehdä maalauksista jos on tarpeeksi hyvä". Tietyssä valossa näkee että maalarilla ollut hiukan kiire/huono valaistus maalatessa.

Kaverin Seat korjattiin kolarivaurion jäljiltä samassa paikassa ja ei ollu työn jälki siinäkään kehuttava. Liekö syynä ammattitaidottomuus vai maalarin kiire kesälomille ?
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

Väyrysen ruoste

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Omistan -96 väyrysen, johon teetin omalla rahalla viime kesänä fiksaukset vakio korin ruoste kohteille. No nyt jo lokasuojien kaarissa näkyy taas alkua ruosteelle.
Mieleni tekisi vaihtaa nuorempaan ja kävin kokeilemassakin -00 väyrystä joka tuntui muuten kivalta ja hyvin pidetyltä ( ajettu 300thkm) mutta kun on pahemmin ruosteen alkuja kuin omassani. Rupeaa arveluttamaan tuo mersujen laatu..
Katselin vastaavan ikäisiä muita merkkejä ja saman verran ajettuja ja totesin että jotain on mersun tehtaalla nyt pahasti pielessä....
Mikä on koneen kestävyydessä vanhan turbottoman 220 -(96 ajettu 370thkm) ja 200 CDI (-00 ajettu 300thkm) välillä. Molemmat säännöllisesti huollettuja ja historia selvillä.
Omani on näiden 5 vuoden aikana vieraillut merkkikorjaamossa pumppu- ja älyboksi- sekä virtalukko ongelmien takia niin että jo vähän hävettää.
Niin ja kuukausi sitten ajonesto esti ajeluni useampaan kertaan eikä syytä löydetty merkkikorjaamollakaan.
-Arska-
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Laitettiin tänään takaluukun ruosteista kuvat arvioitavaksi ja kysymykseen mistä johtuu, sain mielenkiintoisen vastauksen. Maalari meinasi että mersu olisi tilannut takaluukut alihankkijalta pohjamaalattuna ja alihankkija olisi tössinyt homman. Selitys vaikuttaa luontevalta, mutta onko se totta niin se onkin toinen juttu.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No niin vastaus tuli C:n konepellin ruosteista. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs ei korjata. :evil: Mersu saa ruostua ja on täysin normaalia, kun kyseessä on n. 5 vuotta vanha auto ja ajettu vajaa 160000 km. :shock: Täytyisi kuulemma säilyttää katoksessa ja mahdollisesti ei saisi ajaa talvella eikä vesisateella ollenkaan. :twisted: No, täytyy viedä kaverille korjattavaksi ja laitetaan ehtaa öljymaalia pintaan.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

petri.n kirjoitti:No niin vastaus tuli C:n konepellin ruosteista. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs ei korjata. :evil: Mersu saa ruostua ja on täysin normaalia, kun kyseessä on n. 5 vuotta vanha auto ja ajettu vajaa 160000 km. :shock: Täytyisi kuulemma säilyttää katoksessa ja mahdollisesti ei saisi ajaa talvella eikä vesisateella ollenkaan. :twisted: No, täytyy viedä kaverille korjattavaksi ja laitetaan ehtaa öljymaalia pintaan.
Ihmetyttää kyllä suunnattomasti. :? Toinen autoista (C) on vm-94 ja toinen (S) -89. Mistä on kysymys kun ne eivät ole ruosteessa mistään eivätkä yhtään. :? Pahoin pelkään että Petri miettii seuraavaa autoa vaihtaessaan merkin vaihtoa. :( Laatu on tainnut ottaa takapakkia. :?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

HVM kirjoitti:
petri.n kirjoitti:No niin vastaus tuli C:n konepellin ruosteista. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs ei korjata. :evil: Mersu saa ruostua ja on täysin normaalia, kun kyseessä on n. 5 vuotta vanha auto ja ajettu vajaa 160000 km. :shock: Täytyisi kuulemma säilyttää katoksessa ja mahdollisesti ei saisi ajaa talvella eikä vesisateella ollenkaan. :twisted: No, täytyy viedä kaverille korjattavaksi ja laitetaan ehtaa öljymaalia pintaan.
Ihmetyttää kyllä suunnattomasti. :? Toinen autoista (C) on vm-94 ja toinen (S) -89. Mistä on kysymys kun ne eivät ole ruosteessa mistään eivätkä yhtään. :? Pahoin pelkään että Petri miettii seuraavaa autoa vaihtaessaan merkin vaihtoa. :( Laatu on tainnut ottaa takapakkia. :?
Onkohan lukijakunnalla tietoa koskevatko nuo Väyrysen ruosteongelmat myös W220 ässää? Valmistusvuodet osuvat kohtalaisesti päällekkäin. Itse en ole ko ongelmista kuullut mutta johtuuko se autokannan vähäisyydestä?
Vähän jo kiinnostaa tuo W220 kun hinnat laskevat W221:n ilmestyessä katukuvaan.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

HVM kirjoitti:Ihmetyttää kyllä suunnattomasti. :? Toinen autoista (C) on vm-94 ja toinen (S) -89. Mistä on kysymys kun ne eivät ole ruosteessa mistään eivätkä yhtään. :? Pahoin pelkään että Petri miettii seuraavaa autoa vaihtaessaan merkin vaihtoa. :( Laatu on tainnut ottaa takapakkia. :?
No tämähän ei nyt ole mikään uutinen, noin vuonna 96...98 tapahtui asioita, jonka johdosta niin mersuissa kuin muissakin merkeissä tuli ihan sileän maalipinnankin kukkiminen mahdolliseksi jo alle 100 tkm matkalla.

Itselläni oli shampanjan värinen -97 farmari astra, ajettu himpun alle satatonnia, ja muuten siistin näköisen auton kylkiin alkoi ilmastyä noin millin kokoisia 'kuplia'. Vahasin auton kiiruusti ja myin pois.

Nyt on kahta asiaa tapahtunut, eli saumoista lähtevää ruostumista, joita on korjattu takuuseen ja keskeltä peltejä lähtevää. Jälkimmäinen tulkitaan käyttäjän virheeksi, eli vahakerros ei ole ollut riittävän hyvä suojaamaan kiven yms iskemiä.

Äläkä sinä HVM elvistele, etteikö ässä ruostu, annapa se minulle työmatka-ajoon ensi talveksi ja katsotaan tilanne sitten uudelleen. Käyttöolosuhteet vaihtelevat suomessa aivan julmetusti ja sinähän et ajellut ässällä näillä keleillä. Talvella täällä on 2..4 pakkaspäivää, jolloin nestesuolapaska ei lennä sumuna tiellä, kaikkina muina päivinä alkaen marraskuusta, päätyen huhtikuulle ajamme paskassa, aamuin illoin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Leevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 23.07.2005 15:38

Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Porista tuli sellaista tietoa, että korjaus suoritetaan 8 v autoon jos kaikki huollot on tehty Mersun omassa tai valtuutamassa korjaamossa. Jos ei ole tehty, korvaus putoaa xx % / muualla tehty huolto. Korvaustapa myös muuttunut tänävuonna, ennen korvaus 100% riippumatta huolloista.
Korjaus maksaa noin 1500 e jota sitten jaetaan.

Ruostuminen johtuu oven rakenteesta, vesi jää listan ja pellin väliin.

Kysymykseen, miksi ruostumisesta / ruostumisen korjaamisesta ei ole mitenkään tiedotettu vastaus oli, että näin on mersulla päätetty.

Onko kukaan kysellyt asiaa ja muutosten oikeellisuutta kuluttajav. lautakunnasta ?
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

Näin "meillä" Ruotsissa,sama periaate pätee myös Suomessa.Valitettavasti teksti vain ruotsin kielellä

http://www.vibilagare.se/nyhet.asp?guid ... EEF2B97AE4
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kyllä minunkin autosta korjattiin talvella ovien ja tiivisteiden väliset + takaluukku vaihdettiin uuteen, mutta konepellissä oli myös ruostekupruja ja niistä "neuvottelu" kesti tänne saakka ja toteamus oli ei korvata vaan täysin omaan piikkiin. :evil: Ovat mukamas kiveniskeemiä, vaikka maalipinta vaurion kohdalla täysin ehjä. :shock: Toivottavasti muuttavat mersulla tuon ruostumattomuus takuun 30 kuukauteen, niin mahdollista ettei kerkiä siihen mennessä ruostua. :twisted: Ennen saksassa naurettiin ranskalaisten peltilöille, mutta on tainut pilkka osua omaan nilkkaan. :wink:
Avatar
knato
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 19.01.2005 09:57

Viesti Kirjoittaja knato »

Joo. Surullista on seurata tätäkin topiccia, ei ole paskapuhetta että laatu on tullut alas...

Saksan tuonti E320T cdi avantgarde -00, kuskin ovet ruosteessa tiivisteen alta, takakontin luukku ehjä, vänkärin puolen etulokarissa ääretön kuplaruoste. Ovet korjaukseen niistä ei kustannuksia mutta lokari omaan piikkiin, "voi olla kiveniskusta syntynyt" -blaablaa. Jumalauta mersu kohta 5 vuotta vanha 190tkm ajettu - ruostejuttujen lisäksi kaikenlaista pikku sähköhäikkää koko ajan, jatkuvasti joku valo palanu tai srs merkkivalo palaa jne.... käy rassaamaan. Onko uudet e- sarjalaiset parempia? Yks ilmamääränmittariki kerenny menemään, tuntu niinku ois ajanu 124 200d tehojen puolesta :)

Kärttäkää sijaisauto huollon ajaksi veholta. Tässä tapauksessa auto oli 5 arkipvää Oulun Veholla työn alla, ja tuoksi ajaksi järjestyi uusi Mitsu Colt alle tehtaan piikkiin sekin. Ei tarjottu, mutta kun kärttää niin järjestyy ainaki oulussa...
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Eilen tuli tuomio, soittivat Sunilta Lpr:sta: kahden oven karmit ja takahutlarin kansi maalataan Mesen piikkiin.

Koska kyseessä on käyttö-/harrasteauto, niin maalataan koko auto yli. Onpahan ainakin sitten hyvä - toivottavasti! Pitää kuulemma varata pari viikkoa tuohon urakkaan, joten auto saadaan työn alle vasta 26.9.

Oli aikomus jo viime syksynä maalauttaa keulaa kivenhakkaamien takia, mutta sitten - kiitos tämän foorumin - hokasin tutkia nuo ovet. No nyt on sitten jo litran purkki maalia hommattu valmiiksi. Ei muuten saa tuota sävyä (021 Designo) muuta kuin tehdaspurkituksena...

Pitääkin sitten kysyä tuota sijaisautoa. Miten lie suhtautuvat, kun takuukorjaukset kestäisivät vain viikon?

-Mika-
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

Oma E väykky oli kesäkuussa ruoste korjauksessa . Takakontti meni kokonaan uusiksi. Oviin tehtiin korjauksia en tiedä mitä mutta en niistä itse ruostetta löytänytkään , ilmeisesti niihin on lisätty jotain suojaavaa tahnaa jota nyt pursuaa tiivisteiden välistä. Sijais autoa en saanut korjauksen ajaksi olisi pitänyt kuulemma anoa etukäteen tehtaalta ja tätähän en tiennyt.
Mutta auto oli sentään putsattu tyylikkäästi 8)
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Raision veholla puhuivat, että sijaisauton saa 4vuotiasiin ja sitä uudempiin autoihin. Pitäskö napista?
Oma menee tän kuun (elokuun) lopulla ruoste korjaukseen. Takakontti uus ja kaikkien ovien tiivisteiden alta korjataan/vaihdetaan uusiin.. Ylimaalaus autoon tulee myös syksymmällä tai viimeistään keväällä (kilometrit jättäneet jälkensä).
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Tätä lukiessa tuli pari kuukautta sitten mieleen että jos noin nopeasti ruostuvat maalauksen jälkeen uudelleen, en kyllä vie takuu maalaukseen vehoon.
Mullakin ruostetta neljässä ovessa, takaluukussa, konepellissä ja etulokasuojissa. Hioin ovet ja konepellin peltiin asti, lokasuojat tuli uudet.
puhalsin kyllä ensin hiekalla lokarit,( jotka meni muuten pilalle!) ja onneks en yhtinyt niitä maalata kun jo ne alueet jossa ruostetta oli ollu, olivat jo uudestaan ruskeena. Ihmeellisen huokoista peltiä, jää vissiin kosteutta jotenkin pellin sisään ja ruostuu sen takia uudestaan korjatuista kohdista. Niissä kohdissa missä ei ruostetta ollut, ei vieläkään mitään ruskeata näy.vaatikaa siis uutta peltiä tilalle, ei tunnu puhallus auttavan kun hetkeksi.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

pitää ny vielä kommentoida tätä eihetta.....eli eilen meni väyrynen(yli vuoden odotuksen jälkeen) seinäjoen käyttöautolle.tuomio oli että ovet "korjataan" ja takaluukun kansi uusiksi.saa ny nähdä että esim millasta maalausjälkeä tohon takaluukun kanteen tulee yms. laina-autoa ei saanu ja auto on luultavasti koko ensviikon sielä...ja autohan oli e200cdiA -01
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Omani kävin kuvauttamassa muistaakseni maaliskuussa kokkolan käyttöautossa.Mukana oli täyd.hartmannin huolto-k. ja mittarissa n:175tkm.Suomi pirssi.Kuukausi sitten soittelin ja olivat unohtaneet mun paperit sit mappiin-ö ja lupasivat pistää asian "pikana"etiäpäin...viime viikolla soittelin ja kyselin asian laitaa ja lupasivat soittaa tunnin kuluttua.N:150h kulunut ja ei soittoa eli,taitaa nyt olla se koko mappi-ö hukassa?? :) On tainnut tehrä talviaikaan siirtyminen tepposen.
Pirssi w210
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tuomkiti81 kirjoitti:...laina-autoa ei saanu ja auto on luultavasti koko ensviikon sielä...ja autohan oli e200cdiA -01
Täh?
Laina-autohan piti tulla automaattisesti, jos auto on uudempi kuin alkuvuosi/1998.
En muista tarkkaan kuukautta, olisko ollut 7/98 tai 8/98 tai 9/98.

Meilläkin jäi pienestä kiinni se.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Nyt vasta huomasin lukee tän topikin kun on vähän käyny väykyn ostaminen mielessä(saksasta)mutta taidan jättää väliin ja keskittyä vaan ainoastaan W124:seen kuten oli alkuperäinen tarkoitus.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ari66 kirjoitti:Laina-autohan piti tulla automaattisesti, jos auto on uudempi kuin alkuvuosi/1998.
En muista tarkkaan kuukautta, olisko ollut 7/98 tai 8/98 tai 9/98.
Ja lisäksi KAIKKI huollot suoritettu valtuutetussa merkkikorjaamossa. Itellä jäi laina-auto saamatta kun yksi öljynvaihto oli tehty muualla.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Rassaaja kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Laina-autohan piti tulla automaattisesti, jos auto on uudempi kuin alkuvuosi/1998.
En muista tarkkaan kuukautta, olisko ollut 7/98 tai 8/98 tai 9/98.
Ja lisäksi KAIKKI huollot suoritettu valtuutetussa merkkikorjaamossa. Itellä jäi laina-auto saamatta kun yksi öljynvaihto oli tehty muualla.
Raision Vehosta ei myöskään saanut laina-autoa. (Kaikki huollot tehty valtuutetulla korjaamolla.) Sanoivat syyksi yli 4v vanha auto. :x Kaikkien ovien ylätiivisteiden alta korjasivat, töhrivät tiivisteet maalilla ja lopulta sotkivat jälkeensä. (Ovet vähän kaikkialta rasvatököttiin.) :evil: Takaluukun kansi sentään vaihdettiin kokonaan. Mutta pientä värieroa huomattavissa takaluukunkannessa verrattaessa muuhun autoon. Auto tosin meeneekin keväällä ylimaalaukseen ja laitetaan samalla tiptop-iskuun. 8) Siitä myöhemmin lisää..

OT: Voisi laittaa foorumille loppuviikosta kuvia autosta nykyasussaan, kaiken kansan ihmetelväksi. :wink:
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
knato
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 19.01.2005 09:57

Viesti Kirjoittaja knato »

Jeesh. kolmekakskymppinen oli tosiaan kesällä Oulun veholla laitolla, ja kyllähän ne kohtuullisen tarkasti huoltokirjaa syynäs. Merkkihuollossa kirjan mukaan oli kaikki tehty saksan aikoinakin. Ovet laitettiin ja omaan piikkiin mennyt etulokarikin tuli kuntoon, vieläpä ihan hyvännäköinen, ei sumurajaa tms.... ihan hyvää jälkeä. Mukava ylläri oli autoa noutaessa huomata, että auto oli pesty ja puunattu sisältä ja ulkoa. Sijaisauto juttu vaati omaa aktiivisuutta mutta onnistui ilman isompaa vääntöä. Pisteet niistä.

Muuten on kyllä välillä kummallisen nihkeää Vehon palvelu kun kyseessä on tuontipeli...""" Ei pysty muuttamaan Comandin kieltä saksasta englanniksi, tv:tä ei voi saada näkymään, juuri tähän comandin versioon ei oikein löydy karttoja suomeen, ei me oikein noita tuontipelejä oteta vaihdossa leasing autoon jne jne..."""" jumalauta ei mahdu mun päähän, suoraa vittuiluahan tuo on.

Mikään ei kuitenkaan muuta sitä että onhan tuo mahtava auto ajaa ja tuo moottori, tuo moottori.....:)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mikko T kirjoitti:Sanoivat syyksi yli 4v vanha auto. :x
Kovinpa on vaihteleva käytäntö eri puolilla (ja jopa eri kaupungeissa) maata :shock:
Eiköhän tuohon saisi yhtenäisen käytännön helpostikin, kun joku vaan viitsisi ajaa asiaa yhteiseksi eduksi......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

Ihan pakko tähän lisätä omaa kokemusta Oulun Veholta. vm-97 290tdt:tä on nyt täällä korjailtu, eikä ole ollut vastustusta vehon suunnalta korjata ruostepaikkoja?? Auto on tuontikampe(sekin vielä :P ) mm. katolla oli itsetehdyn antennireijän vierestä lähtenyttä rupea, ei tarvinut tinkailla, maalataan koko katto niin tulee hyvä! tuumasivat... Takalokasuojan kaaresta korjattiin vanha kupliva kulppi, joka johtui huonosta korjauksesta mahdollisesti kotomaassaan?(tästä piti muistaakseni hieman myös itse korvata)
Etupäähän uusittiin jousikupit(kuskinpuolelta lensi jousi hiiteen kesken ajon :shock: ). Moottorin palkki oli aika pahan näköinen, se huomattiin itse kun vaihdettiin öljyjä, kysästiin varoen asiasta, sanoivat et pistetään uusi vielä kun ehitään, nimittäin se 8-vuotta on tullut täyteen!!

Toiseen tuontimersuun (300tdt -95) liittyen olen myös kokenut ihmeellisen mukavaa palvelua ko. paikassa. Nimittäin piirsivät etuloksuihin vilkkujen paikat sapluunalla, kun kävin kyselemässä, josko löytyisi mitään mittatietoja vilkkujen sijoittelusta :o
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Onpa mrgallopilla positiivisia kokemuksia.
Hyvä niin.

Täällä päin kun maksullisissa määräaikaishuolloissakin tavataan jättää asiakkaan huoleksi kiinnittää konepelti, kiinnittää pölykapselit ja pestä konehuone merkkihuollon öljynvaihtotyön jäljiltä.

Mukava kuulla, että edes jossain päin homma toimii.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

:D juu, en tiedä oiskos nämä vain vahinkoja!!
tai sitten vain sattunut oikeina päivinä paikalle :roll:
Avatar
saburo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 23.05.2005 12:57
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja saburo »

mrgallop

Oliko autosi huoltokirja kunnossa ja tarkistiko Oulun Veho, että huollot on tehty valtuutetussa mersukorjaamossa?
Kokemukseni mukaan, Raision Veho on ainakin äärettömän tarkka kyseisistä asioista. Oma 290:n ruostekorjaukset ovat harkinnassa ja suhtautuminen asiaan oli nihkeän asiallista.
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

Ei ole olemassakaan mitään huoltokirjaa, ainakaan itsellä, jossei sitten Veholla ole omassa tietokannassaan tietoja tästä autosta. En ainakaan tiedä että mitään sen kummemmin olisi tarkastettu?? enkä tiedä noista aikaisemmin tehdyistä huolloista missä lie tehty!
dankeite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 17.10.2004 18:41

Viesti Kirjoittaja dankeite »

Oulun Veholla kävi mun E290 1/98. Ruosteessa oli pyöränkaaret ja peräluukku. Kaikki meni takuuseen eli makso 0 euroa. Pyöränkaarien pohjatyössä ois ollu hieman toivomisen varaa... No sainpahan ilman eestä takaluukussa olleen lommo/naarmun kuntoon.
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

28.11 menossa auto Ouluun Veholle ruostekorjaukseen, sijaisautoa ei luvattu, kun huoltokirja ei ole täydellinen. Onko kukaan saanut sijaisautoa, jos kaikki huollot ei ole tehty Vehossa?
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Vastaa Viestiin