Tasonsäädön öljyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Tasonsäädön öljyt

Viesti Kirjoittaja Vane »

Mitä öljyä se oikein on kun ei eilen sellaista huoltiksen(shell) listoista löytynyt. Vai käykö siihen mahdollisesti sama kuin citikkaan vai ATF??

Nimittäin eilen Loimaan reisulla perä hitaasti vajosi alaspäin ja lopulta makasi ns.pohjassa. No siinä sitten varovaisesti keula pystyssä, eli jos joku kakkos tietä poriin päin ajaessa manasi sen punaisen farkun kun valot häikäisi, niin olen pahoillani.

- Nyt pitäisi saada selville mitä öljyä kaadan säiliöön?
- Miten pumpun käy kun se pyörii tyhjillä - polttaako itsensä?
- Voiko ne olla nyt ne kuuluisat pallot vai iskarit?

Toivon että pikaisi vastauksia tulee, koska olen viemässä kiesiä kaverin duuniin iltapäivälle, jossa saan auton ylös ja tutkittua tapahtunutta.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Hydrauliikkaöljy ZH-M, saa Motonetista, KL:stä ja Veholta.

Jos perä oikein reippaasti pääsi laskemaan, niin mielestäni vaihtoehtoja on vain kaksi:

Öljyvuoto
Peräkorkeuden säätötangon irtoaminen/katkeaminen

Jälkimmäinen olisi suotavampaa.

Pallojen hajoaminen lähinnä koventaa perän, mutta ei päästä sitä ihan linttaan.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: Tasonsäädön öljyt

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Vane kirjoitti:
- Miten pumpun käy kun se pyörii tyhjillä - polttaako itsensä?
Opusten mukaan pumppu saattaa hajota ilman nesteitä, eikä sitä missään nimessä suositella.
Omassa koslassani on tandem-pumppu (ohjaustehostin samassa), ja sillä oli ajettu useampi vuosi ilman nesteitä. Kun kunnostin nyt
hydrauliperän, pumppu kuitenkin toimi vielä.
Tämä kirjoitus ei silti takaa, että muitten pumput kestäisivät kuivana ajoa... 8)

MV
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eihän se välttämättä ihan kuivana pyöri. Riittää kun se saa ilmaa öljyn sekaan niin se ei saa tehtyä enää painetta.
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

No nyt on vika paikallistettu.

Oikean takajousen takana kulkeva tasonsäädönputki oli hyvin mätä ja jousen kierteet öljyssä.

Eli ei ollut tanko poikki tms.

Nyt vaan osaa metsästämään....
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

varaosista

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Jos se on ihan se metalliputki (muistaakseni 6mm) niin kannattaa käydä
kysymässä tapulikaupugissa Hydromarketissa ! Siellä saa kaikenlaisia putkia ja letkuja!!! On auki 8-16.30!
ite en oo töissä ku o isyysvapaalla (TYTTÖ).
kerro Jyrkiltä terveiset nii saa sopivasti!
MB W124 300 TE -86
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Kiitos vinkistä!!!

Just aamupäiväl soitin ja kyselin hintoja varsinaiselle osalle, onneksi ei Veholta vastattu kun oli varaosa puolen pojilla kiire. Ja kun KL-varaosan Järvenpään jälleenmyyjä vihjasi juuri tuota että korvaa se pätkä letkulla.... Sama herra muisteli että 20 bar kestävä letku riittäisi...ja helmiliitoksella kiinni.

No kun olin tuon korjaus vinkin saanut niin soittelin nämä Vantaan hydr. liikkeet läpi ja kyselin hintoja ja nyt tiedän kyllä mistä letkun ja liittimet haen.

KIITOS :!:
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

paineita on!

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Pistätä samalla 1-kudos hydrauliikkaletkua niin ei petä!
se ei maksa ku 10 € alle puolen metrin pätkä helmineen kaikkineen.
Muista vaan sanoa että jyrki lupas niin eivät ota enempää.
MB W124 300 TE -86
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Varmistelisin tässä vielä tuon putken halkaisijaa, kun olen aamupäivllä menossa hakemaan letkua ja liittimiä... ja kun en mauseria saa mistään kun itse en omista ja ostaa ei nyt viitsisi. Niin ajattelin että olisiko jolla kulla varma tieto putken halkaisijasta vai onko se tuo Jyrkin antama 6 mm...


Paljonko on säiliön tilavuus :arrow: eli paljonko öljyä varataan, mukaan luettuna järjestelmä?? On nimittäin ohjekirja jossain hyvässä jemma nimisessä paikassa ja sekin olisi ruotsiksi.... :wink:
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

paineita

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Vane kirjoitti:Kiitos vinkistä!!!
Sama herra muisteli että 20 bar kestävä letku riittäisi...ja helmiliitoksella kiinni.

KIITOS :!:
Kovin tuntuu pieneltä tuo lukema. Taitaa olla
totuus olla lähempänä 200 bariakin, kuin 20 baria.

Öljyä menee parisen litraa systeemiin, mutta
jos se vielä vuotaa jostain, sitä voi mennä äkkiä enemmänkin :D

MV
Ex monta W-kirjainta.
Vastaa Viestiin