Huomasin 601:ä purkaessani marinointia varten, että kammen etupään stefa oli melkein kadonnut. Ehkä mutteri jäänyt löysälle eikä pelkkä kiilapala ollut kestänyt vääntöä. Tuloksena noin 1,5mm:n välys, pääasiassa akselin puoli ohentunut.
Kysymys: onko stefan sisäpuolella jo kammen pää vai onko siinä jotain esim. öljypumpun tai jakoketjun hammasratasta vielä irrotettavissa? En ole osannut löytää kuvaa tai tietoa, ilmeisesti ei kovin yleinen ongelma. Siis meneekö koko muuten hyvä kampura "uusiksi", voiko sitä korjata jotenkin -päällehitsaus ja koneistus -, pienempien osien vaihdolla vai meneekö koko muuten OK kone romikseen?
apro
OM601 kampiakselin etupää kulunut
Re: OM601 kampiakselin etupää kulunut
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: OM601 kampiakselin etupää kulunut
Kiitos dealer nopeasta ja selkeästä vastauksesta.
Vielä: onko kellään kokemusta/tietoa korjaamisesta hitsaus-koneistusmenetelmällä. Kuka sellaisen voisi tehdä?
Toinen: onko kellään vielä suunnilleen ehjää kampuraa vaikka kiinni jossain raadossa? Vaihdossa voisi saada meseosaa tai rahaa tai veneosaa...
apro
Vielä: onko kellään kokemusta/tietoa korjaamisesta hitsaus-koneistusmenetelmällä. Kuka sellaisen voisi tehdä?
Toinen: onko kellään vielä suunnilleen ehjää kampuraa vaikka kiinni jossain raadossa? Vaihdossa voisi saada meseosaa tai rahaa tai veneosaa...
apro
Re: OM601 kampiakselin etupää kulunut
On sulan teollisuus alueella on hydrauliikka sylinterien ja kampuroiden korjaaja, yksi on teetetty ja tuli ihan ok.
En vaan muista enää nimeä siitä kun on jo aikaa. Kyllä niitä on muuallakin tietysti kova hakeminen että löytää.
En vaan muista enää nimeä siitä kun on jo aikaa. Kyllä niitä on muuallakin tietysti kova hakeminen että löytää.
Re: OM601 kampiakselin etupää kulunut
On noita tehty, sorvaa vähän pois ja krymppaa holkin päälle.
Yleensä ne on kaikki saanut korjattua jos ei poikki ole.
Yleensä ne on kaikki saanut korjattua jos ei poikki ole.