raul kirjoitti:mariinille
Tehdas tutki näitä ensimmäisten vuosien airbagejä, ne toimivat edelleen moitteetta järjestetyissä kolaritilanteissa. Sulla sensijaan ei taida olla näyttöä niiden toimimattomuudesta.
Lisäksi laitappa vaihteeksi faktaa kehiin näistä nyt puhutuista yhteentörmäyksistä. Toistaiseksi PM:n viittaama auto motor und sportin kolaritestaus on ainoa lajiaan tässä suht naurettavia piirteitä saaneessa aiheessa.
Uskomatonta että foorumilaiset saavat tälläisen keskustelun aikaiseksi aiheesta jossa joku kertoo ostavansa jonkun auton, mollaten sen täysin maanrakoon. Todella typerää.
Kuka tässä on mollannut? Luin vielä koko ketjun läpi ja ainuat 'vastaan' mielipiteet tulee minulta ja Petri M:ltä, muutaman muun kompatessa tätä turvallisuusnäkökulmaa.
Se on
fakta, että turvatekniikasta ei ole olemassa mitään sääntelyä, on täysin autonvalmistajien oman päätöksen alla, koska he suosittelevat turvalaitteitten uusintaa vai suosittelevatko ollenkaan. Monet eivät. Muistaakseni Volvo suosittelee kymmenen vuoden välein airbaggien, vyönkiristimien ja anturien uusintaa.
Parikymmentä vuotta vanhaan autoon en pistäisi penniäkään vetoa turvavarusteiden toimivuuteen, jos nykyäänkään ei ole selvyyttä kuinka kauan pyrotekniikalla toimivat releet pysyy
varmasti toimintakuntoisena niin pystytkö muka käsi sydämellä lausumaan vankkumattoman uskosi W124 W126, w140 mallien "hengen pelastavien" laitteitten varmuudesta?
Se on karu totuus, että vanha auto on vanha auto ja jos missä se on täysin jälkeenjäänyt on turvarakenteet. Älkää eläkö menneisyydessä, ihmisiä kuolee taajamanopeuksissakin uusilla autoilla kun huonosti kohdalle käy, melko sinisilmäistä uskoa 'vanhan voimaan' tässä asiassa. Purkakaapa niitten vanhojen lankkujenne ovet ja kattokaa minkälaiset sivutörmäyssuojat löytyy... Niinpä niin, toivottavasti ei tule edes kevytmoottoripyörää kylkeen, tulee läpi...
Kun nyt kerran sitten tämä on leimattu mollaamiseksi voitaisiin vastata mitä
minä sitten suurimpana mollaajana ehdottaisin. Mahdollisimman uusia autoja
kaikkien saataville, vanhat käyttöautot (ei mobilismin kustannuksella) paaliin. Mutta kun ollaan Suomessa ja autovero on tabu niin se rahapussi on se suurin rajoitustekijä., Eurooppalainen ajattelutapa ei toimi meillä. Mutta käsi sydämellä voin omalta kohdaltani vannoa, että mitään vanhaa Mersunlinttaa en ostaisi vaan saadakseni Mersun, ennemmin sen parivuotiaan käytetyn Corollan, sekin pitää siinä "jos faktorissa" minusta paremman huolen kuin yli 20v vanha auto, vaikka kuinka olisi Mercedes-Benz.
Kehitys kehittyy.
Edit: Nyt tulee tosiofftopic ja avautuminen.
Näemmä Mersufoorumi ei ole sellainen paikka kuin sen pitäisi alkutekstien mukaan olla, kaikille avoin ja kaikkien mielipiteet (asialliset) huomioon ottava. Jos täällä ei sinisilmäisesti pysty onnittelemaan vilpittömästi vanhan auton hankintaa käyttöautoksi vaan kehtaa esittää eriävän mielipiteensä niin kusipäähän siinä sitten ollaan. Mutta huomasinhan minä jo sen kun alettiin tuota rinnakkaisversion ensimmäistä kaatopaikkaa tekemään, täällä ollaan henkeen ja vereen Mercedestä, kaiken pitää liittyä joka alueella Mercedekseen ja vain ja ainoastaan Mercedekseen. Muuten seuraa välitön rutina.
Oikein mielenkiinnolla odotan kunhan tänne eksyisi joku todellisella lompakolla varustettu kärkkäästi mielipiteensä esittävä "se tyypillinen" Mersun omistaja, tehtaan omistaja tmv "patruuna", jolla on ajokkina se uusi kallis ässä, melkein vetoa löisin, että työväenaate lyö pintaan jos erehtyy kyseenalaistamaan vanhojen autojen oston ja itse esiintyisi "kapitalistin ilmentymänä" meidän tavallisten keskuudessa. Täällä ei omien huomioiden mukaan esiinny yhtäkään kalliin, uuden ässän omistajaa vielä, pari W220:n omistajaa on, mutta eivät "äänessä," ymmärrän hyvin tämän.
Otsikon aloittajan en soisi ottavan tästä herneitä nenään, tämähän kuitenkin on vain "kaikessa suuruudessaan" yhden ihmisen mielipide enkä minä voi mitenkään realisesti vaikuttaa sinun tekoihisi ja elämääsi. Kunhan nyt vain asetin kyseenalaiseksi turvallisuuden perusteella W126 korimallisen ostamisen vuonna 2005. Minua ei hyödytä toivoa sinulle ongelmia tmv autosi kanssa, "siinäs näitte" mielipiteen esittämiseen pääseminen ei kuitenkaan saisi mitään aikaan mitään hyvää oloa minussa tai tämän foorumin muitten käyttäjien keskuudessa, aina helpompi ja toivottavampi seikka olisi, että kaikki menisi hyvin ja saisit minulle vuosien päästä huikata sen "ähäkutti" kommentin.
Mariini