Jysäys kuului ja meno hyytyi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Jysäys kuului ja meno hyytyi

Viesti Kirjoittaja RJT »

Ajelin tänään cdi väyrysellä 01 Tuusulan tietä kotia kohti , ja yht-äkkiä kuului samanlainen jysäys/pamaus kuin joskus prätkällä kun se polttaa polttoainetta putkessa. Ja siinä samassa veto hyytyi kokonaan , kyllä silla ajaa vielä pystyi viereiselle abc:lle mutta ei ottanut kierroksia ja kierrokset heivas aika lailla.
Ajo tietokone ei herjannu mitään eikä tyhjä käynnillä ollu ongelmia , sillä myös kierrokset nousi normaalisti. Heti kun laittaa D:n päälle niin jo alkoi kierrosten heivaaminen. Ei auttanut muu kuin soittaa hinuri paikalle ja auto veholle. Toivottavasti ei mitään isompaa särkyny , itsellä on epäilys ilmamassa mittarista. :?
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Ilmamassamittarista tuskin on kyse, oireet on erilaiset.
Vaihdelaatikko veikkaan ma.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Ilmamassamittarista tuskin on kyse, oireet on erilaiset.
Vaihdelaatikko veikkaan ma.
Edit: Kappas vaan - taas temppuilee, ei usko kerrasta.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

Unohdin kertoa että savutus oli myös melkoinen tämän jälkeen
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi voi. :(
Ei ole ainakaan ilmamassamittarivika.
wiimax.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ahtoputki kun hajoaa/irtoaa niin pamahtaa aika lailla.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Turbo tai turbon paineputket.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Kerron kuitenkin, vaikka ei varmaankaan sama vika:
Vaimon melko uusi pikkusitikka teki kerran samanlaisen tempun. Melkoisen pössäyksen jälkeen hyytyi tien poskeen. Kännistyi, mutta sammui heti.
Sattumoisin tulin mersulla melkein perstuntumalla ja ei kun naru kiinni ja kotiin. Panin talliin lämpöiseen, kun oli kova pakkasviima ja ajattelin, josko olisi p-ainepuoli hyhmääntynyt.
Vielä mitä. Ei muuta kun hinurin päälle ja verstaalle.
Eipä ollut muuta kuin katalysaattori sen tuhannen päreinä. Ja seuraava pönttö umpitukossa.
Putkisto uusiksi ja taas menoksi!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1626
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Turbon paineletku. Voima katoaa laakista ja savutus on voimakasta. Ei huomaa kun avaa nokkapellin-letku voi näyttää ehjältä. Letkun alapuolella voi olla muutaman sentin mittainen repeämä. Toivottavasti tällainen vika kyseessä. Auton kilometreistä kun ei ole tietoa, niin en veikkaa ainakaan muuta tässä vaiheessa.
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

Auto on nyt tutkittu veholla ja tuomio oli että turbon jälkeen joku letku tai painepoksi oli hajonnu osa maksaa 60 euroa , onneksi ei sen isompaa. vika testeri oli myös näyttänyt että ilmamassamittari on kaput. Autolla on muuten ajettu 327tkm vanha taksi.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

RJT kirjoitti: vika testeri oli myös näyttänyt että ilmamassamittari on kaput.
Ylläri kun letku rikki!? :lol:
No totta ne sitä oli siihen laittamassa myös? :roll:
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

Kuulemma ei löytyny osaa täältä vaan piti Saksasta tilata ja perjantaina pitäis saada kuntoon :wink:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos on ajettu yli 300 tkm, niin paljonko on mittarissa?
W201 250DT 20V
w201 190E
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

No mittari näyttää 327tkm nyt. Ja ostettaessa 2vuotta sitten oli 270tkm
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Jarno.v kirjoitti:
RJT kirjoitti: vika testeri oli myös näyttänyt että ilmamassamittari on kaput.
Ylläri kun letku rikki!? :lol:
No totta ne sitä oli siihen laittamassa myös? :roll:
no jaa, kyllähän se vika voi olla tallentunut sinne jo aikaisemmin. =)

ja varmaan onkin.
itse ajelen polkupyörällä :D
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

No niin on auto korjattu , uusi ilmamäärämittari ja ahtoilmakanavan letku ennen välijäähdytintä. Toinen katalysaattori oli tukossa ja se ilmeisesti aiheutti jysäksen ! , onneksi ei tarvittu uutta kattia vaan puhdistus riitti.
Tehoissa ei oikein huomaa eroa vanhaan mutta savutus kyllä väheni huomattavasti. Enää ei huomaa usvapilveä perässä kiihdytettäessä :)
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

No katos vain. Just nilkutin väyrysellä kotiin ilmeisesti haljenneen ahtoputken takia. Jumalaton suhina kuuluu pellin alta kun yrittää antaa kaasua, melkeimpä tyhjäkäynnillä sai huputella loppumatkan.
Taitaa olla kulutustavaraa nuo väykyn ahtoputket, tuskin cooleri kuitenkaan halkesi :D Noh, huomenna se vika selviää..
E320CDI
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

Coolerille menevä ahtoputkihan se on halki noin 4-5 cm repeämä..
Eikä sillä hyvä, itse cooleri on päätystä halki :shock:

Taisi hukkis jumia tai jotain ?

Tietääkö joku mistä voisi ostaa täys alumiinisen välijäähyn mallia "bolt on" ?
Tietty tuon vanhan vois lähettää malliksi, mutta säästyisi pari päivää jos niitä jollain olisi hyllytavarana..
E320CDI
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

Alkaa syykin löytyä coolerin ja ahtoputken pettämiseen. Turbo päästää öljyä läpi, eli cooleri on pikeentynyt tukkoiseksi jonka vuoksi halkesi ahtoputki ja coolerin pääty.. loistavaa :shock:
E320CDI
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Minkähänlainen on toi letku on ja mitähän se maksaa?
nimittäin kuulostaa kalliilta!
MB W124 300 TE -86
Vastaa Viestiin