190:n kojelaudalle 6.5" -elementit
190:n kojelaudalle 6.5" -elementit
Tässä olisi nyt mun kojelauta-projektista juttua, jos vaikka jotain kiinnostaisi.
Pyydän anteeksi kuvien ankeaa laatua.. korvaan ne paremmilla kun vaan ensin löydän ne.
Kojelautaan ensimmäiseksi tehtiin 6,5”:lle reikä. Raakaa kuviosahan käyttöä..
Muoto muovailuvahalla ja hiottiin mittariston koteloon viisto reuna.
Rautarengas, johon elementit kiinnitetään, on omalla paikallaan.
Muovailuvahan päälle laminoitiin kangas ja annettiin kuivaa.
Korotukset vahvistettiin sisäpuolelta usealla kerroksella lasikuitua.
Rautarengas laminoitiin huolellisesti korokkeen sisälle.
Korokkeiden liimaus ja laminointi.
Kuorittu kojelauta valeltiin kahdella kerroksella hartsia.
Kojelauta vahvistettiin kahdella kerroksella kangasta ja hartsia. Kojelauta laminoitiin autossa, näin varmistettiin sopivuus myös hartsin kuivettua.
Kojelaudan pintaan valeltiin vielä 3 kerrosta hartsia. Yhteensä kojelautaan upposi litra ja 7 desiä hartsia..
Kojelauta maalauksen jälkeen. Maalina oli Spies&Heckerin matta kaksikomponentti maali joustolla ja rakeilla.
Pyydän anteeksi kuvien ankeaa laatua.. korvaan ne paremmilla kun vaan ensin löydän ne.
Kojelautaan ensimmäiseksi tehtiin 6,5”:lle reikä. Raakaa kuviosahan käyttöä..
Muoto muovailuvahalla ja hiottiin mittariston koteloon viisto reuna.
Rautarengas, johon elementit kiinnitetään, on omalla paikallaan.
Muovailuvahan päälle laminoitiin kangas ja annettiin kuivaa.
Korotukset vahvistettiin sisäpuolelta usealla kerroksella lasikuitua.
Rautarengas laminoitiin huolellisesti korokkeen sisälle.
Korokkeiden liimaus ja laminointi.
Kuorittu kojelauta valeltiin kahdella kerroksella hartsia.
Kojelauta vahvistettiin kahdella kerroksella kangasta ja hartsia. Kojelauta laminoitiin autossa, näin varmistettiin sopivuus myös hartsin kuivettua.
Kojelaudan pintaan valeltiin vielä 3 kerrosta hartsia. Yhteensä kojelautaan upposi litra ja 7 desiä hartsia..
Kojelauta maalauksen jälkeen. Maalina oli Spies&Heckerin matta kaksikomponentti maali joustolla ja rakeilla.
Viimeksi muokannut T-mu, Ti 16.11.2004 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Todella asiallisen näköistä työtä. Oliko kojelaudan irrotus kovinki iso/haastava/vaikea projekti, kun itsellänikin on jossakin vaiheessa edessä kojelaudan irrotus ku ei noi 4" oikein toista alas.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Löytyi kaikki. Eipä siinä paljon mitään muuta kuin tyrkkäsin kojiksen takaisin paikoilleen Onneksi ei oo vielä toi w201 niin HighTec-aparaatti että johtoja on kohtuullisen vähän. Ehkäpä noi tuuletusröörit vois aiheuttaa päänsärkyä. Itellä jännitti että vieläkö ne saa sinne omille paikoilleen, mutta hyvin menivät
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
vanha topicci mut saisko noit kuvii uuseksT-mu kirjoitti:Löytyi kaikki. Eipä siinä paljon mitään muuta kuin tyrkkäsin kojiksen takaisin paikoilleen Onneksi ei oo vielä toi w201 niin HighTec-aparaatti että johtoja on kohtuullisen vähän. Ehkäpä noi tuuletusröörit vois aiheuttaa päänsärkyä. Itellä jännitti että vieläkö ne saa sinne omille paikoilleen, mutta hyvin menivät
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Niinpä...pinion kirjoitti:hei tämä projekti vaikuttais mielenkiintoiselta, vieläkö noita kuvia vois saada näkymään...?
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Jep Jep... sama tääl... tein uretaanist jo hattuhylly muotin...pinion kirjoitti:Niin ja tarkoituksenahan ei ole matkia mitenkään toisten tekemisiä vaan ottaa oppia ton lasikuidun käytössä ja muottien tekemisessä. Kohta työn alla lasikuituidusta tehty hattuhylly, joten pientä vinkkiä siihen kaipaisin.
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]