Monenmoista päänvaivaa W201
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Monenmoista päänvaivaa W201
No niin.. Taas on vikojen paikannusta ja korjailua siirretty sen verran että jospa sitä nyt sais itteensä niskasta kiinni.
Elikkäs mistähän johtuu kun laittaa vaihteensiirtäjän D:lle tai R:lle, niin kuuluu kolahdus persiistä.. Olisko ne puslat jotka pitävät perämurikkaa paikallaan kulahtaneet vaihtokuntoon? Jos näin, onko paha homma vaihtaa?
Lisäksi oikealta edestä kuuluu klopinaa ajettaessa monttuihin ja auto viertää oikealle ajettaessa.. Ratti ja joskus koko auto tärisee melkoisesti ja mutkiin ajettaessa tärinä loppuu.. Alapallot? Väljyyttä kyllä tuntuu oikeassa etupyörässä sivuttaissuunnassa mutta tarkempaa tietoa väljästä paikasta ei ole. Missä muuten se simpukka oikeen on? Hakua käyttämällä sain sen verran selville että pitäisi olla "rattiputken" päässä, mutta sieltä en kuvailujen mukaista kuusiokoloruuvia löytänyt. Vihjeitä, vai onko täysin puusilmä asialla?
Lisäksi kulutus on melkoista. 15l sataselle menee joskus melko helposti, ja mielestäni kulutus melko suuri vaihtelevassa ajossa.. Ja vielä ihmetystä herättää se, että AINA käynnistettäessä käy hetken "kolmella" ja sitten noin 5sekunnin kökimisen jälkeen käynti tasaantuu. Lähtee myös kylmänä huomattavasti paremmin käyntiin kuin lämpimänä.
Huhhuh.. Siinä tämänhetkinen vikalista Koittakaa saada selvää ja neuvot ovat kalliit,arvon asiantuntijaraati
Elikkäs mistähän johtuu kun laittaa vaihteensiirtäjän D:lle tai R:lle, niin kuuluu kolahdus persiistä.. Olisko ne puslat jotka pitävät perämurikkaa paikallaan kulahtaneet vaihtokuntoon? Jos näin, onko paha homma vaihtaa?
Lisäksi oikealta edestä kuuluu klopinaa ajettaessa monttuihin ja auto viertää oikealle ajettaessa.. Ratti ja joskus koko auto tärisee melkoisesti ja mutkiin ajettaessa tärinä loppuu.. Alapallot? Väljyyttä kyllä tuntuu oikeassa etupyörässä sivuttaissuunnassa mutta tarkempaa tietoa väljästä paikasta ei ole. Missä muuten se simpukka oikeen on? Hakua käyttämällä sain sen verran selville että pitäisi olla "rattiputken" päässä, mutta sieltä en kuvailujen mukaista kuusiokoloruuvia löytänyt. Vihjeitä, vai onko täysin puusilmä asialla?
Lisäksi kulutus on melkoista. 15l sataselle menee joskus melko helposti, ja mielestäni kulutus melko suuri vaihtelevassa ajossa.. Ja vielä ihmetystä herättää se, että AINA käynnistettäessä käy hetken "kolmella" ja sitten noin 5sekunnin kökimisen jälkeen käynti tasaantuu. Lähtee myös kylmänä huomattavasti paremmin käyntiin kuin lämpimänä.
Huhhuh.. Siinä tämänhetkinen vikalista Koittakaa saada selvää ja neuvot ovat kalliit,arvon asiantuntijaraati
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.
MB 190E -85 Autom.
Sanoisin että voimansiirron välykset vaan siirtyy laidasta laitaa. Tai sit kardaanin kumilaikat on metallilla, etu tai taka.A.Viertola kirjoitti: Elikkäs mistähän johtuu kun laittaa vaihteensiirtäjän D:lle tai R:lle, niin kuuluu kolahdus persiistä.. Olisko ne puslat jotka pitävät perämurikkaa paikallaan kulahtaneet vaihtokuntoon? Jos näin, onko paha homma vaihtaa?
Paineenvaraaja. Epäkuntoisena päästää pa-paineet läpi takas tankkiin ja se vähäinenkin pa-aine mikä putkistoon jää, niin sekin höyrystyy ennen aikojaan ja startissa seos on hetken liian laihaa.A.Viertola kirjoitti:AINA käynnistettäessä käy hetken "kolmella" ja sitten noin 5sekunnin kökimisen jälkeen käynti tasaantuu.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tere!Itellä oli w201 n.4v:tta ja perästä kolisi aika mukavasti koko ajan.Kardaanin k-laakerin vaihdoin-hiljeni kolahdukset vähän...myös kirrasin laipat.Samanlaista vetelyä oli oikealle..tukivarren kumipuslat olivat hajonneet ja antoivat periksi.Noi alapallot kyl kannattaa vaihtaa jos väljyyttä ei maksa paljo mitään.nimim.kokemusta on.Pilasin aikoinaan uuret kumit ja kuuleman mukaan w201:ä on saatu huonoon kuntoon kun alapallo on hypännyt pesästään ulos vauhdissa ja rengas kaatunut alta.
Pirssi w210
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
No juu.. Eli korjaamolle mennään.. Kiitoksia.dealer kirjoitti:Korjaamolla aikaa menee alle puoli tuntia / alapallo.
Tuhoa-se-itse-miehet kertovat Sinulle kohta miten homman voi tehdä kotona.
Mitenkäs ton klonksahtelun kanssa, johtuuko se vain kartaanin välikappaleiden väljyydestä vai onko perän kiinnityspuslat kulahtaneet? Muistaakseni niistäkin joskus tällä foorumilla puhuttu että myös ne voivat olla loppuun kuluneet.. Sen verran ainakin tiedän, että yksi väljä paikka on kartaanissa siinä kohtaa kun se lähtee laatikolta ja tulee ensimmäinen "liitoskohta" vastaan.. Eli melkein heti laatikon jälkeen tulevassa möltissä on väljyyttä...
Ei kukaan varmaan tajunnut mitään mutta laitetaan se la-illan piikkiin...
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.
MB 190E -85 Autom.
Jos se kardaanin etummainen kuminivel on hajalla, kyllähän siitä kohti klonksahtaa.
Samalla kun vaihdatat niitä alapalloja pyydä tutkimaan alustan nivelten / tukitankojen ym. osien ja voimansiirtolinjan välykset, sillähän se selviää mistä kolisee ja klonksuu.
Kaikki korjaamot eivät osaa Mersuja tutkia, joten katso vähän mihin autosi viet - forumilaiset osaavat varmaan kertoa asuinseudullasi olevista "mersukorjaamoista"...
Samalla kun vaihdatat niitä alapalloja pyydä tutkimaan alustan nivelten / tukitankojen ym. osien ja voimansiirtolinjan välykset, sillähän se selviää mistä kolisee ja klonksuu.
Kaikki korjaamot eivät osaa Mersuja tutkia, joten katso vähän mihin autosi viet - forumilaiset osaavat varmaan kertoa asuinseudullasi olevista "mersukorjaamoista"...
wiimax.fi
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Kiitos hyvistä vinkeistä Täällä Kauhajoella on mersun oma merkkikorjaamo, ja siellä olen muutaman kerran autoa käyttäny.. Todella osaavaa toimintaa, mutta hinta on ainoa miinuspuolidealer kirjoitti:Jos se kardaanin etummainen kuminivel on hajalla, kyllähän siitä kohti klonksahtaa.
Samalla kun vaihdatat niitä alapalloja pyydä tutkimaan alustan nivelten / tukitankojen ym. osien ja voimansiirtolinjan välykset, sillähän se selviää mistä kolisee ja klonksuu.
Kaikki korjaamot eivät osaa Mersuja tutkia, joten katso vähän mihin autosi viet - forumilaiset osaavat varmaan kertoa asuinseudullasi olevista "mersukorjaamoista"...
Mutta onkos kenelläkään tietoa tuon simpukan sijainnista ja kun vielä tuon bensankulutuksen saisi kuntoon...
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.
MB 190E -85 Autom.
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Ilmanputsari vaihdettu justiinsa ja toi 15l sataselle on melko rauhallisessa ajossa... Välillä taajamassa ja taas maantiellä..petteri p kirjoitti:siihen polttoaineen kulutukseen siihen vaikuttaa ilman putsarin puhtaus,
kenenkä eväällä ajaa TB+++ neste/sell++ st1----- ja räpylän asennosta
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.
MB 190E -85 Autom.
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki