500 SE, W140, 1992: keskuslukitus, turvatyyny, matkamittari
500 SE, W140, 1992: keskuslukitus, turvatyyny, matkamittari
Toivon saavani täältä asiantuntijoilta vastauksia moniin kysymyksiin, joita em. Saksasta tuomani yksilö on synnyttänyt... Tässä kolme kiireellisintä:
1) Sain auton myötä vain yhden avaimen, joka on musta infrapunamokkula taittuvalla avaimella. Kauko-ohjain toimii hyvin. Kuskin puoleisen lukon avaimenreikä on peitetty mustalla tulpalla ja molemmissa etusivuikkunoissa on tarra "ALARM CODE".
Kokeilin avata kartturin puoleisen oven mekaanisella avaimella, koska halusin tietää, miten pääsen sisään, jos kauko-ohjaimen patteri loppuu. Ovi aukesi, mutta yllätyksekseni varashälytin alkoi toimia ja sain sen sammumaan vasta suljettuani oven ja lukittuani sen kauko-ohjaimella.
Onko tämä normaalia, eli onko tarkoitus, että autoon ei pääse kunniallisesti sisälle pelkällä mekaanisella avaimella? Ts. jos näin on, pitänee pikaisesti tilata jotain kautta varalle samanlainen kauko-ohjain-avain-yhdistelmä. Mistä voin tilata ja paljonko maksaa?
2) SRS-valo palaa ajoittain, joten turvatyyny- ja turvavyöjärjestelmässä on ilmeisesti jokin kontaktihäiriö tms. Mitkä ovat tavallisimmat syyt? Mitkä huoltamot Pirkanmaalla pystyvät testerillä selvittämään vikapaikan?
3) Matkamittari ei toimi, joten se on ilmeisesti kytketty pois toiminnasta tai vahingossa rikottu ruuvattaessa kilometrilukemaa pienemmäksi. Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Olen varannut jo ajan mittarikorjaamolle.
Kiitoksia etukäteen vastauksista!
1) Sain auton myötä vain yhden avaimen, joka on musta infrapunamokkula taittuvalla avaimella. Kauko-ohjain toimii hyvin. Kuskin puoleisen lukon avaimenreikä on peitetty mustalla tulpalla ja molemmissa etusivuikkunoissa on tarra "ALARM CODE".
Kokeilin avata kartturin puoleisen oven mekaanisella avaimella, koska halusin tietää, miten pääsen sisään, jos kauko-ohjaimen patteri loppuu. Ovi aukesi, mutta yllätyksekseni varashälytin alkoi toimia ja sain sen sammumaan vasta suljettuani oven ja lukittuani sen kauko-ohjaimella.
Onko tämä normaalia, eli onko tarkoitus, että autoon ei pääse kunniallisesti sisälle pelkällä mekaanisella avaimella? Ts. jos näin on, pitänee pikaisesti tilata jotain kautta varalle samanlainen kauko-ohjain-avain-yhdistelmä. Mistä voin tilata ja paljonko maksaa?
2) SRS-valo palaa ajoittain, joten turvatyyny- ja turvavyöjärjestelmässä on ilmeisesti jokin kontaktihäiriö tms. Mitkä ovat tavallisimmat syyt? Mitkä huoltamot Pirkanmaalla pystyvät testerillä selvittämään vikapaikan?
3) Matkamittari ei toimi, joten se on ilmeisesti kytketty pois toiminnasta tai vahingossa rikottu ruuvattaessa kilometrilukemaa pienemmäksi. Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Olen varannut jo ajan mittarikorjaamolle.
Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Re: 500 SE, W140, 1992: keskuslukitus, turvatyyny, matkamitt
Veholta saa alustanumerolla uusia avaimia+kaukoja, maksavat n. EUR 200/kpl. Veholta saa ostaa myös käyttöohjekirjoja, n. EUR 30/kplPetri H. kirjoitti: Sain auton myötä vain yhden avaimen, joka on musta infrapunamokkula taittuvalla avaimella.
Petri H. kirjoitti: Molemmissa etusivuikkunoissa on tarra "ALARM CODE".
Radio vaihdettu? Minulta löytyy MB Classic-radio, jos alkuperäistä kaipaat. Kasettisoitin + CD-boxin ohjaus.
Petri H. kirjoitti: SRS-valo palaa ajoittain, joten turvatyyny- ja turvavyöjärjestelmässä on ilmeisesti jokin kontaktihäiriö tms.
Käytä Veholla testerissä.
Tyyppivika, jos on mekaanisella matkamittarilla. Mittaristoja on vaihdettu uudempiin, joissa on digitaalinen matkamittari ja trippi.Vaihtomittareita löytyy esim. täältä. Käyttäjällä Agentti74 Valkeakoskelta on ollut purussa W140, häneltä kannaisi kysäistä myös.Petri H. kirjoitti: Matkamittari ei toimi. Olen varannut jo ajan mittarikorjaamolle.
Tervetuloa foorumille, btw.
S320L -97
Hieman ehkä OT, mutta en halua aloittaa uutta topiccia tämän takia. Eli mites noi W140 Digitaali / analoginen menee? Olen ajanut viittä W140:sta kahta 400:sta, dieseliä ja kahta 600:sta. Vuosimallit on ollut -91-94. Näissä mittarit on ollut "sekaisin" eli vanhimmassa on ollut digi. Kun taas -93:sessa oli analoginen Valoittaisko joku tuota asiaa?
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Re: 500 SE, W140, 1992: keskuslukitus, turvatyyny, matkamitt
Tosiaan, testeriin vaan.Petri H. kirjoitti:
2) SRS-valo palaa ajoittain, joten turvatyyny- ja turvavyöjärjestelmässä on ilmeisesti jokin kontaktihäiriö tms. Mitkä ovat tavallisimmat syyt? Mitkä huoltamot Pirkanmaalla pystyvät testerillä selvittämään vikapaikan?
Mutta sitten kysymyksiä tästä. Eli itse olen tottunut, että jos on häiriöitä turvajärjestelmässä, niin jää palamaan niin pitkäksi aikaa, että on kuitattu vika. Mutta jos mersussa toisella tavalla, niin tiedetään taas enemmän siintäkin.
Eli jos kontaktihäiriö, niin jäisi palamaan vaikka tulisi kosketus takaisin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Mittari
Alkupään mittareita vaihdettiin runsaasti takuuseen ja myös takuuajan jälkeen -> tyyppivika. Analoginen versio korvattiin digitaalisella marraskuussa 1993.Meesu kirjoitti: Näissä mittarit on ollut "sekaisin" eli vanhimmassa on ollut digi. Kun taas -93:sessa oli analoginen.
S320L -97
Kiitoksia nopeista vastauksista ja vinkeistä!
1) Onko tämä murtohälytin Mersun alkuperäinen ja toimiiko se oikein estäessään sisäänpääsyn pelkällä mekaanisella avaimella?
2) Radio on Becker Mexico. Onko se jollain lailla naimisissa murtohälyttimen kanssa?
3) Itsekin olen saanut sen vaikutelman, että varoitusvalon pitäisi jäädä palamaan kuittaukseen saakka. Nyt SRS-valo kuitenkin palaa miten sattuu - ja etenkin silloin, kun auto on katsastuspenkissä...
4) Sain auton ohjekirjan auton mukana. Mielestäni siitä ei selvinnyt vastausta kohtaan 1. Kertooko mainitsemanne, Veholta saatava 30 eur -ohjekirja itse autosta vai murtohälyttimestä/keskuslukituksesta?
5) Tänään vien auton mittarikorjaamolle viimeiselle tuomiolle ja lähipäivinä Vehon Lielahden testeriin. Ymmärsinkö oikein, että Pirkanmaalla muilla - ehkä Vehoa halvemmilla huoltamoilla - ei ole testeriä?
1) Onko tämä murtohälytin Mersun alkuperäinen ja toimiiko se oikein estäessään sisäänpääsyn pelkällä mekaanisella avaimella?
2) Radio on Becker Mexico. Onko se jollain lailla naimisissa murtohälyttimen kanssa?
3) Itsekin olen saanut sen vaikutelman, että varoitusvalon pitäisi jäädä palamaan kuittaukseen saakka. Nyt SRS-valo kuitenkin palaa miten sattuu - ja etenkin silloin, kun auto on katsastuspenkissä...
4) Sain auton ohjekirjan auton mukana. Mielestäni siitä ei selvinnyt vastausta kohtaan 1. Kertooko mainitsemanne, Veholta saatava 30 eur -ohjekirja itse autosta vai murtohälyttimestä/keskuslukituksesta?
5) Tänään vien auton mittarikorjaamolle viimeiselle tuomiolle ja lähipäivinä Vehon Lielahden testeriin. Ymmärsinkö oikein, että Pirkanmaalla muilla - ehkä Vehoa halvemmilla huoltamoilla - ei ole testeriä?
Jos jotain pientä tarkistusta tehdä, niin laitappa autoon virrat-päälle ja tarkista palaako varmasti kaikki muut varoitus/huomio ym valot.Petri H. kirjoitti: 3) Itsekin olen saanut sen vaikutelman, että varoitusvalon pitäisi jäädä palamaan kuittaukseen saakka. Nyt SRS-valo kuitenkin palaa miten sattuu - ja etenkin silloin, kun auto on katsastuspenkissä...
Ihan vaan varmuuden vuoksi, että onko kuitenkaan SRS:n paikalla oikea varoitusvalo. Taitaa tuossakin mallissa olla osa valoista johtojen perässä, eikä piirilevyllä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W140
Voisi hyvinkin olla alkuperäinen, toiminta vaikuttaa loogiselta, harvoin varkailla kaukoja on. Tiirikoissa kyllä löytyy. Todennäköisesti estää myös käynnistämisen.Petri H. kirjoitti: Onko tämä murtohälytin Mersun alkuperäinen ja toimiiko se oikein estäessään sisäänpääsyn pelkällä mekaanisella avaimella?
Tuohon aikaan taisi olla alkuperäisvaruste, ei ole tekemisissä hälyn kanssa. Onhan sinulla radion turvakoodi - ALARM CODE - akunvaihtotilannetta varten. Jos ei, niin kysäise samalla Veholta.Petri H. kirjoitti: Radio on Becker Mexico. Onko se jollain lailla naimisissa murtohälyttimen kanssa?
Minun ohjekirjassani - sekä englantilaisessa että suomalaisessa - on pitkät novellit eri hälytin/käynnistyksenestosysteemien toiminnasta. Tosin auto nuorempi.Petri H. kirjoitti:Sain auton ohjekirjan auton mukana. Mielestäni siitä ei selvinnyt vastausta kohtaan 1.
Eipä niitä täällä pääkaupunkiseudullakaan ole kuin Vehossa ja Alppilan autohuollossa.Petri H. kirjoitti: Ymmärsinkö oikein, että Pirkanmaalla muilla - ehkä Vehoa halvemmilla huoltamoilla - ei ole testeriä?
S320L -97
Mehiikkoo 2000/ hälyjärjestelmä:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... lstana.jpg
Ja tämä siis W126/ -90 mallista.
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... lstana.jpg
Ja tämä siis W126/ -90 mallista.