Monenmoista päänvaivaa W201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Monenmoista päänvaivaa W201

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

No niin.. Taas on vikojen paikannusta ja korjailua siirretty sen verran että jospa sitä nyt sais itteensä niskasta kiinni.

Elikkäs mistähän johtuu kun laittaa vaihteensiirtäjän D:lle tai R:lle, niin kuuluu kolahdus persiistä.. Olisko ne puslat jotka pitävät perämurikkaa paikallaan kulahtaneet vaihtokuntoon? Jos näin, onko paha homma vaihtaa? :roll:

Lisäksi oikealta edestä kuuluu klopinaa ajettaessa monttuihin ja auto viertää oikealle ajettaessa.. Ratti ja joskus koko auto tärisee melkoisesti ja mutkiin ajettaessa tärinä loppuu.. Alapallot? Väljyyttä kyllä tuntuu oikeassa etupyörässä sivuttaissuunnassa mutta tarkempaa tietoa väljästä paikasta ei ole. Missä muuten se simpukka oikeen on? Hakua käyttämällä sain sen verran selville että pitäisi olla "rattiputken" päässä, mutta sieltä en kuvailujen mukaista kuusiokoloruuvia löytänyt. Vihjeitä, vai onko täysin puusilmä asialla? :shock:

Lisäksi kulutus on melkoista. 15l sataselle menee joskus melko helposti, ja mielestäni kulutus melko suuri vaihtelevassa ajossa.. Ja vielä ihmetystä herättää se, että AINA käynnistettäessä käy hetken "kolmella" ja sitten noin 5sekunnin kökimisen jälkeen käynti tasaantuu. Lähtee myös kylmänä huomattavasti paremmin käyntiin kuin lämpimänä.

Huhhuh.. Siinä tämänhetkinen vikalista :D Koittakaa saada selvää ja neuvot ovat kalliit,arvon asiantuntijaraati :wink:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

A.Viertola kirjoitti: Elikkäs mistähän johtuu kun laittaa vaihteensiirtäjän D:lle tai R:lle, niin kuuluu kolahdus persiistä.. Olisko ne puslat jotka pitävät perämurikkaa paikallaan kulahtaneet vaihtokuntoon? Jos näin, onko paha homma vaihtaa? :roll:
Sanoisin että voimansiirron välykset vaan siirtyy laidasta laitaa. Tai sit kardaanin kumilaikat on metallilla, etu tai taka.
A.Viertola kirjoitti:AINA käynnistettäessä käy hetken "kolmella" ja sitten noin 5sekunnin kökimisen jälkeen käynti tasaantuu.
Paineenvaraaja. Epäkuntoisena päästää pa-paineet läpi takas tankkiin ja se vähäinenkin pa-aine mikä putkistoon jää, niin sekin höyrystyy ennen aikojaan ja startissa seos on hetken liian laihaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Tere!Itellä oli w201 n.4v:tta ja perästä kolisi aika mukavasti koko ajan.Kardaanin k-laakerin vaihdoin-hiljeni kolahdukset vähän...myös kirrasin laipat.Samanlaista vetelyä oli oikealle..tukivarren kumipuslat olivat hajonneet ja antoivat periksi.Noi alapallot kyl kannattaa vaihtaa jos väljyyttä ei maksa paljo mitään.nimim.kokemusta on.Pilasin aikoinaan uuret kumit ja kuuleman mukaan w201:ä on saatu huonoon kuntoon kun alapallo on hypännyt pesästään ulos vauhdissa ja rengas kaatunut alta. :?
Pirssi w210
Sutii82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 17.03.2005 01:27

Viesti Kirjoittaja Sutii82 »

Onko se 190E :n paineenvaraaja se pumpun vieresä oleva mötikkä?
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Sutii82 kirjoitti:Onko se 190E :n paineenvaraaja se pumpun vieresä oleva mötikkä?
Jep.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

No juu.. Onkos toi alapallojen vaihto semmonen homma että pitää korjaamolle viedä? Mitä erikoistyökaluja tarvitsee?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17530
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaamolla aikaa menee alle puoli tuntia / alapallo.

Tuhoa-se-itse-miehet kertovat Sinulle kohta miten homman voi tehdä kotona. :D
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Korjaamolla aikaa menee alle puoli tuntia / alapallo.

Tuhoa-se-itse-miehet kertovat Sinulle kohta miten homman voi tehdä kotona. :D
Minuun voi ottaa yhteyttä tarvittaessa.
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

dealer kirjoitti:Korjaamolla aikaa menee alle puoli tuntia / alapallo.

Tuhoa-se-itse-miehet kertovat Sinulle kohta miten homman voi tehdä kotona. :D
No juu.. Eli korjaamolle mennään.. Kiitoksia.

Mitenkäs ton klonksahtelun kanssa, johtuuko se vain kartaanin välikappaleiden väljyydestä vai onko perän kiinnityspuslat kulahtaneet? :roll: Muistaakseni niistäkin joskus tällä foorumilla puhuttu että myös ne voivat olla loppuun kuluneet.. Sen verran ainakin tiedän, että yksi väljä paikka on kartaanissa siinä kohtaa kun se lähtee laatikolta ja tulee ensimmäinen "liitoskohta" vastaan.. Eli melkein heti laatikon jälkeen tulevassa möltissä on väljyyttä... :shock:
Ei kukaan varmaan tajunnut mitään mutta laitetaan se la-illan piikkiin... :wink:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17530
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos se kardaanin etummainen kuminivel on hajalla, kyllähän siitä kohti klonksahtaa.
Samalla kun vaihdatat niitä alapalloja pyydä tutkimaan alustan nivelten / tukitankojen ym. osien ja voimansiirtolinjan välykset, sillähän se selviää mistä kolisee ja klonksuu.

Kaikki korjaamot eivät osaa Mersuja tutkia, joten katso vähän mihin autosi viet - forumilaiset osaavat varmaan kertoa asuinseudullasi olevista "mersukorjaamoista"...
wiimax.fi
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

dealer kirjoitti:Jos se kardaanin etummainen kuminivel on hajalla, kyllähän siitä kohti klonksahtaa.
Samalla kun vaihdatat niitä alapalloja pyydä tutkimaan alustan nivelten / tukitankojen ym. osien ja voimansiirtolinjan välykset, sillähän se selviää mistä kolisee ja klonksuu.

Kaikki korjaamot eivät osaa Mersuja tutkia, joten katso vähän mihin autosi viet - forumilaiset osaavat varmaan kertoa asuinseudullasi olevista "mersukorjaamoista"...
Kiitos hyvistä vinkeistä :wink: Täällä Kauhajoella on mersun oma merkkikorjaamo, ja siellä olen muutaman kerran autoa käyttäny.. Todella osaavaa toimintaa, mutta hinta on ainoa miinuspuoli :evil:

Mutta onkos kenelläkään tietoa tuon simpukan sijainnista ja kun vielä tuon bensankulutuksen saisi kuntoon... :oops:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

No niin, oikeanpuolen väljyys paikannettu ja välyyttä tuntuu olevan raidetangos sisemmässä päässä... Eli siihen välivarteen tulevassa päässä. Onkos sekin sitten nimeltään pallonivel, sisempi? :roll: Meinaan tietää sitten vähä sanoa ku menee tilailemaan...
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
petteri p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ti 08.03.2005 15:03
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja petteri p »

siihen polttoaineen kulutukseen siihen vaikuttaa ilman putsarin puhtaus,
kenenkä eväällä ajaa TB+++ neste/sell++ st1----- ja räpylän asennosta :lol:
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

petteri p kirjoitti:siihen polttoaineen kulutukseen siihen vaikuttaa ilman putsarin puhtaus,
kenenkä eväällä ajaa TB+++ neste/sell++ st1----- ja räpylän asennosta :lol:
Ilmanputsari vaihdettu justiinsa ja toi 15l sataselle on melko rauhallisessa ajossa... Välillä taajamassa ja taas maantiellä..
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
Onanias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 29.09.2004 16:43
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Miltäs päästöarvot näyttää :?: Niiden perusteella vois jotakin yrittää arvailla sen reippaan kulutuksen syyksi.
W202 240 -98 Elegance
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Onanias kirjoitti:Miltäs päästöarvot näyttää :?: Niiden perusteella vois jotakin yrittää arvailla sen reippaan kulutuksen syyksi.
Päästöt oli ok katsastuksessa noin puoli vuotta sitten, ja sytkäosat vaihdettu ym. Ideoita? :roll:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Vastaa Viestiin