Eli muutamana talvena ollut lämmittimellä varustettu auto. Säilytetty taivasalla. Olen ollut tyytyväinen lukuunottamatta tietenkin lievästi noussutta kulutusta.
Nyt kotona haluttaessa lämmin talli tai autokatos. Autossa lohkolämmitin.
Töissä rannalla tuulessa taivasalla. Ei tolppaa. Tulisi siis raakana käymään juttuja. Kylmä talvi jos on etelässä autot on tosi kohmeessa kun mereltä tuulee.
Työmatka moottoritietä etelä-suomessa, siis lämpiää kyllä siinä jopa vw:n tdi. Olen kuullut mersun lämpiävän paremmin, miten totuus?
Saa laittaa mielipiteitä.
Webasto/eberi tarvitseeko c220 cdi sellaisen
Onhan se hyvä olla olemassa jos tosiaan tolppaa ei ole käytössä.
Ja siihen lämpöön, ei tosiaan ole sieltä parhaasta päästä cdi:t sen suhteen, kyllähän tuossa omassakin sitten tarkenee kun se alkaa lämmetä jossain puolivälissä työmatkaa(25km). Johtunee siitä että näissä ei ole enää juurikaan hukkalämpöä mitä voisi kabiiniin tilata tarvittaessa.
Mutta kyllä se vielä 15 asteen pakkasilla hyvin lämpiää.
Ja siihen lämpöön, ei tosiaan ole sieltä parhaasta päästä cdi:t sen suhteen, kyllähän tuossa omassakin sitten tarkenee kun se alkaa lämmetä jossain puolivälissä työmatkaa(25km). Johtunee siitä että näissä ei ole enää juurikaan hukkalämpöä mitä voisi kabiiniin tilata tarvittaessa.
Mutta kyllä se vielä 15 asteen pakkasilla hyvin lämpiää.
MB W210 200cdi -01
Tuossa minun cdi:ssä on vielä se webu lisälämmittimenä ja todella hyvä kapistus. Tästä, kun meidän tontilta lähtee -20 c asteen lämpötilassa liikenteeseen, niin tuolla tienvarressa n.800m , niin saisi heittää palton naulaan. Todella lämmin. Sitten, jos ei käytä tuota lämmitintä, niin saa tuossa lämpötilassa ajaa ainakin 50 km eikä vielä lämmöt ole 60 c asteessa.
Eikös juuri CDI koneissa pa-lämmitin korvattu noin -99-00 vaiheilla muutaman kilowatin sähkövastuksella. Samaan aikaan laturiin tuli vesijäähdytys.
Itte olen tyytyväinen orkkiswebastoon, lämpeeminen on tosi joutusaa ja on toiminut (kop,kop) kolme vuotta ongelmitta.
Itte olen tyytyväinen orkkiswebastoon, lämpeeminen on tosi joutusaa ja on toiminut (kop,kop) kolme vuotta ongelmitta.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Sähkövastuksia joo
203:ssa on tietääkseni vakiona sähkövastus systeemi. Tehosta en osaa vielä sanoa, siitä kokemusta kyselinkin. Sehän on asetettavissa automaatille-off asentoon-ja pois kun ilmastointi pois päältä. Orkkis webaston on saanut lisävarusteena.
.
Sähkövastus pelaa ihan hyvin. Maksimissaan taitaa olla 2kw.
Auto lämpiää kyllä pakkasellakin ~70 asteeseen. Kohtuullisella vauhdilla.
Sitten vastus näkyy lähtevän pois päältä, eli kovilla pakkasilla moottorin lämpö ei yli tuon nousekkaan mielellään.
Kun moottorin lämpö sitten laskee hiukan, niin näkyy ottavan uudestaan päälle.
Se vastus lämmittää kyllä aika hyvin auton, ihan tyhjäkäynnilläkin.
Jos on sellaiseen mahdollisuus.
203,sessa taitaa olla sen webaston asennuksen (siis toimivan) kanssa jotain kiemurtelua, auton sähköt on toteutettu jotenkin erilailla , kun "ennen".
Tarkemmin en tiedä, webastolta tuli talvella mainos, että heillä olisi nyt toimiva paketti ko. autoon.
Sähköttömään auton lämmitykseen ei taida olla montaa mahdollisuutta.
Sähkövastus pelaa ihan hyvin. Maksimissaan taitaa olla 2kw.
Auto lämpiää kyllä pakkasellakin ~70 asteeseen. Kohtuullisella vauhdilla.
Sitten vastus näkyy lähtevän pois päältä, eli kovilla pakkasilla moottorin lämpö ei yli tuon nousekkaan mielellään.
Kun moottorin lämpö sitten laskee hiukan, niin näkyy ottavan uudestaan päälle.
Se vastus lämmittää kyllä aika hyvin auton, ihan tyhjäkäynnilläkin.
Jos on sellaiseen mahdollisuus.
203,sessa taitaa olla sen webaston asennuksen (siis toimivan) kanssa jotain kiemurtelua, auton sähköt on toteutettu jotenkin erilailla , kun "ennen".
Tarkemmin en tiedä, webastolta tuli talvella mainos, että heillä olisi nyt toimiva paketti ko. autoon.
Sähköttömään auton lämmitykseen ei taida olla montaa mahdollisuutta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla on W203:ssa Eberi ja sen sähköinen asennus onnistui ihan helposti, ongelmahan noissa uudemmissa on väyläohjattu lämmityslaitteen ohjaus, jota ei voi perinteisin keinoin ohjata lisälämmittimellä. Vaadittiin sovitusmokkula, joka ohjaa lämmityslaitetta. Ja joskus pari vuotta sitten se oli aika kalliskin. Ei kai noissa lisälämmittimissä muuta vikaa ole kuin se, että niihin totuttuaaan ei voi enää olla ilman.
Ja aikoinaan kanssa mietiskelin valintaa Eberin ja Webaston välillä, silloin Eberissä oli pätevämpi kaukosäädin ja tuttu autosähköasentaja kertoi mahdollisisa vikatilanteissa Webaston korjaamisen kalliimmaksi (joutuu vaihtamaan osakokonaisuuksia, ei yksittäisiä osia). Eberillä oli liittimien vuotuo joskus, mutta nykyisin rakenne on erilainen.
Ja aikoinaan kanssa mietiskelin valintaa Eberin ja Webaston välillä, silloin Eberissä oli pätevämpi kaukosäädin ja tuttu autosähköasentaja kertoi mahdollisisa vikatilanteissa Webaston korjaamisen kalliimmaksi (joutuu vaihtamaan osakokonaisuuksia, ei yksittäisiä osia). Eberillä oli liittimien vuotuo joskus, mutta nykyisin rakenne on erilainen.