124:n vilkunpalautuksen periaate ja muutakin rattiasiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

124:n vilkunpalautuksen periaate ja muutakin rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Meinasin taas verestää ideaani kiristää simpukkaa ja samalla tarkistaa, onko se oikein keskitetty. Epäilys keskityshäikästä tulee siitä, että vilkku ei palauta oikein vaan palautus tapahtuu, kun ratti on käännetty palttiarallaa 30 astetta oikealle. Myös rattilukko menee päälle samassa asennossa. Eli olisiko joku pelleillyt ratin kanssa ja laittanut sen väärälle hollille. Asiahan selviäisi, kun punnertaisi ratin irti mutta...

Eli kysymykset:
A) Onko vilkun palauttava "kieli" integroitu rattiin vai rattiputkeen?
B) Missä asennossa rattilukon pitäisi mennä päälle?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä se vilkunpalautus systeemi on siellä rattiakselissa/putkessa. Siihen ei ratin kääntäminen akselilla vaikuta. Rattilukon kuuluisi mennä päälle, kun ratti on suorassa...
w115,123,124,126,210 yms.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jarski kirjoitti:Kyllä se vilkunpalautus systeemi on siellä rattiakselissa/putkessa. Siihen ei ratin kääntäminen akselilla vaikuta. Rattilukon kuuluisi mennä päälle, kun ratti on suorassa...
Check. Eli oletettavasti joku on jossain vaiheessa kääntänyt rattia akselilla. Pitääpä katsoa se simpukan keskitys, josko se olisi oikeassa asennossa, kun rattiputki on keskiasennossa.

Thanks.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin