Kyllä mersun diiseli vaan on moottori
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Kyllä mersun diiseli vaan on moottori
juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!!
RED POWER IHC DT-358
Re: Kyllä mersun diiseli vaan on moottori
Hyvältä kuulostaa. Näissä autojen (lue mersujen) moottoreissa kun on suuret laakerit, jäykkä sylinteriryhmä, hyvä voitelu suuren öljymäärän kera, niin milloinkas nämä motit loppuu. Kyllä nämä vanhemmat motit liki ikiliikkujia on.Dieselpower kirjoitti:juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!!
124.023
Re: Kyllä mersun diiseli vaan on moottori
Kyllä yhdyn tuohon, että säännöllisesti huollettuna tuo motti kyllä loppuu viimeisenä diesel 124:stä, kyllä se kori ennemmin loppuu ku motti...Hemingway kirjoitti:Hyvältä kuulostaa. Näissä autojen (lue mersujen) moottoreissa kun on suuret laakerit, jäykkä sylinteriryhmä, hyvä voitelu suuren öljymäärän kera, niin milloinkas nämä motit loppuu. Kyllä nämä vanhemmat motit liki ikiliikkujia on.Dieselpower kirjoitti:juu olen täs viikoloppun avannu toyotan 2.0 turbo diiseli moottorin 440tkm ajettu ja 2 pytystä mäntä aivan paskana, hieman kolkutti. pytyissä aikas isot pykälät. MERSUSSA näkyy noissa kilometreissä hooni jäljet vielä ylös asti!!!!!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Samaa mieltäVesqju kirjoitti:Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Siinä on vapaastihengitttävävn diesel mersun "luonne" hyvin tiivistettynä.Vesqju kirjoitti:Kun ei kulje, ei kiihdy, syö pirusti naftaa, niin ei se mee rikkikään
10pistettä tuosta veskulle
Vaikkakaan kaikkien kohdallahan tuo polttoaineen kulutus ei kuulemma ole ihan noin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mersun versio on OM601 2,3 litraa (td) ja 100 hv. Kansitiiviste ainakin on hajonnut huimasti ennen noita 400 tkm Katselkaapas muuten noita uudempien mersupakujen myynti-ilmoituksia, ajokilometrit jotain alle 300 tkm ja mainos: 'koneremontti juuri tehty'.Dieselpower kirjoitti:ei kyllä kulje tämä diiseli toyotakaan huimat 82 hepoa ja vielä turbolla hah hah!!! yhtä paljon on viilatussa 200 mersussa ja ilman turboa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siis, miksi kansi on pitänyt vaihtaa. Onko syynä vanhoille dieselmoottoreille ominainen venttiilien välien halkeaminen? Vai mikä Mersun kansissa hajoaa?dealer kirjoitti:Tuolla minun 300D:llä oli päästy reilut 400000 km ennenkuin tuli kannen vaihto eteen.
Jos venttiilivälit halkeaa, niin onko kukaan tutkinut noiden korjaamismahdollisuuksia tai jopa korjaillut tulppaamalla. Ainakin vanhoissa ranskalaisdieseleissä konsti on erinomainen ja halpa.
Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".
Keskustelin kyllä Autojatalalle aiemmin soittaessani kansiasiasta, ja sieltä kerrottiin että kun kannessa todettiin olleen vikaa niin omistajan käskystä tilattiin uusi, ei ollut vaihtoehtoisia toimintatapoja...
Kansi ei siis ole välttämättä ollut korjauskelvoton.
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".
Keskustelin kyllä Autojatalalle aiemmin soittaessani kansiasiasta, ja sieltä kerrottiin että kun kannessa todettiin olleen vikaa niin omistajan käskystä tilattiin uusi, ei ollut vaihtoehtoisia toimintatapoja...
Kansi ei siis ole välttämättä ollut korjauskelvoton.
wiimax.fi
Tuollainen rahalla huollettu auto on varmaan hauska omistaa. Yleensähän näitä korjaillaan systeemillä ohjurit, istukat, kumit ja 2 pakoventtiliä.dealer kirjoitti:Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".
Keskustelin kyllä Autojatalalle aiemmin soittaessani kansiasiasta, ja sieltä kerrottiin että kun kannessa todettiin olleen vikaa niin omistajan käskystä tilattiin uusi, ei ollut vaihtoehtoisia toimintatapoja...
Kansi ei siis ole välttämättä ollut korjauskelvoton.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kuten aikoinaan Saksasta muuttanut asentaja totesi viime kesänä Kaamasessa OM617:sta venttiilien säätöön viedessäni:
"Hyvä motor, factory motor".
"Hyvä motor, factory motor".
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
kyllä minä ainakin tulen ikuisesti ajamaan mersun diiselillä kyllä ne pirun hyviä on verrattuna moneen muuhun ja joku kansi pahvi 500tkm kohdalla on pikku juttu. moni muu moottori on jo siinä kohdassa poraus kunnossa. tänään olis tarkoitus ottaa toyotan moottorista savut. kun pääsen verstaaseen. tehtiin vaan ns. kevyt remontti.
RED POWER IHC DT-358
dealer kirjoitti:Niin, tuon autoni edellinen omistaja on sellainen autonpitäjä että
"jos on vikaa niin laitetaan kuntoon, ja uusilla osilla".
Niinhän se olikin..
Mulla on muuten 123:ssa tuon sinun autosi entinen takaovenrajoitin. Se kun piti pienen äänen ja meni vaihtoon sitten. Otin sen tietty talteen, kun ääni oli tosiaan pieni naksaus Puhdistin ja voitelin sen ja eikun pienellä muokkauksella paikalleen 123:een. Hyvin on toiminut
w115,123,124,126,210 yms.
Kyllä mersussa on kestävyyttä omassa 200d tehtiin kansipahvinvaihto vasta 660tkm samalla kansi tarkistettiin ja suoristettiin, venttiilit kunnossa ja lohkossa oli vieläkin hoonausjälkiä tallella. on kyllä varma että en kyllä merkkiä tule vaihtamaan ainoostaan ehkä sedanista farkkuun jos jotain.
Pikkuvikoja ei ole muutakuin nuo ikuiset lukot mutta kyllä tuohon 670tkm:n saa jo lukkoja raplätäkkin joten ehkä ne on jo kulutus osaa
T: Kalle
Pikkuvikoja ei ole muutakuin nuo ikuiset lukot mutta kyllä tuohon 670tkm:n saa jo lukkoja raplätäkkin joten ehkä ne on jo kulutus osaa
T: Kalle
Aina on mahdollista oppia jotain uutta.
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle