200 W123 -tekniikasta
Nonniin, kaasariasiat alkavat pikkuhiljaa selviämään, kiitos Mihaline'lle kuvista!
Elikkäs tuon kohon säädön olin oivaltanut oikein, joten ei tarvitse enää sitä avata. Tosin tuon suutinputken voisi vielä jossain välissä vaihtaa...
Elikkäs tuon kohon säädön olin oivaltanut oikein, joten ei tarvitse enää sitä avata. Tosin tuon suutinputken voisi vielä jossain välissä vaihtaa...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Voe helevetin helevetti...
Lykästiinpä tänään siirtomielessä merssu käymään... Ihmeteltiin tovi kun ei oikein jaksa öljyn paineet nousta... Katsottiinpa sitten öljytikkua:
Yllätys oli aikas raju, oli meinaan tikun puoliväliin asti laimeaa öljyä, bensalla ohentunutta...
Eli jostain menee liikaa bensaa, tosin kylmänä kävi hyvin (nyt kaasariremontin jälkeen käytetty kolme kertaa, yhteensä noin 10-15 min). Tosin nyt tukehtui ja sammui...
Kävinpä sitten hakemassa romuttamolta toisen kaasarin. On Strömberg mutta hieman ihmeellisiä lisähärveleitä on siinä...
Otettiin mustalla venttiilikannella olleesta 200:n moottorista, eroa kaasarissa oli mm. joku venttiili, johon tulee samat virrat ryypylle menevistä johdoista, ja sääteli rikastimen alipainekelloa. Toinen on joku ihme potikka kohokammion kupissa, ulkopuolella... Ja kaikenlaista muuta.... Tuontimoottori kylläkin oli se mistä otettiin.
Lykästiinpä tänään siirtomielessä merssu käymään... Ihmeteltiin tovi kun ei oikein jaksa öljyn paineet nousta... Katsottiinpa sitten öljytikkua:
Yllätys oli aikas raju, oli meinaan tikun puoliväliin asti laimeaa öljyä, bensalla ohentunutta...
Eli jostain menee liikaa bensaa, tosin kylmänä kävi hyvin (nyt kaasariremontin jälkeen käytetty kolme kertaa, yhteensä noin 10-15 min). Tosin nyt tukehtui ja sammui...
Kävinpä sitten hakemassa romuttamolta toisen kaasarin. On Strömberg mutta hieman ihmeellisiä lisähärveleitä on siinä...
Otettiin mustalla venttiilikannella olleesta 200:n moottorista, eroa kaasarissa oli mm. joku venttiili, johon tulee samat virrat ryypylle menevistä johdoista, ja sääteli rikastimen alipainekelloa. Toinen on joku ihme potikka kohokammion kupissa, ulkopuolella... Ja kaikenlaista muuta.... Tuontimoottori kylläkin oli se mistä otettiin.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Onko tuossa bensapumpussa (mikä on lohkossa) jonkinlaista 'juorureikää', mistä mahdollisen kalvon reiän kautta menevä bensa tulisi ulos ennenkuin menee moottoriin?
Meinaan ei voi mennä niin paljon bensaa öljyn sekaan pelkästään kaasarista...
Meinaan ei voi mennä niin paljon bensaa öljyn sekaan pelkästään kaasarista...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Jeps...
Kaasarin vaihdon jälkeen on öljynpinta ainakin vielä pysynyt paikoillaan, saa nähdä huomenna kun pitäisi tarjota leimalle, että muuttuuko...
Eli rei'ät ovat nyt (toistaiseksi) ummessa (tästähän saisi melkein projektiaiheen kasattua. ), täytyy käyttää seosten säädössä vielä ennen katsuria.
Katsoin venttiilikopan alle, ja imuventtiilit tuntuisi kantavan, millainen työkalu noiden säätämisessä oikein pitää olla?
Muistaakseni 17mm kanta on siellä keinussa, mutta mitä ruuvia siinä pitää käännellä sitten?
Kaasarin vaihdon jälkeen on öljynpinta ainakin vielä pysynyt paikoillaan, saa nähdä huomenna kun pitäisi tarjota leimalle, että muuttuuko...
Eli rei'ät ovat nyt (toistaiseksi) ummessa (tästähän saisi melkein projektiaiheen kasattua. ), täytyy käyttää seosten säädössä vielä ennen katsuria.
Katsoin venttiilikopan alle, ja imuventtiilit tuntuisi kantavan, millainen työkalu noiden säätämisessä oikein pitää olla?
Muistaakseni 17mm kanta on siellä keinussa, mutta mitä ruuvia siinä pitää käännellä sitten?
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Tuossa koneessa onneksi onnistui säätämään ilman tuota erikoistyökaluakin, tosin hieman piti 17 mm haara-avaimen selkää hioa... Kyllä siellä muutamassa oli liian vähän välystä ja parissa hieman liikaa.
Mutta käytiin katsastuksessa... Ajokielto lappu lävähti tuulilasiin näin uudenvuoden kunniaksi...
Ei muuta vikaa kuin että CO% oli vaatimattomat 12,4...
Ihmettelinkin kun puoli tankkia bensaa meni tuolla 60km:n reissulla...
Riittääköhän tyhjäkäyntipiirin säätö vai mikä helevetti siellä on vialla?
Ja millaiset puristuspaineet pitäisi olla?
Pitää meinaan huomenna testata.
P.S.
Nyt tuntui tehoja olleen paaljon paremmin... 150km/h melkein tuossa Somerontien suoralla sai poljettua...
Mutta käytiin katsastuksessa... Ajokielto lappu lävähti tuulilasiin näin uudenvuoden kunniaksi...
Ei muuta vikaa kuin että CO% oli vaatimattomat 12,4...
Ihmettelinkin kun puoli tankkia bensaa meni tuolla 60km:n reissulla...
Riittääköhän tyhjäkäyntipiirin säätö vai mikä helevetti siellä on vialla?
Ja millaiset puristuspaineet pitäisi olla?
Pitää meinaan huomenna testata.
P.S.
Nyt tuntui tehoja olleen paaljon paremmin... 150km/h melkein tuossa Somerontien suoralla sai poljettua...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Joo, eipä tuosta taida itse tolkkua ottaa, olisiko tuon suutinputken korkeus väärä tahi jotain... Noh, viedään tuohon naapurin verstaalle näytille, itsellä kun ei ole tuota pakokaasuanalysaattoria. Edellinen kaasarin kanssa bensat löytyi öljyn seasta, tämä onneksi syöttää vähemmän...
Pitäisikö noissa bensa W123:ssa olla jo tuo taloudellisuus(alipaine-)mittari mittaristossa?
Pitäisikö noissa bensa W123:ssa olla jo tuo taloudellisuus(alipaine-)mittari mittaristossa?
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Nonniin... Käytin näyttämässä tuota pirssiä naapurin autoverstaalla, ja todellakin, seokset säädetään tässä värkissä pohjasta, kokokammion kopassa olevasta 8 mm ruuvista.
Itse ensin kotosalla räpläsin tuota mutteria kunnes motti kävi tasaisesti, ja koeajon jälkeen tulpat olivat vaaleahkot... Kuitenkin analysaattori näytti vielä 5% häkää, mitä pienennettiin noin 1,5%:iin ja otettiin lappu.
Huomenna taas tankki täyteen ja testaamaan inssille!
Itse ensin kotosalla räpläsin tuota mutteria kunnes motti kävi tasaisesti, ja koeajon jälkeen tulpat olivat vaaleahkot... Kuitenkin analysaattori näytti vielä 5% häkää, mitä pienennettiin noin 1,5%:iin ja otettiin lappu.
Huomenna taas tankki täyteen ja testaamaan inssille!
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Ja leimasta läpi!
Tosin inssi ei muuta tehnyt kuin katsoi korjaamon testilapun, ja löi leiman lappuun... Eipä käynyt edes vilkaisemassa onko sitä tarraakaan enää tuulilasissa... Mutta eipä tuo mitään maksanutkaan.
Tosin nyt tuntuu nyhtävän jonkin verran, ja moottorijarrutukselta kaasua lisättäessä nytkähtää oikein tuntuvasti. Pitäisiköhän lisätä vähäsen syöttöä...?
Tosin inssi ei muuta tehnyt kuin katsoi korjaamon testilapun, ja löi leiman lappuun... Eipä käynyt edes vilkaisemassa onko sitä tarraakaan enää tuulilasissa... Mutta eipä tuo mitään maksanutkaan.
Tosin nyt tuntuu nyhtävän jonkin verran, ja moottorijarrutukselta kaasua lisättäessä nytkähtää oikein tuntuvasti. Pitäisiköhän lisätä vähäsen syöttöä...?
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=214961
Mikä mahtaa olla tämän auton moottorin tyyppi? 200 näkyy olevan mutta ei samanlainen kuin M115.938... Tuollaisesta koneesta otin silloin tuon kaasarin.
Muuten pirssi kuulemma toimii hyvin, paitsi että lämmetessään tulee vaihe jossa ei ole tyhjäkäyntiä ja vie tuommoiset 11l /100km... Tosin neulan istukan puolen kierroksen laskun jälkeen käy paremmin mutta soppaa vie.
Onko siellä erikseen tyhjäkäynnille seosruuvia?
Mikä mahtaa olla tämän auton moottorin tyyppi? 200 näkyy olevan mutta ei samanlainen kuin M115.938... Tuollaisesta koneesta otin silloin tuon kaasarin.
Muuten pirssi kuulemma toimii hyvin, paitsi että lämmetessään tulee vaihe jossa ei ole tyhjäkäyntiä ja vie tuommoiset 11l /100km... Tosin neulan istukan puolen kierroksen laskun jälkeen käy paremmin mutta soppaa vie.
Onko siellä erikseen tyhjäkäynnille seosruuvia?
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Siinä on uudempi kone mallia M102.920. Korvasi 200 M115:sta elokuussa 1980.eki_83 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=214961
Mikä mahtaa olla tämän auton moottorin tyyppi? 200 näkyy olevan mutta ei samanlainen kuin M115.938...