ML 320 vm. 2009 ohjaustehostin
ML 320 vm. 2009 ohjaustehostin
Moro! Elikkä ongelma on seuraavanlainen. Kylmänä auton ohjaustehostin on pirun jäykkä. Auton lämmettyä vika häviää. Vika alkoi noitten kovien pakkasten aikaan tammikuussa. Rengaspaineet ynnä muut itsestäänselvät jutut olen jo tarkastanut. Öljyä on tehostimessa oikea määrä. Ajattelin kokeilla öljyjen vaihtoa, mutta jotenkin tuntuu ettei ongelma ole niissä. Voiko tuo nopeuden mukaan säätyvä tehostin oireilla noin?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 320 vm. 2009 ohjaustehostin
Voihan se jos jää siihen tillan mikä kovemassa vauhdissa,jutannin kirjoitti: ↑To 14.03.2024 17:17 Moro! Elikkä ongelma on seuraavanlainen. Kylmänä auton ohjaustehostin on pirun jäykkä. Auton lämmettyä vika häviää. Vika alkoi noitten kovien pakkasten aikaan tammikuussa. Rengaspaineet ynnä muut itsestäänselvät jutut olen jo tarkastanut. Öljyä on tehostimessa oikea määrä. Ajattelin kokeilla öljyjen vaihtoa, mutta jotenkin tuntuu ettei ongelma ole niissä. Voiko tuo nopeuden mukaan säätyvä tehostin oireilla noin?
kantta seuravan itsetään selvyytenä laitta auto testerin piuhan päähän niin näkee onko vaikka se
ventillin söhkö puoli sökö
Mökkillä
'
'
Re: ML 320 vm. 2009 ohjaustehostin
Eli ongelma on tarkentunut jumittavaan rattiakseliin. Öljyämällä sitä saatiin herkisteltyä, ja ohjaus on nyt toiminutkin ihan OK. Välillä aina takeltelee, mutta ei läheskään niin pahasti mitä ennen. Haluaisin kuitenkin vaihtaa koko tangon, että ongelmasta pääsisi eroon kokonaan. Onkohan tuo rattiakselin vaihto kuinka paha homma? Ilmansuodatinkotelon purkamalla pääsee kyllä itse tankoon hyvin käsiksi. Selvitin vanhasta rattiakselista varaosanumeron (a1644600010). Pikaisella googletuksella kyseistä akselia olisi silmämääräisellä vertailulla eri mittaisia samalla osanumerolla. Vai onko tuo tanko sellainen teleskooppityylinen, että ohuempi osa pääsee liukumaan paksumman sisällä? Tarkennuksena vielä, että kyseessä on se alempi rattiakseli, mikä kiinnittyy toisesta päästä hammastankoon.