W124
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
W124
Hyvää päivää arvon mersuilijat. Tapahtui sellainen homma että setä haluaisi luovuttaa oman helmensä minulle uudelle kuskille nytten ajoon. Auto on siis vuoden 1989 w124 200D. Jotain tietämystä minulla näistä jo on, mutta ihan perustiedotkin olisivat mukavia, että onko tuollainen noin vanha auto tuolla koneella nykypäivän autoihin verrattuna minkäänlainen ja minkälainen se ylipäätään on ajolleen yms. kaiken kokemuksen ja tiedon otan vastaan
Sitten kans olen lukenut, että hevosia ei kovin paljoa tuosta koneesta löydy niin olisiko siihen jotain vinkkejä millä saisi hieman piristettyä tuota.
Kiitos valmiiksi, jos joku tähän kehtaa alkaa vastaamaan
Sitten kans olen lukenut, että hevosia ei kovin paljoa tuosta koneesta löydy niin olisiko siihen jotain vinkkejä millä saisi hieman piristettyä tuota.
Kiitos valmiiksi, jos joku tähän kehtaa alkaa vastaamaan
Viimeksi muokannut mesemies13, La 16.03.2024 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124
Tervetuloa foorumille. W124 200 D on käsite monellakin saralla. Perusvahva, patalaiska, tekniikan osia saa 1000 vuoden päästäkin jne. Toisaalta se on uudelle autoilijalle mainio valinta, koska sillä autolla oppii ennakoimaan liikennetilanteita, joissa tarvitaan pyrkivää ajotyyliä. Lisäksi polttoaineenkulutus on lähes vakio, ajoitko yksin vai poka päällä 140 km/h.
Jos alustasta on vähänkin pidetty huolta, W124 ei häpeä monivarsituetun taka-akselin ansiosta ajoominaisuuksissa nykyautoille. Sen kuuluu olla napakka ja jämäkkä eikä vaeltaa yhtään. Ruoste se on tuonkin ongelma, puhutaanhan 35-vuotiaasta autosta. Sen kanssa ole tarkkana.
Jos alustasta on vähänkin pidetty huolta, W124 ei häpeä monivarsituetun taka-akselin ansiosta ajoominaisuuksissa nykyautoille. Sen kuuluu olla napakka ja jämäkkä eikä vaeltaa yhtään. Ruoste se on tuonkin ongelma, puhutaanhan 35-vuotiaasta autosta. Sen kanssa ole tarkkana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124
Turvallisuuteen liittyviä varusteita on niukasti. ABS jarrut tulivat vakioksi 1989 loppuvuodesta, joten tässä tapauksessakaan niitä ei välttämättä ole. Airbagitkin ovat olleet tuolloin vielä lisävaruste.
Luistonestoa, ajonvakautusjärjestelmää, kaistavahtia, peruutustutkia yms. ei tietenkään löydy.
Turvallisuusseikkaa voikin sitten ajatella monella tapaa. Olisiko hyvä, että uudella kuskilla on mahdollisimman hyvät turvallisuusavustimet vai olisiko parempi että uusi kuski oppii hallitsemaan autonsa ilman niitä?
200D on hidas kiihtymään, taitaa 0-100kmh aika olla jossain n.20 sek paikkeilla.
Jos tehoa haluaa lisää, on helpointa hankkia sellainen auto jossa sitä on itselle riittävästi. Syöttöpumpun ja ajoituksen säädöllä voi saada pientä parannusta.
Mallisarja koki päivityksen 9/89 ja siitä eteenpäin esim. penkit ovat paremmat.
Autosta on hyvä näkyvyys. Tuulilasi on melko pystysuorassa ja A-pilari kapea. Auto on helppo hahmottaa kantikkaiden muotojen ansiosta.
W124 on kunnossa ollessaan hyvä ja vakaa ajettava.
W124 on yleisesti ottaen helppo huoltaa ja kulutusosat ovat edullisia. Auto on erittäin luotettava kulkine, mutta mallisarjan iästä johtuen kaikki viat ovat kuitenkin mahdollista. Ruoste taitaa olla se suurin kiusa.
Luistonestoa, ajonvakautusjärjestelmää, kaistavahtia, peruutustutkia yms. ei tietenkään löydy.
Turvallisuusseikkaa voikin sitten ajatella monella tapaa. Olisiko hyvä, että uudella kuskilla on mahdollisimman hyvät turvallisuusavustimet vai olisiko parempi että uusi kuski oppii hallitsemaan autonsa ilman niitä?
200D on hidas kiihtymään, taitaa 0-100kmh aika olla jossain n.20 sek paikkeilla.
Jos tehoa haluaa lisää, on helpointa hankkia sellainen auto jossa sitä on itselle riittävästi. Syöttöpumpun ja ajoituksen säädöllä voi saada pientä parannusta.
Mallisarja koki päivityksen 9/89 ja siitä eteenpäin esim. penkit ovat paremmat.
Autosta on hyvä näkyvyys. Tuulilasi on melko pystysuorassa ja A-pilari kapea. Auto on helppo hahmottaa kantikkaiden muotojen ansiosta.
W124 on kunnossa ollessaan hyvä ja vakaa ajettava.
W124 on yleisesti ottaen helppo huoltaa ja kulutusosat ovat edullisia. Auto on erittäin luotettava kulkine, mutta mallisarjan iästä johtuen kaikki viat ovat kuitenkin mahdollista. Ruoste taitaa olla se suurin kiusa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Kiitos vastauksesta! Mutta joo tosiaan setäni on ostanut muistaakseni uutena vuonna 89 tuon ajellut itse hetken ja sen jälkeen antanut isälleen tuon auto. Hänen isänsä ei ole sillä kauheasti ajellut muutakuin hoitanut perus kauppareissut sillä on ajettu viimeiseen 10 vuoteen noin 40 000 kilometriä ja mitä itse katsoin niin ruostetta ei näkynyt paljoa missään
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Kiitos Jannellekkin vastauksesta! Taitaa tuo olla se ”päivitetty” versio, koska olin lukevani kun konepellin aukaisin että ”auto on varustettu abs-jarrujärjestelmällä”
Re: W124
Piristää kannattaa enintään sen verran, että säädättää pumpun jollain joka osaa, ja ajoituksen kohdalleen. Mihinkään se ei silti kulje, MUTTA laiskuuteen tottuu hyvin nopeasti.
Jos auto on ruosteeton tai lähes ruosteeton, eikä ole maalailtu, se voisi kelvata kohtuullisen helpolla museorekisteriin.
Kuvia, kiitos
Jos auto on ruosteeton tai lähes ruosteeton, eikä ole maalailtu, se voisi kelvata kohtuullisen helpolla museorekisteriin.
Kuvia, kiitos
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Piristää kannattaa enintään sen verran, että säädättää pumpun jollain joka osaa, ja ajoituksen kohdalleen. Mihinkään se ei silti kulje, MUTTA laiskuuteen tottuu hyvin nopeasti.
Jos auto on ruosteeton tai lähes ruosteeton, eikä ole maalailtu, se voisi kelvata kohtuullisen helpolla museorekisteriin.
Kuvia, kiitos
Joo tuosta olenkin lukenut että pumpun voisi säädättää jollain joka sen osaa. Joo ei ole nyt kuin yksi kuva voin sen laittaa
Jos auto on ruosteeton tai lähes ruosteeton, eikä ole maalailtu, se voisi kelvata kohtuullisen helpolla museorekisteriin.
Kuvia, kiitos
Joo tuosta olenkin lukenut että pumpun voisi säädättää jollain joka sen osaa. Joo ei ole nyt kuin yksi kuva voin sen laittaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124
Ai että. Punainen auto ja punainen sisusta.
Oma mielipiteeni on, että museoajoneuvoksi. Paljonko on ajettu ?
Jokainen toki tekee omallaan mitä haluaa, mutta on sääli jos noin hieno auto muuttuu kovin alkuperäisestä.
Oma mielipiteeni on, että museoajoneuvoksi. Paljonko on ajettu ?
Jokainen toki tekee omallaan mitä haluaa, mutta on sääli jos noin hieno auto muuttuu kovin alkuperäisestä.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Ai että. Punainen auto ja punainen sisusta.
Oma mielipiteeni on, että museoajoneuvoksi. Paljonko on ajettu ?
Jokainen toki tekee omallaan mitä haluaa, mutta on sääli jos noin hieno auto muuttuu kovin alkuperäisestä.
Mittarissa näytti olevan hitusen alle 400tkm.. tarkalleen ehkä 396tkm joka ei tuolle koneelle taida olla vielä kovinkaan paljoa. Ja en todellakaan aio rueta alkuperäisyyttä tuosta muuttamaan on sen verran hienon näköinen noinkin maksimissaan vanteet jos jotain muutoksia
Oma mielipiteeni on, että museoajoneuvoksi. Paljonko on ajettu ?
Jokainen toki tekee omallaan mitä haluaa, mutta on sääli jos noin hieno auto muuttuu kovin alkuperäisestä.
Mittarissa näytti olevan hitusen alle 400tkm.. tarkalleen ehkä 396tkm joka ei tuolle koneelle taida olla vielä kovinkaan paljoa. Ja en todellakaan aio rueta alkuperäisyyttä tuosta muuttamaan on sen verran hienon näköinen noinkin maksimissaan vanteet jos jotain muutoksia
Re: W124
Kuvasta päätellen hieno auto. Ikään nähden pienet kilometrit ja jos auto ollut perheessä uudesta saakka mittarilukemaan voi varmaankin luottaa.
ABS- jarrut on ollut mahdollista saada myös lisävarusteena tai sitten ne ovat tulleet vakioksi jo hieman ennen korin muutoksia.
Ykkössarjalainen tuo on.mesemies13 kirjoitti: ↑La 16.03.2024 12:03 Kiitos Jannellekkin vastauksesta! Taitaa tuo olla se ”päivitetty” versio, koska olin lukevani kun konepellin aukaisin että ”auto on varustettu abs-jarrujärjestelmällä”
ABS- jarrut on ollut mahdollista saada myös lisävarusteena tai sitten ne ovat tulleet vakioksi jo hieman ennen korin muutoksia.
Re: W124
Jep, minusta ne tuli Suomeen aikalailla 200 E:n esittelyn myötä, eli vähän ennen faceliftiä.JanneW124 kirjoitti: ↑La 16.03.2024 21:50 Kuvasta päätellen hieno auto. Ikään nähden pienet kilometrit ja jos auto ollut perheessä uudesta saakka mittarilukemaan voi varmaankin luottaa.
Ykkössarjalainen tuo on.mesemies13 kirjoitti: ↑La 16.03.2024 12:03 Kiitos Jannellekkin vastauksesta! Taitaa tuo olla se ”päivitetty” versio, koska olin lukevani kun konepellin aukaisin että ”auto on varustettu abs-jarrujärjestelmällä”
ABS- jarrut on ollut mahdollista saada myös lisävarusteena tai sitten ne ovat tulleet vakioksi jo hieman ennen korin muutoksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Joo kilometrimäärään voi luottaa ollut aina täälläpäin auto. ja joo en ihan tiedä näistä milloin tullu päivityksiä, mutta abs- jarrut ainakin löytyivät tuosta kyseisestä autosta ja ilmeisesti vakionopeudensäädinkin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Eikös noihin tullut muutoksia toukokuussa -89. Silloin tuli ainakin tehokkaampi ja puhtaampi kone. Onko tuo ostettu uutena UKO-autosta vai oliko se silloin jo Veho.
En noista muutoksista ole täysin perillä, mutta ainakin abs- jarrut löytyy Enpä ole tuosta kyllä perillä pitää sedältä kysellä että onko sieltä käynyt ostamassa
En noista muutoksista ole täysin perillä, mutta ainakin abs- jarrut löytyy Enpä ole tuosta kyllä perillä pitää sedältä kysellä että onko sieltä käynyt ostamassa
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124
Onpa nätti, porkkanat vaan takaisin paikalleen!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02
Re: W124
Niin olen ajatellutkin laittaa . On omastakin mielestä ja yllättävän hyvänä on säilynyt kuitenkin 35 vuotta vanha auto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 15.02.2024 19:02