Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.
Sulle ei ole mobilolifeä kun se tuli lokakuussa -98, eli ei taida onnistua sijainen.jussi70 kirjoitti: Mites tämä sijaisauto homma, foorumilta oon lukenu että jotku ovat saaneet ja toiset eivät. Mikä on totuus, kuka tietäisi? ...siis nythän puhutaan sijaisautosta ilman kuluja...
Ei tule. En saanut muutenkaan mitään dokumenttia mitä on tehty, kertoivat vain sanallisesti. Arsytti kyllä hiukan, mustaa valkoisella olisi ollut kiva saada.keef kirjoitti:
Tuleekos näistä korjauksista tarkempaa selvitystä / merkintää esim. huoltokirjaan?
C180T (S202) -99
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Omaani ainakin sain merkinnän "kaikki ovet vaihdettu koritakuuseen pp.kk.2003" ja liikkeen leimakin tuli vahvistamaan operaation todennettavuutta. Auttaa kovasti myydessä autoa kun ei tarvitse pelkkään muistiin turvautua ...Tuleekos näistä korjauksista tarkempaa selvitystä / merkintää esim. huoltokirjaan?
Saimpa tuossa väykyn korjuulta.
-98 ml 170 000 km ei huoltokirjaa ja korjaukset Suutarilan vehossa (ovet ja etupalkki) tehtaan takuuseen. Päätös tuli aikanaan noin viikossa.
Ompi kuuleman mukaan niin, että ennen kuin 8 vuotta täyttyy, pitää laskun olla saksassa. Eli -97 tapauksien kanssa alkaa olemaan monesti jo rajoilla.
-98 ml 170 000 km ei huoltokirjaa ja korjaukset Suutarilan vehossa (ovet ja etupalkki) tehtaan takuuseen. Päätös tuli aikanaan noin viikossa.
Ompi kuuleman mukaan niin, että ennen kuin 8 vuotta täyttyy, pitää laskun olla saksassa. Eli -97 tapauksien kanssa alkaa olemaan monesti jo rajoilla.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Sain eilen auton Seinäjoen Käyttöautolta korjauksesta. Ovet ja takaluukku vaihdettu. Päätöksen tulo kesti useita kuukausia ja korjaus lopulta 7 päivää. Auto -97 tuontiauto vailla huoltokirjaa ja korjaukset kokonaan tehtaan piikkiin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
kuinka pahoja sun auton ovet/takaluukku oli?oon vaan miettiny että missä kunnossa ne pitää olla että saa uudet,ettei vaan vanhoja korjata?jman2004 kirjoitti:Sain eilen auton Seinäjoen Käyttöautolta korjauksesta. Ovet ja takaluukku vaihdettu. Päätöksen tulo kesti useita kuukausia ja korjaus lopulta 7 päivää. Auto -97 tuontiauto vailla huoltokirjaa ja korjaukset kokonaan tehtaan piikkiin.
Aika pahoja. Päällepäin ei näykyny juuri mitään, mutta tiivisteiden alta puuttui peltiä pitkältä matkaa, pahiten etuovet. Takaluukku ruostunut rekisterikilvenvalojen ympäriltä.tuomkiti81 kirjoitti:kuinka pahoja sun auton ovet/takaluukku oli?oon vaan miettiny että missä kunnossa ne pitää olla että saa uudet,ettei vaan vanhoja korjata?jman2004 kirjoitti:Sain eilen auton Seinäjoen Käyttöautolta korjauksesta. Ovet ja takaluukku vaihdettu. Päätöksen tulo kesti useita kuukausia ja korjaus lopulta 7 päivää. Auto -97 tuontiauto vailla huoltokirjaa ja korjaukset kokonaan tehtaan piikkiin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
no joo
minunkin C220 W202 -95 aj.140000 sitten maalattiin tehtaan takuisiin Hyvinkäällä .Eli takakontti ja etuovenlistan alta.Päätös kesti n.1kk ja työ 4pv.Hinta oli n.950e eli osuuteni tuosta se 30%.Ainut kriteeri minun tapauksessa oli, että 105000km huolto oli tehty.Muuten olis ollut 50%/50%.Tuntui olevan tuo 10v. joku raja, koska toimivat tosi nopeesti ennen kuin mulla tuo tulee täyteen.
TOSI kirjava käytäntö!!!
TOSI kirjava käytäntö!!!
Minulle ilmoittivat, että 30% on itse maksettava Vehon ilmoittamasta korjaushinnasta. Paikallinen automaalamo lupasi kyllä tehdä korjaukset takuulla vielä sitäkin halvemmalla.
Kannattaisikohan valittaa kuluttajasuojaasiamiehelle?
Kumma ettei ne uudemmatkaan Väyryset ruostu normaaleista paikoista - kaikki ruostuu iästään huolimatta oven YLÄlaidoista?? Kyllä kyseessä on valmistusvika.
Kannattaisikohan valittaa kuluttajasuojaasiamiehelle?
Kumma ettei ne uudemmatkaan Väyryset ruostu normaaleista paikoista - kaikki ruostuu iästään huolimatta oven YLÄlaidoista?? Kyllä kyseessä on valmistusvika.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-96 Väyry, kukkaa aavistuksen vas kylki ovien alahelmoissa, takaluukun lukon ympärillä ja keulassa missä lokasuojien etupäät tekevät sauman. Etupalkki oli aivan kaput, meni Mersun maksettavaksi kokonaan mutta noista ruostevaurioista maalipinnoilla tehtiin 50/50 diili, esitin auton marraskuun lopulla -04 ja sovittiin silloin itselleni talviloman ajaksi sopiva korjausaika huhtikuulle. Auto on yhä maalarilla, takaluukun kansi piti vaihtaa kokonaan kuitenkin. Kustannuksia tullee mutta autoahan on tarkoitus pitää seuraavat 4-5 vuotta. Sitten jos verotuskäytäntö on yhä samanlainen haen seuraavan Mersun yhtälailla Saksasta. Nykyisellä hankinnalla on ajettu 196 tuhatta, ostaessani marraskuussa 172 000. Periaatteessa olen tyytyväinen tehtaan ajatuksiin; myyjä (BMW-diileri, pieni liike) nimittäin yllättäen tinki ruosteista melkein tonnin hinnasta. Tuskin suostuisi VW-liike korjailemaan tuota rouvan Passattia neljän vuoden päästä kun auto täyttäisi yhdeksän vee...
Kuluneella viikolla sain auton takas takuu remontista, eli kolme ovea ja etulokasuojat vaihdettiin. Pelkääjän puolen etuovelle riitti hiekkapuhallus ja uudelleen maalaus. Takaluukussa(farmari) ei ollut ruostetta missään. Kaikki tämä ilman omavastuuta!
Täytynee tunnustaa, että oon kyllä tosi tyytyväinen MB:n takuu käytäntöön, asiakkaista pidetään huolta vaikka auto onkin ostettu käytettynä, ulkomailta ja vieläpä paljon ajettu. Muutenkin oli palvelu ensiluokkaista Rovaniemen merkkiliikkeessä.
Lopun auton maalautin omalla kustannuksellani, joten ompahan nyt ympäriinsä uudessa maalissa ja hieno kuin mikä...
Täytenee muutenkin kehua ja koputtaa tieten puuta, että autona väyrynen taitaa kuiten olla keskimäärin parempi kuin useat. Nyt kun hiljattain luin forumilta jostain topicista näistä väyrysen vioista, joita ostoa suunnitteleva kaveri kyseli ja asiantuntijat vastasivat niin pitää sanoa että onneksi en ollut tällaiseen topiciin törmännyt silloin kun olin ostamassa.
Omani kävin ostaan viime syksynä Ruotsista Luleå:sta yksityiseltä, taksikäytössä ollut. Nyt on mittarissa 546tkm ja autohan toimii kuin kello. Kaupanteon jälkeen tein autoon perushuollon, öljyt suodattimet, jarrupalat ja levyt eteen myös etujouset vaihdoin ja kallistuksenvaim. kumit eli täitä kuluvia osia.
Ps. Pitäiskö mersumiestenkin kuiten pitää yhtä jotta uusia mersu harrastajia uskaltaisi liittyä joukkoomme, niin hyvä kun se satakaksnelonen onkin niin harvahan meistä käyttää enää niitä hyviä Mobira puhelimiakaan...koska uusimpiin on tullut kuulemma ominaisuuksia lisää
Täytynee tunnustaa, että oon kyllä tosi tyytyväinen MB:n takuu käytäntöön, asiakkaista pidetään huolta vaikka auto onkin ostettu käytettynä, ulkomailta ja vieläpä paljon ajettu. Muutenkin oli palvelu ensiluokkaista Rovaniemen merkkiliikkeessä.
Lopun auton maalautin omalla kustannuksellani, joten ompahan nyt ympäriinsä uudessa maalissa ja hieno kuin mikä...
Täytenee muutenkin kehua ja koputtaa tieten puuta, että autona väyrynen taitaa kuiten olla keskimäärin parempi kuin useat. Nyt kun hiljattain luin forumilta jostain topicista näistä väyrysen vioista, joita ostoa suunnitteleva kaveri kyseli ja asiantuntijat vastasivat niin pitää sanoa että onneksi en ollut tällaiseen topiciin törmännyt silloin kun olin ostamassa.
Omani kävin ostaan viime syksynä Ruotsista Luleå:sta yksityiseltä, taksikäytössä ollut. Nyt on mittarissa 546tkm ja autohan toimii kuin kello. Kaupanteon jälkeen tein autoon perushuollon, öljyt suodattimet, jarrupalat ja levyt eteen myös etujouset vaihdoin ja kallistuksenvaim. kumit eli täitä kuluvia osia.
Ps. Pitäiskö mersumiestenkin kuiten pitää yhtä jotta uusia mersu harrastajia uskaltaisi liittyä joukkoomme, niin hyvä kun se satakaksnelonen onkin niin harvahan meistä käyttää enää niitä hyviä Mobira puhelimiakaan...koska uusimpiin on tullut kuulemma ominaisuuksia lisää
W212
Ruusut myös multa Rovaniemen merkkikorjaamolle!!!!
Keväällä takaovet ja kuskinovi uusittiin ja vänkärin etuovi hiekkapuhallettiin takuuseen.
Maalautin myös loput autosta omaan piikkiin. (ei kattoa)
Olitko Jussi maalauttanut ovenkahvatkin auton värisiksi..??
~Kimmo~
Keväällä takaovet ja kuskinovi uusittiin ja vänkärin etuovi hiekkapuhallettiin takuuseen.
Maalautin myös loput autosta omaan piikkiin. (ei kattoa)
Olitko Jussi maalauttanut ovenkahvatkin auton värisiksi..??
~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
TereKOS kirjoitti: Olitko Jussi maalauttanut ovenkahvatkin auton värisiksi..??
~Kimmo~
Joo, maalautin kahvat ja kylkien harmaat listat auton väriseksi. Katon suhteen toimin samoin, kiillotus riittää...
Vielä kun sais tuon facelift mallin helmasarjan ja puskurit niin oispa hyvä ja tieten avantgarde maski...
t.Jussi
W212
Näin sun auton tänään liikenteessä ku olin kuplalla ajamassa.
Minkä kokoset ne sun vanteet on ja mistä oot ostanu?
Joo mulla samat aikeet noiden helmojen kanssa.
Vänkärinpuolelle on jo autonvärinen helma mut pitää hommata toinenki.
~Kimmo~
Minkä kokoset ne sun vanteet on ja mistä oot ostanu?
Joo mulla samat aikeet noiden helmojen kanssa.
Vänkärinpuolelle on jo autonvärinen helma mut pitää hommata toinenki.
~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Haaparannalta KM-Däckistä kävin ostaan. 8 x 17 MB Replica New E-Class ovat tyypiltään...
Joo, helmoja haluttais mutta taitaapi jäädä ...ja uusiahan ei pysty ostaan.
Pitäis porukalla hommata yhdet ja niistä monistaa lasikuitusia vastaavia, paitsi että nyt ei ole oikein aikaa tuning hommiin kun on tuo talonrakentaminen vielä vähän kesken.
Joo, helmoja haluttais mutta taitaapi jäädä ...ja uusiahan ei pysty ostaan.
Pitäis porukalla hommata yhdet ja niistä monistaa lasikuitusia vastaavia, paitsi että nyt ei ole oikein aikaa tuning hommiin kun on tuo talonrakentaminen vielä vähän kesken.
W212
viton koritakuu???
Kävin tossa suutarilan veholla kyselemässä meniskö viton ruosteita koritakuun piiriin. Sanoivat että koritakuu on 3-5 vuotta vähän tapauksesta riippuen. Auton takuukirjasta ei löytynyt mitään mainintaa koritakuusta. Autonihan on -98 mallia eli toiveet takuukorjauksesta karisi siihen.
Tietääkö joku miten pitkä ruostetakuu on ollut -98 vuoden vitossa???
Tietääkö joku miten pitkä ruostetakuu on ollut -98 vuoden vitossa???
---vito 108d 98----
--en suosittele kenellekään--
--en suosittele kenellekään--
Re: viton koritakuu???
Minä kun kävin -97 hihnalta tulleella ja 1/98 rekisteröidyn auton kanssa viime syksynä sanoi että saattaapi hyvinkin mennä, mutta ei sitten mennyt kun kuulemma en ollut ajoissa reklamoinut (eli oli jo ehtinyt ruostumaan liian pitkään). Vaikuttaa siltä, että koritakuu muuttuu aina sen mukaan millainen auto siellä käy kysymässä, pääsääntönä kuitenkin, että takuu muuttuu sellaiseksi ettei maahantuojan/valmistajan tarvitse korvata mitään.venkula kirjoitti:Tietääkö joku miten pitkä ruostetakuu on ollut -98 vuoden vitossa???
En sitten jaksanut viedä asiaa kuluttajavalituslautakuntaan, mutta kannattaa kyllä viedä mikäli ovet on huonossa kunnossa, mulla on vain takaluukku, ja kärsin se sitten itse.
Ruostetakuuhan ei liity mitenkään mikäli voidaan osoittaa, jotta autossa on valmistusvirhe. Oven sauman ruostuminen on yleensä valmistusvirhe. Ikävää että ne johtavat kuluttajaa tuolla tavalla harhaan puhumalla koritakuusta kun kuluttaja kysyyy valmistusvian korjauttamista. Paikallinen kuluttajaneuvoja opastaa mikäli jaksat lähteä tappelemaan.
Kirjoittaa karpolle ja kuningaskuluttajaan
Viimeksi muokannut veskola, Pe 27.05.2005 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Uuudeataan samaa eli
minunkin C220 W202 -95 aj.140000 sitten maalattiin tehtaan takuisiin Hyvinkäällä .Eli takakontti ja etuovenlistan alta.Päätös kesti n.1kk ja työ 4pv.Hinta oli n.950e eli osuuteni tuosta se 30%.Ainut kriteeri minun tapauksessa oli, että 105000km huolto oli tehty.Muuten olis ollut 50%/50%.Tuntui olevan tuo 10v. joku raja, koska toimivat tosi nopeesti ennen kuin mulla tuo tulee täyteen.
TOSI kirjava käytäntö!!!
Mikähän toi -98 juttu nyt sitten on?????
Käytäntö on niin omavaltaista ja kirjavaa, että kukahan ottais yhteyksiä joko suoraan tehtaalle tai ainakin maahantuojaan (tarpeeksi "korkealle"!!??)
TOSI kirjava käytäntö!!!
Mikähän toi -98 juttu nyt sitten on?????
Käytäntö on niin omavaltaista ja kirjavaa, että kukahan ottais yhteyksiä joko suoraan tehtaalle tai ainakin maahantuojaan (tarpeeksi "korkealle"!!??)
Hmm, pakko tieten lainata itseään, ettei kenenkään tarvitse etsiä alkuperäistä threadia. Jees, kolme ja puoli kuukautta kesti se maalaus... Nyt tulee jo läpi toinen etulokari, ja mulla palaa käämit. Lupasivat tietysti takuuseen maalata sen uudestaan, mutta auto pitää viedä sadan kilsan päähän ja hakea pois. Sijaisautonkin lupasivat, mutta ei paljon lohduta, kun tämän asian takia joutuu polttamaan aikaa & kilometrejä. Damn!!! Btw, pitäneekö paikkaansa, että Veho olisi kuulemma tiukentanut linjaansa tämän ovijutun suhteen? Ainakin mulle meinasivat maalaamossa, että enää en saisi uusia ovia takuuseen?Kuurapää kirjoitti:Omia kokemuksia aiheesta... Kävin näyttämässä Väyrystä 07/2004 Kokkolan Veholla. Oven yläreunat ruosteessa, kuvattiin ja otettiin huoltokirjasta kopiot. Luvattiin palata asiaan muutaman viikon kuluttua. Soitin 09/2004, ei uutta tietoa asiasta. Uusi yritys 12/2004, ja pyysivät soittamaan ennen joulua. Skeptikkona en uskonut asian etenevän, eli soitin alkuvuodesta 2005 kuullakseni, että korvauspäätös oli tullut jo ennen joulua, mutta minulle asti ei kukaan vaivautunut ilmoittamaan asiasta... Auto remonttiin, kolme uutta ovea, ja neljäs fiksattiin. Edellisen näytön jälkeen oli myös takaluukun avausnapin ympärys alkanut kukkia, joka myös luvattiin fiksata samaan konkurssiin. Samaan syssyyn vielä yksi kaiffari peruutti toisen etulokasuojan kasaan, eli myös se vaihdettiin, ja toinen, se minkä suojankaaret kukkivat myös iloisesti maalattiin. Itse remppa olikin sitten aikataululupauksineen toinen tarina, tosin jälki oli/on hyvä... Menneenä perjantaina pesin auton ja huomasin, että seuraavaksi tulee näemmä läpi takasuojien kaaret... Tana kele, ***tu, joutunee miettimään seuraavan kerran autoa vaihtaessa merkin vaihtamista.
Elämä on laiffia.
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
Ikävä lietsoa pahaa oloa mutta kerron kun olen sivustaseurannut yhden vm.99 Väyrysen lohduttoman olosta ruostekorjausta. Auto menee nyt laseista alaspäin kolmannen kerran maalattavaksi eikä loppua näy. Ensimmäisellä kertaa vaihdettiin ovia ja takaluukku + pieniä ruostetäpliä maalattiin. Vajaa vuosi ja etulokasuojista puskee ruostetta, lokareiden vaihto + maalaus. Taas mentiin vajaa vuosi ja talven jäljiltä nuo ensimmäisellä kerralla maalatut (ovet+takaluukku) antaa merkkiään kuplimisesta ja kaiken hyvän lisäksi helmat rupee olemaan happamat.
Omistaja on kohtuun toivottoman oloinen ja autoon tehdäänkin "myyntifiksaus" ja joku onnellinen saa 300tkm ajetun suomimersun hyvällä tekniikalla. Suoralla kaupalla tuota ei kehtaa kenellekkään myydä mutta joku autojobbari saa työntää kätensä paskaan.
Autoa on maalattu kahden eri Vehon toimesta ja muistaakseni ensimmäisellä kertaa maalauksen suoritti jokin automaalaamo Vehon pohjien teon jälkeen. Tarkkaan en muista mutta pitää kysyä kun omistajaa näkee seuraavan kerran.
On täysin käsittämätöntä että hyvälläkin pidolla ollut 2000-luvun vaihteen laatuauto ei kestä 4 vuoden aikaa edes sellaisessa kunnolla että päällisinpuolin kori olisi siisti. Tässä tapauksessa Vehon toimintaa ei voi syyllistää ainakaan toimenpiteisiin ryhtymisen puolesta mutta jossain on tarkastettavaa kun vajaan vuoden jälkeen maalauksesta samat kohdat kukkiin iloisesti.
Omistaja on kohtuun toivottoman oloinen ja autoon tehdäänkin "myyntifiksaus" ja joku onnellinen saa 300tkm ajetun suomimersun hyvällä tekniikalla. Suoralla kaupalla tuota ei kehtaa kenellekkään myydä mutta joku autojobbari saa työntää kätensä paskaan.
Autoa on maalattu kahden eri Vehon toimesta ja muistaakseni ensimmäisellä kertaa maalauksen suoritti jokin automaalaamo Vehon pohjien teon jälkeen. Tarkkaan en muista mutta pitää kysyä kun omistajaa näkee seuraavan kerran.
On täysin käsittämätöntä että hyvälläkin pidolla ollut 2000-luvun vaihteen laatuauto ei kestä 4 vuoden aikaa edes sellaisessa kunnolla että päällisinpuolin kori olisi siisti. Tässä tapauksessa Vehon toimintaa ei voi syyllistää ainakaan toimenpiteisiin ryhtymisen puolesta mutta jossain on tarkastettavaa kun vajaan vuoden jälkeen maalauksesta samat kohdat kukkiin iloisesti.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kuuleman mukaan ei Veho vaan tehdas... Ovia et saa uusia jos ovat korjauskelpoisessa kunnossa.Kuurapää kirjoitti:Btw, pitäneekö paikkaansa, että Veho olisi kuulemma tiukentanut linjaansa tämän ovijutun suhteen? Ainakin mulle meinasivat maalaamossa, että enää en saisi uusia ovia takuuseen?
Mulla kesti 3kk ja sitten uusiksi Ettei vaan olisi se perinteinen, liikaa duunia ettei ehdi tekemään huolellista työtä.Lindroos kirjoitti:Tässä tapauksessa Vehon toimintaa ei voi syyllistää ainakaan toimenpiteisiin ryhtymisen puolesta mutta jossain on tarkastettavaa kun vajaan vuoden jälkeen maalauksesta samat kohdat kukkiin iloisesti.
C180T (S202) -99
Veho Suutarila teki minulla ainakin ensiluokkaista työtä.
En sitten tiedä millainen taso on muualla suomessa.
En sitten tiedä millainen taso on muualla suomessa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Auton sain aikaa sitten nyt tuli lasku; 1668 ecua koko jupakka. Teetin hiukan "ylimääräisiä" samalla mutta pääosin hommat olivat koritakuun alaisia juttuja. Molemmat etukaaret vaihdettiin (asiakkaan osittaisesta pyynnöstä) sekä takaluukun kansi (sama juttu). Helmat kierrettiin läpi ja ovenkarmit laitettiin asiallisesti.
Tavallaan autosta tuli tuon homman myötä "kallis" mutta toisaalta nyt on alla toistaiseksi koriltaan kohtuukuntoinen vanha Mersu. Työn jälki...hmm, tyytyväinen olen, on otettava huomioon että vasta auton kokonaan maalatessa voi savoa ettei rajapintoja löydy. Tuon Väykyn väri on aika suosiollinen osamaalauksille.
Tavallaan autosta tuli tuon homman myötä "kallis" mutta toisaalta nyt on alla toistaiseksi koriltaan kohtuukuntoinen vanha Mersu. Työn jälki...hmm, tyytyväinen olen, on otettava huomioon että vasta auton kokonaan maalatessa voi savoa ettei rajapintoja löydy. Tuon Väykyn väri on aika suosiollinen osamaalauksille.
mbe220d
Re: viton koritakuu???
"Ruostetakuuhan ei liity mitenkään mikäli voidaan osoittaa, jotta autossa on valmistusvirhe. Oven sauman ruostuminen on yleensä valmistusvirhe. Ikävää että ne johtavat kuluttajaa tuolla tavalla harhaan puhumalla koritakuusta kun kuluttaja kysyyy valmistusvian korjauttamista. Paikallinen kuluttajaneuvoja opastaa mikäli jaksat lähteä tappelemaan."
Mulla on joka ovi ruosteessa saumasta sen korikitin alta. Onko tosiaan niin että valmistusvirheeseen voi vedota näinkin vanhan -98 auton kohdalla ja valmistajalla olisi jotain vastuuta vielä? Koitin etsiä kuluttaja-asiamiehen sivuilta jotain infoa mutta eipä löytynyt. Täytyy varmaan mennä taas käymään suutarilassa ja vedota valmistusvirheeseen.
Onkohan sillä mitään vaikutusta kun auto on toiminimen nimissä, nythän on turha mennä valittamaan auton myyneeseen liikkeeseen kun toiminimeä ei koske normaali kuluttajansuoja eli 6kk. Maahantuoja olisi siis ainoa toivo mun tapauksessa.
Kai se on sitten jälleen kerran niin että vittuilematta ei mitään saa.........
Mulla on joka ovi ruosteessa saumasta sen korikitin alta. Onko tosiaan niin että valmistusvirheeseen voi vedota näinkin vanhan -98 auton kohdalla ja valmistajalla olisi jotain vastuuta vielä? Koitin etsiä kuluttaja-asiamiehen sivuilta jotain infoa mutta eipä löytynyt. Täytyy varmaan mennä taas käymään suutarilassa ja vedota valmistusvirheeseen.
Onkohan sillä mitään vaikutusta kun auto on toiminimen nimissä, nythän on turha mennä valittamaan auton myyneeseen liikkeeseen kun toiminimeä ei koske normaali kuluttajansuoja eli 6kk. Maahantuoja olisi siis ainoa toivo mun tapauksessa.
Kai se on sitten jälleen kerran niin että vittuilematta ei mitään saa.........
---vito 108d 98----
--en suosittele kenellekään--
--en suosittele kenellekään--
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tutkiskelin tätä oviasiaa omassa päässäni, kun vaihteeksi istuskelen hanttimiehen paikalla ja äsken ropsautti vettä.
Etusivuikkuna oli raollaan tupakkia poltellessa.
Tässähän on ilmiselvä suunnitteluvirhe.
Vesi ui ikkunatiivisteeseen kastellen sen ja jää siihen muhimaan.
Arvatenkin sitten myös tietenkin ovitiivisteen osalta on sama tilanne.
Vesikourullisessa autossahan tällaista ongelmaa ei ole.
Lähes jatkuva kosteus yhdistettynä ekomaaleihin = ongelma.
En enää itse ihmettele, miksi ovet ruostuvat.
Kai tämän huomion joku muukin on tehnyt.
Etusivuikkuna oli raollaan tupakkia poltellessa.
Tässähän on ilmiselvä suunnitteluvirhe.
Vesi ui ikkunatiivisteeseen kastellen sen ja jää siihen muhimaan.
Arvatenkin sitten myös tietenkin ovitiivisteen osalta on sama tilanne.
Vesikourullisessa autossahan tällaista ongelmaa ei ole.
Lähes jatkuva kosteus yhdistettynä ekomaaleihin = ongelma.
En enää itse ihmettele, miksi ovet ruostuvat.
Kai tämän huomion joku muukin on tehnyt.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *