Kyllä mersun diiseli vaan on moottori

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Kyllä mersun diiseli vaan on moottori

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!! :twisted:
RED POWER IHC DT-358
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Re: Kyllä mersun diiseli vaan on moottori

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Dieselpower kirjoitti:juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!! :twisted:
Hyvältä kuulostaa. Näissä autojen (lue mersujen) moottoreissa kun on suuret laakerit, jäykkä sylinteriryhmä, hyvä voitelu suuren öljymäärän kera, niin milloinkas nämä motit loppuu. Kyllä nämä vanhemmat motit liki ikiliikkujia on.
124.023
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kyllä mersun diiseli vaan on moottori

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hemingway kirjoitti:
Dieselpower kirjoitti:juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!! :twisted:
Hyvältä kuulostaa. Näissä autojen (lue mersujen) moottoreissa kun on suuret laakerit, jäykkä sylinteriryhmä, hyvä voitelu suuren öljymäärän kera, niin milloinkas nämä motit loppuu. Kyllä nämä vanhemmat motit liki ikiliikkujia on.
Kyllä yhdyn tuohon, että säännöllisesti huollettuna tuo motti kyllä loppuu viimeisenä diesel 124:stä, kyllä se kori ennemmin loppuu ku motti...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään :lol:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Vesqju kirjoitti:Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään :lol:
Nimenomaa :D
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Vesqju kirjoitti:Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään :lol:
Samaa mieltä
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

ei kyllä kulje tämä diiseli toyotakaan huimat 82 hepoa ja vielä turbolla hah hah!!! yhtä paljon on viilatussa 200 mersussa ja ilman turboa.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Vesqju kirjoitti:Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään :lol:
Siinä on vapaastihengitttävävn diesel mersun "luonne" hyvin tiivistettynä.

10pistettä tuosta veskulle :!:
Vaikkakaan kaikkien kohdallahan tuo polttoaineen kulutus ei kuulemma ole ihan noin :roll: :roll: :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dieselpower kirjoitti:ei kyllä kulje tämä diiseli toyotakaan huimat 82 hepoa ja vielä turbolla hah hah!!! yhtä paljon on viilatussa 200 mersussa ja ilman turboa.
Mersun versio on OM601 2,3 litraa (td) ja 100 hv. Kansitiiviste ainakin on hajonnut huimasti ennen noita 400 tkm :lol: Katselkaapas muuten noita uudempien mersupakujen myynti-ilmoituksia, ajokilometrit jotain alle 300 tkm ja mainos: 'koneremontti juuri tehty'.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuolla minun 300D:llä oli päästy reilut 400000 km ennenkuin tuli kannen vaihto eteen.
Reilu 20000 mk ja matka on jatkunut 550000 km asti, ja toivottavasti jatkuu edelleen. :roll:
wiimax.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

dealer kirjoitti:Tuolla minun 300D:llä oli päästy reilut 400000 km ennenkuin tuli kannen vaihto eteen.
Siis, miksi kansi on pitänyt vaihtaa. Onko syynä vanhoille dieselmoottoreille ominainen venttiilien välien halkeaminen? Vai mikä Mersun kansissa hajoaa?
Jos venttiilivälit halkeaa, niin onko kukaan tutkinut noiden korjaamismahdollisuuksia tai jopa korjaillut tulppaamalla. Ainakin vanhoissa ranskalaisdieseleissä konsti on erinomainen ja halpa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Paljonkos sitten on moottorilla ajettu kun hooni jäljet ei enää ykk:ssa näy? :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Siis, miksi kansi on pitänyt vaihtaa."

En kysynyt edelliseltä omistajalta, pitää kysäistä kun olen yhteydessä Autojatalaan lähiaikoina jos muistavat.
wiimax.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Epäilisin että kansi on ollut halki useammasta kohtaa :arrow: hitsaus maksaisi niin paljon, että kannattaa vaihtaa ennemmin uusi kansi..

Muuta syytä en kyllä keksi...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".

Keskustelin kyllä Autojatalalle aiemmin soittaessani kansiasiasta, ja sieltä kerrottiin että kun kannessa todettiin olleen vikaa niin omistajan käskystä tilattiin uusi, ei ollut vaihtoehtoisia toimintatapoja...

Kansi ei siis ole välttämättä ollut korjauskelvoton.
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".

Keskustelin kyllä Autojatalalle aiemmin soittaessani kansiasiasta, ja sieltä kerrottiin että kun kannessa todettiin olleen vikaa niin omistajan käskystä tilattiin uusi, ei ollut vaihtoehtoisia toimintatapoja...

Kansi ei siis ole välttämättä ollut korjauskelvoton.
Tuollainen rahalla huollettu auto on varmaan hauska omistaa. Yleensähän näitä korjaillaan systeemillä ohjurit, istukat, kumit ja 2 pakoventtiliä.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kuten aikoinaan Saksasta muuttanut asentaja totesi viime kesänä Kaamasessa OM617:sta venttiilien säätöön viedessäni:
"Hyvä motor, factory motor".

:D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

kyllä minä ainakin tulen ikuisesti ajamaan mersun diiselillä kyllä ne pirun hyviä on verrattuna moneen muuhun ja joku kansi pahvi 500tkm kohdalla on pikku juttu. moni muu moottori on jo siinä kohdassa poraus kunnossa. tänään olis tarkoitus ottaa toyotan moottorista savut. kun pääsen verstaaseen. tehtiin vaan ns. kevyt remontti.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

dealer kirjoitti:Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".

Niinhän se olikin..
Mulla on muuten 123:ssa tuon sinun autosi entinen takaovenrajoitin. Se kun piti pienen äänen ja meni vaihtoon sitten. Otin sen tietty talteen, kun ääni oli tosiaan pieni naksaus :roll: Puhdistin ja voitelin sen ja eikun pienellä muokkauksella paikalleen 123:een. Hyvin on toiminut :D
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Mulla on muuten 123:ssa tuon sinun autosi entinen takaovenrajoitin."

Sillälailla.
Sitähän ollaan sitten melkein sukulaisia. :D
wiimax.fi
Lash
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 02.12.2004 22:24
Paikkakunta: S.joki/Tre

Viesti Kirjoittaja Lash »

Kyllä mersussa on kestävyyttä omassa 200d tehtiin kansipahvinvaihto vasta 660tkm samalla kansi tarkistettiin ja suoristettiin, venttiilit kunnossa ja lohkossa oli vieläkin hoonausjälkiä tallella. :shock: on kyllä varma että en kyllä merkkiä tule vaihtamaan ainoostaan ehkä sedanista farkkuun jos jotain.

Pikkuvikoja ei ole muutakuin nuo ikuiset lukot mutta kyllä tuohon 670tkm:n saa jo lukkoja raplätäkkin joten ehkä ne on jo kulutus osaa :lol:

T: Kalle
Aina on mahdollista oppia jotain uutta.
VW
Opel GT -70 1.9

P.S. antakee armoa lukihäiröselle
Vastaa Viestiin