MB 200B-88 Pierburg kaasarin ryyppy aina päällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

MB 200B-88 Pierburg kaasarin ryyppy aina päällä

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Kaasarin kanssa hieman ongelmia,ryyppy painuu kiinni aina kun polkaisee kaasua ja on hieman lörpän oloinen.Bensaa palaa enemmän kuin kakkosautoni Chevy vani.Auto nykii hiljaa tasakaasulla ajettaessa pienillä kierroksilla mutta kun polkee kaasua ei mitään ongelmia? Autolla ajettu 176 000 km :Onko se kaasari Hitlerin viimeinen kosto? Autoon vaihdoin tulpat, jakajan kannen,pyörijän ja tarkistin alipaineletkut. Anturiko kannessa vai ryyppyläpän päässä oleva sähkömötikkä vikana? ....Chevyllä ajettu 330 000km no problem .mersu on mersu... :(
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: MB 200B-88 Bietsburg kaasarin ryyppy aina päällä

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Siis eihän mesessä mitään vikaa ole, vain siinä Saa***** kaasarissa :!: :D

Sama juttu minulla eli vetää n.15l/100km joten ei tolla opiskelijabudjetilla paljoo ajella. Korjaussarja auttoi n.vuosi sitten, parani kaasuun vastaavuus huomattavasti ja kulutuskin pysyi rajoissa. Ja öljyä on lisätty aina kun se on sitä halunnut eli täynnä on.

Tuossa alkutalvesta alkoi ihmetyttää kun menovesi maistui vallan kiihkeästi sylintereille tai sitten menee harakoille :evil: Liukkahilla tulee painettua välillä aika roimastikkin kaasua mutta kun ajaa siivosti niin mittari vaan aina heilahtaa valon puolelle. Vuotojakin ollaan tongittu, mitään ei löydy eikä valuta allensa. Säädötkään tuskin niin pahasti pielessä koska ei pölläyttele tai haise bensa pakokaasuissa. Kun korjaussarja laitettiin ja lämmitettiin autoa tallilla niin meinasi taju lähteä kun bensaa tuli putkestakin melkein pihalle. Teki muuten silmille gutaa :lol:

Neuvoa minäkin hiukan kaipailisin mistä vikaa lähtisi etsimään. Tosin kaasarin purkamisellahan se selviäisi mut on se vaan melkonen viritys sekin, sulattamoon joutas :evil: :lol:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Neulan ja suutinputken vaihto, sillä korjaantuu. Korjaus-sarjassa noita osia ei ole. 3 päivää sitten vaihdoin omaan römperiin neulan ja suutinputken, maitti asettui kerralta. Neulat kestää jonkun 50tkm nykybensoilla ja sitten loppuu säätövara, suutinputkea voi käyttää kunnes suuttimen reikä on soikea.

Ainiin, eihän vaan neulaventtiili vuoda, tai bensapinta ole päin persettä?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Lyönpä tuon oman strömpän metkut tähän samaan syssyyn kun kerta aloitettiin... :lol:

Isäukko tuolla 200 W123:lla on nyt jo jonkin aikaa ajellut, kuulemma silloin tällöin nykii ja saattaa sammua risteyksiin, kuumanakin. Ja kun sammumisen jälkeen starttaa, lähtee näpäyttämällä käyntiin ja toimii kuin ei ikuna mitään olisi ollutkaan... Muuten toimii ja vetää hyvin.

Ja maitti on hyvä, abaut 10l /100km työmatkalla mikä koostuu 95% maantieajosta.

Onko noita suutinputkia muualta saatavilla kuin Vehosta ja mitä lie kustantaa?
Vimosen suuttimen otin Motonetista (tosin ei ole nykyisessä kaasarissa), ja aikalailla oli hintaa silläkin...

Ja timo, katsoitko sen ryypyn bi-jousikotelon alta sitä ryyppyä vai miten?

Itselläni ainakin tuo varsinainen liikkuva osa, mäntä (tai mikä tappi se nyt onkaan), siellä ryypyn sisällä oli jumissa, ruuvimeisselillä sain nostettua sen kuitenkin ylös ja CRCtä väliin ja herkistelyä. Sen männän alapuolella ryyppykotelon ulkopuolella on talttapäinen ruuvi, joka pitää tuon tapin palautusjousta.

Tosin itselläni tuo patentti oli irrallaan kun laittelin sitä, ja senkin huomasin että jos sen ryyppypatentin kiinnitysruuveja kiristi liikaa, jumahti tuo mäntä kiinni...

Tosin näitä trömppiäkin on niin montaa eri mallia että vaikea lähteä sanomaan mistään mitään.... :roll:

Ja huomenna taas rassailemaan... :twisted:
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Joo kyseltyäni viisaammilta tuon ryypynläpän pitääkin mennä kiinni kaasuttaessa se toimii kiihdytyspumppuna ja pitääkin olla vähän lörppä.Bensan pinta pitää jotenkin tarkastaa ja se suutin voi olla tosiaankin syynä että se saa liikaa gasoo.Tarviiko ottaa irti koko kaasari vai voiko sen suuttimen vaihtaa kannen irroittamalla kaasarista? :)
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Ei ole Strömpässä ryypyn läppää. Sitä hommaa hoitelee vikaherkkä aparaatti siinä kaasarin kyljessä.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Timo67 kirjoitti:Joo kyseltyäni viisaammilta tuon ryypynläpän pitääkin mennä kiinni kaasuttaessa se toimii kiihdytyspumppuna ja pitääkin olla vähän lörppä.Bensan pinta pitää jotenkin tarkastaa ja se suutin voi olla tosiaankin syynä että se saa liikaa gasoo.Tarviiko ottaa irti koko kaasari vai voiko sen suuttimen vaihtaa kannen irroittamalla kaasarista? :)

Täytyy räjäyttää koko aparaatti eli kansi ja luisti pois, neula vaihtoon ja suutinputki kohokammioon tuurnalla lyömällä pois, uusi suutinputki määrä korkeuteen hylsyllä tai muulla vastaavalla asennustyökalulla paikalleen asentaen. Aikaa menee noin 45min jos vaihtaa vielä neulaventtiilin ja tarkistaa ettei kohossa ole bensaa ja että kelluu, säätää bensapinnan ja lyö läjään. Tuon jälkeen pakko tehdä seos-säätö mutta sekään pitäisi kunnossa olevalle kaasuttimelle olla ongelma...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Purinpa joutessani viikonloppuna bierburgin ,aika pyydys jos niin sanoisin! En mä mitään kongreettista vikaa sieltä löytänyt . Suuttimet putsailin mutta en mä mitään neulaa löytänyt koko kaasarista? Neulaventtiilin tappikin oli niin lujassa että olis varmaan koko koho hajonnnut jos olisin ruennut ruhjomaan sitä irti . Meseen peräpää on aika mustan oloinen ,kai se haluiais olla diiseli vaikka onkin bensa . Gasoo palaa .....On muuten aika pettymys koko perk.....mersu ! Kattoluukku vuotaa sateella ,kuskin oven lukkopesä jumissa , kaasari tai joku muu sekaisin ...mitähän vielä!!! kuten sanoin Chevyllä 330 000 no broblem.......en malta odottaa kun meseessä on samat kilometrit jos nyt sais ees 180 000 rikki.... :P
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Ja meikäjannu ollu taas täysin hukassa kun noita edellisiä viestejä on kirjoittannu...

Kun otsikossakin lukee että Piertsburki...
Sori vaan väärinkäsityksistä... :oops: :oops: :oops:
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Ei haittaa yhtään. Ihme ettei foorumissa ole experttiä moiseen kaasariin ,mutta vikojahan voi olla siinäkin pyydyksessä moneen lähtöön ,varmaan menee hienoelektroniikan piikkiin...... :lol:
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

No jos se on vähänkään samanlainen kuin bemarissa niin bensan kulutus johtunee alipainevuodoista jossain kaasarin apulaitteessa; lisäilmavent, alipainesäädin, jne. Ryyppyläpän työntää se tappi takaisin ylös, joten siittä on tod. näk. jousi väsyny ja se muovinen vipumekanismi kulunut joten saa liikaa ryyppyä. Mut tää vain jos kaasari on 2be.....
Vastaa Viestiin