Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Nytpä näyttää siltä että avovaimon siskolla olisi autonvaihto edessä. Olen hieman yrittänyt opastaa häntä oikeaan suuntaan ja merkin vaihtaminen mersuun saattaisi olla tämän vaihdon yhteydessä mahdollista. 8)

Vaatimuksina olisi kohtuullisen pieni koko, bensakone ja ilmastointi. Ikähaarukka saisi mielellään olla myös lähempänä 2000 kuin 1990 ja hintaluokkana 10000-16000€. Kilometrit yli 200000 epäilyttävät ostajaa, vaikka itse katsoisinkin ennemmin kuntoa kuin mittarilukemaa. 124/201 -mallit eivät ole poissuljettuja vaihtoehtoja, mutta vaaka näyttäisi kallistuvan W202:n puoleen.

Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic ja vastaava takaveto. Isompikoneisempia vaihtoehtojakin oli, mutta sisusta (!) ja automaattivaihteet (!) eivät tarjokkaissa miellyttäneet. Lisää vaihtoehtoja etsitään.

Nyt pyydänkin kommentteja kaikesta mahdollisesta puolesta ja vastaan kyseisen automallin kohdalta. Käyttökokemukset, tekniikkaongelmat/viat, Essonbaari -jututkin yms mitä vain sattuu löytymään ovat tervetulleita.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

mielestäni mainio auto :) :lol: tottakai kun itellä on kyseinen peli 8)

enpä keksi valittamisen aihetta..
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja PM »

Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
:shock: :?:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Olli Lajunen kirjoitti: Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic ja vastaava takaveto. Isompikoneisempia vaihtoehtojakin oli, mutta sisusta (!) ja automaattivaihteet (!) eivät tarjokkaissa miellyttäneet. Lisää vaihtoehtoja etsitään.
Mitä ihmettä, C 180 4Maticia ei ole olemassakaan, kuten 4Maticia koko W202:ssakaan!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 774
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Juuh, W203:ssakin neliveto tulee vasta kuutoskoneisiin, pelkästään bensana. 240 ja 320 4-maticit. Nyttemmin 280 ja 350 4-matic...

4-matic "lätkävetoinen" kenties?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kappas vaan, jotkuthan sentään lukee ajatuksella näitä. :lol:

Tosiaan tuollainenkin tarjokas tuli vastaan, mutta kyseessä lienee kuitenkin myyjän näppihärö. Olisihan tuollainen ollut näpsäkkä peli. Suurin osa tarjokkaista oli isommalla koneella, mutta pieninkin kone riittänee kun vaihdokissa on kuitenkin vieläkin pienempi. Todenmukaisia kulutuslukemia saa laitella myös kaikista bensakoneista. Pitääkö tämän mallin kohdalla paikkansa, että pienin kone ei välttämättä ole se taloudellisin?


Kiitoksia kommenteista, jatkakaa vaan kehumista niin saadaan yksi mersuilija lisää perheeseen. :P
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja HVM »

PM kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
:shock: :?:
Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? :shock: Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. :lol: Ei niistä pääse koskaan eroon. :(

Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen. :roll:
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

HVM kirjoitti:
PM kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
:shock: :?:
Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? :shock: Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. :lol: Ei niistä pääse koskaan eroon. :(

Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen. :roll:
No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.


Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") :D on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja HVM »

Olli Lajunen kirjoitti:
HVM kirjoitti:
PM kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
:shock: :?:
Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? :shock: Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. :lol: Ei niistä pääse koskaan eroon. :(

Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen. :roll:
No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.




Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") :D on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
Kiitos Olli huumorintajusta, cee on tosiaankin taloudessa. :D

Kiva käyttöauto, suht' pieniruokainenkin, mutta se arkisuus häiritsee. :? "Mersuntuntu" puuttuu jollain tapaa, ajomelu ja rengasäänet tuovat mieleen japanilaisen auton. :( Näitä on tullut ajeltua laidasta laitaan, C on mielestäni mersun heikoin esitys. :?

Mutta jos ei halua muuta kuin käyttöauton ja mersun, niin Cee on oiva valinta. :D

Ps. Cee vei Lapinreissulla noin 7-8/ 100 km, saman vei 420 SEL:kin, ehkä noin litran-kaksi enemmän. Kummallista kaiken kaikkiaan. :roll: Kyyti on hieman eri planeetalta... :roll:

Ai niin, cee on ihan hyvaä auto eukolle. :D

H*istaVit*uM*es? :(
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

HVM kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti: No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.




Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") :D on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
Kiitos Olli huumorintajusta, cee on tosiaankin taloudessa. :D

Kiva käyttöauto, suht' pieniruokainenkin, mutta se arkisuus häiritsee. :? "Mersuntuntu" puuttuu jollain tapaa, ajomelu ja rengasäänet tuovat mieleen japanilaisen auton. :( Näitä on tullut ajeltua laidasta laitaan, C on mielestäni mersun heikoin esitys. :?

Mutta jos ei halua muuta kuin käyttöauton ja mersun, niin Cee on oiva valinta. :D

Ps. Cee vei Lapinreissulla noin 7-8/ 100 km, saman vei 420 SEL:kin, ehkä noin litran-kaksi enemmän. Kummallista kaiken kaikkiaan. :roll: Kyyti on hieman eri planeetalta... :roll:

Ai niin, cee on ihan hyvaä auto eukolle. :D
Tattista kommenteista! Naishenkilölle tuo tulisi käyttöautoksi, mutta jos on mersun heikoin esitys niin... Itse ottaisin luonnollisesti ässän, mutta niin suurta aivopesua en ole vielä onnistunut suorittamaan. :(

HVM kirjoitti: H*istaVit*uM*es? :(
Noo, elä ny naamaa nurinpäin käännä minun huonojen heittojen vuoksi. Ei tuo ollut haukuksi tarkoitettu. :oops:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Paha mennä sanomaa vielä mitään, kun ei ole ensi liukkaatkaan takapotkurilla koittaneet, mutta ihan OK peli C-sarjalainenkin on ja ilmeisesti ruosteongelmaa on vähemmän kuin E-sarjalaisessa.

Kyllä C-sarjalainen on kaukana japanilaisista autoista, en tiedä millä on semmoisia kommentteja antaneet ajaneet, mutta kannattaa käydä uudestaan koeajolla.

Suuntavakaus ja uraherkkyys voisi olla parempi, samoin kuin elegance- alusta jäykempi, mutta sekin toimii mukulakivillä ja hiljaisilla kaupunkinopeuksilla uskomattoman hyvin.

Jos C-sarjalaiselle pitäisi etsiä vaihdokkia niin kallistuisin Audi A4:n ja BMW 3-sarjan puoleen.
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

hmm.. rengasäänet kuin japsissa :shock: mistähän toi on tullu.. ei ainakaan mitä mä oon maksalaatikoiden ja toijjotien kyydissä ollu ja sit c:n niin kyllä c on hiljanen auto

vielpä nyt kun laitettiin uudet kitka nastat alle ja ajeltiin niin ihmettelin suorastaan sitä ettei sisälle kuulunut paljon mitään...

eihän sitä nyt voi verrata tietenkään mihinkään maantielaivoihin joihin ei kuulu sisälle mitään muuten kuin ikkunaa aukasemalla ja kaasua polkemalla niin että jo melkein pottuvarpaaseen kuolio tulee :lol: :lol: :wink:
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Olli Lajunen kirjoitti:...Käyttökokemukset, tekniikkaongelmat/viat...
W202 on ollut perheessä uudesta asti ja omassa käytössä 7v Ajettu vain 82 t. Omat ajatukset:
Auto on mielestäni helppo huoltaa, riittävän yksinkertainen, mutta silti siinä on riittävästi vakiovarusteita/ominaisuuksia/elektroniikkaa.
Tuntuu laadukkaalta, näyttää Autolta. Mielestäni auton väri väri vaikuttaa tähän malliin paljon, esim punainen w202 näyttää pienemmältä kuin valkoinen w202. Omassa ei ruostetta. Pohjan ruosteensuojaus kannattaisi varmaan lähiaikoina tehdä. Takalokasuojan ulko-etualareuna kannattaa suojata muovikalvolla. Sisälokarit laitettu syksy 2005 sen takia että olisi helpompi pitää paikat puhtaana. Laiska (1.8 l man.) on, mutta suht taloudellinen http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=19693. IR-kaukoohjain (<=1996) toimii huonosti. Omassa ei ollut vakioilmastointi, mutta asensin jälkiasennussarjan. Hyvin sekin on toiminnut. Vahdettu/korjattu: vesipumppu, kardaanin stefa perässä, ketjukopan pulttien kiristys (oli lievä öljyvuoto), muutama polttimo mm. mittaristossa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

A-sarja ei ole poissuljettu, ainakaan vielä. Tarjokkaita selailtaessa tuli lähes jokaisen sisustan kohdalla kommenttia tyyliin "hyiii, ei tuommoista ainakaan. hirveä". :shock: Välitön palaute on siis odotettavissa kunhan pääsen A-sarjaa esittelemään. Se olisi sentään etuveto, jota molemmat siskokset suosivat. Nettiautossa käyttävät nimikkeenä viistoperää, joten ei ihme kun ei osunut silmään porrasperä-kategoriasta.

Kokoluokka olisi juurikin A4/BMW3/MBC. Sikäli hyvä tilanne, ettei ostajalla ole varsinaisesti haluja mihinkään merkkiin vaan aivopesu voidaan suorittaa puhtaalta pöydältä. :lol:

Takavetoa talvella ovat siskokset kommentoineet/epäilleet, joten löytyykö rohkaisevia kommentteja myös naispuoleisilta mersukuskeilta talviajoon? Omat argumenttini olen jo pariin kertaan esitellyt... :roll:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Olli Lajunen kirjoitti:...Takavetoa talvella...
Jos autossa ETS/ASR niin mielestäni etenee vaikeissa paikoissa paremmin kun joku 1-veto etuvetopeli. Voin vastaan vaimoni puolesta (hän ei lue tätä forumia...) että ei oo jäännyt kiinni koskaan talvella mersulla. Meidän w202:ssa on ETS ja talvella nastarenkaat. Tietysti jos vielä lisäksi ESP, niin liikenneturvallisuuttakin lisääntyy. Saa nähdä miten meidän uusi V50 missä DSTC käyttäytyy talvella. Silti meillä ei ole koskaan ollut ongelmia takavetoisuudella.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Olli Lajunen kirjoitti:Takavetoa talvella ovat siskokset kommentoineet/epäilleet, joten löytyykö rohkaisevia kommentteja myös naispuoleisilta mersukuskeilta talviajoon? Omat argumenttini olen jo pariin kertaan esitellyt... :roll:
Kyllä sitä naispuoleinen mersunainenkin takavetoisella pärjää, jopa ilman "lukkoperää" olevalla W202:lla, kun vaan muistaa pienet perusjutut, että kun kaarteessa painaa kaasua, niin ei välttämättä olekkaan se keula mikä lähtee tangentin suuntaan. eikä ainakaan "täälläpäin" tuo Cee (tai kuljettaja) ole mitään "hiekkasäkkejä" vaatinut talveksi takakonttiin.

Muuten ihan hyvä auto, mutta tuon hiljaisuuden allekirjoitan pienellä varauksellä, teitty mihin vertaa, vm.- 90 Korollaan verrattuna hyvinkin hiljainen, mutta samanikäiseen (kunnossaolevaan) W124:ään verrattuna ei.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

MKC280 kirjoitti:Kyllä C-sarjalainen on kaukana japanilaisista autoista, en tiedä millä on semmoisia kommentteja antaneet ajaneet, mutta kannattaa käydä uudestaan koeajolla.
Mutta mehän päästelläänkin näillä "isokoneisilla", jotenkin auto tuntuu paljon isommalta, jos pellin alla on 2,8-litrainen kuin vaikka jos vertaa tuohon 220:aan (tai 180:aan, huh). Tosiaan suuntavakavuudessa yms. on iso ero, jos on mennyt autonsa ostamaan ilman sporttialustaa -> hyvä alusta vie huomattavasti jaappanilaismeininkiä pois. Mersun kuuluu olla viimotteenpäälle jämäkkä (no ehkä poislukien SEC:t sun muut. Joka tapauksessa hyvällä alustalla W202 menee kuin juna ja on hiljainen.

Itse tykkään noista C-sarjalaisista todella paljon. Tosin tuosta C 280 T:stä pitäisi eroon päästä, kunhan ensin tulee hoidettua kaikki pikkuongelmat pois. Harmi kun on vähän turhan kallis hintahaarukkaasi. On meinaan aika paljon autoa ja varusteita tarjolla :)
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Itse olen ajellut C sarjalaisella nyt noin 50 tuh km. Luotettavan oloinen auto, seuraavat korjaukset olen normaalihuoltojen lisäksi tehnyt:
-Mittariston piirilevyn kylmäjuotoksien kolvaus 30 eur
-Perän kardaanin stefa n 30 eur
-nokka akselin ketjukopan etupään kiristys, itse
-Öljyntasoanturin tiiviste osa 2 eur, helppo vaihtaa itse

nyt mittarissa 92 tkm....

Autossa on Eibachin 30mm madaltava sarja ja ajoltaan auto on varsin hyvä. Laiskaksi en autoa sanoisi. Moottorin sitkeys ei ole erityisen hyvä mutta riittävä normaalikäyttöön, kierroksilla auto liikkuu minusta hyvin. Joskus valoista kokeillut niin 2 litraisen Avensiksen kanssa aika samoihin 100:seen. Ohituskiihtyvyys 3:s vaihteella hyvä.

Saksalaisilta keskustelupalstoilta lukenut että ovat penkittäneet siellä noita vastaavia ja laskennallinen moottoriteho pyörii vakiona jossain 130 hv tienoilla vaikka ilmoitetaan 122 hv.

Ruostesuojautin autoni ja laitoin sisälokarit myös. Kylkien sivulistojen aluset kannattaa tarkastaa. Kun oven paiskaa kiinni niin pelti tärähtää. Listan ja oven välissä on aina kuraa tai hiekkaa ja vähitellen maali ja sinkki on rikki tärinän/hiekan vaikutuksesta . Itsellä oli alkavaa pisteruostetta siellä mutta oli helppo korjaus kun oli ajoissa liikkellä. Laitoin listan alle kotelosuojavahan . Samoin tein oven alareunan listojen alusille.
MB C180 vm -95
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Hyvä auto, ei kehitys ole kulkenut kuin eteenpäin, ei suuri mutta ei pienikään, vaan keskikokoinen, kyyti ei häpeä esim w210 mallille, sisätiloiltaan aika lailla w124 koko luokkaa. Laadukas, viimeistelty ja toimintavarma konsepti, ei lastentauteja, eikä pahempia tyyppivikoja, korista löytyy aimo annos sinkkiä, elektroniikkaa ei vielä ole ehditty liikoja sotkea mukaan, joten luotettavuutta siltäkin suunnalta.

Kannattanee jo hintojensakin puolesta w202 ostaa, nyt niitä saa "halvalla", hinta ja laatusuhde varmasti kohdallaan, jos hiukankin valkkaat, vaikka ostoaikeissa olevallehan kaikki on aina vähintäänkin kallista, mutta kaikkihan on suhteellista :)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tommonen c-malli tuli pariviikkoa sitte emännälle laitettua. Tuosta bensiinin (pesuaineen) käyttämisestä moottoreissa minulla on omat vankat mielipiteeni, mutta ei siitä sen enempää :wink: Auto tuntuu noin farkku korisena ihan asialliselta käyttöpeliltä, mutta en menisi kuitenkaan vertailemaan w210:n tai 124:n kanssa missään vaiheessa. Mopeti mikä mopeti! Vaimo kyllä tykkää mutta minä ajan mieluummin 124- farkulla. Jotenkin tuntuu niinkuin HMV:kin mainitsi, että on semmonen halvalla tehty japsi jos ei merkkiä ois keulalla.
Ei mitenkään huono, mutta ei myöskään herätä minkäänlaisia "omituisia :roll: " tunteita, että tämä on ainoa oikea. Ihan hyvin voisi ostaa vaikka avensiksen :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

C- mallilla ajetaan vuoden ympäri ja kelillä kuin kelillä. Siksi hyvin suosittu taksinakin. Siis erittäin luotettava. 8) S-sarjalainen taas on kesä ajoneuvo, koska talvella se vie omistajansa konkurssiin suurella polttoaineen kulutuksellaan, koska se ei ole kovin pientä kesälläkään. :twisted: Jotenka kesäauto on kesäauto. :evil: Kuuluu luokkaan kupla- volkkarit yms. ajoneuvot. :wink: 124-sarjan vehkeet ovat taas viime vuosituhannelta ja samoin ajo-ominaisuudetkin, mutta muuten erittäin luotettava ajoneuvo, mutta vaihtoarvossa rupeaa olemaan Ladan ja DX-corollan tasolla. :)
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Heitetään jälleen kerran oma lusikka soppaan:
Huonoja puolia C180:
- laiska, vaatii edes vähän tehokkaamman moottorin
- manuaalivaihteinen ei kulje loikkimatta, korjaantuu automaatilla, mieluiten sähköohjatulla
- kuskin paikka ei sovi ahtaanpaikan kammoa kärsiville eli sisätiloiltaan ei mikään suuri auto < W124, W210
- sedanin tavaratilan lastausaukko ihan onnettoman kokoinen, korjaantuu farmarilla tai tavarankuljetustarpeen puuttumisella
- auto tuntuu "käkkärälle" kuten 190 (W201) eli siis "japsimersulle"
- edellisestä seuraa vain keskinkertainen ajettavuus, on huonompi kuin W210
- sivutuuliherkkyys, alustan madaltaminen korjaa hiukan tilannetta
- melutaso, varsinkin rengasmelu, melko korkea, ei tosin häpeä uudelle Nissanille yhtään
- vesivärillä maalatun auton maalipinta ei juuri hankausta/kiveniskemiä kestä, todella heikko maalipinnan kestävyys kaikenkaikkaan ei metallivärisissä

Hyviä puolia C180:
+ tähti keulalla
+ face-lift näyttää päältä ja sisältä Mersulle
+ "kulutusosat" (= mm. alusta) puoli-ilmaisia
+ helppo huoltaa/korjata, tyyppikohteet hyvin tiedossa
+ face-lift sähköhimmelien kanssa oikein mukava talviauto
+ face-lift sähköt pelaa kuin junan vessa, eläköön toimiva auto!
+ kestää isältä pojalle ja takaisin
+ Se on Mersu
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mikä tämä loikkimis ilmiö on manuaalissa? :shock: En itse ainakaan ole huomannut kummassakaan autossa. Eikä kukaan, joka on niillä ajanut ole valittanut kyseisestä hommasta. Itsekkin olen ollut kyydissä, kun on vieraat ja sukulaiset yms. ajaneet, eikä se ole loikkinut minnekkään. Edellinen auto oli -94 mallia bensiinikoneinen ja nykyinen -00 cdi, niin tämä facelift malli on todella hiljainen ajossa, paitsi nyt, kun on sulat tiet ja nastarenkaat alla, niin rengasäänet kuuluu nyt sisälle, mutta kesärenkailla todella hiljainen. 8)
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Rassaajan kanssa olen samaa mieltä tuosta faceliftistä. Faceliftin jälkeinen malli on paljon mersumaisempi, (=laadukkaamman oloinen), etenkin sisältä.

Muutenkin paras puoli tuossa ceessä on se että se on järkevän kokoinen auto tällaiselle nuorellemiehelle, varsinkin farkkuna kuitenkin riittää hyvin tilat pienelle perheelle, ja kuitenkin tosi mersumainen joka suhteessa.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

petri.n, loikkimisilmiöllä tarkoitan varsinkin voimakkaissa kiihdytyksissä havaittavaa voimalinjan hytkymistä. Sama ilmiö esiintyy toki rauhallisemmassakin ajossa. Toisin sanoen vaihtamishetkellä menosta tulee nyökkivää/hytkyvää tai miten sen nyt paremmin osaisi kuvata. Ei siis kaikkein helpoin vaihteisto/kytkinyhdistelmä vaihtaa vaihdetta. Tästä on kirjoiteltu aikaisemminkin, haku löytää lisää juttua.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tsekkasin tuolta noita loikkimis juttuja ja noista jutuista ei ainakaan mikään täsmää meikäläisen autoon/-hin. Kyllä täytyy olla jossain vikaa, jos tekee noin. Sillä oli ihan uusi juttu, kun en ole havainnut kyseistä ilmiötä. Onko se sitten paljon ajettujen autojen ongelma? Edellinen C 180 oli ajettu 180000 km, kun lähti vaihtoon tähän nykyiseen C200 cdi farkkuun, jolla on nyt ajettu 167000 km ja ei todellakaan loiki, vaikka lähtisi kierrokset tapissa ja tempaisisi kytkimen kerralla ylös tai sitten liiraamalla. Vaihteensiirtokin toimii todella hyvin, mutta ei ole ihan yhtä sujuva, kuin jossakin toyotassa.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

:shock: Näin näköjään jakaantuu mielipiteet, mutta on se hyvä että on muitakin malleja kuin w123 ja w126, muuten olisin ilman Mersua, (enkä vain köyhyyteni vuoksi) :wink: Ihmiset vain kokevat asiat eri tavalla, kukaan ei voi sanoa omaa kokemaansa ainoaksi oikeaksi.

Tämäkin topic muuttui Paskaisek** :D Mutta mikäs sen mukavampaa kuin jauhaa juttuja ja väitellä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mielestäni C-sarja on aivan onnistunut peli. Vakaat ajo-ominaisuudet, varsinkin w201:een verrattuna. Naisetkin pärjää, kunhan ei säästä talvirenkaissa.

Ei mielestäni loiki manuaalivaihteiset yhtään, ainakaan pensakoneiset, jos vertaa w201/124. Pellit on hyvät, harvoin näkee ruosteessa olevaa w202:sta. Itse pidän C-sarjaa tosi hyvänä käyttöautona ja A-sarjaan nähden Mersuna. Oikeastaan w202 on teknisesti hieman kehitetty w124!
Vastaa Viestiin