200D -87 lisää menohaluja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

200D -87 lisää menohaluja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko mahdollista "ruuvata" 200D -87 syöttöpumpusta kotikonstein lisää menohaluja?

Tuntuu tuo kone olevan sen verran timmissä muuten, että uskaltais vähän sitä kutitella.

Onko kokemuksia?
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Yksi paikka...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

joka voisi auttaa, kyselepä mynädieseliltä.. Joku täällä osaa kertoa siitä paremmin, mutta siellä säädetään pumppuja..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista :D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: 200D -87 lisää menohaluja

Viesti Kirjoittaja PM »

pappamersu kirjoitti:Onko mahdollista "ruuvata" 200D -87 syöttöpumpusta kotikonstein lisää menohaluja?

Tuntuu tuo kone olevan sen verran timmissä muuten, että uskaltais vähän sitä kutitella.

Onko kokemuksia?
Ei kannata liikaa kutitella, ettei lähde käsistä. :lol: Onkohan tuossa alusta sitten tehojen kanssa samalla tasolla? :mrgreen:
No ei vaan. Tuota meikäläisen 240D:nkin syöttöä oli hieman kutiteltu ja kulki muuten yli 180km/h lievään alamäkeen. :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Läppä joka pitää aukaista sijaitsee pumpun takana,pumpun ja tulipellin välissä.(ahdas paikka)Sen alta sitten löytyy se ruuvi josta syöttöjä lisätään.
Aikaa kuluu n. 1-3 tuntia riippuen miten avaimet pysyy käsissä... :) Ilmansuodattimen kotelon joutuu poistamaan ja sitten kädet sinne väliin mahtuvatkin.
Ensimmäisen kerran käytin korjaamolla säädettävänä ja pyysivät jotain 300mk luokkaa, ei siis kallista jos ei halua käsiään liata.
Pumput eri vuosimalleissa hieman erilaisia.Joissain vuosimalleissa pitää syötön käännön "tahdissa" erästä tappia lyhentää etteivät tyhjäkäynti kierrokset karkaa.Suosittelen ainakin soittoa asiantuntevalle korjaajalle.Omassa -89 mallissa onneksi riittää kun vaan ruuvaa!
Apuja syötön käännöstä on, ero "vakioon" on huomattava!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

AM kirjoitti:Läppä joka pitää aukaista sijaitsee pumpun takana,pumpun ja tulipellin välissä.(ahdas paikka)Sen alta sitten löytyy se ruuvi josta syöttöjä lisätään.
Aikaa kuluu n. 1-3 tuntia riippuen miten avaimet pysyy käsissä... :) Ilmansuodattimen kotelon joutuu poistamaan ja sitten kädet sinne väliin mahtuvatkin.
Ensimmäisen kerran käytin korjaamolla säädettävänä ja pyysivät jotain 300mk luokkaa, ei siis kallista jos ei halua käsiään liata.
Pumput eri vuosimalleissa hieman erilaisia.Joissain vuosimalleissa pitää syötön käännön "tahdissa" erästä tappia lyhentää etteivät tyhjäkäynti kierrokset karkaa.Suosittelen ainakin soittoa asiantuntevalle korjaajalle.Omassa -89 mallissa onneksi riittää kun vaan ruuvaa!
Apuja syötön käännöstä on, ero "vakioon" on huomattava!
juuri näin, 200d ei tarvitse ainakaan tapin lyhennystä. Ja tosiaan, ero on huomattava :!: :!: :!: , pienellä vaivalla/rahalla suuri hyöty :D
Avatar
pekkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 16:34
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja pekkis »

epk kirjoitti:onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista :D
Näin siis 124:ssa, mutta kuinkas sama tehdään 123 200D:ssä ?
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pekkis kirjoitti:
epk kirjoitti:onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista :D
Näin siis 124:ssa, mutta kuinkas sama tehdään 123 200D:ssä ?
siitä ei ole tietoa :(
Vieras

Kiitosta tietäjille - pitänee kokeilla.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos vaikka vaihtais nuo hydrauliset välyksentasaimet samalla. Tuntuu naputtavan joskus. Pitäiskö niiden painua kasaan sormin puristaessa? Mulla oli ne irti ja kun koitin puhdistella ja puristella niistä likaisia öljyjä pihalle - tuntui että eivät liiku yhtään, edes kun antoi paineilmaa reiästä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Määin

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Määkin ruuvvaan, kun saan ensin kaikki pytyt toimimaan!!!
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: Kiitosta tietäjille - pitänee kokeilla.

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

pappamersu kirjoitti:Jos vaikka vaihtais nuo hydrauliset välyksentasaimet samalla. Tuntuu naputtavan joskus. Pitäiskö niiden painua kasaan sormin puristaessa? Mulla oli ne irti ja kun koitin puhdistella ja puristella niistä likaisia öljyjä pihalle - tuntui että eivät liiku yhtään, edes kun antoi paineilmaa reiästä.
Mä vaihdatin nuo hydrauliset venttiilinnostimet (painajat) joulukuussa. Lähti kaikki ylimääräiset hälyäänet koneesta, nyt ei ole jäljellä kuin paloääniä (naputusta) jotka haihtunevat jos saan joskus aikaiseksi säädättää pumpun.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

ruuvaus

Viesti Kirjoittaja JussiK »

pekkis kirjoitti:
epk kirjoitti:onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista :D
Näin siis 124:ssa, mutta kuinkas sama tehdään 123 200D:ssä ?
Itselläni on w123 200D -81, jota olen ruuvaillut. Periaate on sama, kansi auki pumpun perästä ja säätöä. On ahdas paikka. Kierrokset meinaavat kyllä "karkailla" tai vastaavasti kone "stumppailee", kun mennään tuonne lähemmäs kahta kierrosta säädössä. Muita ruuveja monimutkaisesti säätelemällä ongelma korjaantuu. Myös dieselkorjaamon penkissä voi hoitaa koko homman. (Laitoin vielä ahtimen ja välijäähdyttimen tehostamaan ruuvausta) Hyvin toimii ja menee.
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Vastaa Viestiin