Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Nytpä näyttää siltä että avovaimon siskolla olisi autonvaihto edessä. Olen hieman yrittänyt opastaa häntä oikeaan suuntaan ja merkin vaihtaminen mersuun saattaisi olla tämän vaihdon yhteydessä mahdollista.
Vaatimuksina olisi kohtuullisen pieni koko, bensakone ja ilmastointi. Ikähaarukka saisi mielellään olla myös lähempänä 2000 kuin 1990 ja hintaluokkana 10000-16000€. Kilometrit yli 200000 epäilyttävät ostajaa, vaikka itse katsoisinkin ennemmin kuntoa kuin mittarilukemaa. 124/201 -mallit eivät ole poissuljettuja vaihtoehtoja, mutta vaaka näyttäisi kallistuvan W202:n puoleen.
Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic ja vastaava takaveto. Isompikoneisempia vaihtoehtojakin oli, mutta sisusta (!) ja automaattivaihteet (!) eivät tarjokkaissa miellyttäneet. Lisää vaihtoehtoja etsitään.
Nyt pyydänkin kommentteja kaikesta mahdollisesta puolesta ja vastaan kyseisen automallin kohdalta. Käyttökokemukset, tekniikkaongelmat/viat, Essonbaari -jututkin yms mitä vain sattuu löytymään ovat tervetulleita.
Vaatimuksina olisi kohtuullisen pieni koko, bensakone ja ilmastointi. Ikähaarukka saisi mielellään olla myös lähempänä 2000 kuin 1990 ja hintaluokkana 10000-16000€. Kilometrit yli 200000 epäilyttävät ostajaa, vaikka itse katsoisinkin ennemmin kuntoa kuin mittarilukemaa. 124/201 -mallit eivät ole poissuljettuja vaihtoehtoja, mutta vaaka näyttäisi kallistuvan W202:n puoleen.
Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic ja vastaava takaveto. Isompikoneisempia vaihtoehtojakin oli, mutta sisusta (!) ja automaattivaihteet (!) eivät tarjokkaissa miellyttäneet. Lisää vaihtoehtoja etsitään.
Nyt pyydänkin kommentteja kaikesta mahdollisesta puolesta ja vastaan kyseisen automallin kohdalta. Käyttökokemukset, tekniikkaongelmat/viat, Essonbaari -jututkin yms mitä vain sattuu löytymään ovat tervetulleita.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Mitä ihmettä, C 180 4Maticia ei ole olemassakaan, kuten 4Maticia koko W202:ssakaan!Olli Lajunen kirjoitti: Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic ja vastaava takaveto. Isompikoneisempia vaihtoehtojakin oli, mutta sisusta (!) ja automaattivaihteet (!) eivät tarjokkaissa miellyttäneet. Lisää vaihtoehtoja etsitään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Kappas vaan, jotkuthan sentään lukee ajatuksella näitä.
Tosiaan tuollainenkin tarjokas tuli vastaan, mutta kyseessä lienee kuitenkin myyjän näppihärö. Olisihan tuollainen ollut näpsäkkä peli. Suurin osa tarjokkaista oli isommalla koneella, mutta pieninkin kone riittänee kun vaihdokissa on kuitenkin vieläkin pienempi. Todenmukaisia kulutuslukemia saa laitella myös kaikista bensakoneista. Pitääkö tämän mallin kohdalla paikkansa, että pienin kone ei välttämättä ole se taloudellisin?
Kiitoksia kommenteista, jatkakaa vaan kehumista niin saadaan yksi mersuilija lisää perheeseen.
Tosiaan tuollainenkin tarjokas tuli vastaan, mutta kyseessä lienee kuitenkin myyjän näppihärö. Olisihan tuollainen ollut näpsäkkä peli. Suurin osa tarjokkaista oli isommalla koneella, mutta pieninkin kone riittänee kun vaihdokissa on kuitenkin vieläkin pienempi. Todenmukaisia kulutuslukemia saa laitella myös kaikista bensakoneista. Pitääkö tämän mallin kohdalla paikkansa, että pienin kone ei välttämättä ole se taloudellisin?
Kiitoksia kommenteista, jatkakaa vaan kehumista niin saadaan yksi mersuilija lisää perheeseen.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. Ei niistä pääse koskaan eroon.PM kirjoitti:Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.HVM kirjoitti:Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. Ei niistä pääse koskaan eroon.PM kirjoitti:Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen.
Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Kiitos Olli huumorintajusta, cee on tosiaankin taloudessa.Olli Lajunen kirjoitti:No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.HVM kirjoitti:Buaaaaahhhahaah! Voi hyvä ihme? Jos tuollainen loukku sattuisi jostain kumman syystä olemaankin olemassa, niin kehotan karttamaan. On todennäköisesti yhtä "kotiväen mieluinen" auto kuin vaikkapa 1,8 x 4 farkku Subaru. Ei niistä pääse koskaan eroon.PM kirjoitti:Olli Lajunen kirjoitti:Kiinnostavia kohteita löytyi 1.8 -koneinen 4matic...
Ihan ilman kynsiä ja hampaita: Järki käteen.
Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
Kiva käyttöauto, suht' pieniruokainenkin, mutta se arkisuus häiritsee. "Mersuntuntu" puuttuu jollain tapaa, ajomelu ja rengasäänet tuovat mieleen japanilaisen auton. Näitä on tullut ajeltua laidasta laitaan, C on mielestäni mersun heikoin esitys.
Mutta jos ei halua muuta kuin käyttöauton ja mersun, niin Cee on oiva valinta.
Ps. Cee vei Lapinreissulla noin 7-8/ 100 km, saman vei 420 SEL:kin, ehkä noin litran-kaksi enemmän. Kummallista kaiken kaikkiaan. Kyyti on hieman eri planeetalta...
Ai niin, cee on ihan hyvaä auto eukolle.
H*istaVit*uM*es?
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
Tattista kommenteista! Naishenkilölle tuo tulisi käyttöautoksi, mutta jos on mersun heikoin esitys niin... Itse ottaisin luonnollisesti ässän, mutta niin suurta aivopesua en ole vielä onnistunut suorittamaan.HVM kirjoitti:Kiitos Olli huumorintajusta, cee on tosiaankin taloudessa.Olli Lajunen kirjoitti: No joo, kukaan ei tietenkään usko vaikka sanoisin huumorilla tuon heittäneeni. Aivan sama, sanon sen kuintenkin.
Mutta HVM:llä (="haistavittu -mies") on muistaakseni C-sarjalainen lähipiirissä, eli voisitko siitä laittaa kommentteja?
Kiva käyttöauto, suht' pieniruokainenkin, mutta se arkisuus häiritsee. "Mersuntuntu" puuttuu jollain tapaa, ajomelu ja rengasäänet tuovat mieleen japanilaisen auton. Näitä on tullut ajeltua laidasta laitaan, C on mielestäni mersun heikoin esitys.
Mutta jos ei halua muuta kuin käyttöauton ja mersun, niin Cee on oiva valinta.
Ps. Cee vei Lapinreissulla noin 7-8/ 100 km, saman vei 420 SEL:kin, ehkä noin litran-kaksi enemmän. Kummallista kaiken kaikkiaan. Kyyti on hieman eri planeetalta...
Ai niin, cee on ihan hyvaä auto eukolle.
Noo, elä ny naamaa nurinpäin käännä minun huonojen heittojen vuoksi. Ei tuo ollut haukuksi tarkoitettu.HVM kirjoitti: H*istaVit*uM*es?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Paha mennä sanomaa vielä mitään, kun ei ole ensi liukkaatkaan takapotkurilla koittaneet, mutta ihan OK peli C-sarjalainenkin on ja ilmeisesti ruosteongelmaa on vähemmän kuin E-sarjalaisessa.
Kyllä C-sarjalainen on kaukana japanilaisista autoista, en tiedä millä on semmoisia kommentteja antaneet ajaneet, mutta kannattaa käydä uudestaan koeajolla.
Suuntavakaus ja uraherkkyys voisi olla parempi, samoin kuin elegance- alusta jäykempi, mutta sekin toimii mukulakivillä ja hiljaisilla kaupunkinopeuksilla uskomattoman hyvin.
Jos C-sarjalaiselle pitäisi etsiä vaihdokkia niin kallistuisin Audi A4:n ja BMW 3-sarjan puoleen.
Kyllä C-sarjalainen on kaukana japanilaisista autoista, en tiedä millä on semmoisia kommentteja antaneet ajaneet, mutta kannattaa käydä uudestaan koeajolla.
Suuntavakaus ja uraherkkyys voisi olla parempi, samoin kuin elegance- alusta jäykempi, mutta sekin toimii mukulakivillä ja hiljaisilla kaupunkinopeuksilla uskomattoman hyvin.
Jos C-sarjalaiselle pitäisi etsiä vaihdokkia niin kallistuisin Audi A4:n ja BMW 3-sarjan puoleen.
hmm.. rengasäänet kuin japsissa mistähän toi on tullu.. ei ainakaan mitä mä oon maksalaatikoiden ja toijjotien kyydissä ollu ja sit c:n niin kyllä c on hiljanen auto
vielpä nyt kun laitettiin uudet kitka nastat alle ja ajeltiin niin ihmettelin suorastaan sitä ettei sisälle kuulunut paljon mitään...
eihän sitä nyt voi verrata tietenkään mihinkään maantielaivoihin joihin ei kuulu sisälle mitään muuten kuin ikkunaa aukasemalla ja kaasua polkemalla niin että jo melkein pottuvarpaaseen kuolio tulee
vielpä nyt kun laitettiin uudet kitka nastat alle ja ajeltiin niin ihmettelin suorastaan sitä ettei sisälle kuulunut paljon mitään...
eihän sitä nyt voi verrata tietenkään mihinkään maantielaivoihin joihin ei kuulu sisälle mitään muuten kuin ikkunaa aukasemalla ja kaasua polkemalla niin että jo melkein pottuvarpaaseen kuolio tulee
Re: Ostaisinko C-sarjalaisen / W202
W202 on ollut perheessä uudesta asti ja omassa käytössä 7v Ajettu vain 82 t. Omat ajatukset:Olli Lajunen kirjoitti:...Käyttökokemukset, tekniikkaongelmat/viat...
Auto on mielestäni helppo huoltaa, riittävän yksinkertainen, mutta silti siinä on riittävästi vakiovarusteita/ominaisuuksia/elektroniikkaa.
Tuntuu laadukkaalta, näyttää Autolta. Mielestäni auton väri väri vaikuttaa tähän malliin paljon, esim punainen w202 näyttää pienemmältä kuin valkoinen w202. Omassa ei ruostetta. Pohjan ruosteensuojaus kannattaisi varmaan lähiaikoina tehdä. Takalokasuojan ulko-etualareuna kannattaa suojata muovikalvolla. Sisälokarit laitettu syksy 2005 sen takia että olisi helpompi pitää paikat puhtaana. Laiska (1.8 l man.) on, mutta suht taloudellinen http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=19693. IR-kaukoohjain (<=1996) toimii huonosti. Omassa ei ollut vakioilmastointi, mutta asensin jälkiasennussarjan. Hyvin sekin on toiminnut. Vahdettu/korjattu: vesipumppu, kardaanin stefa perässä, ketjukopan pulttien kiristys (oli lievä öljyvuoto), muutama polttimo mm. mittaristossa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
A-sarja ei ole poissuljettu, ainakaan vielä. Tarjokkaita selailtaessa tuli lähes jokaisen sisustan kohdalla kommenttia tyyliin "hyiii, ei tuommoista ainakaan. hirveä". Välitön palaute on siis odotettavissa kunhan pääsen A-sarjaa esittelemään. Se olisi sentään etuveto, jota molemmat siskokset suosivat. Nettiautossa käyttävät nimikkeenä viistoperää, joten ei ihme kun ei osunut silmään porrasperä-kategoriasta.
Kokoluokka olisi juurikin A4/BMW3/MBC. Sikäli hyvä tilanne, ettei ostajalla ole varsinaisesti haluja mihinkään merkkiin vaan aivopesu voidaan suorittaa puhtaalta pöydältä.
Takavetoa talvella ovat siskokset kommentoineet/epäilleet, joten löytyykö rohkaisevia kommentteja myös naispuoleisilta mersukuskeilta talviajoon? Omat argumenttini olen jo pariin kertaan esitellyt...
Kokoluokka olisi juurikin A4/BMW3/MBC. Sikäli hyvä tilanne, ettei ostajalla ole varsinaisesti haluja mihinkään merkkiin vaan aivopesu voidaan suorittaa puhtaalta pöydältä.
Takavetoa talvella ovat siskokset kommentoineet/epäilleet, joten löytyykö rohkaisevia kommentteja myös naispuoleisilta mersukuskeilta talviajoon? Omat argumenttini olen jo pariin kertaan esitellyt...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jos autossa ETS/ASR niin mielestäni etenee vaikeissa paikoissa paremmin kun joku 1-veto etuvetopeli. Voin vastaan vaimoni puolesta (hän ei lue tätä forumia...) että ei oo jäännyt kiinni koskaan talvella mersulla. Meidän w202:ssa on ETS ja talvella nastarenkaat. Tietysti jos vielä lisäksi ESP, niin liikenneturvallisuuttakin lisääntyy. Saa nähdä miten meidän uusi V50 missä DSTC käyttäytyy talvella. Silti meillä ei ole koskaan ollut ongelmia takavetoisuudella.Olli Lajunen kirjoitti:...Takavetoa talvella...
Kyllä sitä naispuoleinen mersunainenkin takavetoisella pärjää, jopa ilman "lukkoperää" olevalla W202:lla, kun vaan muistaa pienet perusjutut, että kun kaarteessa painaa kaasua, niin ei välttämättä olekkaan se keula mikä lähtee tangentin suuntaan. eikä ainakaan "täälläpäin" tuo Cee (tai kuljettaja) ole mitään "hiekkasäkkejä" vaatinut talveksi takakonttiin.Olli Lajunen kirjoitti:Takavetoa talvella ovat siskokset kommentoineet/epäilleet, joten löytyykö rohkaisevia kommentteja myös naispuoleisilta mersukuskeilta talviajoon? Omat argumenttini olen jo pariin kertaan esitellyt...
Muuten ihan hyvä auto, mutta tuon hiljaisuuden allekirjoitan pienellä varauksellä, teitty mihin vertaa, vm.- 90 Korollaan verrattuna hyvinkin hiljainen, mutta samanikäiseen (kunnossaolevaan) W124:ään verrattuna ei.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mutta mehän päästelläänkin näillä "isokoneisilla", jotenkin auto tuntuu paljon isommalta, jos pellin alla on 2,8-litrainen kuin vaikka jos vertaa tuohon 220:aan (tai 180:aan, huh). Tosiaan suuntavakavuudessa yms. on iso ero, jos on mennyt autonsa ostamaan ilman sporttialustaa -> hyvä alusta vie huomattavasti jaappanilaismeininkiä pois. Mersun kuuluu olla viimotteenpäälle jämäkkä (no ehkä poislukien SEC:t sun muut. Joka tapauksessa hyvällä alustalla W202 menee kuin juna ja on hiljainen.MKC280 kirjoitti:Kyllä C-sarjalainen on kaukana japanilaisista autoista, en tiedä millä on semmoisia kommentteja antaneet ajaneet, mutta kannattaa käydä uudestaan koeajolla.
Itse tykkään noista C-sarjalaisista todella paljon. Tosin tuosta C 280 T:stä pitäisi eroon päästä, kunhan ensin tulee hoidettua kaikki pikkuongelmat pois. Harmi kun on vähän turhan kallis hintahaarukkaasi. On meinaan aika paljon autoa ja varusteita tarjolla
Itse olen ajellut C sarjalaisella nyt noin 50 tuh km. Luotettavan oloinen auto, seuraavat korjaukset olen normaalihuoltojen lisäksi tehnyt:
-Mittariston piirilevyn kylmäjuotoksien kolvaus 30 eur
-Perän kardaanin stefa n 30 eur
-nokka akselin ketjukopan etupään kiristys, itse
-Öljyntasoanturin tiiviste osa 2 eur, helppo vaihtaa itse
nyt mittarissa 92 tkm....
Autossa on Eibachin 30mm madaltava sarja ja ajoltaan auto on varsin hyvä. Laiskaksi en autoa sanoisi. Moottorin sitkeys ei ole erityisen hyvä mutta riittävä normaalikäyttöön, kierroksilla auto liikkuu minusta hyvin. Joskus valoista kokeillut niin 2 litraisen Avensiksen kanssa aika samoihin 100:seen. Ohituskiihtyvyys 3:s vaihteella hyvä.
Saksalaisilta keskustelupalstoilta lukenut että ovat penkittäneet siellä noita vastaavia ja laskennallinen moottoriteho pyörii vakiona jossain 130 hv tienoilla vaikka ilmoitetaan 122 hv.
Ruostesuojautin autoni ja laitoin sisälokarit myös. Kylkien sivulistojen aluset kannattaa tarkastaa. Kun oven paiskaa kiinni niin pelti tärähtää. Listan ja oven välissä on aina kuraa tai hiekkaa ja vähitellen maali ja sinkki on rikki tärinän/hiekan vaikutuksesta . Itsellä oli alkavaa pisteruostetta siellä mutta oli helppo korjaus kun oli ajoissa liikkellä. Laitoin listan alle kotelosuojavahan . Samoin tein oven alareunan listojen alusille.
-Mittariston piirilevyn kylmäjuotoksien kolvaus 30 eur
-Perän kardaanin stefa n 30 eur
-nokka akselin ketjukopan etupään kiristys, itse
-Öljyntasoanturin tiiviste osa 2 eur, helppo vaihtaa itse
nyt mittarissa 92 tkm....
Autossa on Eibachin 30mm madaltava sarja ja ajoltaan auto on varsin hyvä. Laiskaksi en autoa sanoisi. Moottorin sitkeys ei ole erityisen hyvä mutta riittävä normaalikäyttöön, kierroksilla auto liikkuu minusta hyvin. Joskus valoista kokeillut niin 2 litraisen Avensiksen kanssa aika samoihin 100:seen. Ohituskiihtyvyys 3:s vaihteella hyvä.
Saksalaisilta keskustelupalstoilta lukenut että ovat penkittäneet siellä noita vastaavia ja laskennallinen moottoriteho pyörii vakiona jossain 130 hv tienoilla vaikka ilmoitetaan 122 hv.
Ruostesuojautin autoni ja laitoin sisälokarit myös. Kylkien sivulistojen aluset kannattaa tarkastaa. Kun oven paiskaa kiinni niin pelti tärähtää. Listan ja oven välissä on aina kuraa tai hiekkaa ja vähitellen maali ja sinkki on rikki tärinän/hiekan vaikutuksesta . Itsellä oli alkavaa pisteruostetta siellä mutta oli helppo korjaus kun oli ajoissa liikkellä. Laitoin listan alle kotelosuojavahan . Samoin tein oven alareunan listojen alusille.
MB C180 vm -95
Hyvä auto, ei kehitys ole kulkenut kuin eteenpäin, ei suuri mutta ei pienikään, vaan keskikokoinen, kyyti ei häpeä esim w210 mallille, sisätiloiltaan aika lailla w124 koko luokkaa. Laadukas, viimeistelty ja toimintavarma konsepti, ei lastentauteja, eikä pahempia tyyppivikoja, korista löytyy aimo annos sinkkiä, elektroniikkaa ei vielä ole ehditty liikoja sotkea mukaan, joten luotettavuutta siltäkin suunnalta.
Kannattanee jo hintojensakin puolesta w202 ostaa, nyt niitä saa "halvalla", hinta ja laatusuhde varmasti kohdallaan, jos hiukankin valkkaat, vaikka ostoaikeissa olevallehan kaikki on aina vähintäänkin kallista, mutta kaikkihan on suhteellista
Kannattanee jo hintojensakin puolesta w202 ostaa, nyt niitä saa "halvalla", hinta ja laatusuhde varmasti kohdallaan, jos hiukankin valkkaat, vaikka ostoaikeissa olevallehan kaikki on aina vähintäänkin kallista, mutta kaikkihan on suhteellista
Tommonen c-malli tuli pariviikkoa sitte emännälle laitettua. Tuosta bensiinin (pesuaineen) käyttämisestä moottoreissa minulla on omat vankat mielipiteeni, mutta ei siitä sen enempää Auto tuntuu noin farkku korisena ihan asialliselta käyttöpeliltä, mutta en menisi kuitenkaan vertailemaan w210:n tai 124:n kanssa missään vaiheessa. Mopeti mikä mopeti! Vaimo kyllä tykkää mutta minä ajan mieluummin 124- farkulla. Jotenkin tuntuu niinkuin HMV:kin mainitsi, että on semmonen halvalla tehty japsi jos ei merkkiä ois keulalla.
Ei mitenkään huono, mutta ei myöskään herätä minkäänlaisia "omituisia " tunteita, että tämä on ainoa oikea. Ihan hyvin voisi ostaa vaikka avensiksen
Ei mitenkään huono, mutta ei myöskään herätä minkäänlaisia "omituisia " tunteita, että tämä on ainoa oikea. Ihan hyvin voisi ostaa vaikka avensiksen
Joku mersupurkaamo??
C- mallilla ajetaan vuoden ympäri ja kelillä kuin kelillä. Siksi hyvin suosittu taksinakin. Siis erittäin luotettava. S-sarjalainen taas on kesä ajoneuvo, koska talvella se vie omistajansa konkurssiin suurella polttoaineen kulutuksellaan, koska se ei ole kovin pientä kesälläkään. Jotenka kesäauto on kesäauto. Kuuluu luokkaan kupla- volkkarit yms. ajoneuvot. 124-sarjan vehkeet ovat taas viime vuosituhannelta ja samoin ajo-ominaisuudetkin, mutta muuten erittäin luotettava ajoneuvo, mutta vaihtoarvossa rupeaa olemaan Ladan ja DX-corollan tasolla.
Heitetään jälleen kerran oma lusikka soppaan:
Huonoja puolia C180:
- laiska, vaatii edes vähän tehokkaamman moottorin
- manuaalivaihteinen ei kulje loikkimatta, korjaantuu automaatilla, mieluiten sähköohjatulla
- kuskin paikka ei sovi ahtaanpaikan kammoa kärsiville eli sisätiloiltaan ei mikään suuri auto < W124, W210
- sedanin tavaratilan lastausaukko ihan onnettoman kokoinen, korjaantuu farmarilla tai tavarankuljetustarpeen puuttumisella
- auto tuntuu "käkkärälle" kuten 190 (W201) eli siis "japsimersulle"
- edellisestä seuraa vain keskinkertainen ajettavuus, on huonompi kuin W210
- sivutuuliherkkyys, alustan madaltaminen korjaa hiukan tilannetta
- melutaso, varsinkin rengasmelu, melko korkea, ei tosin häpeä uudelle Nissanille yhtään
- vesivärillä maalatun auton maalipinta ei juuri hankausta/kiveniskemiä kestä, todella heikko maalipinnan kestävyys kaikenkaikkaan ei metallivärisissä
Hyviä puolia C180:
+ tähti keulalla
+ face-lift näyttää päältä ja sisältä Mersulle
+ "kulutusosat" (= mm. alusta) puoli-ilmaisia
+ helppo huoltaa/korjata, tyyppikohteet hyvin tiedossa
+ face-lift sähköhimmelien kanssa oikein mukava talviauto
+ face-lift sähköt pelaa kuin junan vessa, eläköön toimiva auto!
+ kestää isältä pojalle ja takaisin
+ Se on Mersu
Huonoja puolia C180:
- laiska, vaatii edes vähän tehokkaamman moottorin
- manuaalivaihteinen ei kulje loikkimatta, korjaantuu automaatilla, mieluiten sähköohjatulla
- kuskin paikka ei sovi ahtaanpaikan kammoa kärsiville eli sisätiloiltaan ei mikään suuri auto < W124, W210
- sedanin tavaratilan lastausaukko ihan onnettoman kokoinen, korjaantuu farmarilla tai tavarankuljetustarpeen puuttumisella
- auto tuntuu "käkkärälle" kuten 190 (W201) eli siis "japsimersulle"
- edellisestä seuraa vain keskinkertainen ajettavuus, on huonompi kuin W210
- sivutuuliherkkyys, alustan madaltaminen korjaa hiukan tilannetta
- melutaso, varsinkin rengasmelu, melko korkea, ei tosin häpeä uudelle Nissanille yhtään
- vesivärillä maalatun auton maalipinta ei juuri hankausta/kiveniskemiä kestä, todella heikko maalipinnan kestävyys kaikenkaikkaan ei metallivärisissä
Hyviä puolia C180:
+ tähti keulalla
+ face-lift näyttää päältä ja sisältä Mersulle
+ "kulutusosat" (= mm. alusta) puoli-ilmaisia
+ helppo huoltaa/korjata, tyyppikohteet hyvin tiedossa
+ face-lift sähköhimmelien kanssa oikein mukava talviauto
+ face-lift sähköt pelaa kuin junan vessa, eläköön toimiva auto!
+ kestää isältä pojalle ja takaisin
+ Se on Mersu
Mikä tämä loikkimis ilmiö on manuaalissa? En itse ainakaan ole huomannut kummassakaan autossa. Eikä kukaan, joka on niillä ajanut ole valittanut kyseisestä hommasta. Itsekkin olen ollut kyydissä, kun on vieraat ja sukulaiset yms. ajaneet, eikä se ole loikkinut minnekkään. Edellinen auto oli -94 mallia bensiinikoneinen ja nykyinen -00 cdi, niin tämä facelift malli on todella hiljainen ajossa, paitsi nyt, kun on sulat tiet ja nastarenkaat alla, niin rengasäänet kuuluu nyt sisälle, mutta kesärenkailla todella hiljainen.
Rassaajan kanssa olen samaa mieltä tuosta faceliftistä. Faceliftin jälkeinen malli on paljon mersumaisempi, (=laadukkaamman oloinen), etenkin sisältä.
Muutenkin paras puoli tuossa ceessä on se että se on järkevän kokoinen auto tällaiselle nuorellemiehelle, varsinkin farkkuna kuitenkin riittää hyvin tilat pienelle perheelle, ja kuitenkin tosi mersumainen joka suhteessa.
Muutenkin paras puoli tuossa ceessä on se että se on järkevän kokoinen auto tällaiselle nuorellemiehelle, varsinkin farkkuna kuitenkin riittää hyvin tilat pienelle perheelle, ja kuitenkin tosi mersumainen joka suhteessa.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
petri.n, loikkimisilmiöllä tarkoitan varsinkin voimakkaissa kiihdytyksissä havaittavaa voimalinjan hytkymistä. Sama ilmiö esiintyy toki rauhallisemmassakin ajossa. Toisin sanoen vaihtamishetkellä menosta tulee nyökkivää/hytkyvää tai miten sen nyt paremmin osaisi kuvata. Ei siis kaikkein helpoin vaihteisto/kytkinyhdistelmä vaihtaa vaihdetta. Tästä on kirjoiteltu aikaisemminkin, haku löytää lisää juttua.
Tsekkasin tuolta noita loikkimis juttuja ja noista jutuista ei ainakaan mikään täsmää meikäläisen autoon/-hin. Kyllä täytyy olla jossain vikaa, jos tekee noin. Sillä oli ihan uusi juttu, kun en ole havainnut kyseistä ilmiötä. Onko se sitten paljon ajettujen autojen ongelma? Edellinen C 180 oli ajettu 180000 km, kun lähti vaihtoon tähän nykyiseen C200 cdi farkkuun, jolla on nyt ajettu 167000 km ja ei todellakaan loiki, vaikka lähtisi kierrokset tapissa ja tempaisisi kytkimen kerralla ylös tai sitten liiraamalla. Vaihteensiirtokin toimii todella hyvin, mutta ei ole ihan yhtä sujuva, kuin jossakin toyotassa.
Näin näköjään jakaantuu mielipiteet, mutta on se hyvä että on muitakin malleja kuin w123 ja w126, muuten olisin ilman Mersua, (enkä vain köyhyyteni vuoksi) Ihmiset vain kokevat asiat eri tavalla, kukaan ei voi sanoa omaa kokemaansa ainoaksi oikeaksi.
Tämäkin topic muuttui Paskaisek** Mutta mikäs sen mukavampaa kuin jauhaa juttuja ja väitellä.
Tämäkin topic muuttui Paskaisek** Mutta mikäs sen mukavampaa kuin jauhaa juttuja ja väitellä.
Mielestäni C-sarja on aivan onnistunut peli. Vakaat ajo-ominaisuudet, varsinkin w201:een verrattuna. Naisetkin pärjää, kunhan ei säästä talvirenkaissa.
Ei mielestäni loiki manuaalivaihteiset yhtään, ainakaan pensakoneiset, jos vertaa w201/124. Pellit on hyvät, harvoin näkee ruosteessa olevaa w202:sta. Itse pidän C-sarjaa tosi hyvänä käyttöautona ja A-sarjaan nähden Mersuna. Oikeastaan w202 on teknisesti hieman kehitetty w124!
Ei mielestäni loiki manuaalivaihteiset yhtään, ainakaan pensakoneiset, jos vertaa w201/124. Pellit on hyvät, harvoin näkee ruosteessa olevaa w202:sta. Itse pidän C-sarjaa tosi hyvänä käyttöautona ja A-sarjaan nähden Mersuna. Oikeastaan w202 on teknisesti hieman kehitetty w124!