Mersun maasturit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

Ja toinen siisti yksilö löytyy:
http://www.nettiauto.com/432279

OM602 250D koneessa on vain pari heppaa vanhanmallin 300D vähemmän Laatikko on 5v joten suorituskyky on parempi, kuin vanhassa 300GD:ssä.
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Niin kun ottaa huomioon että huhtikuussa -90 rupesi vasta saamaan 463 sarjan autoja ja toukokuussa -92 461 sarjan autoja, niin uskallan väittää että kaikki tuota ennen tehdyt autot ovat 460 sarjan autoja. :wink: ...
Ja tuo 290TGE lienee joku dieselistä rakennettu bensa hybridi malli. Koska T kirjainta ei ole koskaan käytetty tehtaan alkuperäismalleissa. Ja 290 bensakonettakaan ei liiemmin MB tehtaan ole valmistaneet...
Ja tuo ikä saattaa olla osa syy miksi 460 sarjan autoista sanotaan että ne ovat kovaäänisempiä. No 463 sarjan jakolaatikko on ihan erillainen ja lukot kytketään sähköllä jne... tuolla mallilla tultiin lähemmäs helkilöautomaisuutta...

461 sarja säilytti oman asemansa työkaluna ja edelleen noita valmistetaan suurille yrityksille. Vaikka maahantuoja voikin väittää että niitä ei muka tehdä. Moottori vaihtoehdot 230ge ja 290 gd ja -97 lokakuusta myös turbollinen dieselkone. :o

460 sarjan autoissa ei ole ollut koskaan turbo diesel konetta. Ja kaksilitraista bensa versiota on viety vain italiaan. 240gd on tiuhemmat perävälitykset kuin muissa malleissa. 5,33 ja muissa 4,88.
Pelleistä en tiedä mutta kyllä ne on alun perin galvanoituja ollu.
Lyhyt malli painaa alle 2000kg... 1960kg oma massa. Tässä joitain oikaisuja.

Vuodesta -83 alkaen on melkein poikkeuksetta kaikki autot varustettu myös etuperän kytkettävällä tasauspyörästölukolla. Vapaa napoja ei etuakselilla ole. nopeusmittari toimii eturenkaista. Samana vuonna uusiutuivat myös tiettävästi osittain jakolaatikon sisuskalut. Asiaan perehtynyt osaa tehdä jakolaatikkoon pienin muutoskin hitaan etuvedonkin.

Mutta rikkihän tuota ei saa kuin hajottamalla...
GD 300turbo aut -81
Avatar
ajs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 06.09.2005 15:47
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja ajs »

tuo ncr-30 on tuttu ajokki,oli mulla vuoden verran aikoinaan.
hinta näkyy nousseen uuden maalin myötä :D
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

G Nettiautossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Onkos tämä nyt kallis - vai ei? Taitaapi olla aika rauhallinen etenemään tuolla 2.4 litraisella koneella. Jos kone on muuten kunnossa voiko tuota pumppua "prepata" ?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=480136

Lyhyet mallit on vissiin off-roadiin parempia, mutta pitkä malli on mielestäni tyylikkäämpi :D . Tuohan ajaa melkein oikean pakun virkaa jo tavaratilan koon perusteella...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

Meilläpä ei emäntä vastusta ollenkaan Mersujen hankkimista talouteen 8)


Eipä kyllä meilläkään,otti sen ainoan ilman vastalauseita :P omaan käyttöönsä,no Helmutin suvun jonkun esi-isän tekelehän se on tuo Antiikkiwolkkarikin :roll:

Niin joo asiaan:
Mulla on ollut kaksi 300GD:tä,Tukevia vehkeitä,eka oli 7 vuotta meillä,vaimo ei sitä suostunut ajamaan.Jossain vaiheessa kone hajosi,ja hävitin pois kun tuli kilometrejäkin niin pirusti,ei oikein kannattanut korjata ja ajaa,keskikulutus oli n.13 l sadalla,muu tekniikka toimi hyvin,oli se kyllä laiska.
Toinen lyhyt oli vuoden verran,siinä oli ongelmia enemmän,oli seissyt paljon ja kaikki vähän jumissa,ei ollut kalliskaan,mutta osat moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta ovat tosi kalliita erikoisosia,joita ei muissa mersuissa juuri ole,en innostunut panostamaan kovin paljon rahaa siihen,kun taas oli enemmän ajoja,laitoin sen kierrätykseen,vähän haikeana,mutta menköön.
Jos hyvän G:n aikoo löytää saa varautua maksamaan siitä,ne taitavat saksassa olla myös hyvissä hinnoissa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Nettiautossa G-henkilömaasturi

Viesti Kirjoittaja karra »

Eli ei-vielä-pakettiautoksi-muutettu kolmesatanen G. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=546153 Ei kai tämäkään ole pahan hintainen...mutta dieselverohan räpsähtää heti jos tuollaisen hankkisi, siis leikkikaluksi hieman kallis ylläpitää :( . Mutta, tuosta saa kai pakun ilman mitään kattokorotuksia, viittaan edelliseen viestiin ja siinä olevaan G-pakuun :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Tän joensuun auton olis saanu reilusti alle 3 tonnin, tossa aikasemmin, jos olis tienny mistä etsiä siitä.
Ja tuosta edellisesta 240gd:stä... hintaa näyttäs olevan hiukan liikaa. Varsinkin kun ei ole etupäässä lukkoa.
Mätää vähintäänkin riittästi ja aika lintan näkönen muutenkin. Ei hyvä.
Kantsii ostaa semmonen mistä on rempattu kolmen vuoden sisällä kaikki. Kone, laatikot, akselit(etenkin akselien sisuskalut, murros maksaa ~350€), jarrut, ruosteet korvattu alummiinilla ja niin ees päin.
GD 300turbo aut -81
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Nettiautossa G-henkilömaasturi

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Eli ei-vielä-pakettiautoksi-muutettu kolmesatanen G. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=546153 Ei kai tämäkään ole pahan hintainen...mutta dieselverohan räpsähtää heti jos tuollaisen hankkisi, siis leikkikaluksi hieman kallis ylläpitää :( . Mutta, tuosta saa kai pakun ilman mitään kattokorotuksia, viittaan edelliseen viestiin ja siinä olevaan G-pakuun :roll: .
Kas kas, Karra. Kyllä siulla on hyvä maku. Tuo G on ollu nyt reilun viikon meillä Korvenkylässä. Pientä sipistelyähän tuohon joutuu tekemään, mut onhan se rouhee peli. Yllättävän vakaa se on ajaa- johtunee pitkästä akselivälistä- vaikka alla ei kunnon talvirenkaita ookaan, ainoastaan nastattomat m+s- gummit.

Ja pakuriksi tuota ei taida ilman korotuksia saada, mutta huoltoautoksi kyllä ja pikimiten. Voisin raportoida, jahka kerkiän vaadittavat muutokset tekemään ja konttorilla käyttämään. Sen erikoisempia ei pitäis tarvita ku et matkustajia saa olla ainoastaan kuljettajan vieressä, takakonttiin tarvitaan kaksi kiinteää laitetta (esim ruuvipenkki ja työkalulaatikosto) ja perään 80-lätkä. Huoltoauton omamassa pitää muuten olla vähintään 1800kg.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nettiautossa G-henkilömaasturi

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti: Tuo G on ollu nyt reilun viikon meillä Korvenkylässä. Pientä sipistelyähän tuohon joutuu tekemään, mut onhan se rouhee peli. Yllättävän vakaa se on ajaa- johtunee pitkästä akselivälistä- vaikka alla ei kunnon talvirenkaita ookaan, ainoastaan nastattomat m+s- gummit.
Jaahas, onnittelut uudelle "rojektille" :D . Pitääkin tulla katsomaan ja jos saisi vaikka ottaa tyypit niin olisi sitten tulevaisuuden varalle vähän "kokemuksia". Kun saan tojon etuperän toimimaan niin lähetään vaikka maastoon kisaamaan, ja laitetaan raportti tänne foorumille :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin