W124 200 D:n öljyvuoto
W124 200 D:n öljyvuoto
Moi!Nyt pitäisi "diagnosoida" mesen öljyvuoto. Mistä näkee parhaiten, mistä se öljy tulee? Öljyä tihkuu etupäässä etupäästä moottoria, esmes moniurahihnalle roiskii...
-epäilyksiä: venttiilikopantiiviste, kannentiiviste vai kampiakselin stefa?
- nesteet ei sekaannu, eli ei kansi?
Kommentteja, kiitos.
ps. maalaus etenee... värikin aika kohdallaan!
-epäilyksiä: venttiilikopantiiviste, kannentiiviste vai kampiakselin stefa?
- nesteet ei sekaannu, eli ei kansi?
Kommentteja, kiitos.
ps. maalaus etenee... värikin aika kohdallaan!
Viimeksi muokannut suzy, Ti 01.06.2004 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Niinpä se taitaa sitten olla.
Yläpään tiivistesarja ja 6-7 tuntia työtä.
Ihme on kyllä jos öljy siitä pääsee moniurahihnalle asti ,mutta jospa se valuu kampiakselin alapyörän juureen ja sieltä leviää sitten.
Voihan tuota kokeilla ensiapuna liimata ulkoapäin ja katsoa ovatko ne kuusiokoloruuvit kiinni ketjukotelossa, en kyllä ole niiden nähnyt dieselissä löystyneen.
Yläpään tiivistesarja ja 6-7 tuntia työtä.
Ihme on kyllä jos öljy siitä pääsee moniurahihnalle asti ,mutta jospa se valuu kampiakselin alapyörän juureen ja sieltä leviää sitten.
Voihan tuota kokeilla ensiapuna liimata ulkoapäin ja katsoa ovatko ne kuusiokoloruuvit kiinni ketjukotelossa, en kyllä ole niiden nähnyt dieselissä löystyneen.
wiimax.fi
Ei vieläkään varmaa tietoa, mistä se tihkuu...eilen ajoin lämpimäksi ja öljyä oli tihkunut nyt vasemmalta puolelta, jostain , kansirajan alapuolelta, valuma oli levinnyt ainakin öljypohjaan asti, ei tippunut vielä maahan asti.
Huomenna olis tarkoitus Oulun reissu tehdä(1000 km), tohtiiko tuolla lähteä?
Nesteet ei vaju, eikä sekoitu. Lämpötilakin pysyy vakiona.
Huomenna olis tarkoitus Oulun reissu tehdä(1000 km), tohtiiko tuolla lähteä?
Nesteet ei vaju, eikä sekoitu. Lämpötilakin pysyy vakiona.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Tiukka veikkaus on alipainepumppu.
Omassa 300 D:ssa oli konehuoneen kuskin puoli öljyssä ja vuotoa ei löytynyt sitten millään.
Kone putsattiin, auto käyntiin ja kurkattiin peilillä alipainepumpun alle ja sieltähän se tihkui. Ennen tätä hommaa ihmeteltiin jokusia hetkiä.
Koska öljy meni hihnan päälle niin oli hankala kohdistaa.
Omassa 300 D:ssa oli konehuoneen kuskin puoli öljyssä ja vuotoa ei löytynyt sitten millään.
Kone putsattiin, auto käyntiin ja kurkattiin peilillä alipainepumpun alle ja sieltähän se tihkui. Ennen tätä hommaa ihmeteltiin jokusia hetkiä.
Koska öljy meni hihnan päälle niin oli hankala kohdistaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Autossani löytyi öljyvuotoa katsastuksen yhteydessä. En vain osaa tunnistaa oikeaa tiiviistettä mikä on vaihtokunnossa (koulutuksen ja kokemuksen puutetta). Otin vuodosta muutaman kuvan. Pystyykö kukaan sanomaan mikä tiiviste on kysymyksessä:
http://www.savilampi.com/oljyvuoto_alhaalta.jpg
http://www.savilampi.com/oljyvuoto_ylhaalta.jpg
Onko tämä nyt kannentiiviste?
Auto C180
http://www.savilampi.com/oljyvuoto_alhaalta.jpg
http://www.savilampi.com/oljyvuoto_ylhaalta.jpg
Onko tämä nyt kannentiiviste?
Auto C180
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Just kun minun autossani! .Samasta kohtaa märkänä.Mulla on tosin 200D mutta noin yleisesti ottaen samasta kohtaa.
En usko, että kansipahvi, onko nesteet sekaisin. Mulla ainakin vielä erillään.Kansi jos menee niin silloinhan ne sekoittuu .
Jos joku etevämpi selittäis!
En usko, että kansipahvi, onko nesteet sekaisin. Mulla ainakin vielä erillään.Kansi jos menee niin silloinhan ne sekoittuu .
Jos joku etevämpi selittäis!
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Mielestäni on katsastusinssiltä hyvää asiakaspalvelua huomauttaa jo ennenkuin on niin suuri vuoto, että pitää korjauskehotusta pistää. Yleensäkin tänä päivänä, tai oikeastaan niin kauan kuin yksityiset ovat olleet toiminnassa, katsastuksessa palvelu on pääsääntöisesti erittäin hyvää. Minulla on inssi katsastuksen yhteydessä suunnannut ajovalot, kerran säätänyt bensakoneesta seossuhdetta, kun oli pielessä. Kerran menin diesel-Asconalla niin myöhään konttorille, että oli jo savutusmittarit suljettu. Otti lukemat silmämääräisesti ja läpi meni
Tosin nämä kaikki em. toimenpiteet on tehty Seinäjoella, jossa taisi aloittaa ensimmäisenä yksityinen asema. Vallatakseen alaa he tarjosivat uusintakatsastuksen ilmaiseksi. Siitä asti (-98 tai jotain) on Seinäjoella ollut uusintakatsastus ilmainen Ehkä on helpompi ja nopeampi säätää valot tai muut pienet asiat heti paikalla, menee enempi kuluja uusintakatsastukseen kuin pieneen säätöön
Tosin nämä kaikki em. toimenpiteet on tehty Seinäjoella, jossa taisi aloittaa ensimmäisenä yksityinen asema. Vallatakseen alaa he tarjosivat uusintakatsastuksen ilmaiseksi. Siitä asti (-98 tai jotain) on Seinäjoella ollut uusintakatsastus ilmainen Ehkä on helpompi ja nopeampi säätää valot tai muut pienet asiat heti paikalla, menee enempi kuluja uusintakatsastukseen kuin pieneen säätöön
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Ooteeksi menee, mutta pakko on sanoa että pitäisiköhän tästä lähtien matkata Seinäjoelle katsastamaan.veppe kirjoitti:Mielestäni on katsastusinssiltä hyvää asiakaspalvelua huomauttaa jo ennenkuin on niin suuri vuoto, että pitää korjauskehotusta pistää. Yleensäkin tänä päivänä, tai oikeastaan niin kauan kuin yksityiset ovat olleet toiminnassa, katsastuksessa palvelu on pääsääntöisesti erittäin hyvää. Minulla on inssi katsastuksen yhteydessä suunnannut ajovalot, kerran säätänyt bensakoneesta seossuhdetta, kun oli pielessä. Kerran menin diesel-Asconalla niin myöhään konttorille, että oli jo savutusmittarit suljettu. Otti lukemat silmämääräisesti ja läpi meni
Tosin nämä kaikki em. toimenpiteet on tehty Seinäjoella, jossa taisi aloittaa ensimmäisenä yksityinen asema. Vallatakseen alaa he tarjosivat uusintakatsastuksen ilmaiseksi. Siitä asti (-98 tai jotain) on Seinäjoella ollut uusintakatsastus ilmainen Ehkä on helpompi ja nopeampi säätää valot tai muut pienet asiat heti paikalla, menee enempi kuluja uusintakatsastukseen kuin pieneen säätöön
Hittolainen, nytkin meni tuo W123 ajokieltoon kun oli liikaa häkää. No korjaamolla laitettiin pakokaasuanalysaattori putkeen ja kierrettiin yhtä 8mm mutteria noin neljä kierrosta kiinnipäin. Tosin jos olisin tuon mutterin olemassaolon tiennyt ja avaimen mukaan ottanut, niin olisin kyllä hyökännyt jo asemalla sen ruuvin kimppuun...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Edelleen menee myös OT:ksi. Minusta on niin naurettavaa, että jostain saastearvoista pistetään auto ajokieltoon. Ikäänkuin se liika häkä olisi jalankulkijoille tai muille autoilijoille hengenvaaraksi. Alkaa ajokielto kärsimään inflaatiota Sen ymmärtää, että jos jarrut ei toimi, niin menee ajokieltoon. Kuten kaverilla kävi, kun B-kadettia katsasti. Inssi väänsi jarruputkea, niin napsahti poikki. Ei kai niitä väänneltäväksi ole tarkoitettu
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Omani oli tänään tutkittavan Rollen Tähtihuollossa normaalin huollon yhteydessä. Omassani vuoto johtuu kannentiivisteestä laturin takaa. Rollen mukaan ei ole syytä toimenpiteisiin, koska vuoto on pientä. Vika on kuulema hyvin tyypillinen eikä tämän mallin Mersuissa jäähdytysneste ja öljy mene sekaisin, vanhemmissa tilanne on kuulema toinen. Mikäli kannentiiviste pitää joskus vaihtaa, maksaa se Rollen arvion mukaan noin 800 euroa. Ilmeisen isotöinen työ..postimies kirjoitti:Ei ollut ongelma katsastusmiehelle. Kertoi vain, että pitää seurata tilannetta..eki_83 kirjoitti:Ei noin vähäistä vuotoa varten tarvitse pestä ennen katsurille näyttämistä...
Saa aika märkä olla ennenkuin kiinnittää siihen huomiota.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16