Minkäslaiset talvikummit 124:seen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nyt alkaa olla aika jäähyväisten sedanin suvikumeille... tai viimeistään viikonloppuna :twisted:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Harmillista 70 sarjan harvinaistuminen

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jori Ravantti kirjoitti:Minusta on valitettavaa kun 70 sarjan renkaat on vähenemässä. Esim. 205/70/15" rengasta olen pitänyt w123 Mersun alla hyvänä kompromissina.
.
Ja lähes vaikeampaa on hankkia ko. malliin alkuperäisen kokoisia 80-sarjalaisia renkaita.

On muuten jokseenkin outoa, että esim. edellisen VW Golfin ja Octavian ensiasennusrengas oli 175/80 R14, mutta jo facelifteissä pyöräkokoa muutettiin. Esimerkiksi meidän virmaan 175-koon renkailla tulleeseen leasing-Octaviaan asennettiin eräässä huollossa 15 tuuman renkaat, eli vaihtoon menivät myös vanteet. Kaiken lisäksi autosta tuli aivan selvästi kehnompi ajettava niillä uusilla isommilla ja matalammilla renkailla.

Mielestäni on siis hiukan omituista, että näihin tavan tallaajien Corolloihin ja Almeroihinkin myydään järjestäen viimeistään toisena rengaskierroksena jotain 50-60--profiilin sporttirengasta ja "nuorekkaita" aluvanteita, vaikka joku Corolla 1,4i tai pikkupomojen suosikki, farmari-Volvo, on nyt niiin kaukana urheiluautosta kuin olla voi.

Kun en suostu tajuamaan, mikä vika tavalliseen ajoon olisi siinä 75-80-profiilin normirenkaassa? Tavallinen ihminen lähtee aamulla kotoa, vie muksut tarhaan, ajaa itse töihin, hakee illalla mukelot hoidosta, ajaa kotiin ja iltaisin markettiin ja koululle lentopalloa pelaamaan. Mihin hittoon siinä tarvitaan jotain hyperrenkaita, kysyn vaan.
Autoharrastajat ja erikoisautot ja vaativat käyttöolot ovat sitten asia erikseen, nyt oli puhe meitistä taviksista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: Harmillista 70 sarjan harvinaistuminen

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulle on jäänyt aikalailla hahmottumatta mitä käytännön hyötyä n. 65:sta ja 70:stä matalammista profiileista on :roll: Ehkä joku fiksumpi osaa kertoa!

Renkaan leveys ja korkeus suurentaa ilmatilavuutta ja maahanottavaa pintaa. 70 sarjalainen rengaskin on aika jämäkän tuntuinen ajettava esim. kaarteissa.

Itselle kelpaisi hyvin esim 75 sarjalainen, mutta niissä on valikoimaa niukalti. Luulisi, että isommalla ilmatilavuudella voisi pudottaa painetta hiukan ja saavuttaa letkeämmän kyydin...
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Ostin tälle syksylle coupeen nokian hp RSi:t ja kyllä olen yllättänyt melkolailla positiivisesti näihin. Aiemmin epäilin kitkaa suurinpiirtein kesärenkaan veroiseksi mutta nyt on käsitykset muuttuneet.

Verokkina on viimetalvena ostetut hp2:t samaan autoon. Pito on erinomainen ja äänessä on valtava ero, kulkee kuin sukkasillaan nastallisiin verrattuna ja ajokäytös ei ole niin tempova kuin nastallisessa.

Peilijäällä on tietysti eroa nastalliseen, mutta kaikki lähdöt risteyksistä ja mäistä on saatu suoritettua mainiosti.

Toki hp2 on vallan mainio rengas, ja muuten en olisi vaihtanut mutta isukki tarvitsi talvikumit omaansa ja ajattelin jotta nyt on hyvä tehdä vertailua kummankin luokan edustajista.

Mutta jo näitten kokemusten siivittämä uskon että seuraavat talvekkaat ovat kitkat. Painava auto, automaatti+abs:it, pärjää hyvin sekä äänettömästi.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Kun en suostu tajuamaan, mikä vika tavalliseen ajoon olisi siinä 75-80-profiilin normirenkaassa? .... Mihin hittoon siinä tarvitaan jotain hyperrenkaita, kysyn vaan", kirjoitti AkuP.

Sama täällä.

Tavallinen Sunny/Corolla/Golf tarvitsisi minunkin mielestäni renkaat, joilla se on mahdollisimman mukava ajettava tiellä kuin tiellä - vähät siitä jos rengas ei rata-ajossa toimikaan viimeisen päälle.
wiimax.fi
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

dealer kirjoitti:Uudessa TM:ssä oli talvirengastesti, ja mukana myös Nokian Keski-Euroopan kitkamalli WR.

Tuomio oli tyrmäävä; ei alle Suomen keleihin, sanokoon rengasliikkeet ja autonvalmistajat mitä tahansa.

Nastarenkaista kärjessä Conti, Gislaved Nokia jne...
Eikös tämän TM:n testin kirjoittaja ollu Testworld:n omistaja ja sen ainoa vuokraaja on Continental. Niin ja eikös Gislaved ole Continentalin omistuksessa....

Itse ostin täksitalveksi Nokian Rsi:t koossa 215/55/16. Olen kyllä ollut tyytyväinen renkaisiin. Pikkuisen ovat aliohjautuvat, mutta enpä ole vielä yliohjaavaa kitkarengasta kokenut. Suurin miinus on hinta, 650€ allelaitettuna.

En usko että michelin, contin tai nokian renkaissa suuria eroja on, laittoi mitkä niistä tahansa. Suurin ostopäätökseeni vaikuttanut asia, oli Nokian ns.suomalaisuus.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

No nyt oli sitten aamulla sellainen keli, että kitkarenkaat tuli testattua romukoppaan joutaviksi saman tien. :?
Autossa oli ostaessani alla kitkat. Ei uudet, mutta oikein hyväkuntoiset. Aamulla oli sitten jäisen tien päälle tulvinut vettä, ja mulla oli täys tekeminen, että pääsin töihin asti.
Jos painoi vähänkin kaasua, niin perä lähti heti alta. Jos päästi moottorijarrutukselle, niin sama homma. Kun ajoi hiljaa, mutta riittävästi , jotta mäetkin pääsisi ylös, oli koko ajan menossa metsään. Jos taas ajoi oikein hiljaa, niin auto pyrki metsähallituksen puolelle tien kallistusten mukaan. Huh-huh!!!
Eli, jos joutuupi ajelemaan paikallisteitä edes satunnaisesti talvella, niin nastat pitää olla. Keliähän ei voi valita, mutta renkaat voi.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:No nyt oli sitten aamulla sellainen keli, että kitkarenkaat tuli testattua romukoppaan joutaviksi saman tien. :?
Autossa oli ostaessani alla kitkat. Ei uudet, mutta oikein hyväkuntoiset. Aamulla oli sitten jäisen tien päälle tulvinut vettä, ja mulla oli täys tekeminen, että pääsin töihin asti.
Jos painoi vähänkin kaasua, niin perä lähti heti alta. Jos päästi moottorijarrutukselle, niin sama homma. Kun ajoi hiljaa, mutta riittävästi , jotta mäetkin pääsisi ylös, oli koko ajan menossa metsään. Jos taas ajoi oikein hiljaa, niin auto pyrki metsähallituksen puolelle tien kallistusten mukaan. Huh-huh!!!
Eli, jos joutuupi ajelemaan paikallisteitä edes satunnaisesti talvella, niin nastat pitää olla. Keliähän ei voi valita, mutta renkaat voi.
Heh. Piti ihan samasta avautua äsken, kun täällä samoilla kulmilla ajellaan.
Kyllä tuo neliveto jopa alla olevilla Michelinin M+S 260-renkailla ( :oops: ) ne paikallisteiden mäet kiipeää, ASD-valo vaan vilkkuu, mutta sitten pitäisi tulla samat mäet takaisin eli alamäkeä... :roll: :shock: Ainoa taktiikka selvitä niistä oli tulla niin hiljaa, että yhtään hitaampi eteneminen olisi jo peruuttamista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No niin,nyt tuli kesä talven keskelle!Alle vaihtui nimittäin UG 500:set.,185/65 15 kokoisena...Eroa vanhoihin 225/235 45 17 kitkoihin on kuin yöllä ja päivällä.Pitoero on tosiaan aika hurja,lisäksi kyyti hieman pehmeni kun renkaat jopa joustavat.
Hieman omituiset tosin aluksi ajaa kun renkaat hieman löysemmät,tuntuu kuin ohjaus ensin miettisi ennen kuin reakoi.Ulkonäkökin atossa muuttui älyttömän törkeäksi,et 49 peltivanteet jää jonnekin lokasuojan syövereihin piiloon...Pikku et vanteita tuolla ostetaan palstalla etsiskelenkin :wink:
Niin ja tehot 200D:stä katosivat jonnekin,enää ei oikein lyö tyhjääkään 8)
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

kitkat alle

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Tänään oli sitten sellainen keli kuin oli... lopputuloksena auto kylki edellä ojassa ja pusu oikean puolen takalokarissa. Syynä tähän oli että yksi auto tuli sivutieltä suoraan eteen ja melkein sain väistettyä (paitsi takakulma). Jos olisi huonosti käynyt niin olisin ajanut Focuksesta pelkääjän puolelta sisään...

Aamulla jo liikkeelle lähtiessä huomasin että nyt alla olevat renkaat ovat todella heikot ja uudet hankitaan ensi tilassa. Nyt ehti kuitenkin tapahtua ennen sitä. Vaikka renkaat olisivat olleet uudet niin en usko että ojaa olisi kuitenkaan vältetty !!

Mutta nyt kun sitten marsin maanantaina rengaskauppaan niin mitä laitetaan alle? Olen päättänyt kokemusten perusteella että kitkat ne pitää olla. Pikainen soittokierros pääkaupunkiseudulla kertoi seuraavaa:

kokona 185x65x15

Nokia Rsi - n.450,-
Michelin X-ice - 343,-


Mitä suosittelisitte näistä vai löytyisikö listalle muita? Itse kallistisin Misukoihin sillä hintaero on aika suuri!!


T. Mike
"MB E200D -95"
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No noita Good-Year ultra grip 500 renkaita voin suositella.En edes kysellyt halvinta liikettä,hintaa oli tuossa paikallisessa hieman yli 400? asennettuna,voi saada tosiaan halvemmallakin.

Ei kai noissa muissakaan vikaa ole,kunhan ei liian leveitä erehdy ostamaan.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Käsitykseni mukaan topikkia seuranneena misukat ei ole hyvät. :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Omassa mersussa on michelin X-icet alla ja olen he.....n tyytyväinen :!:
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

Vaikka noista rengastesteistä ei oikein ikinä tiedä mitä uskoa mutta muistaako joku kuitenkin mikä olisi ollut järjestys kitkarenkaissa viime testeissä?
"MB E200D -95"
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Hakkapeliitta 4 (205/55/16/) pyörii alla ja todella mahtava pito verrattuna faijan 3vuotta vanhoihin hp2.

Miinusta renkaissa on hinta ja hieman äänekkäät. :o
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Toissapäivänä ostin misukan ivalot, ei voi moittia.. :roll:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
mikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 14.12.2003 11:36

Viesti Kirjoittaja mikko »

itellä nokian kakkoset pyörinyt alla 2 talvea ja ihan tyytyväinen olen ollut
195/65 vaan on mielestäni talvirenkaaksi ihan liian leveä näillä uraisilla ja loskaisilla teillä.

Vaimon kaaraan hankin niin kapeat renkaat kuin kaupasta löytyy ja pito on paljon parempi kuin nokialaisissa eikä loskakelillä lähde läheskään yhtähelposti loskaliirtoon.

Tämä leveiden talvirenkaiden trendi on mielestäni ihan perseestä koska en näe mitään muita etuja leveessä talvirenkaassa kuin ulkonäön.

Rallimiehet kyllä kaikki tietää millaista rengasta talvikelillä kannattaa leveyden puolesta käyttää...


Mikko
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Niin se on ollut ennen ja on nyttenkin, että mitä kapeempi rengas on talvella sitä parempi pito, kun kitkapinta pienenee. Leveessä renkaassa kitkapinta leviää koko renkaan alueelle ja pito heikkenee.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuossa joskus aiemmin lupasin testituloksia siitä tekniikan maaliman testihäviäjästä, eli TOYO G1S.

Alkuun tuntui tosiaan siltä mitä lehdessä sanottiin, Ei pitoa paljon minnekään päin. Mutta renkaalla piti ajaa joku 2000km ja tilanne alkoi rauhoittua. Nyt kun on ollut oikeaakin talvea, niin voipi jo hieman vaikka kehaista pitoa.
Taitaa olla suurin nastaulkonema koko testissä ja sen huomaa jäätiköllä.
Lumessa tosi kiva. Ei mitenkään uraherkkä. Todella hiljainen nastarenkaaksi. Taksimiehet kehuu kestävyyttä. Ei tee mitään arvaamattomia luistoryntäyksiä. Vetopito on 201:ssä huono kaikilla renkailla. Sinänsä huono testi auto :roll:
Nämä on täysin puolueellisia omia testituloksia :lol: ja perustuu omiin kokemuksiin...

Hintaansa nähden aivan turvallinen valinta. 185/65/15" 350€.
Melkein arveluttaa myydä niitä pois keväällä ja laittaa ensi talvena taas erilaiset "testirenkaat".
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edit: Laskuvirhe. :D
Viimeksi muokannut dealer, Ma 24.01.2005 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Avatar
m€€su®
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 15.01.2005 11:03

Ivalot...

Viesti Kirjoittaja m€€su® »

Alla uuden karheat Michelin Ivalot ja täytyy kyllä sanoa että eipä ole ainakaan lapin urasille teille tehty nämä renkaat ( ainakaan W124:een) vaikka nimi lappiin viittaakin....!!
On nimittäin sellaiset ´vetelijät´ ettei moisia ole vielä nähty eikä koettu!!
Paineita on muuteltu...jonkin verran on vaikutusta mutta ei suurta.
Oululainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Oululainen »

Laitoin samanlaiset Volkkariin syksyllä ja ovat mielestäni muuten hyvät mutta tosiaankin, kuten taksikuskit täälläpäin kutsuvat, "pysäkkirenkaat". Kiertävät auranjälkien mukana vaikka pysäkin kautta.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Tämä on sinällään ihan hyvä palsta, kun täällä on "ei-maksettuja" henkilöitä testaamassa renkaita. Tottakai harvalla on mahdollisuutta testata useita renkaita ja tehdä vertailua oikeasti: siksipä on ihan hyvä, että noita testejä lehdissä tehdään.

Toisaalta jos rengasfirmat käyttäytyvät, niinkuin Tuulilasin jutussa kerrotaan, alkaa epäilyttää, ovatko nuo testitkään niin luotettavia. Paras tieten olisi, että renkaat otettaisiin kaupan hyllyltä mutta jos halutaan testata seuraavan kauden tuotteita, pitää luottaa tehtaiden tarjontaan.

t.
Risto

PS. Jos tämä on liian offtopiccia, siirtäkää ihmeessä.
E500 – 211.070
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

SUV renkaista kiinnostavia kokoja

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Noista Nokian SUV renkaista löytyi kiinnostavia kokoja, joista nämä vissiin Hakkapeliitta 4:sen pinnalla:

215/70R15 98 T (new tread pattern)
215/70R16 100 T (new tread pattern)

Voisi olla hyvät esim. S:ssä?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Kalliimmat kuitenkin kuin Nokia / Michelin / Continental samassa koossa. :shock:
Jos saat misukkata tai nokialaista tuohon hintaan niin tuo mullekin muutama sarja :shock: Huom! nuo ovat alle asennettuina... ja noin hinta. eli +-15€

Ja toisekseen minä en pidä misukan nastarengasta yhtään minään. Olen vaihtanut talven ajettuja sarjoja Toyon kitkoihin yms....
Kova äänisiä uraherkkiä ja löysät rungot :(
Misukan kitkat ovat ihan hyvät paitsi sohjossa menee lamellit tukkoon.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Mites esim. 185/70 R 15, vierintäkehä on 1 % suurempi eli ei vaikuttane kokonaisvälitykseen / mittarivirheeseen. Riittääkö kantavuus?

Saakohan HKPL 4:ää tuossa koossa? Nelosen sarjoista pyydetään sitä viittäsataa kokoluokassa 195/65 R 15. Kakkosta saa noin 420 euroon täältä karjalan kulmilta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Kapnor 4:silla (185x65x15) nyt puoli¨talvea¨ alla ja hyvin toimii. Sivuttaispito erittäin hyvä (ehkä koneen vähäinen tehokin vaikuttaa). Eli siis sama kuin hakkapeliitta 2 rengas ja ilmeisesti vielä Nokianin Suomessa tekemä rengas. Ja edullinen.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Paljonko sitä kantavuutta pitäisi löytyä?
Eli paljonko farkun akselipainot on, kokonaispaino lienee jotain 2200kg.
Esim. Nokian 185/65:ssa on kantavuus 560kg/kpl
195:ssa 615kg, 195XL:ssä 690kg.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jani kirjoitti:
Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Paljonko sitä kantavuutta pitäisi löytyä?
Eli paljonko farkun akselipainot on, kokonaispaino lienee jotain 2200kg.
Esim. Nokian 185/65:ssa on kantavuus 560kg/kpl
195:ssa 615kg, 195XL:ssä 690kg.
Tulevaa rakennusprojektia ( kuivabetonituotteita kontti täynnä ) ajatellen mahdollisimman paljon.. no kuhan ois saman verran kun noin 195/65
Muttamutta renkaista en tiedä sen enempää kuin että ne ovat yleensä pyöreitä ja mustia. Onkos toi 185/70 kuinka eksoottinen koko ( eli maksaako kuukiviä ) ja saako niille+600kg kuormaa?
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Vastaa Viestiin