Kampiakselin etupään stefa 300D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 12.06.2003 15:25

Kampiakselin etupään stefa 300D

Viesti Kirjoittaja Bercedes »

W124 300D -87 Kampiakselin etupään stefa näyttäisi olevan syynä runsaaseen öljyvuotoon. Saakohan sitä vaihdettua purkamatta jäähdytintä (saati ilmastoinnin lauhdutinta) irti? Miten kauan ammattilainen tuon kanssa normaalisti turaa? Jos myös alipainepumppu vuotaa niin taitaa saada vaihdettua aika lailla samalla purkamisella?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kannattaa purkaa ainakin syyläri ihan suosiolla edestä, siihen ei kauheesti aikaa tuhraannu. Kampiakselin pultti voi olla tiukassakin mutta kun sen saat irti niin seuraavaksi voi hihnapyörä olla toinen tiukka paikka joka ei lähde kuin ulosvetäjällä (sekin voi särkyä :roll: ). pidä kiila tallessa kun irroitat hihnapyörän kun uutta ei ole välttämättä hyllytavarana. kasauksessa taitaa olla tympeintä saada tuo kiila pysymään paikoillaan - kannattaa tarkkailla mahdollisuuksien mukaan kiilan pysymistä kiristysvaiheessakin - voi nousta takapäästä vielä siinäkin vaiheessa jos urassa on väljää. Ja ei muuta kuin nippuun, kampiakselin pultin momentti tais olla 34 eli "aika" tiukkaan saa vetää että pysyy...
Avatar
Bercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 12.06.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Bercedes »

Onkohan tuossa laakerivaurion riskiä jos ei vaihda stefaa vaan antaa öljyn juosta vain suosiolla mäkeen? Nimim. pohjaa ei tarvi erikseen näköjään enää oljytä...
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

No eihän sieltä mitään hajoa jos huolehtii, että moottorissa on riittävästi öljyä. Ja tätä vartenhan meillä on se öljypinnan varoitusvalo. Ainoa murhe taitaa olla, että sotkee vähän paikkoja. Yleinen ilmiö ainakin näissä W124 dieseleissä.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Onko tossa kampiakselissa kumman kätinen kierre? :shock: (250D)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Zalbeer kirjoitti:Onko tossa kampiakselissa kumman kätinen kierre? :shock: (250D)
Normaalikierre siellä on.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Jos on paljon ohivuotoa, niin mikään stefa ei pidä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin