Jorman tallilla taas tapahtuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Voortin 9" taitaa olla loppupeleissä paras, kasituumakin on kohtuukestävä (kesän jälkeen ollaan siinäkin viisaampia) ja aika kevyt, lisäksi helppo säädettävä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
jamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 17.03.2004 21:58
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja jamo »

suosittele taunuksen 9" siihen saa kohtuu hyvin eri välityksiä, eikä ole kovin kalliita. painokin jää kohtuu lukemiin kunhan kaventaa riittävästi :twisted: ja löytyyhän niihin onttoja vetareita. tuolla on jotain kampetta 9" ja muihinkin periin.

http://www.strangeengineering.net/catalog/index.html

omaan harraste pirssiin laitan 9" tuolla muutama kuva perä projektista. kuoret valmistin crmo levystä. case on alumiiniä ja vetarit on ontot,. ei se silti mikään keijukainen ole, mut jostain pitää tinkiä et saa paikat kestää

http://jalanen.photosite.com/Album1/?page=2
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

jamo kirjoitti: omaan harraste pirssiin laitan 9" tuolla muutama kuva perä projektista. kuoret valmistin crmo levystä. case on alumiiniä ja vetarit on ontot,. ei se silti mikään keijukainen ole, mut jostain pitää tinkiä et saa paikat kestää

http://jalanen.photosite.com/Album1/?page=2
Huhhuh...olet kyllä melkoinen seppä. Komeata jälkeä!

Mun taidot ei kyllä riitä kuin valmiiden osien pulttailuun :roll:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Oho, on kyllä todella upeaa jälkeä, ei voi muuta sanoa.

Mutta eihän tässä ole vieläkään noita vakioperiä hajoitettu, lukollisia siis. Ja mersulla löytyy paljon järeämpiäkin periä kuin tuo orkkis.. Taitaa omassa antaa vetari periksi eka.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä se vakioperä kestää (-kö?), mutta jäykällä akselilla poistuu paremmin viivalta kun kampperit on aina suorassa, ja saa tehtyä paremmat tuennat.

edit. Eikös joku hajottanut riisselin perän joku aika sitten?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

jamo kirjoitti:suosittele taunuksen 9" siihen saa kohtuu hyvin eri välityksiä, eikä ole kovin kalliita. painokin jää kohtuu lukemiin kunhan kaventaa riittävästi :twisted: ja löytyyhän niihin onttoja vetareita. tuolla on jotain kampetta 9" ja muihinkin periin.

http://www.strangeengineering.net/catalog/index.html

omaan harraste pirssiin laitan 9" tuolla muutama kuva perä projektista. kuoret valmistin crmo levystä. case on alumiiniä ja vetarit on ontot,. ei se silti mikään keijukainen ole, mut jostain pitää tinkiä et saa paikat kestää

http://jalanen.photosite.com/Album1/?page=2
Voihan vetari kun on siistiä jälkeä.Tää on kyllä pakko nähdä joskus ihan livenä :shock:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Konjamiini on hajottanut parikin lukotonta.

No mersujen viivalta poistumiset tulee varmaan tämän kesän aikana kokeiltua useammallakin mallilla, kun on noita kunnon renkaitakin muutamilla.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ja kerran vartilla alkaa noi kokeilut olee tänä vuonna jo kovinkin yleisiä, niin kai joku jo Lencon tai jonkun vastaavan on tilannut 8) Voi kun herrat Mersulla olis tietäneet 124/201:stä suunnitellessaan, että jo vain niistä otetaan Suomessa tietenkin n 500 hv DIESEL tehoa irti, olis siellä tämän kertojalle laitettu semmoinen pitkähihainen paita missä on päissä narut ja ne solmuun, sekä sanottu että pyöreän huoneen nurkassa on makkaraa, mee syömään :twisted: :twisted:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Antti V kirjoitti:Ja kerran vartilla alkaa noi kokeilut olee tänä vuonna jo kovinkin yleisiä, niin kai joku jo Lencon tai jonkun vastaavan on tilannut 8) Voi kun herrat Mersulla olis tietäneet 124/201:stä suunnitellessaan, että jo vain niistä otetaan Suomessa tietenkin n 500 hv DIESEL tehoa irti, olis siellä tämän kertojalle laitettu semmoinen pitkähihainen paita missä on päissä narut ja ne solmuun, sekä sanottu että pyöreän huoneen nurkassa on makkaraa, mee syömään :twisted: :twisted:
no milloin 20-tappinen siirtyy superi kerhoon? :twisted:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

nokileka kirjoitti:no milloin 20-tappinen siirtyy superi kerhoon? :twisted:
Hullua ei saa yllyttää :evil:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:Konjamiini on hajottanut parikin lukotonta.
Minkälainen perä konjamiinilla on tällä hetkellä ts mikä on kestänyt ? Kyselen kun vieläkin kiinnostais vaihtaa perä 30% tai 50% lukolliseen...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lukottoman perän saa rikki, kun sudittaa hullun lailla toista pyörää. Siihen ei tarvitse 200D:tä kummempaa vehjettä. Lukollinen perä ei käsittääkseni ole sen vahvempi rattailtaan, mutta kestää paremmin, kun lyö joutavaa molemmilla pyörillä.

Taitaa olla aika pommin luja tuo mersun isoperä, kun kestää kuitenkin 400-500 hepan tehoja. Vetoakselitkin kestää, jos eivät ole ruosteessa suojakumin alta. Ruosteiset akselit pätkähtää myös 200d:llä. Monesta autosta, ainakin takavetoisista saa vetarin poikki aika helpostikin, mutta onko kukaan saanut TERVETTÄ vetoakselia katkeamaan?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

joo, tuntuu tuo ihan hyvin lähtevän molemmilla pyörillä mutta silti tuo lukko kaihertaa mielessä :roll: ASD:tä en viittis alkaa rakentaan...
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Perän tuohoutuminen on melkein vaivattominta semmoisessa vaiheessa, kun pito on "rajallinen", eli pyörä pääsee esimerkiksi pomppaamaan, no toisaalta näissä supereissahan sitä ongelmaa tiettääkseni ei ole :twisted: . Myös rata-ajo on aika myrkkyä, kun siellä yritetään "oikoa" ja kanttareen yli mennään kaasu pohjassa, tällöin sisempi pyörä kevittyy ja kun se laskeutuu takas asvalttiin on joko perä, tai vetari kappaleina. No näissä asiossa siitä lukosta on huomattava hyöty ja onhan siitä lukosta hyötyä silloinkin, kun täytyy perän/vetarin rikkoonnuttua nilkuttaa takas tallille :oops: :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: Tuo Jarno näkyy osaavan ......... :arrow: asiantuntijaksi, tai
(peräseppä) :wink:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei muuta kun mersuunkin vaan joku hurja värkkään foordin ysituumaista kunnon lukko murikalla ja optimi välityksellä ja kunnon nelilinkki tuennalla niin alkaa mersu lähteen viivalta ja propaani systeemit kehiin ja kaasua imusarjaa ja coolerin eteen kieppi misssä suuttimet ja hiilidioksiidia jähytteleen cooleria niin johan olis systeemit... mut mites sitten toi käyttöautoteema mahtaako pysyä selaisena???

viritys tahtoo aina riistäytyä käsistä mikään ei riitä ja sitten loppuu joko mielenkiinto tai rahat.....kun taatustisti joskus juku paikka räjähtää...viritys kohteesta riippumatta....
Itse tein ja säästin
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

XUX63 kirjoitti: Minkälainen perä konjamiinilla on tällä hetkellä ts mikä on kestänyt ? Kyselen kun vieläkin kiinnostais vaihtaa perä 30% tai 50% lukolliseen...
Vakio perä, kehittelyasteella asiat vielä.Sen aikaa täytyy ajella tuolla :cry:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

S- korin oikeeta kitkaa harvalla välityksellä kaivataan täällä. Ei viittis muun merkin perää MERSUUN laittaa. :twisted:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Näkyy ilikka-leheres tekstinpätkä jotta härmän pullinki-kisoos olis viritettyjä mersuja nähtävillä, eisunkaa jormalla oo jotaki tekemistä asian kans? :lol: 8)
2.3-16
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

VieläBMW kirjoitti:Näkyy ilikka-leheres tekstinpätkä jotta härmän pullinki-kisoos olis viritettyjä mersuja nähtävillä, eisunkaa jormalla oo jotaki tekemistä asian kans? :lol: 8)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Joopa joo, silimät kätehen ja sillai... :oops: Näkyyllähän! 8)
2.3-16
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tässä vasemmalla Jorman uusin aihio, vieressä Hesun menopeli.

Kuva
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Taitaa olla kuiteski toisin päin eli hesun vasemmalla ja jorman oikealla
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

MeSee kirjoitti:Taitaa olla kuiteski toisin päin eli hesun vasemmalla ja jorman oikealla
Niinhän mun just piti kiireessä kirjoittaa :lol:
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Euroopanmestaruus tuli isä jorma voitti ja poika jorma toinen
tyttö jorma oli kuudes. pito vaikeuksia :cry:
Billett
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jorma kirjoitti:Euroopanmestaruus tuli isä jorma voitti ja poika jorma toinen
tyttö jorma oli kuudes. pito vaikeuksia :cry:
Onneksi olokoon (taas) :lol: tyttö-jormalla on super-turbosta tutut ongelmat :lol: muttei taida katuslicsit auttaa :roll:
Avatar
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Onneks olokohon naapurikylästä.
On nuo Jormat melekosia mestareita. :D :D
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Onnittelut täältä traktoritehtaan kupeesta!
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onneksi olkoon KOKO JORMAN porukalle :!: Hienoa touhua :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onnea. Ei kait sitä tyttöä anneta pois pito vaikeuksien vuoksi. :lol:
Vastaa Viestiin