W124 200 D:n öljyvuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

W124 200 D:n öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja suzy »

Moi!Nyt pitäisi "diagnosoida" mesen öljyvuoto. Mistä näkee parhaiten, mistä se öljy tulee? Öljyä tihkuu etupäässä etupäästä moottoria, esmes moniurahihnalle roiskii...
-epäilyksiä: venttiilikopantiiviste, kannentiiviste vai kampiakselin stefa?
- nesteet ei sekaannu, eli ei kansi?
Kommentteja, kiitos.

ps. maalaus etenee... värikin aika kohdallaan!
Viimeksi muokannut suzy, Ti 01.06.2004 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ka-stefa tai alipainepumppu yleensä.

Pese moottori niin vuoto löytyy.
wiimax.fi
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

No pesty on kone ja vuotokohta tais löytyä. Edestä kannentiivisteestä just niiden kahden "iskarin" takaa, tihkuu ja tuulletin sitten roiskii joka paikkaan.
Kansiremontti tiedossa? :shock:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpä se taitaa sitten olla.

Yläpään tiivistesarja ja 6-7 tuntia työtä.

Ihme on kyllä jos öljy siitä pääsee moniurahihnalle asti ,mutta jospa se valuu kampiakselin alapyörän juureen ja sieltä leviää sitten.
Voihan tuota kokeilla ensiapuna liimata ulkoapäin :shock: ja katsoa ovatko ne kuusiokoloruuvit kiinni ketjukotelossa, en kyllä ole niiden nähnyt dieselissä löystyneen.
wiimax.fi
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Ei vieläkään varmaa tietoa, mistä se tihkuu...eilen ajoin lämpimäksi ja öljyä oli tihkunut nyt vasemmalta puolelta, jostain :roll: , kansirajan alapuolelta, valuma oli levinnyt ainakin öljypohjaan asti, ei tippunut vielä maahan asti.

Huomenna olis tarkoitus Oulun reissu tehdä(1000 km), tohtiiko tuolla lähteä?
Nesteet ei vaju, eikä sekoitu. Lämpötilakin pysyy vakiona.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tiukka veikkaus on alipainepumppu.

Omassa 300 D:ssa oli konehuoneen kuskin puoli öljyssä ja vuotoa ei löytynyt sitten millään.

Kone putsattiin, auto käyntiin ja kurkattiin peilillä alipainepumpun alle ja sieltähän se tihkui. Ennen tätä hommaa ihmeteltiin jokusia hetkiä.

Koska öljy meni hihnan päälle niin oli hankala kohdistaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

No joo! Oulusa kävin, eikä tihkunut öljyä minnekään!? Taisi korjata itse itsensä. :)
Alipainepumppu on vaihdettu -97. ei kait se enää??'
:roll: Pitää aamulla tarkistaa vielä, etteikö mitään löytyisi. :wink:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

No kokiko tuo moottori ihmeparantumisen? :?:
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Moi pitkästä aikaa :D
Ei ole parantunut itekseen, samalla lailla tihkuttaa, tullut vain ajettua niiiiin vähän, ettei ole muistanutkaan koko ongelmaa. Eikä se edes sammukaan muuten kuin raa ´asti vaihteella. Laiskuus tullut , ettei kehtaa korjata(korjauttaa!)... :oops:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postimies »

Autossani löytyi öljyvuotoa katsastuksen yhteydessä. En vain osaa tunnistaa oikeaa tiiviistettä mikä on vaihtokunnossa (koulutuksen ja kokemuksen puutetta). Otin vuodosta muutaman kuvan. Pystyykö kukaan sanomaan mikä tiiviste on kysymyksessä:

http://www.savilampi.com/oljyvuoto_alhaalta.jpg
http://www.savilampi.com/oljyvuoto_ylhaalta.jpg

Onko tämä nyt kannentiiviste?
Auto C180
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Just kun minun autossani! :shock: .Samasta kohtaa märkänä.Mulla on tosin 200D mutta noin yleisesti ottaen samasta kohtaa.

En usko, että kansipahvi, onko nesteet sekaisin. Mulla ainakin vielä erillään.Kansi jos menee niin silloinhan ne sekoittuu :roll: .

Jos joku etevämpi selittäis!
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Varsin vaikea arvata, mutta jos pesisi puhtaaksi ensin ja katsoisi sitten minne öljyä alkaa tulla. Yleensä vuotaa kannen etupäästä, kampiakselin stefasta tai alipainepumpusta. Jos vuoto on vähäinen katsastusta varten riittää pesu ja kertomus korjaamolla käynnistä.
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

Ei noin vähäistä vuotoa varten tarvitse pestä ennen katsurille näyttämistä...
Saa aika märkä olla ennenkuin kiinnittää siihen huomiota.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postimies »

eki_83 kirjoitti:Ei noin vähäistä vuotoa varten tarvitse pestä ennen katsurille näyttämistä...
Saa aika märkä olla ennenkuin kiinnittää siihen huomiota.
Ei ollut ongelma katsastusmiehelle. Kertoi vain, että pitää seurata tilannetta..
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mielestäni on katsastusinssiltä hyvää asiakaspalvelua huomauttaa jo ennenkuin on niin suuri vuoto, että pitää korjauskehotusta pistää. Yleensäkin tänä päivänä, tai oikeastaan niin kauan kuin yksityiset ovat olleet toiminnassa, katsastuksessa palvelu on pääsääntöisesti erittäin hyvää. Minulla on inssi katsastuksen yhteydessä suunnannut ajovalot, kerran säätänyt bensakoneesta seossuhdetta, kun oli pielessä. Kerran menin diesel-Asconalla niin myöhään konttorille, että oli jo savutusmittarit suljettu. Otti lukemat silmämääräisesti ja läpi meni :lol:

Tosin nämä kaikki em. toimenpiteet on tehty Seinäjoella, jossa taisi aloittaa ensimmäisenä yksityinen asema. Vallatakseen alaa he tarjosivat uusintakatsastuksen ilmaiseksi. Siitä asti (-98 tai jotain) on Seinäjoella ollut uusintakatsastus ilmainen 8) Ehkä on helpompi ja nopeampi säätää valot tai muut pienet asiat heti paikalla, menee enempi kuluja uusintakatsastukseen kuin pieneen säätöön ;)
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
eki_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 27.01.2004 19:52
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja eki_83 »

veppe kirjoitti:Mielestäni on katsastusinssiltä hyvää asiakaspalvelua huomauttaa jo ennenkuin on niin suuri vuoto, että pitää korjauskehotusta pistää. Yleensäkin tänä päivänä, tai oikeastaan niin kauan kuin yksityiset ovat olleet toiminnassa, katsastuksessa palvelu on pääsääntöisesti erittäin hyvää. Minulla on inssi katsastuksen yhteydessä suunnannut ajovalot, kerran säätänyt bensakoneesta seossuhdetta, kun oli pielessä. Kerran menin diesel-Asconalla niin myöhään konttorille, että oli jo savutusmittarit suljettu. Otti lukemat silmämääräisesti ja läpi meni :lol:

Tosin nämä kaikki em. toimenpiteet on tehty Seinäjoella, jossa taisi aloittaa ensimmäisenä yksityinen asema. Vallatakseen alaa he tarjosivat uusintakatsastuksen ilmaiseksi. Siitä asti (-98 tai jotain) on Seinäjoella ollut uusintakatsastus ilmainen 8) Ehkä on helpompi ja nopeampi säätää valot tai muut pienet asiat heti paikalla, menee enempi kuluja uusintakatsastukseen kuin pieneen säätöön ;)
Ooteeksi menee, mutta pakko on sanoa että pitäisiköhän tästä lähtien matkata Seinäjoelle katsastamaan. :lol:

Hittolainen, nytkin meni tuo W123 ajokieltoon kun oli liikaa häkää. No korjaamolla laitettiin pakokaasuanalysaattori putkeen ja kierrettiin yhtä 8mm mutteria noin neljä kierrosta kiinnipäin. Tosin jos olisin tuon mutterin olemassaolon tiennyt ja avaimen mukaan ottanut, niin olisin kyllä hyökännyt jo asemalla sen ruuvin kimppuun... :lol:
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Edelleen menee myös OT:ksi. Minusta on niin naurettavaa, että jostain saastearvoista pistetään auto ajokieltoon. Ikäänkuin se liika häkä olisi jalankulkijoille tai muille autoilijoille hengenvaaraksi. Alkaa ajokielto kärsimään inflaatiota :P Sen ymmärtää, että jos jarrut ei toimi, niin menee ajokieltoon. Kuten kaverilla kävi, kun B-kadettia katsasti. Inssi väänsi jarruputkea, niin napsahti poikki. Ei kai niitä väänneltäväksi ole tarkoitettu :twisted:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postimies »

postimies kirjoitti:
eki_83 kirjoitti:Ei noin vähäistä vuotoa varten tarvitse pestä ennen katsurille näyttämistä...
Saa aika märkä olla ennenkuin kiinnittää siihen huomiota.
Ei ollut ongelma katsastusmiehelle. Kertoi vain, että pitää seurata tilannetta..
Omani oli tänään tutkittavan Rollen Tähtihuollossa normaalin huollon yhteydessä. Omassani vuoto johtuu kannentiivisteestä laturin takaa. Rollen mukaan ei ole syytä toimenpiteisiin, koska vuoto on pientä. Vika on kuulema hyvin tyypillinen eikä tämän mallin Mersuissa jäähdytysneste ja öljy mene sekaisin, vanhemmissa tilanne on kuulema toinen. Mikäli kannentiiviste pitää joskus vaihtaa, maksaa se Rollen arvion mukaan noin 800 euroa. Ilmeisen isotöinen työ..
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Vastaa Viestiin