Öljypaineet tapissa - aina

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Öljypaineet tapissa - aina

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Morjens!

Mitäs te gurut olette mieltä siittä että autossani on öljynpainemittari melkein aina 3:Ssa barissa, kävi tyhjäkäyntiä, kaasulla ja ilman...Välillä harvoin ilman kaasua se malttaa laskea muutaman millin muttei koskaa edes 2:sen ja 3:sen välille.. Onko tämä nyt sit hyvä asia (kone timmissä kunnossa) vaiko huono ?

Öljyt on vaihdettu 13 tkm sitten (pitäis nyt pikkuhiljaa vaihdella ennen pakkasöitä taas) ja mobil f1:stä on käytelty.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Hyvä asiahan se on. Tälläkin palstalla on tosin ollut juttua joistakin kikkailuista joilla saa sen viisarin pysymään siellä 3 keippeillä koko ajan. Että jos auto on kuvan mukainen, niin kyllä minua vähän epäilyttäs.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Hyppääkö se tappiin kun käännät virrat päälle?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Tomi S. kirjoitti:Hyppääkö se tappiin kun käännät virrat päälle?
Ei muistaakseni..Täytyy viel varmistaa huome aamulla mut eppäilen vahvasti.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

johto poikki/irti..................huono tatsi.................... :roll:
www.thaiklupi.fi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mikäs kone mahtaa olla kyseessä? 6koneissa ja isommis on ainakin lähes koko ajan paineet tapissa..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Ainakin W201:ssä tuo toimii siten, että paineanturi antaa maata painemittarille, johon on kytketty myös suora 12V. Jos johdon irrottaa paineanturista, pitäisi ehjän mittarin näyttää 3 bar, kun sytytys on kytketty päälle. Eli tod. näk. liitoksissa vikaa.

Lisäksi mittarin toimintaa voi testata antamalla mittarille suoraan maata, jolloin pitäisi näyttää 0 bar.

Uskoisin että W124:ssa käytetään samoja antureita/mittareita.
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

se liitin siinä öljykellossa saattaa olla niin löystynyt, et on lähtenyt tai lähtemässä irti, ei oo mikään maailman paras liitinratkaisu. :roll:
Siis jos on tapissa, vaikka kone ei pyöri.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Tai jos on mittariston pohjat vaihdettu tms ja öljynpaineviisari laitettu väärään asentoon.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Onpas täällä kannustavia kommentteja :lol: No, onhan se varmaan 95 %:ssa tapauksista nimenomaan anturi/kosketus/tms.häikkää, mutta voihan se olla niin hyvässä timmissä se kone, jotta paineet on tapissa. Riippuu kilometreistä ja onko tehty isoja remontteja konepuolelle lähiaikoina... Ei se varmaan 300 tkm:n jälkeen "tehdasasetuksilla" enää 3 barissa pysyttele.

Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin :lol: :roll:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Siis eihän se mittari pysyny tapissa vaikka olisi ollut just pakasta vedetty auto ja ei sen kuulukkaan pysyä. Jos auto rullaa ja ainoa " vika " on väärin näyttävä mittari niin ajoa vaan. Toisaalta kannattaa hoitaa se kuntoon tulevaisuutta ajatellen. Kone ei ole , ikävä kyllä , ikinä ollutkaan niin timmissä kunnossa että öljynpaine ei laskisi tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

jarkki kirjoitti:Mikäs kone mahtaa olla kyseessä? 6koneissa ja isommis on ainakin lähes koko ajan paineet tapissa..
Totta, ainakin mulla M130 pitää paineet hyvin ylhäällä, vaikka kuin luukuttaisi motarilla :)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Veppe kirjoitti:
Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin

Kävin kokeilemassa yön yli seissyttä auto ja mittari nousi vähän alle puolen kilon kohdalle. Kokeilen vielä tänään lämpimällä koneella.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Jumittasko yksinkertasesti kaasuvaijeri? :wink: :lol:
Pirssi w210
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Eihän sen viisarin kuulu nousta yhtään kun virrat laittaa päälle... Vasta kun moottori on käynnissä....
Näin se mielestäni on. Eli jos se virrat päällä jo nousee yhteen baariin niin on sitten viisaria pistetty väärään asentoon... Tai sitten siellä on niitä kosketushäiriöitä anturin liittimessä.
Viimeksi muokannut Pasi H., Pe 02.09.2005 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Toi on kyl kaasarivehje et periaattees vois olla et siel o senverta kierroksii tyhjäkäynnil et se pitää sen tuol kolmosessa..empä tullu moista ajatelleeksikaan :oops:
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Harrastelija kirjoitti:Siis eihän se mittari pysyny tapissa vaikka olisi ollut just pakasta vedetty auto ja ei sen kuulukkaan pysyä. Jos auto rullaa ja ainoa " vika " on väärin näyttävä mittari niin ajoa vaan. Toisaalta kannattaa hoitaa se kuntoon tulevaisuutta ajatellen. Kone ei ole , ikävä kyllä , ikinä ollutkaan niin timmissä kunnossa että öljynpaine ei laskisi tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin.
Jaa että silleen.... Taitaa aika paljon olla eroa öljyilläkin tähän asiaan. Yhden vaihdoin ajoin SLX:llä, niin tipahti, mutta 10W60 Gastrolilla pysyy kolmessa, kunnes juuri ennen vaihtoa tippuu tyhjäkäynnillä hieman alle 3:n.

Mutta tämä on vain yhdestä autosta 2:n vuoden kokemuksella.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Mulla on paineet kun virran laittaa päälle (kone lämmin) vähän alta 1 bar samantien, jaku käynnistää, se ponkasee sinne kolmeen ja siellä tosiaan tönöttää..
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo ei noiden paineiden pitäisi nousta ennen kuin lyö koneen tulille! Sinäänsä kyllä ihmeellistä että se nousee vaan 1 virrat päällä eikä tuonne tappiin asti..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

no sillon on paine anturi sökö,maadottaa pikkasen koko ajan,selkeetä.
aina vaan fixataan :) 230te -86
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

olisko öljypumppu,sitte tarpeeton,no joo tsoukki tää oli,sorry ja,TERE ps. onneksi tuli ilta pääsee maate
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eropappa »

Itsellä oli sama vika. Guru mietti/kuunteli hetken, oli jo konetta aukomassa kunnes teki näppäriä ranneliikkeitä konehuoneessa ja paineet normalisoituivat. Siis johto ei ollut kunnolla kiinni Maksoi 25e... :twisted:
TEA124
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Ihme juttu että aina ollaan konetta aukomassa. Periaatteessa sitä ei tarvi ikinä avata jos huollettu. Ketjun itkijät älkää vaivautuko. Helsingissä pyörii edelleen 124 taksi jossa kohta 2 milj. ja konetta ei ole avattu kertaakaan.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

mulla ainakin on aina paineet tapissa :?
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Avatar
janne86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.07.2005 14:27

Viesti Kirjoittaja janne86 »

mulla on paineet aina tapissa kun on hiukankin kaasua ja tyhjäkäynnillä laskee hiukan yli tai alle kahden ja kun auto on sammuksissa ja laittaa virran päälle niin jos konella on juuri ajettu on paineet vähän alle kolmosen mutta kun odottelee ajon jälkeen puoli tuntia tai tunnin niin paineet on tippunut yhden paikkeille ja pysyy siinä vaikka olisi viikon ajamatta. onko normaalia????? meidän kylällä on kolme samanlaista mersua(vuosimallit hiukan heittää) niin kaikissa on toi paine homma samalla lailla(ihan viisarin paksuuden voi heittää jossakin tilanteessa)
Mercedes-Benz 200
Sillä ajetaan mikä parhaalta tuntuu.
ei mersua voittanutta!
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

hokasin tuossa et itelläkin 124 on "lähtö"painetta hieman

Jari
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Vastaa Viestiin