Minkäslaiset talvikummit 124:seen?
Re: Harmillista 70 sarjan harvinaistuminen
Ja lähes vaikeampaa on hankkia ko. malliin alkuperäisen kokoisia 80-sarjalaisia renkaita.Jori Ravantti kirjoitti:Minusta on valitettavaa kun 70 sarjan renkaat on vähenemässä. Esim. 205/70/15" rengasta olen pitänyt w123 Mersun alla hyvänä kompromissina.
.
On muuten jokseenkin outoa, että esim. edellisen VW Golfin ja Octavian ensiasennusrengas oli 175/80 R14, mutta jo facelifteissä pyöräkokoa muutettiin. Esimerkiksi meidän virmaan 175-koon renkailla tulleeseen leasing-Octaviaan asennettiin eräässä huollossa 15 tuuman renkaat, eli vaihtoon menivät myös vanteet. Kaiken lisäksi autosta tuli aivan selvästi kehnompi ajettava niillä uusilla isommilla ja matalammilla renkailla.
Mielestäni on siis hiukan omituista, että näihin tavan tallaajien Corolloihin ja Almeroihinkin myydään järjestäen viimeistään toisena rengaskierroksena jotain 50-60--profiilin sporttirengasta ja "nuorekkaita" aluvanteita, vaikka joku Corolla 1,4i tai pikkupomojen suosikki, farmari-Volvo, on nyt niiin kaukana urheiluautosta kuin olla voi.
Kun en suostu tajuamaan, mikä vika tavalliseen ajoon olisi siinä 75-80-profiilin normirenkaassa? Tavallinen ihminen lähtee aamulla kotoa, vie muksut tarhaan, ajaa itse töihin, hakee illalla mukelot hoidosta, ajaa kotiin ja iltaisin markettiin ja koululle lentopalloa pelaamaan. Mihin hittoon siinä tarvitaan jotain hyperrenkaita, kysyn vaan.
Autoharrastajat ja erikoisautot ja vaativat käyttöolot ovat sitten asia erikseen, nyt oli puhe meitistä taviksista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: Harmillista 70 sarjan harvinaistuminen
Mulle on jäänyt aikalailla hahmottumatta mitä käytännön hyötyä n. 65:sta ja 70:stä matalammista profiileista on Ehkä joku fiksumpi osaa kertoa!
Renkaan leveys ja korkeus suurentaa ilmatilavuutta ja maahanottavaa pintaa. 70 sarjalainen rengaskin on aika jämäkän tuntuinen ajettava esim. kaarteissa.
Itselle kelpaisi hyvin esim 75 sarjalainen, mutta niissä on valikoimaa niukalti. Luulisi, että isommalla ilmatilavuudella voisi pudottaa painetta hiukan ja saavuttaa letkeämmän kyydin...
Renkaan leveys ja korkeus suurentaa ilmatilavuutta ja maahanottavaa pintaa. 70 sarjalainen rengaskin on aika jämäkän tuntuinen ajettava esim. kaarteissa.
Itselle kelpaisi hyvin esim 75 sarjalainen, mutta niissä on valikoimaa niukalti. Luulisi, että isommalla ilmatilavuudella voisi pudottaa painetta hiukan ja saavuttaa letkeämmän kyydin...
Ostin tälle syksylle coupeen nokian hp RSi:t ja kyllä olen yllättänyt melkolailla positiivisesti näihin. Aiemmin epäilin kitkaa suurinpiirtein kesärenkaan veroiseksi mutta nyt on käsitykset muuttuneet.
Verokkina on viimetalvena ostetut hp2:t samaan autoon. Pito on erinomainen ja äänessä on valtava ero, kulkee kuin sukkasillaan nastallisiin verrattuna ja ajokäytös ei ole niin tempova kuin nastallisessa.
Peilijäällä on tietysti eroa nastalliseen, mutta kaikki lähdöt risteyksistä ja mäistä on saatu suoritettua mainiosti.
Toki hp2 on vallan mainio rengas, ja muuten en olisi vaihtanut mutta isukki tarvitsi talvikumit omaansa ja ajattelin jotta nyt on hyvä tehdä vertailua kummankin luokan edustajista.
Mutta jo näitten kokemusten siivittämä uskon että seuraavat talvekkaat ovat kitkat. Painava auto, automaatti+abs:it, pärjää hyvin sekä äänettömästi.
Verokkina on viimetalvena ostetut hp2:t samaan autoon. Pito on erinomainen ja äänessä on valtava ero, kulkee kuin sukkasillaan nastallisiin verrattuna ja ajokäytös ei ole niin tempova kuin nastallisessa.
Peilijäällä on tietysti eroa nastalliseen, mutta kaikki lähdöt risteyksistä ja mäistä on saatu suoritettua mainiosti.
Toki hp2 on vallan mainio rengas, ja muuten en olisi vaihtanut mutta isukki tarvitsi talvikumit omaansa ja ajattelin jotta nyt on hyvä tehdä vertailua kummankin luokan edustajista.
Mutta jo näitten kokemusten siivittämä uskon että seuraavat talvekkaat ovat kitkat. Painava auto, automaatti+abs:it, pärjää hyvin sekä äänettömästi.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
"Kun en suostu tajuamaan, mikä vika tavalliseen ajoon olisi siinä 75-80-profiilin normirenkaassa? .... Mihin hittoon siinä tarvitaan jotain hyperrenkaita, kysyn vaan", kirjoitti AkuP.
Sama täällä.
Tavallinen Sunny/Corolla/Golf tarvitsisi minunkin mielestäni renkaat, joilla se on mahdollisimman mukava ajettava tiellä kuin tiellä - vähät siitä jos rengas ei rata-ajossa toimikaan viimeisen päälle.
Sama täällä.
Tavallinen Sunny/Corolla/Golf tarvitsisi minunkin mielestäni renkaat, joilla se on mahdollisimman mukava ajettava tiellä kuin tiellä - vähät siitä jos rengas ei rata-ajossa toimikaan viimeisen päälle.
wiimax.fi
Eikös tämän TM:n testin kirjoittaja ollu Testworld:n omistaja ja sen ainoa vuokraaja on Continental. Niin ja eikös Gislaved ole Continentalin omistuksessa....dealer kirjoitti:Uudessa TM:ssä oli talvirengastesti, ja mukana myös Nokian Keski-Euroopan kitkamalli WR.
Tuomio oli tyrmäävä; ei alle Suomen keleihin, sanokoon rengasliikkeet ja autonvalmistajat mitä tahansa.
Nastarenkaista kärjessä Conti, Gislaved Nokia jne...
Itse ostin täksitalveksi Nokian Rsi:t koossa 215/55/16. Olen kyllä ollut tyytyväinen renkaisiin. Pikkuisen ovat aliohjautuvat, mutta enpä ole vielä yliohjaavaa kitkarengasta kokenut. Suurin miinus on hinta, 650€ allelaitettuna.
En usko että michelin, contin tai nokian renkaissa suuria eroja on, laittoi mitkä niistä tahansa. Suurin ostopäätökseeni vaikuttanut asia, oli Nokian ns.suomalaisuus.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
No nyt oli sitten aamulla sellainen keli, että kitkarenkaat tuli testattua romukoppaan joutaviksi saman tien.
Autossa oli ostaessani alla kitkat. Ei uudet, mutta oikein hyväkuntoiset. Aamulla oli sitten jäisen tien päälle tulvinut vettä, ja mulla oli täys tekeminen, että pääsin töihin asti.
Jos painoi vähänkin kaasua, niin perä lähti heti alta. Jos päästi moottorijarrutukselle, niin sama homma. Kun ajoi hiljaa, mutta riittävästi , jotta mäetkin pääsisi ylös, oli koko ajan menossa metsään. Jos taas ajoi oikein hiljaa, niin auto pyrki metsähallituksen puolelle tien kallistusten mukaan. Huh-huh!!!
Eli, jos joutuupi ajelemaan paikallisteitä edes satunnaisesti talvella, niin nastat pitää olla. Keliähän ei voi valita, mutta renkaat voi.
Autossa oli ostaessani alla kitkat. Ei uudet, mutta oikein hyväkuntoiset. Aamulla oli sitten jäisen tien päälle tulvinut vettä, ja mulla oli täys tekeminen, että pääsin töihin asti.
Jos painoi vähänkin kaasua, niin perä lähti heti alta. Jos päästi moottorijarrutukselle, niin sama homma. Kun ajoi hiljaa, mutta riittävästi , jotta mäetkin pääsisi ylös, oli koko ajan menossa metsään. Jos taas ajoi oikein hiljaa, niin auto pyrki metsähallituksen puolelle tien kallistusten mukaan. Huh-huh!!!
Eli, jos joutuupi ajelemaan paikallisteitä edes satunnaisesti talvella, niin nastat pitää olla. Keliähän ei voi valita, mutta renkaat voi.
Heh. Piti ihan samasta avautua äsken, kun täällä samoilla kulmilla ajellaan.RH kirjoitti:No nyt oli sitten aamulla sellainen keli, että kitkarenkaat tuli testattua romukoppaan joutaviksi saman tien.
Autossa oli ostaessani alla kitkat. Ei uudet, mutta oikein hyväkuntoiset. Aamulla oli sitten jäisen tien päälle tulvinut vettä, ja mulla oli täys tekeminen, että pääsin töihin asti.
Jos painoi vähänkin kaasua, niin perä lähti heti alta. Jos päästi moottorijarrutukselle, niin sama homma. Kun ajoi hiljaa, mutta riittävästi , jotta mäetkin pääsisi ylös, oli koko ajan menossa metsään. Jos taas ajoi oikein hiljaa, niin auto pyrki metsähallituksen puolelle tien kallistusten mukaan. Huh-huh!!!
Eli, jos joutuupi ajelemaan paikallisteitä edes satunnaisesti talvella, niin nastat pitää olla. Keliähän ei voi valita, mutta renkaat voi.
Kyllä tuo neliveto jopa alla olevilla Michelinin M+S 260-renkailla ( ) ne paikallisteiden mäet kiipeää, ASD-valo vaan vilkkuu, mutta sitten pitäisi tulla samat mäet takaisin eli alamäkeä... Ainoa taktiikka selvitä niistä oli tulla niin hiljaa, että yhtään hitaampi eteneminen olisi jo peruuttamista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No niin,nyt tuli kesä talven keskelle!Alle vaihtui nimittäin UG 500:set.,185/65 15 kokoisena...Eroa vanhoihin 225/235 45 17 kitkoihin on kuin yöllä ja päivällä.Pitoero on tosiaan aika hurja,lisäksi kyyti hieman pehmeni kun renkaat jopa joustavat.
Hieman omituiset tosin aluksi ajaa kun renkaat hieman löysemmät,tuntuu kuin ohjaus ensin miettisi ennen kuin reakoi.Ulkonäkökin atossa muuttui älyttömän törkeäksi,et 49 peltivanteet jää jonnekin lokasuojan syövereihin piiloon...Pikku et vanteita tuolla ostetaan palstalla etsiskelenkin
Niin ja tehot 200D:stä katosivat jonnekin,enää ei oikein lyö tyhjääkään
Hieman omituiset tosin aluksi ajaa kun renkaat hieman löysemmät,tuntuu kuin ohjaus ensin miettisi ennen kuin reakoi.Ulkonäkökin atossa muuttui älyttömän törkeäksi,et 49 peltivanteet jää jonnekin lokasuojan syövereihin piiloon...Pikku et vanteita tuolla ostetaan palstalla etsiskelenkin
Niin ja tehot 200D:stä katosivat jonnekin,enää ei oikein lyö tyhjääkään
kitkat alle
Tänään oli sitten sellainen keli kuin oli... lopputuloksena auto kylki edellä ojassa ja pusu oikean puolen takalokarissa. Syynä tähän oli että yksi auto tuli sivutieltä suoraan eteen ja melkein sain väistettyä (paitsi takakulma). Jos olisi huonosti käynyt niin olisin ajanut Focuksesta pelkääjän puolelta sisään...
Aamulla jo liikkeelle lähtiessä huomasin että nyt alla olevat renkaat ovat todella heikot ja uudet hankitaan ensi tilassa. Nyt ehti kuitenkin tapahtua ennen sitä. Vaikka renkaat olisivat olleet uudet niin en usko että ojaa olisi kuitenkaan vältetty !!
Mutta nyt kun sitten marsin maanantaina rengaskauppaan niin mitä laitetaan alle? Olen päättänyt kokemusten perusteella että kitkat ne pitää olla. Pikainen soittokierros pääkaupunkiseudulla kertoi seuraavaa:
kokona 185x65x15
Nokia Rsi - n.450,-
Michelin X-ice - 343,-
Mitä suosittelisitte näistä vai löytyisikö listalle muita? Itse kallistisin Misukoihin sillä hintaero on aika suuri!!
T. Mike
Aamulla jo liikkeelle lähtiessä huomasin että nyt alla olevat renkaat ovat todella heikot ja uudet hankitaan ensi tilassa. Nyt ehti kuitenkin tapahtua ennen sitä. Vaikka renkaat olisivat olleet uudet niin en usko että ojaa olisi kuitenkaan vältetty !!
Mutta nyt kun sitten marsin maanantaina rengaskauppaan niin mitä laitetaan alle? Olen päättänyt kokemusten perusteella että kitkat ne pitää olla. Pikainen soittokierros pääkaupunkiseudulla kertoi seuraavaa:
kokona 185x65x15
Nokia Rsi - n.450,-
Michelin X-ice - 343,-
Mitä suosittelisitte näistä vai löytyisikö listalle muita? Itse kallistisin Misukoihin sillä hintaero on aika suuri!!
T. Mike
"MB E200D -95"
Hakkapeliitta 4 (205/55/16/) pyörii alla ja todella mahtava pito verrattuna faijan 3vuotta vanhoihin hp2.
Miinusta renkaissa on hinta ja hieman äänekkäät.
Miinusta renkaissa on hinta ja hieman äänekkäät.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Toissapäivänä ostin misukan ivalot, ei voi moittia..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
itellä nokian kakkoset pyörinyt alla 2 talvea ja ihan tyytyväinen olen ollut
195/65 vaan on mielestäni talvirenkaaksi ihan liian leveä näillä uraisilla ja loskaisilla teillä.
Vaimon kaaraan hankin niin kapeat renkaat kuin kaupasta löytyy ja pito on paljon parempi kuin nokialaisissa eikä loskakelillä lähde läheskään yhtähelposti loskaliirtoon.
Tämä leveiden talvirenkaiden trendi on mielestäni ihan perseestä koska en näe mitään muita etuja leveessä talvirenkaassa kuin ulkonäön.
Rallimiehet kyllä kaikki tietää millaista rengasta talvikelillä kannattaa leveyden puolesta käyttää...
Mikko
195/65 vaan on mielestäni talvirenkaaksi ihan liian leveä näillä uraisilla ja loskaisilla teillä.
Vaimon kaaraan hankin niin kapeat renkaat kuin kaupasta löytyy ja pito on paljon parempi kuin nokialaisissa eikä loskakelillä lähde läheskään yhtähelposti loskaliirtoon.
Tämä leveiden talvirenkaiden trendi on mielestäni ihan perseestä koska en näe mitään muita etuja leveessä talvirenkaassa kuin ulkonäön.
Rallimiehet kyllä kaikki tietää millaista rengasta talvikelillä kannattaa leveyden puolesta käyttää...
Mikko
Niin se on ollut ennen ja on nyttenkin, että mitä kapeempi rengas on talvella sitä parempi pito, kun kitkapinta pienenee. Leveessä renkaassa kitkapinta leviää koko renkaan alueelle ja pito heikkenee.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tuossa joskus aiemmin lupasin testituloksia siitä tekniikan maaliman testihäviäjästä, eli TOYO G1S.
Alkuun tuntui tosiaan siltä mitä lehdessä sanottiin, Ei pitoa paljon minnekään päin. Mutta renkaalla piti ajaa joku 2000km ja tilanne alkoi rauhoittua. Nyt kun on ollut oikeaakin talvea, niin voipi jo hieman vaikka kehaista pitoa.
Taitaa olla suurin nastaulkonema koko testissä ja sen huomaa jäätiköllä.
Lumessa tosi kiva. Ei mitenkään uraherkkä. Todella hiljainen nastarenkaaksi. Taksimiehet kehuu kestävyyttä. Ei tee mitään arvaamattomia luistoryntäyksiä. Vetopito on 201:ssä huono kaikilla renkailla. Sinänsä huono testi auto
Nämä on täysin puolueellisia omia testituloksia ja perustuu omiin kokemuksiin...
Hintaansa nähden aivan turvallinen valinta. 185/65/15" 350€.
Melkein arveluttaa myydä niitä pois keväällä ja laittaa ensi talvena taas erilaiset "testirenkaat".
Alkuun tuntui tosiaan siltä mitä lehdessä sanottiin, Ei pitoa paljon minnekään päin. Mutta renkaalla piti ajaa joku 2000km ja tilanne alkoi rauhoittua. Nyt kun on ollut oikeaakin talvea, niin voipi jo hieman vaikka kehaista pitoa.
Taitaa olla suurin nastaulkonema koko testissä ja sen huomaa jäätiköllä.
Lumessa tosi kiva. Ei mitenkään uraherkkä. Todella hiljainen nastarenkaaksi. Taksimiehet kehuu kestävyyttä. Ei tee mitään arvaamattomia luistoryntäyksiä. Vetopito on 201:ssä huono kaikilla renkailla. Sinänsä huono testi auto
Nämä on täysin puolueellisia omia testituloksia ja perustuu omiin kokemuksiin...
Hintaansa nähden aivan turvallinen valinta. 185/65/15" 350€.
Melkein arveluttaa myydä niitä pois keväällä ja laittaa ensi talvena taas erilaiset "testirenkaat".
Joku mersupurkaamo??
Ivalot...
Alla uuden karheat Michelin Ivalot ja täytyy kyllä sanoa että eipä ole ainakaan lapin urasille teille tehty nämä renkaat ( ainakaan W124:een) vaikka nimi lappiin viittaakin....!!
On nimittäin sellaiset ´vetelijät´ ettei moisia ole vielä nähty eikä koettu!!
Paineita on muuteltu...jonkin verran on vaikutusta mutta ei suurta.
On nimittäin sellaiset ´vetelijät´ ettei moisia ole vielä nähty eikä koettu!!
Paineita on muuteltu...jonkin verran on vaikutusta mutta ei suurta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Termos,
Tämä on sinällään ihan hyvä palsta, kun täällä on "ei-maksettuja" henkilöitä testaamassa renkaita. Tottakai harvalla on mahdollisuutta testata useita renkaita ja tehdä vertailua oikeasti: siksipä on ihan hyvä, että noita testejä lehdissä tehdään.
Toisaalta jos rengasfirmat käyttäytyvät, niinkuin Tuulilasin jutussa kerrotaan, alkaa epäilyttää, ovatko nuo testitkään niin luotettavia. Paras tieten olisi, että renkaat otettaisiin kaupan hyllyltä mutta jos halutaan testata seuraavan kauden tuotteita, pitää luottaa tehtaiden tarjontaan.
t.
Risto
PS. Jos tämä on liian offtopiccia, siirtäkää ihmeessä.
Tämä on sinällään ihan hyvä palsta, kun täällä on "ei-maksettuja" henkilöitä testaamassa renkaita. Tottakai harvalla on mahdollisuutta testata useita renkaita ja tehdä vertailua oikeasti: siksipä on ihan hyvä, että noita testejä lehdissä tehdään.
Toisaalta jos rengasfirmat käyttäytyvät, niinkuin Tuulilasin jutussa kerrotaan, alkaa epäilyttää, ovatko nuo testitkään niin luotettavia. Paras tieten olisi, että renkaat otettaisiin kaupan hyllyltä mutta jos halutaan testata seuraavan kauden tuotteita, pitää luottaa tehtaiden tarjontaan.
t.
Risto
PS. Jos tämä on liian offtopiccia, siirtäkää ihmeessä.
E500 – 211.070
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
SUV renkaista kiinnostavia kokoja
Noista Nokian SUV renkaista löytyi kiinnostavia kokoja, joista nämä vissiin Hakkapeliitta 4:sen pinnalla:
215/70R15 98 T (new tread pattern)
215/70R16 100 T (new tread pattern)
Voisi olla hyvät esim. S:ssä?
215/70R15 98 T (new tread pattern)
215/70R16 100 T (new tread pattern)
Voisi olla hyvät esim. S:ssä?
Jos saat misukkata tai nokialaista tuohon hintaan niin tuo mullekin muutama sarja Huom! nuo ovat alle asennettuina... ja noin hinta. eli +-15€dealer kirjoitti:Kalliimmat kuitenkin kuin Nokia / Michelin / Continental samassa koossa.
Ja toisekseen minä en pidä misukan nastarengasta yhtään minään. Olen vaihtanut talven ajettuja sarjoja Toyon kitkoihin yms....
Kova äänisiä uraherkkiä ja löysät rungot
Misukan kitkat ovat ihan hyvät paitsi sohjossa menee lamellit tukkoon.
Joku mersupurkaamo??
Mites esim. 185/70 R 15, vierintäkehä on 1 % suurempi eli ei vaikuttane kokonaisvälitykseen / mittarivirheeseen. Riittääkö kantavuus?Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Saakohan HKPL 4:ää tuossa koossa? Nelosen sarjoista pyydetään sitä viittäsataa kokoluokassa 195/65 R 15. Kakkosta saa noin 420 euroon täältä karjalan kulmilta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kapnor 4:silla (185x65x15) nyt puoli¨talvea¨ alla ja hyvin toimii. Sivuttaispito erittäin hyvä (ehkä koneen vähäinen tehokin vaikuttaa). Eli siis sama kuin hakkapeliitta 2 rengas ja ilmeisesti vielä Nokianin Suomessa tekemä rengas. Ja edullinen.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Paljonko sitä kantavuutta pitäisi löytyä?Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Eli paljonko farkun akselipainot on, kokonaispaino lienee jotain 2200kg.
Esim. Nokian 185/65:ssa on kantavuus 560kg/kpl
195:ssa 615kg, 195XL:ssä 690kg.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tulevaa rakennusprojektia ( kuivabetonituotteita kontti täynnä ) ajatellen mahdollisimman paljon.. no kuhan ois saman verran kun noin 195/65Jani kirjoitti:Paljonko sitä kantavuutta pitäisi löytyä?Arto N kirjoitti:Tietääkö kukaan löytyisikö tohon farkkuun 185 talvirenkaita missä kantavuus olisi sama kuin 195:ssa. Ja jos sellaiset köytyy niin onko se laillinen auto/rengas yhdistelmä. Olisi kiva tietää.
Eli paljonko farkun akselipainot on, kokonaispaino lienee jotain 2200kg.
Esim. Nokian 185/65:ssa on kantavuus 560kg/kpl
195:ssa 615kg, 195XL:ssä 690kg.
Muttamutta renkaista en tiedä sen enempää kuin että ne ovat yleensä pyöreitä ja mustia. Onkos toi 185/70 kuinka eksoottinen koko ( eli maksaako kuukiviä ) ja saako niille+600kg kuormaa?
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80