No niin, valmista tuli
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
. Lauantaiehtoo venyi puoli kymmeneen, kun viimeiset romppeet siivottiin hallin lattialta. Kiitokset Pasille poikkeamisesta, kyytiavusta ja projektikuvista. Loppukasaus sujui kivutta ja oli varsin hauskaakin. Puskurit uivat asemiinsa kuin taikaiskusta. Tässä epäiltiin Murphyä, sillä vetokoukun kiinnitys tulee peräpellin ja puskurin väliin ja kolmen reiän saaminen hollille yhtä aikaa
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
näytti vähän hankalalta. Mutta sinne meni.
Ennen sisälokareiden kiinnitystä vedettiin pohjille maalarin tekemien massausten lisäksi vielä pensselillä kunnon tökötit.
Tuli sitten maalattua vetokoukkuhökötyskin kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti kunnon pohjavärejä käyttäen. Lista-asennukset viimeisteltiin ja pirssi tuli imuroitua perusteellisesti, kun takapenkki kerran oli kuutamolla. Alusta ja puskurien kromien takuset käytiin vielä kertaalleen läpi Dinitrolin kanssa.
Ja yllätys yllätys, kaikki kokoon kaavittu pelasi kuten ennenkin, lamppujen alipainesäätö arvelutti eniten. Kaikki releet ja uuden viiksen toiminnot olivat tallella nekin, tack Petrille asennustalkoosta. Rattikin on suorassa. Ylimääräisiä merkkivaloja ei ilmestynyt tauluun - aluksi uumoilin, että raksitut sivuvilkut laittavat palaneen polttimon merkkivalon tuijaamaan. Onneksi ei.
Kiesi on ollut viikon päivät nosturilla pyörät hiukkasen ilmassa, joten kun keksintö saatiin alas, niin maavara oli järkyttävä
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
. Toki siihen vaikuttivat myös uudet vieterit, mutta nyrkki meni renkaan ja lokarin väliin että heilahti. Oli se ensimmäisen yön jälkeen jo vähän laskenut, mutta vielä saisi tippua. Paljokos noi yleensä putoavat tuollaisen riiputuksen jälkeen ja kuinka nopeasti?
Puoltamista esiintyi vielä hiukan, mutta nyt 100 ajokilsan jälkeen paikat ovat ilmeisesti asettuneet, sillä puolto häipyi tämän aamu työmatkan aikana totaalisesti.
Pasin kuvista näkee värin, joten pari sanaa siitä mitä niistä ei näy. Ajettavuus on upea, enpä olisi uskonut, että kyse on samasta autosta. Ajomelu laski tuntuvasti. Hämmästelin kauppareissulla Pasin ässän hiljaisuutta, mutta yhtä kuiskaava tuli omastakin.
Alusta on yhtä aikaa sekä mukava että jämäkkä. Kallistelu mutkissa kaikkosi, luulin sen kyllä kuuluvan 126:n perusluonteeseen, vaan väärässä olin. Ei tunnu töyssyt kovassakaan vauhdissa, itse asiassa satanen tuntuu aivan naurettavalta vauhdilta. Eukkokin huomasi eron selkeästi aivan kyydissäkin istuen. Vielä kun saisi kesärenkaat pian alle….
Terävästi lähtiessä (siis kytkintä äkäisemmin nostamalla) perästä kuului pieni kolahduksen tapainen, arvelin murikassa olevan väljää. Ilmeisesti uusien kelkkalimppujen ansiosta tuokin ääni katosi menneisyyteen. Kyllä vanhat aika näkkileivät olivatkin ja yhtä murusinakin.
Lopputulokseen voi olla tyytyväinen. Aikataulu meni pitkäksi ja budjetti samaten, mutta siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä. Eipä noita kannata alkaa puolikuntoisena kasaan lyömään eli savotassa tuli laitettua paljon sellaista, mitä ei ollut aikomuskaan tehdä – kun ei tiennyt etukäteen. Mutta ken samanlaista laittoa suunnittelee, niin sopii kysellä – kaikkien ei kannata tehdä samoja harjoitteluita erikseen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
.