w124 mersun ostaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

w124 mersun ostaminen

Viesti Kirjoittaja M.T »

Joo, eli siis olisin ostamassa tollaista 200D vm.87 mersua. Ajettu on joku 500-550tkm väliin.

Mitä tuosta kannattaa katsoa, tyyppiviat jne. En ole ennemmin mersua omistanut eikä ole paljon tietoa kyseisestä merkistä.

Ja näistä on varmast jauhettu täällä ennenkin, mutta ajattelin itse kysyä ku on ajankohtaista mennä kohta katsomaan.

Kaikki tieto olisi nyt tervetullutta, että tietää vähän mitä siitä mersusta katsoo ennen kuin ostaa.

T:M.T
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

Tuossa ainakin jotain tarkistettavaa:

Mercedes-Benz 200-300 (W124)

* käsijarrun mekanismi juuttuu ja käsijarru pitää huonosti
* takajarrulevyt ruostuvat ja jarrusatulat juuttuvat
* jarruputket ruostuvat
* nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)
* jousissa katkoksia
* etupään alapallonivelet väljät
* raidetangon päät väljät
* takatukivarsien kumihelat väljät paljon ajetuissa autoissa
* vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
* dieselin alipainepumppu rikki (vika ilmenee "lotkottavana" tyhjäkäyntinä, moottori ei sammu käännettäessä virta-avainta)
* kaasuvaijeri takertelee, katalysaattorimallien kaasuttimien toiminnassa muutenkin ongelmia (polttoaineen suihkutuksella varustetut mallit parempia)
* venttiilivarsien tiivisteet voivat olla kuluneet
* laturivikoja, jännitteensäädinvikoja
* virtalukkovikoja, avain juuttuu
* dieselissä polttoaineputki
* ja ruiskutuspumppuvuotoja (rakennetta parannettu -90)
* moottorin öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä ja kampiakselin etupään tiivisteestä
* vetopyörästön öljyvuotoa
* automaattivaihteistoissa vuotoja ja vikoja vuosimalleissa -89/90
* polttoainepumpun relevikoja esiintyy vuosimalleissa -89/90
* kardaaninivelet saattavat olla rikki
* jäähdytysnesteletkuissa vuotoja
* takapyöränlaakerivikoja
* lasinpyyhkimen moottori rikki
* oven rajoitin rikki
* pakoputkistossa vuotoja
* matkamittareita käsitelty: tarkista auton huoltohistoria, jos autossa ei ole huoltokirjaa, suhtaudu mittarilukemaan varauksella (päältäpäin vaikea erottaa 300 000 kilometriä ajettua yksilöä 150 000 kilometriä ajetusta)



:lol:
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

No, siinähän oli melkoinen liuta tarkastettavaa.

Paljonhan tuossa on dieselvero?
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

M.T kirjoitti:No, siinähän oli melkoinen liuta tarkastettavaa.

Paljonhan tuossa on dieselvero?
Kokonaispaino varmaankin 1710-1800kg -> 440 euroa
Oma 250D 1790kg, joten 440 euroa
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Miten tuollaisissa puolimiljoonaa huilatuissa esim.onko koneessa jotakin mikä kannattaisi pistää merkille?

Miten nuissa pohja on yleensä kestänyt?
Onko tiettyjä ruostepaikkoja (kaaret,ovet)?
Miten sähkölaitteet yleensä pelaa?

Siinä taas jotakin mitä tuli mieleen.
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Ja onko varaosat kalliita?
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

M.T kirjoitti:Miten tuollaisissa puolimiljoonaa huilatuissa esim.onko koneessa jotakin mikä kannattaisi pistää merkille?

Miten nuissa pohja on yleensä kestänyt?
Onko tiettyjä ruostepaikkoja (kaaret,ovet)?
Miten sähkölaitteet yleensä pelaa?

Siinä taas jotakin mitä tuli mieleen.
Nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)

Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
MB 300 TDT -87 A
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

Varaosat kohtuu hintaisia. Jos VEHO:lle---> Kalliita. Toisaalta harakiriosat on ...

mm.TÄÄLTÄ OSIAkohtuu hintaan, jos löytyy sopivia.
MB 300 TDT -87 A
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

M.T kirjoitti:Ja onko varaosat kalliita?
Täältähän voit myös tsekata osia:
http://www.kl-varaosat.fi/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Onko nuissa ollut perissä ongelmia?

Ja entä ne ruosteet, missä jos on?
Ja voiko pohjassa olla reikiä tjsp.
Lupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 11.04.2005 10:51

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Riippuu autosi ruostesuojauksesta. Onko alusta käsitelty ja miten. Jos on massattu, katso kaikki massan repeämät ja halkeamat. Voi olla piileviä vaurioita jos on vesi/suolavesi päässyt massan alle. Etu kaaret sisältä voi olla peiteltyjä ruostevikoja kuskin jalkatilan puolella. Kromiset kaaret, niiden alla monesti muhii pahoja vaurioita. Ikkunalistoitusten vierukset/ alta.
Lupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 11.04.2005 10:51

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Tuossapasopivasti juttua
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

ttornberg kirjoitti:
M.T kirjoitti:Miten tuollaisissa puolimiljoonaa huilatuissa esim.onko koneessa jotakin mikä kannattaisi pistää merkille?

Miten nuissa pohja on yleensä kestänyt?
Onko tiettyjä ruostepaikkoja (kaaret,ovet)?
Miten sähkölaitteet yleensä pelaa?

Siinä taas jotakin mitä tuli mieleen.
Nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)

Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
Tämä ei koske dieseliä, sillä voi päästää huomattavasti kauemmin jakoketjulla. Nokka-akseli ei käytännössä ikinä kulu om 60x moottoreista.
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Vai että vetoakselit saattaa mennä. Onko tuo mersun heikko kohta noilla kilometreillä vai ihan sattumaa?

Miten muuten, onko tuo 200D 8 venanen? Jos ketju menee poikki niin tuleeko pahaa jälkeä vai riittääkö ketjun vaihto?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

M.T kirjoitti:Vai että vetoakselit saattaa mennä. Onko tuo mersun heikko kohta noilla kilometreillä vai ihan sattumaa?

Miten muuten, onko tuo 200D 8 venanen? Jos ketju menee poikki niin tuleeko pahaa jälkeä vai riittääkö ketjun vaihto?
Kyllä jälki on painokelvotonta jos ketju katkeaa.
M.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 11.04.2005 09:31

Viesti Kirjoittaja M.T »

Kuinka pitkä on tuo ketjun vaihtoväli?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla olis sulle tarjolla musta E-malliksi muutettu -88. Ketjukin on vaihdettu. Nokka-akselimurheet ei käsittääkseni koske dieseleitä, ovat bensa-autojen ongelmia.
Katteles tuota Myydään osastoa tai lähetä YV:tä.
Avatar
Hannu L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 23.11.2003 16:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Tässä yksi vaihtoehto

Viesti Kirjoittaja Hannu L. »

Jakopään ketjulle ei ole määritelty vaihtoväliä, mutta jotkut asiantuntijat sanovat että kannattaisi vaihtaa noin 200-300 tkm välein. Oma autoni muuten täyttää suurinpiirtein määrittämäsi kriteerit.
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]

ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20133

minäkin olen myymässä..

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vastaa Viestiin