500 SEL aut.laatik. ongelmia.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

500 SEL aut.laatik. ongelmia.

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Auto on -87, 500SEL ,4nopeuksinen laatikko, ilmeisesti 724 tai 722(tms,en tähän hätään muista,anteeksi :oops: )
Eli ongelma on seuraava:
Kun laitan lämpinä vaihteen sisään esim R:n tai D:n niin kestää noin 7sekuntia ennekuin vaihde kytkeytyy ja kun se kytkeytyy niin melko suurella kolauksella auto nytkähtää...eli se viive sekä se suht kova kytkeytyminen häiritsee!!
Ei kuitenkaan niin suuri että jokin hajoaisi mutta mistä moinen :?:
Muuten laatikko toimii, vaihdot on tarkkoja ja niissä ei tapahdu ylimääräistä nytkähdystä tai luistoa ja kickdown toimii myös :!:
Eli missä vika , osaako joku kertoa tääle suht nopeesti kun hieron kauppaa kyseisestä autosta :roll:
Kiitos..
T.yko h
W903
V126
W203
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

En kyllä sinällään näistä tiedä, mutta itselläkin on PIENTÄ viivettä, kun lyö D:lle ja R:lle. Ei kuitenkaan 2 sekuntia kauempaa odotuta, että luultavasti pieni viive tuossa laatikossa on ihan normaalia, mutta tuo sinun 7 sekuntia kyllä kuullostaa jo aika kaualta....

Tinkaa hintaa, vetoa tuohon. Ainiin, ja oma laatikko nyt ei pahemmin äännä kun vaihde menee päälle. Ei siis pitäisi mitään kovia loksautuksia kuulua.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pole kaasua ja jarrua yhtäaikaa :arrow: paineet laatikossa nousee :arrow: pykälät menee päälle. :idea:

Eräällä tutulla oli samaa ongelmaa, nostettiin joutokäyntiä 100rpm :arrow: ei ongelmaa.

Laatikot kuluu kun ne vanhenee. :(
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

mese

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Jokos sää Tyko siitä kaupat teit ?
Oli muuten kiva koeajo, kiitti !

Mika Veee
Ex monta W-kirjainta.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Juu en mää vielä ku kaivelee vielä vähän tuo vika tuossa vaihteistossa :oops:
Haullakaan ei oikeen löytynyt vastaavia vikoja ja sitten vielä se visko vikinä vielä :!:
Mutta kattellaan ilmottelen sitten :arrow:
T:yko h
W903
V126
W203
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Normaalia kulumista. Mitä enemmän kuluu, sitä pitempään kestää kytkeytyminen. Itsellä oli ihan samalla tavalla toimiva vaihteisto. Kolmonen kytkeytyi myös hieman muita pehmeämmin. Ei se ajoa haitannut, mutta kannattaa muistaa, että ajossa laatikko kuluu ja joskus se kulumisvara loppuu. Tuossa kunnossa oleva, 330 tkm ajettu laatikko sai aikanaan kesän mittaan 10t vauhdikasta ja kovaa kilometriä. Minkaanlaista ongelmaa tuo kuluneisuus ei kuitenkaan aiheuttanut. Foorumilta kyllä löytyy siedettävän hintainen korjaus jos laatikkoon tulee ongelmia. Jos vaihteitoöljyt on kirkkaat, niin se vaihteisto toimii varmaan useamman kymmenen tuhatta ilman ongelmia. Tuo vika tuskin pahenee äkisti. Toisaalta mikään ei ole varmaan. :shock:


Nykäisyä voi pehmentää oleellisesti painamalla reilummin jarrua, jolloin myös takajarrut pitävät kunnolla, jolloin nykäys ei välity pyöriin asti ja on siiten lähes huomaamaton.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei sitten pajon kannata kaasutella jos ja kun se pykälä kytkeytyy kierroksilla niin tulee romua :cry:
mulla oli eräs pritti tuote joka lähti käyntiin vaihde päällä(oli vielä vähän keskeneräinen projekti)ja otti startin jälkeen iloisesti kierroksia(v8)sillä seurauksella että kartaani löi pohjaan ja perän pikku rattaat muusiksi :(
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Mulla oli omassa W126 500SEL:issä saman kuuloinen vika. Kyse ei ollut normaalista kulumisesta, vaan sieltä oli joku osa rikki. Koko laatikko piti käyttää auki.Nyt en kyllä enää muita mikä osa se oli, mutta Käärmelahden automaattiexpertti vois osata kertoa enemmän :D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kyllä se normaalia kulumista on, mitä ilmeisemmin tiiviste vika.
Eli tinkaa hinnasta pois 1000€, niin saat lootan kuntoon tai vaihdettua "uuteen" käytettyyn.

Jos kuitenkin tarvitset ko autoon ehjää laatikkoa on sellainen tallissani. Hintakaan ei päätä huimaa....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

suhari kirjoitti:Mulla oli omassa W126 500SEL:issä saman kuuloinen vika. Kyse ei ollut normaalista kulumisesta, vaan sieltä oli joku osa rikki. Koko laatikko piti käyttää auki.Nyt en kyllä enää muita mikä osa se oli, mutta Käärmelahden automaattiexpertti vois osata kertoa enemmän :D
Muistan kaiken muun erittäin mainiosti mutta en muista mikä se rikkonainen kalikka oli :lol:
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Miepä sitten ostin sen auton :lol:
Ja kyllä tuo täytyy kuntoon laittaa jos vaikka aloitan sillä öljyn ja suodattimen vaihdolla ...Vai :?: :?:
Ja säätö kanssa -->ja jos ei vieläkään helpota niin sitten kaivettava kuvetta ~1500€
Ja kun tänään tutustuin paremmin siihen eli se tosissaan tekee niin vain lämpimänä ..
...kylmänä kun on niin toimii normaalisti :roll:
Ja jos satutte muistamaan mikä osa on joka saattaa kaivata vaihto-operaatiota niin tiedot tervetulleita.
Kiittäen ja kumartaen...T:yko h
W903
V126
W203
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

tyko h kirjoitti:kaivettava kuvetta ~1500€
.
Kiittäen ja kumartaen...T:yko h
Mikäs tuon 1500€ hinnan tekee. Uusi loota vai vanhan korjaus.
Hyviä käytettyjähän saa jo selvästi alle 1000€.
Laatikon vaihtamisessa menee itse vaihdettuna parituntia, jos on hyvät paikat ja vehkeet, sekä tietää mitä tekee.... :P
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hei, me vaadimme KUVIA :shock: :?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kokeileppa ihan ensin nostaa paineta.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

kuviakos haluttiin

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Noniin niitä kuvia nyt joitain olisi tuossa:
http://img.photobucket.com/albums/v235/ ... G_1860.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v235/ ... G_1861.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v235/ ... G_1862.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v235/ ... G_1866.jpg
Parempia tulossa kunhan nyt kerkee, nuo gromigaaret lensi jo hevonpersikkaan :lol:
Ja autossa on vähän lommoja ja raapuja melkein joka pellissä eli maalausta aletaan ajattelemaan ja on siinä pikkasen ruostettakin :!:
Auto on komeilla varusteilla kuten erilliset takaistuimet sähköllä ja ym.ym.
Projektit-osioon voisi joskus vähän tilittää mutta nyt ensin tuo laatikko kuntoon :arrow: josta ilmoittelen kun saan laatikon paineet nostettua ja muutenki katsottua öljyt sieltä.(kiitos Perttu K )
Ja adenauer ajattelin sen hinnan noin maksimissaan olevan 1500 €:
-koska uusia puslia
-esim kardaanin rättinivel
-ja laatikon irroitus ja takaisinlaitatus
-sekä kulut Siekkisellä
Ja max kulu se varmaan on mutta seurataan :lol:
T:yko h
W903
V126
W203
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onnee ! , himo hieno 8)

kylkivilkut vähän sinneppäin näemmä asenneltu aikoinaan :lol:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jumalauta että on kaunis :) Vau!

Kromikaaret nyt ei sovi ja takapenkit ovat liikkuvat :shock: (eli minusta huonomman näköiset, entä ei-liikkuvat) Nii ja sumuvalot ei oikeen sovi....

Et haluais vaihtaa vanteita mun kans päikseen :lol: Etsin juuri tuollaisia ässän alle, parhaimmat vanteet minusta ässään (omani löytyy tuosta linkistä alta)

Ei muuta kuin onnea, todella kaunis auto, ps mistä löysit?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hieno auto! Tuo 224 Coupesitzanlage on yksi harvinaisimmista varusteista (Suomessa ainakin). Jos autopuhelimia ei oteta lukuun, se oli kallein lisävaruste W126:ssa. Etuistuintenkin pitäisi kai olla napakammat kuin normaalissa. Mitä näppäimiä takana keskellä on?

Ikävä tuo sivuvilkun sijoitus, mutta onnea ja pitkää ikää!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ilmeisesti tuo on SECin etupuskuri, onkos nuo tuijut sumut vai apupitkät?

Perhana kun alkoi himottamaan H4-Xenonit, pitkät sumareitten tilalle ja SEC-puskuri orggissumareilla. Saako muuten edes W126:seen laseja ja heijastimia apupitkille? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Kiitos!!
Kuvissa kylläkin parempi kuin luonnossa mutta eiköhän se kohta 8)
Ere, mietitään vaihtoa :!: Minä taas itse pidän kylläkin noista kasireikä aluista :lol:
PM, ne on apupitkät siellä alhaalla ja on juu SECin etupuskin.
Ja tässä copy/pastettu lista varusteista
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
224 rear single seats and headrests, electrically adjustable (с 01.04.1983 по 30.06.1991)
227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)
228 auxiliary heater
auxiliary heater (с 01.11.1974)
auxiliary heater (only provision for installation in w 210)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
355 antenna for Becker or TeKaDe car phone on left rear fender (с 01.03.1973 по 30.09.1995)
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
446 tempomat (cruise control), steering column, electrically adjustable, and airbag (с 01.02.1980 по 31.10.1993)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
480 self-levelling suspension (с 01.03.1965)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.09.1979 по 30.11.1990)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
872 electric seat heater for rear seat bench, left and right (с 01.10.1972)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
T:yko h
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Tosi reteenoloinen peli, ja ajattoman kaunis. Toivotan paljon huolettomia kilometreja noiden mainitsimiesi korjausten jalkeen!.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja värikin on kaikista hienoin. :wink:

Nyt kun tarkemmin tsiigailin, niin näyttäis olevan coupen kromilista takakontin kannessa. Saiskos siitä vielä kuvaa, kiitos. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

kromilista

Viesti Kirjoittaja tyko h »

PM Oot tarkka jätkä sekin on oikein !
Kuvia kyllä tulee varmaan viikonloppuna kunhan ny kerkeis :lol:
Ja webastoki muute löytyy...
Nyt tarvis vaan sieltä e-baystä niitä lorinsereita ja amg:itä alkaa metästää 8)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: kromilista

Viesti Kirjoittaja PM »

tyko h kirjoitti:Nyt tarvis vaan sieltä e-baystä niitä lorinsereita ja amg:itä alkaa metästää 8)
Oliskohan tässä... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

wheee , nuo nuo nuo 8)
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

PM....
....SÄHÄN OOT GURU...
Nappasit heti juonesta kiinni,jotain tuollaista kun tosissaan onnistuisi jossain vaiheessa hankkimaan 8) 8)
Mutta menny vähän tzättäilyksi tämä topic..Niin katsotaan myöhemmin mitkä hankitaan kun loppuu köyhtyminen :wink:
T:yko h
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

kyllon jumankeut kaunis peli :shock: .
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: kuviakos haluttiin

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

On se vaan niiiin hieno peli :D Ja varusteita on niin paljon
että niitä meinaa tippua joka ikkunasta pihalle...
Meinaatko vaihtaa ne takapallot, ~200€ lisää budjettiin..
tyko h kirjoitti: Ja adenauer ajattelin sen hinnan noin maksimissaan olevan 1500 €:
-koska uusia puslia
-esim kardaanin rättinivel
-ja laatikon irroitus ja takaisinlaitatus
-sekä kulut Siekkisellä
Ja max kulu se varmaan on mutta seurataan :lol:
T:yko h
Ex monta W-kirjainta.
Vastaa Viestiin