Mersun maasturit
Niin kun ottaa huomioon että huhtikuussa -90 rupesi vasta saamaan 463 sarjan autoja ja toukokuussa -92 461 sarjan autoja, niin uskallan väittää että kaikki tuota ennen tehdyt autot ovat 460 sarjan autoja. ...
Ja tuo 290TGE lienee joku dieselistä rakennettu bensa hybridi malli. Koska T kirjainta ei ole koskaan käytetty tehtaan alkuperäismalleissa. Ja 290 bensakonettakaan ei liiemmin MB tehtaan ole valmistaneet...
Ja tuo ikä saattaa olla osa syy miksi 460 sarjan autoista sanotaan että ne ovat kovaäänisempiä. No 463 sarjan jakolaatikko on ihan erillainen ja lukot kytketään sähköllä jne... tuolla mallilla tultiin lähemmäs helkilöautomaisuutta...
461 sarja säilytti oman asemansa työkaluna ja edelleen noita valmistetaan suurille yrityksille. Vaikka maahantuoja voikin väittää että niitä ei muka tehdä. Moottori vaihtoehdot 230ge ja 290 gd ja -97 lokakuusta myös turbollinen dieselkone.
460 sarjan autoissa ei ole ollut koskaan turbo diesel konetta. Ja kaksilitraista bensa versiota on viety vain italiaan. 240gd on tiuhemmat perävälitykset kuin muissa malleissa. 5,33 ja muissa 4,88.
Pelleistä en tiedä mutta kyllä ne on alun perin galvanoituja ollu.
Lyhyt malli painaa alle 2000kg... 1960kg oma massa. Tässä joitain oikaisuja.
Vuodesta -83 alkaen on melkein poikkeuksetta kaikki autot varustettu myös etuperän kytkettävällä tasauspyörästölukolla. Vapaa napoja ei etuakselilla ole. nopeusmittari toimii eturenkaista. Samana vuonna uusiutuivat myös tiettävästi osittain jakolaatikon sisuskalut. Asiaan perehtynyt osaa tehdä jakolaatikkoon pienin muutoskin hitaan etuvedonkin.
Mutta rikkihän tuota ei saa kuin hajottamalla...
Ja tuo 290TGE lienee joku dieselistä rakennettu bensa hybridi malli. Koska T kirjainta ei ole koskaan käytetty tehtaan alkuperäismalleissa. Ja 290 bensakonettakaan ei liiemmin MB tehtaan ole valmistaneet...
Ja tuo ikä saattaa olla osa syy miksi 460 sarjan autoista sanotaan että ne ovat kovaäänisempiä. No 463 sarjan jakolaatikko on ihan erillainen ja lukot kytketään sähköllä jne... tuolla mallilla tultiin lähemmäs helkilöautomaisuutta...
461 sarja säilytti oman asemansa työkaluna ja edelleen noita valmistetaan suurille yrityksille. Vaikka maahantuoja voikin väittää että niitä ei muka tehdä. Moottori vaihtoehdot 230ge ja 290 gd ja -97 lokakuusta myös turbollinen dieselkone.
460 sarjan autoissa ei ole ollut koskaan turbo diesel konetta. Ja kaksilitraista bensa versiota on viety vain italiaan. 240gd on tiuhemmat perävälitykset kuin muissa malleissa. 5,33 ja muissa 4,88.
Pelleistä en tiedä mutta kyllä ne on alun perin galvanoituja ollu.
Lyhyt malli painaa alle 2000kg... 1960kg oma massa. Tässä joitain oikaisuja.
Vuodesta -83 alkaen on melkein poikkeuksetta kaikki autot varustettu myös etuperän kytkettävällä tasauspyörästölukolla. Vapaa napoja ei etuakselilla ole. nopeusmittari toimii eturenkaista. Samana vuonna uusiutuivat myös tiettävästi osittain jakolaatikon sisuskalut. Asiaan perehtynyt osaa tehdä jakolaatikkoon pienin muutoskin hitaan etuvedonkin.
Mutta rikkihän tuota ei saa kuin hajottamalla...
GD 300turbo aut -81
G Nettiautossa
Onkos tämä nyt kallis - vai ei? Taitaapi olla aika rauhallinen etenemään tuolla 2.4 litraisella koneella. Jos kone on muuten kunnossa voiko tuota pumppua "prepata" ?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=480136
Lyhyet mallit on vissiin off-roadiin parempia, mutta pitkä malli on mielestäni tyylikkäämpi . Tuohan ajaa melkein oikean pakun virkaa jo tavaratilan koon perusteella...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=480136
Lyhyet mallit on vissiin off-roadiin parempia, mutta pitkä malli on mielestäni tyylikkäämpi . Tuohan ajaa melkein oikean pakun virkaa jo tavaratilan koon perusteella...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Meilläpä ei emäntä vastusta ollenkaan Mersujen hankkimista talouteen
Eipä kyllä meilläkään,otti sen ainoan ilman vastalauseita omaan käyttöönsä,no Helmutin suvun jonkun esi-isän tekelehän se on tuo Antiikkiwolkkarikin
Niin joo asiaan:
Mulla on ollut kaksi 300GD:tä,Tukevia vehkeitä,eka oli 7 vuotta meillä,vaimo ei sitä suostunut ajamaan.Jossain vaiheessa kone hajosi,ja hävitin pois kun tuli kilometrejäkin niin pirusti,ei oikein kannattanut korjata ja ajaa,keskikulutus oli n.13 l sadalla,muu tekniikka toimi hyvin,oli se kyllä laiska.
Toinen lyhyt oli vuoden verran,siinä oli ongelmia enemmän,oli seissyt paljon ja kaikki vähän jumissa,ei ollut kalliskaan,mutta osat moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta ovat tosi kalliita erikoisosia,joita ei muissa mersuissa juuri ole,en innostunut panostamaan kovin paljon rahaa siihen,kun taas oli enemmän ajoja,laitoin sen kierrätykseen,vähän haikeana,mutta menköön.
Jos hyvän G:n aikoo löytää saa varautua maksamaan siitä,ne taitavat saksassa olla myös hyvissä hinnoissa.
Eipä kyllä meilläkään,otti sen ainoan ilman vastalauseita omaan käyttöönsä,no Helmutin suvun jonkun esi-isän tekelehän se on tuo Antiikkiwolkkarikin
Niin joo asiaan:
Mulla on ollut kaksi 300GD:tä,Tukevia vehkeitä,eka oli 7 vuotta meillä,vaimo ei sitä suostunut ajamaan.Jossain vaiheessa kone hajosi,ja hävitin pois kun tuli kilometrejäkin niin pirusti,ei oikein kannattanut korjata ja ajaa,keskikulutus oli n.13 l sadalla,muu tekniikka toimi hyvin,oli se kyllä laiska.
Toinen lyhyt oli vuoden verran,siinä oli ongelmia enemmän,oli seissyt paljon ja kaikki vähän jumissa,ei ollut kalliskaan,mutta osat moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta ovat tosi kalliita erikoisosia,joita ei muissa mersuissa juuri ole,en innostunut panostamaan kovin paljon rahaa siihen,kun taas oli enemmän ajoja,laitoin sen kierrätykseen,vähän haikeana,mutta menköön.
Jos hyvän G:n aikoo löytää saa varautua maksamaan siitä,ne taitavat saksassa olla myös hyvissä hinnoissa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Nettiautossa G-henkilömaasturi
Eli ei-vielä-pakettiautoksi-muutettu kolmesatanen G. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=546153 Ei kai tämäkään ole pahan hintainen...mutta dieselverohan räpsähtää heti jos tuollaisen hankkisi, siis leikkikaluksi hieman kallis ylläpitää . Mutta, tuosta saa kai pakun ilman mitään kattokorotuksia, viittaan edelliseen viestiin ja siinä olevaan G-pakuun .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tän joensuun auton olis saanu reilusti alle 3 tonnin, tossa aikasemmin, jos olis tienny mistä etsiä siitä.
Ja tuosta edellisesta 240gd:stä... hintaa näyttäs olevan hiukan liikaa. Varsinkin kun ei ole etupäässä lukkoa.
Mätää vähintäänkin riittästi ja aika lintan näkönen muutenkin. Ei hyvä.
Kantsii ostaa semmonen mistä on rempattu kolmen vuoden sisällä kaikki. Kone, laatikot, akselit(etenkin akselien sisuskalut, murros maksaa ~350€), jarrut, ruosteet korvattu alummiinilla ja niin ees päin.
Ja tuosta edellisesta 240gd:stä... hintaa näyttäs olevan hiukan liikaa. Varsinkin kun ei ole etupäässä lukkoa.
Mätää vähintäänkin riittästi ja aika lintan näkönen muutenkin. Ei hyvä.
Kantsii ostaa semmonen mistä on rempattu kolmen vuoden sisällä kaikki. Kone, laatikot, akselit(etenkin akselien sisuskalut, murros maksaa ~350€), jarrut, ruosteet korvattu alummiinilla ja niin ees päin.
GD 300turbo aut -81
Re: Nettiautossa G-henkilömaasturi
Kas kas, Karra. Kyllä siulla on hyvä maku. Tuo G on ollu nyt reilun viikon meillä Korvenkylässä. Pientä sipistelyähän tuohon joutuu tekemään, mut onhan se rouhee peli. Yllättävän vakaa se on ajaa- johtunee pitkästä akselivälistä- vaikka alla ei kunnon talvirenkaita ookaan, ainoastaan nastattomat m+s- gummit.karra kirjoitti:Eli ei-vielä-pakettiautoksi-muutettu kolmesatanen G. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=546153 Ei kai tämäkään ole pahan hintainen...mutta dieselverohan räpsähtää heti jos tuollaisen hankkisi, siis leikkikaluksi hieman kallis ylläpitää . Mutta, tuosta saa kai pakun ilman mitään kattokorotuksia, viittaan edelliseen viestiin ja siinä olevaan G-pakuun .
Ja pakuriksi tuota ei taida ilman korotuksia saada, mutta huoltoautoksi kyllä ja pikimiten. Voisin raportoida, jahka kerkiän vaadittavat muutokset tekemään ja konttorilla käyttämään. Sen erikoisempia ei pitäis tarvita ku et matkustajia saa olla ainoastaan kuljettajan vieressä, takakonttiin tarvitaan kaksi kiinteää laitetta (esim ruuvipenkki ja työkalulaatikosto) ja perään 80-lätkä. Huoltoauton omamassa pitää muuten olla vähintään 1800kg.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Nettiautossa G-henkilömaasturi
Jaahas, onnittelut uudelle "rojektille" . Pitääkin tulla katsomaan ja jos saisi vaikka ottaa tyypit niin olisi sitten tulevaisuuden varalle vähän "kokemuksia". Kun saan tojon etuperän toimimaan niin lähetään vaikka maastoon kisaamaan, ja laitetaan raportti tänne foorumille .jackie kirjoitti: Tuo G on ollu nyt reilun viikon meillä Korvenkylässä. Pientä sipistelyähän tuohon joutuu tekemään, mut onhan se rouhee peli. Yllättävän vakaa se on ajaa- johtunee pitkästä akselivälistä- vaikka alla ei kunnon talvirenkaita ookaan, ainoastaan nastattomat m+s- gummit.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224