W126 - Ensikokemus Ässämersuihin
W126 - Ensikokemus Ässämersuihin
Noniin, tuli tuossa pari päivää sitten testattua ensimmäistä kertaa Ässää ihan itse ajamana. Malli oli 260SE '86 ja mittarissa 310tkm.
Kone käynnistyi nätisti ja oli juuri niin hiljainen kuin aikanaan maailman parhaan auton moottorin olettaisikin. Liikkeellelähtö oli yllättävän rauhallinen pitkän kaasupolkimen liikkeen ja automaatin ansiosta. Lenkki jäi aika lyhyeksi, mutta tuli kyllä selväksi auton luonne: Konepeltiä oli aika lailla enemmän kuin esim. W124:ssä ja tunnelma siksi laivamainen. Auton mittasuhteet oli kuitenkin helppo hahmottaa. Ohjaus oli kevyt ja tunnokas ja tuntuma oli kyllä parempi kuin omassa pystärissä (yllättävää autojen ikäero huomioon ottaen ). Perän automaattinen hydraulinen korkeudensäätö ei koeajoautossa toiminut, joten alusta oli kovempi kuin se yleensä on. Mukavaksi autoa pystyi kuitenkin sanomaan varauksetta.
Lumisen kelin ansiosta kaasun polkeminen jäi aika pienelle, mutta hallittun luiston sai aikaan melko helposti, vaikka kyseessä on pienimmällä koneella varustettu malli.
Takatilat eivät olleet aivan niin giganttiset, kuin mitä olisin odottanut. Kyllä sinne 184-senttinen pojankoltiainen kuitenkin vaivatta mahtui. Penkkien jouset muuten olivat huomattavasti mukavammat kuin W115:ssä.
Kiitokset Mika Veelle koeajosta, kyllä tästä lähtien katson satakakskutosia jälleen hieman eri tavalla.
PS. Juu, ja tiedän että lähes kaikki muut ovat täällä jo W126:tta ajaneet, mutta silti oli tarvetta avautua, kun oli niin hieno kulkupeli.
Kone käynnistyi nätisti ja oli juuri niin hiljainen kuin aikanaan maailman parhaan auton moottorin olettaisikin. Liikkeellelähtö oli yllättävän rauhallinen pitkän kaasupolkimen liikkeen ja automaatin ansiosta. Lenkki jäi aika lyhyeksi, mutta tuli kyllä selväksi auton luonne: Konepeltiä oli aika lailla enemmän kuin esim. W124:ssä ja tunnelma siksi laivamainen. Auton mittasuhteet oli kuitenkin helppo hahmottaa. Ohjaus oli kevyt ja tunnokas ja tuntuma oli kyllä parempi kuin omassa pystärissä (yllättävää autojen ikäero huomioon ottaen ). Perän automaattinen hydraulinen korkeudensäätö ei koeajoautossa toiminut, joten alusta oli kovempi kuin se yleensä on. Mukavaksi autoa pystyi kuitenkin sanomaan varauksetta.
Lumisen kelin ansiosta kaasun polkeminen jäi aika pienelle, mutta hallittun luiston sai aikaan melko helposti, vaikka kyseessä on pienimmällä koneella varustettu malli.
Takatilat eivät olleet aivan niin giganttiset, kuin mitä olisin odottanut. Kyllä sinne 184-senttinen pojankoltiainen kuitenkin vaivatta mahtui. Penkkien jouset muuten olivat huomattavasti mukavammat kuin W115:ssä.
Kiitokset Mika Veelle koeajosta, kyllä tästä lähtien katson satakakskutosia jälleen hieman eri tavalla.
PS. Juu, ja tiedän että lähes kaikki muut ovat täällä jo W126:tta ajaneet, mutta silti oli tarvetta avautua, kun oli niin hieno kulkupeli.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Kyllähän täällä saa tuntojaan tilttää, etenkin jos ne liittyvät mersuun ja ovat positivisia.
Itsekin olen jo yläasteella kauan ennen koeajoa päättänyt että W126:nen on sellainen mersu jonka haluan. Ja päätös pitää, seuraavaa tulnee olemaan V126:nen. Ajankohta ei valitettavasti näytä kovin läheiseltä...
Itsekin olen jo yläasteella kauan ennen koeajoa päättänyt että W126:nen on sellainen mersu jonka haluan. Ja päätös pitää, seuraavaa tulnee olemaan V126:nen. Ajankohta ei valitettavasti näytä kovin läheiseltä...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Meilläpäin W126:nen on päivittäisessä ajossa ja arkiajossakin "rouva" saa kuljettajansa naamataulun tuon tuostakin maireaan hymyyn. Auto on ominaisuuksiltaan vielä 15 vuoden jälkeenkin juuri niin Sonderklasse, kuin sen on suunniteltu olevan! Tuuletusta ja hehkutusta!!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Kehukaa vielä lisää, saatte ylennyksen...
Kyllä se viikonloppuna taas nähtiin ja kuultiin, kun kuljettelin kännikaloja ympäri maita ja mantuja (ei mitenkään vähennä hehkutuksen painoarvoa):
"on se komia"
"tää on vielä näitä kunnon Mersuja"
"kylläpä menee pehmeesti"
"onpas tää hiljainen"
"mitäs vuosimallia tämä on, ai 88, no ei tää ihan uusimmalta mallilta näyttänytkään, hetkinen, siis 98 vai 88?"
"eikai tää 15 vuotta vanha ole, ei uskois, hei mieti nyt jotain normaalia 15 vuotta vanhaa autoa"
"tämmönen tarvii saada, toi nykyinen C-sarjalainen on ihan paska pomppija, muovinen romu, harmi kun vaihdoin 240D:n siihen, haen Saksasta tilalle 126:sen"
"on tää hieno malli, tässä on kyynärnojakin"
"heti kun istuu autoon, tuntee että tää on ihan eri luokan auto"
"siis tässä on kaikki just eikä melkein"
Ja itse en alkanut ainoatakaan keskustelua autosta... Ensimmäistä kertaa sain muuten kokea W126:sen molempien takaikkunoiden umpijäätymisen ja etulasitkin oli puolihuurussa. Tämä tosin johtui takapenkille sammuneista kännikaloista, jotka olivat ensin sammuneet lumihankeen. Autossa oli niin vahva viinankäry, että kuskillakin tuli pää kipeäksi.
Kyllä se viikonloppuna taas nähtiin ja kuultiin, kun kuljettelin kännikaloja ympäri maita ja mantuja (ei mitenkään vähennä hehkutuksen painoarvoa):
"on se komia"
"tää on vielä näitä kunnon Mersuja"
"kylläpä menee pehmeesti"
"onpas tää hiljainen"
"mitäs vuosimallia tämä on, ai 88, no ei tää ihan uusimmalta mallilta näyttänytkään, hetkinen, siis 98 vai 88?"
"eikai tää 15 vuotta vanha ole, ei uskois, hei mieti nyt jotain normaalia 15 vuotta vanhaa autoa"
"tämmönen tarvii saada, toi nykyinen C-sarjalainen on ihan paska pomppija, muovinen romu, harmi kun vaihdoin 240D:n siihen, haen Saksasta tilalle 126:sen"
"on tää hieno malli, tässä on kyynärnojakin"
"heti kun istuu autoon, tuntee että tää on ihan eri luokan auto"
"siis tässä on kaikki just eikä melkein"
Ja itse en alkanut ainoatakaan keskustelua autosta... Ensimmäistä kertaa sain muuten kokea W126:sen molempien takaikkunoiden umpijäätymisen ja etulasitkin oli puolihuurussa. Tämä tosin johtui takapenkille sammuneista kännikaloista, jotka olivat ensin sammuneet lumihankeen. Autossa oli niin vahva viinankäry, että kuskillakin tuli pää kipeäksi.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
petri.n kirjoitti:Ei pitäisi ikkunoiden enää huurettua, jos on ollut niin vahvat höyryt, että kuljettajalle tullut pää kipeäksi. Noista humalaisten puheista ei oo aina niin todeksi otettaviksi. On ne kehunut Ladaakin vaikka siinä nyt ei ole paljon kehumista.
Aivan, siinä mielessä että jos on haukkunut Ceetä paskaksi pomppiaksi ja muoviseksi romuksi Heppu on tainnut olla jurrissa
Ässä
Ässän koeajaminen on vaarallista..itse hankin välittömästi Ässän ja myin toisen autoni pois, kun olin koeajanut SonderKlasselaisen.
Itse asiassa tarvitsisin farmarin, mutta ässästä ei halua luopua ja kun sitä ei oikeen tahdo saada farmarina (onhan niitäkin joku tehnyt), ajelen peräkärryn kera kun on tarvis.
Sitten on vielä se 2-ovinen malli, sekin on mieletön ! Jos W126:sesta pitää luopua, ehkä tilalle voisi tulla C126 (jos lompakko venyy tarpeeksi). Vai onko se 2-ovinen sittenkään niin käytännöllinen, kommentteja ?
Omasta mielestäni satakakskutosen hinta/laatu/mukavuus/turvallisuus-suhde on täysin lyömätön yhdistelmä
MikaVeee
Itse asiassa tarvitsisin farmarin, mutta ässästä ei halua luopua ja kun sitä ei oikeen tahdo saada farmarina (onhan niitäkin joku tehnyt), ajelen peräkärryn kera kun on tarvis.
Sitten on vielä se 2-ovinen malli, sekin on mieletön ! Jos W126:sesta pitää luopua, ehkä tilalle voisi tulla C126 (jos lompakko venyy tarpeeksi). Vai onko se 2-ovinen sittenkään niin käytännöllinen, kommentteja ?
Omasta mielestäni satakakskutosen hinta/laatu/mukavuus/turvallisuus-suhde on täysin lyömätön yhdistelmä
MikaVeee
Ex monta W-kirjainta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Minä en ainakaan ole ajanut vielä ainuttakaan ässää.PS. Juu, ja tiedän että lähes kaikki muut ovat täällä jo W126:tta ajaneet, mutta silti oli tarvetta avautua, kun oli niin hieno kulkupeli.
Ässäkuume on kauhea asia. Itsellä W140 tulee vastaan joka paikassa kuin crack piippu neekerille. Enkä siis ole edes päässyt vielä koeajamaan sellaista.
No jos noin pahasti on jo asiat niin suosittelen ettet mene kokeilemaan kyseistä vehjettä... Se kuume ei ainakaan siitä parane.e320 kirjoitti:Minä en ainakaan ole ajanut vielä ainuttakaan ässää.PS. Juu, ja tiedän että lähes kaikki muut ovat täällä jo W126:tta ajaneet, mutta silti oli tarvetta avautua, kun oli niin hieno kulkupeli.
Ässäkuume on kauhea asia. Itsellä W140 tulee vastaan joka paikassa kuin crack piippu neekerille. Enkä siis ole edes päässyt vielä koeajamaan sellaista.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85