Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 14:01
Minullakin hävisi webaston ohjaus mutta Me sovelluksesta näkee onko auto lukittu, matkatiedot +muut.
eli olisi tuolla 2g yhteydellä webastonkin toiminta onnistunut.
Eikös tuo 2g ajeta alas kans eli kaikki toiminnot loppuu sovelluksesta jonkin ajan kuluttua. Myös sos/hätäpuhelut, josta mainitsin palautteessa tukeen. Tässä on autoilunedelläkävijän asenne. Ei edes haluta tarjota vaihtoehtoa. Selitetään, että vanhentunutta tekniikkaa… joo, joo ja tehdas/maahantuoja ei edes halua päivittää sitä 4g-tekniikkaan. Antaisivat edes jonkin hintalapun, mutta ei…
Ja tosiaan vielä tuo ettei mitään etukäteisilmoitusta tule. Ominaisuudet vain yht’äkkiä katoaa. Luuleeko ne, että tämä ainakaan helpottaa yhtään tätä vitut…ta tämän asian suhteen.
Käsittämättömän munatonta toimintaa.
marpelto kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 10:40
Webaso Lisälämmittimeen saa onneksi kaukosäätimen joka pitäisi toimia 1000m:n päästä.
Ebaysitä löysin 120€ posikuluineen.
Uudelleen ohjelmoiti:"Uusi kake -> paina ohjausnappia kojelaudassa 20 s -> kun valo alkaa vilkkua paina kakesta "OFF" kunnes "OFF" ilmestyy näyttöön"
Kaken pitäisi tulla ens1 viikolla..Saa nähdä miten käy. Tuossa on onneksi palautusmahdollisuus jos ei jostain syystä toimikaan
Onko sulla orkkis Webasto ? Ilmoita ihmeessä kuinka kävi kun olet kokeillut toimivuuden.
Tämä edellyttää luultavammin sen kaken vastaanottimen olemassaoloa autossa. Mikäli ei ole alunperin ollut valittu kake varustetta autoon, niin sitä vastaanotintakaan ei sieltä taida löytyä.
Aivan oikein, jos auton kantakortissa ei ole lisälämmittimen kauko-ohjaimen koodia B24, silloin tuosta kauko-ohjaimesta ei ole paljon hyötyä. Lisäksi tarvitaan kauko-ohjaimen vastaanotin, johtosarja, antenni + johdot, koodit, asennus sekä ohjelmointi. Lisäksi tuo 1000 m kantomatka on sarjassa toteutumattomia unelmia. Todellinen kantomatka näillä kauko-ohjaimilla on tavallisesti 100-200 m välillä.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
melastinen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 11:16
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. Minulle siis tarjottiin/luvattiin viime viikolla 4G-päivitys Vehossa hintaan 1000 €. Tänään vein auton toiseen korjaukseen ja oli sovittu, että päivitys tehdään samalla, mutta kuulemma tehdas on kieltänyt/blokannut koko homman aivan hiljattain. Itse asiassa samana päivänä, kun Vehon kaveri soitteli takaisin ja kertoi hinnan.
Onko tilanne tosiaan nyt sellainen, että kukaan ei pysty enää moduulin vaihdon jälkeen koodaamaan sitä autoon sopivaksi Suomessa? Tällaisen vastauksen sain myös MB-labista.
Sinulla kävi lopulta ehkä hyvä tuuri, nimittäin saatoit säästää juuri 1000 €. Todennäköisesti tuo 4G -päivitys olisi toiminut hetken aikaa ja sitten Veho olisi lopettanut sen toiminnan, silloin rahat olisi mennyt kankkulan kaivoon.
Vehon luvalla on tehty täällä Suomessa 4G -päivityksiä ja parin kuukauden kuluttua tuulen suunta oli ilmeisesti muuttunut tai jollakin aamulääke jäänyt syömättä tai ehkä jonkun neropatin vaimolla ollut huonot päivät. Koska sen jälkeen Veho on poistanut tuon 4G -toiminnon eräästä autosta. Tästä asiasta Veho ei tietenkään informoinut auton omistajaa, kuten heillä on tapana näissä asioissa. Eli auton omistajan fiksuna ihmisenä kannattaisi lähettää hamekankaat tuonne Vehon porukalle.
Tehdas ei ole kieltänyt näitä 4G -päivityksiä, koska yksi kaveri Saksassa tekee niitä 20-30 kappaletta viikossa. Jonossa olisi koko ajan vähintään sata autoa tulossa, mutta pitää kuulemma tehdä välillä myös oikeaa työtä. Kuten aikaisemmin jo tuli mainittua tuo 4G -päivityksen tekeminen vie aikaa tavallisesti noin 1/2 tuntia.
Saksassa 2G -verkot ei toiminut näissä Mersun etäohjauksissa, joten ei ne varmasti toimi moitteetta myöskään hätäpuhelinjärjestelmän osalta. Kun ensimmäiset kuolonuhrit tulee sen takia, että tehdas ei antaisi tehdä 4G -päivitystä hätäpuhelinjärjestelmään, silloin omaiset todennäköisesti haastaisi tehtaan oikeuteen. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan milloin tulee joukkokanne tehdasta tai maahantuojaa vastaan, kun myivät asiakkaille autoja, joissa on parasta ennen päiväys.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Laittakaa palautetta kaikki sovelluksen kautta tukeen ja muistakaa tosiaan mainita tuo sos/hätäpuhelun loppuminen ja se huolestuttaa suuresti, että kun sellainen on hätätilanteen varalta niin kohta sitä ei voi käyttää. Tuota on hankalampi ohittaa kuin se, että webasto ei vaan toimi.
Laittakaa palautetta kaikki sovelluksen kautta tukeen ja muistakaa tosiaan mainita tuo sos/hätäpuhelun loppuminen ja se huolestuttaa suuresti, että kun sellainen on hätätilanteen varalta niin kohta sitä ei voi käyttää. Tuota on hankalampi ohittaa kuin se, että webasto ei vaan toimi.
Ja kiitos webastogurulle, kun annat tietoa meille tietämättömille.
melastinen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 11:16
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. Minulle siis tarjottiin/luvattiin viime viikolla 4G-päivitys Vehossa hintaan 1000 €. Tänään vein auton toiseen korjaukseen ja oli sovittu, että päivitys tehdään samalla, mutta kuulemma tehdas on kieltänyt/blokannut koko homman aivan hiljattain. Itse asiassa samana päivänä, kun Vehon kaveri soitteli takaisin ja kertoi hinnan.
Onko tilanne tosiaan nyt sellainen, että kukaan ei pysty enää moduulin vaihdon jälkeen koodaamaan sitä autoon sopivaksi Suomessa? Tällaisen vastauksen sain myös MB-labista.
Sinulla kävi lopulta ehkä hyvä tuuri, nimittäin saatoit säästää juuri 1000 €. Todennäköisesti tuo 4G -päivitys olisi toiminut hetken aikaa ja sitten Veho olisi lopettanut sen toiminnan, silloin rahat olisi mennyt kankkulan kaivoon.
Vehon luvalla on tehty täällä Suomessa 4G -päivityksiä ja parin kuukauden kuluttua tuulen suunta oli ilmeisesti muuttunut tai jollakin aamulääke jäänyt syömättä tai ehkä jonkun neropatin vaimolla ollut huonot päivät. Koska sen jälkeen Veho on poistanut tuon 4G -toiminnon eräästä autosta. Tästä asiasta Veho ei tietenkään informoinut auton omistajaa, kuten heillä on tapana näissä asioissa. Eli auton omistajan fiksuna ihmisenä kannattaisi lähettää hamekankaat tuonne Vehon porukalle.
Tehdas ei ole kieltänyt näitä 4G -päivityksiä, koska yksi kaveri Saksassa tekee niitä 20-30 kappaletta viikossa. Jonossa olisi koko ajan vähintään sata autoa tulossa, mutta pitää kuulemma tehdä välillä myös oikeaa työtä. Kuten aikaisemmin jo tuli mainittua tuo 4G -päivityksen tekeminen vie aikaa tavallisesti noin 1/2 tuntia.
Saksassa 2G -verkot ei toiminut näissä Mersun etäohjauksissa, joten ei ne varmasti toimi moitteetta myöskään hätäpuhelinjärjestelmän osalta. Kun ensimmäiset kuolonuhrit tulee sen takia, että tehdas ei antaisi tehdä 4G -päivitystä hätäpuhelinjärjestelmään, silloin omaiset todennäköisesti haastaisi tehtaan oikeuteen. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan milloin tulee joukkokanne tehdasta tai maahantuojaa vastaan, kun myivät asiakkaille autoja, joissa on parasta ennen päiväys.
Kiitos tilannepäivityksestä, jotenkin tämä on kyllä aika absurdi tilanne. Itsekin olen luultavasti istunut Mersun ratissa toista miljoonaa kilometria reilun neljänkympin ikään mennessä, enkä ollut ajatellut vaihtaa leiriä (toki ollut muitakin käyttiksiä ja harrastevehkeinä ihan muita autoja). Mutta nyt alkaa olemaan fiilis, että ehkäpä ne arkiajot voisi hoitaa jollain toisenmerkkiselläkin kulkineella, jos valmistajan ja maahantuojan touhu on tällä tasolla. Toki pystyn elämään ilman webaston kaukokäyttöä tai muita etäpalveluita, mutta periaatteen tasolla tämä ei nyt mene aivan oikein.
melastinen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 11:16
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. Minulle siis tarjottiin/luvattiin viime viikolla 4G-päivitys Vehossa hintaan 1000 €. Tänään vein auton toiseen korjaukseen ja oli sovittu, että päivitys tehdään samalla, mutta kuulemma tehdas on kieltänyt/blokannut koko homman aivan hiljattain. Itse asiassa samana päivänä, kun Vehon kaveri soitteli takaisin ja kertoi hinnan.
Onko tilanne tosiaan nyt sellainen, että kukaan ei pysty enää moduulin vaihdon jälkeen koodaamaan sitä autoon sopivaksi Suomessa? Tällaisen vastauksen sain myös MB-labista.
Sinulla kävi lopulta ehkä hyvä tuuri, nimittäin saatoit säästää juuri 1000 €. Todennäköisesti tuo 4G -päivitys olisi toiminut hetken aikaa ja sitten Veho olisi lopettanut sen toiminnan, silloin rahat olisi mennyt kankkulan kaivoon.
Vehon luvalla on tehty täällä Suomessa 4G -päivityksiä ja parin kuukauden kuluttua tuulen suunta oli ilmeisesti muuttunut tai jollakin aamulääke jäänyt syömättä tai ehkä jonkun neropatin vaimolla ollut huonot päivät. Koska sen jälkeen Veho on poistanut tuon 4G -toiminnon eräästä autosta. Tästä asiasta Veho ei tietenkään informoinut auton omistajaa, kuten heillä on tapana näissä asioissa. Eli auton omistajan fiksuna ihmisenä kannattaisi lähettää hamekankaat tuonne Vehon porukalle.
Tehdas ei ole kieltänyt näitä 4G -päivityksiä, koska yksi kaveri Saksassa tekee niitä 20-30 kappaletta viikossa. Jonossa olisi koko ajan vähintään sata autoa tulossa, mutta pitää kuulemma tehdä välillä myös oikeaa työtä. Kuten aikaisemmin jo tuli mainittua tuo 4G -päivityksen tekeminen vie aikaa tavallisesti noin 1/2 tuntia.
Saksassa 2G -verkot ei toiminut näissä Mersun etäohjauksissa, joten ei ne varmasti toimi moitteetta myöskään hätäpuhelinjärjestelmän osalta. Kun ensimmäiset kuolonuhrit tulee sen takia, että tehdas ei antaisi tehdä 4G -päivitystä hätäpuhelinjärjestelmään, silloin omaiset todennäköisesti haastaisi tehtaan oikeuteen. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan milloin tulee joukkokanne tehdasta tai maahantuojaa vastaan, kun myivät asiakkaille autoja, joissa on parasta ennen päiväys.
Kiitos tilannepäivityksestä, jotenkin tämä on kyllä aika absurdi tilanne. Itsekin olen luultavasti istunut Mersun ratissa toista miljoonaa kilometria reilun neljänkympin ikään mennessä, enkä ollut ajatellut vaihtaa leiriä (toki ollut muitakin käyttiksiä ja harrastevehkeinä ihan muita autoja). Mutta nyt alkaa olemaan fiilis, että ehkäpä ne arkiajot voisi hoitaa jollain toisenmerkkiselläkin kulkineella, jos valmistajan ja maahantuojan touhu on tällä tasolla. Toki pystyn elämään ilman webaston kaukokäyttöä tai muita etäpalveluita, mutta periaatteen tasolla tämä ei nyt mene aivan oikein.
Juurikin näin. Palautteeseeni laitoin, että taisi olla eka ja vika Mb. Täyttä asiakkaiden aliarvioimista. On tämä toiminta niin ala-arvoista. Itselläni webasto jää lähes hyödyttömäksi. Aamulla lähden kyllä kasiksi töihin eli kello on ok aamulla, mutta töistä lähdetään epäsäännöllisemmin ja pitäisi käydä autolla painamassa napista päälle. 1990-luvun tekniikkaa…
Vaikea kuvitella etteikö jollakin aikataululla tulisi jonkinlainen ratkaisu, mutta se hintalappuhan on täysarvoitus.
melastinen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 11:16
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. Minulle siis tarjottiin/luvattiin viime viikolla 4G-päivitys Vehossa hintaan 1000 €. Tänään vein auton toiseen korjaukseen ja oli sovittu, että päivitys tehdään samalla, mutta kuulemma tehdas on kieltänyt/blokannut koko homman aivan hiljattain. Itse asiassa samana päivänä, kun Vehon kaveri soitteli takaisin ja kertoi hinnan.
Onko tilanne tosiaan nyt sellainen, että kukaan ei pysty enää moduulin vaihdon jälkeen koodaamaan sitä autoon sopivaksi Suomessa? Tällaisen vastauksen sain myös MB-labista.
Sinulla kävi lopulta ehkä hyvä tuuri, nimittäin saatoit säästää juuri 1000 €. Todennäköisesti tuo 4G -päivitys olisi toiminut hetken aikaa ja sitten Veho olisi lopettanut sen toiminnan, silloin rahat olisi mennyt kankkulan kaivoon.
Vehon luvalla on tehty täällä Suomessa 4G -päivityksiä ja parin kuukauden kuluttua tuulen suunta oli ilmeisesti muuttunut tai jollakin aamulääke jäänyt syömättä tai ehkä jonkun neropatin vaimolla ollut huonot päivät. Koska sen jälkeen Veho on poistanut tuon 4G -toiminnon eräästä autosta. Tästä asiasta Veho ei tietenkään informoinut auton omistajaa, kuten heillä on tapana näissä asioissa. Eli auton omistajan fiksuna ihmisenä kannattaisi lähettää hamekankaat tuonne Vehon porukalle.
Tehdas ei ole kieltänyt näitä 4G -päivityksiä, koska yksi kaveri Saksassa tekee niitä 20-30 kappaletta viikossa. Jonossa olisi koko ajan vähintään sata autoa tulossa, mutta pitää kuulemma tehdä välillä myös oikeaa työtä. Kuten aikaisemmin jo tuli mainittua tuo 4G -päivityksen tekeminen vie aikaa tavallisesti noin 1/2 tuntia.
Saksassa 2G -verkot ei toiminut näissä Mersun etäohjauksissa, joten ei ne varmasti toimi moitteetta myöskään hätäpuhelinjärjestelmän osalta. Kun ensimmäiset kuolonuhrit tulee sen takia, että tehdas ei antaisi tehdä 4G -päivitystä hätäpuhelinjärjestelmään, silloin omaiset todennäköisesti haastaisi tehtaan oikeuteen. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan milloin tulee joukkokanne tehdasta tai maahantuojaa vastaan, kun myivät asiakkaille autoja, joissa on parasta ennen päiväys.
Kiitos tilannepäivityksestä, jotenkin tämä on kyllä aika absurdi tilanne. Itsekin olen luultavasti istunut Mersun ratissa toista miljoonaa kilometria reilun neljänkympin ikään mennessä, enkä ollut ajatellut vaihtaa leiriä (toki ollut muitakin käyttiksiä ja harrastevehkeinä ihan muita autoja). Mutta nyt alkaa olemaan fiilis, että ehkäpä ne arkiajot voisi hoitaa jollain toisenmerkkiselläkin kulkineella, jos valmistajan ja maahantuojan touhu on tällä tasolla. Toki pystyn elämään ilman webaston kaukokäyttöä tai muita etäpalveluita, mutta periaatteen tasolla tämä ei nyt mene aivan oikein.
Juurikin näin. Palautteeseeni laitoin, että taisi olla eka ja vika Mb. Täyttä asiakkaiden aliarvioimista. On tämä toiminta niin ala-arvoista. Itselläni webasto jää lähes hyödyttömäksi. Aamulla lähden kyllä kasiksi töihin eli kello on ok aamulla, mutta töistä lähdetään epäsäännöllisemmin ja pitäisi käydä autolla painamassa napista päälle. 1990-luvun tekniikkaa…
Vaikea kuvitella etteikö jollakin aikataululla tulisi jonkinlainen ratkaisu, mutta se hintalappuhan on täysarvoitus.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä asia on hoidettu niillä muilla merkeillä? Tietääkseni ainoa joka näitä on maahantuojatasolla päivittänyt on tesla?
Nippe kirjoitti: ↑To 12.10.2023 10:54
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä asia on hoidettu niillä muilla merkeillä? Tietääkseni ainoa joka näitä on maahantuojatasolla päivittänyt on tesla?
melastinen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 11:16
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. Minulle siis tarjottiin/luvattiin viime viikolla 4G-päivitys Vehossa hintaan 1000 €. Tänään vein auton toiseen korjaukseen ja oli sovittu, että päivitys tehdään samalla, mutta kuulemma tehdas on kieltänyt/blokannut koko homman aivan hiljattain. Itse asiassa samana päivänä, kun Vehon kaveri soitteli takaisin ja kertoi hinnan.
Onko tilanne tosiaan nyt sellainen, että kukaan ei pysty enää moduulin vaihdon jälkeen koodaamaan sitä autoon sopivaksi Suomessa? Tällaisen vastauksen sain myös MB-labista.
Sinulla kävi lopulta ehkä hyvä tuuri, nimittäin saatoit säästää juuri 1000 €. Todennäköisesti tuo 4G -päivitys olisi toiminut hetken aikaa ja sitten Veho olisi lopettanut sen toiminnan, silloin rahat olisi mennyt kankkulan kaivoon.
Vehon luvalla on tehty täällä Suomessa 4G -päivityksiä ja parin kuukauden kuluttua tuulen suunta oli ilmeisesti muuttunut tai jollakin aamulääke jäänyt syömättä tai ehkä jonkun neropatin vaimolla ollut huonot päivät. Koska sen jälkeen Veho on poistanut tuon 4G -toiminnon eräästä autosta. Tästä asiasta Veho ei tietenkään informoinut auton omistajaa, kuten heillä on tapana näissä asioissa. Eli auton omistajan fiksuna ihmisenä kannattaisi lähettää hamekankaat tuonne Vehon porukalle.
Tehdas ei ole kieltänyt näitä 4G -päivityksiä, koska yksi kaveri Saksassa tekee niitä 20-30 kappaletta viikossa. Jonossa olisi koko ajan vähintään sata autoa tulossa, mutta pitää kuulemma tehdä välillä myös oikeaa työtä. Kuten aikaisemmin jo tuli mainittua tuo 4G -päivityksen tekeminen vie aikaa tavallisesti noin 1/2 tuntia.
Saksassa 2G -verkot ei toiminut näissä Mersun etäohjauksissa, joten ei ne varmasti toimi moitteetta myöskään hätäpuhelinjärjestelmän osalta. Kun ensimmäiset kuolonuhrit tulee sen takia, että tehdas ei antaisi tehdä 4G -päivitystä hätäpuhelinjärjestelmään, silloin omaiset todennäköisesti haastaisi tehtaan oikeuteen. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan milloin tulee joukkokanne tehdasta tai maahantuojaa vastaan, kun myivät asiakkaille autoja, joissa on parasta ennen päiväys.
Kiitos tilannepäivityksestä, jotenkin tämä on kyllä aika absurdi tilanne. Itsekin olen luultavasti istunut Mersun ratissa toista miljoonaa kilometria reilun neljänkympin ikään mennessä, enkä ollut ajatellut vaihtaa leiriä (toki ollut muitakin käyttiksiä ja harrastevehkeinä ihan muita autoja). Mutta nyt alkaa olemaan fiilis, että ehkäpä ne arkiajot voisi hoitaa jollain toisenmerkkiselläkin kulkineella, jos valmistajan ja maahantuojan touhu on tällä tasolla. Toki pystyn elämään ilman webaston kaukokäyttöä tai muita etäpalveluita, mutta periaatteen tasolla tämä ei nyt mene aivan oikein.
Juurikin näin. Palautteeseeni laitoin, että taisi olla eka ja vika Mb. Täyttä asiakkaiden aliarvioimista. On tämä toiminta niin ala-arvoista. Itselläni webasto jää lähes hyödyttömäksi. Aamulla lähden kyllä kasiksi töihin eli kello on ok aamulla, mutta töistä lähdetään epäsäännöllisemmin ja pitäisi käydä autolla painamassa napista päälle. 1990-luvun tekniikkaa…
Vaikea kuvitella etteikö jollakin aikataululla tulisi jonkinlainen ratkaisu, mutta se hintalappuhan on täysarvoitus.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä asia on hoidettu niillä muilla merkeillä? Tietääkseni ainoa joka näitä on maahantuojatasolla päivittänyt on tesla?
Samaa olen koittanut selvitellä. Ainakin Bmw on siirtynyt 4g-moduuleihin 5-sarjassa my18 mallista eteenpäin. Tämä hybridinä on itselläni kiikarin alla…
Jürgen kirjoitti: ↑Ke 11.10.2023 16:13
Aivan oikein, jos auton kantakortissa ei ole lisälämmittimen kauko-ohjaimen koodia B24, silloin tuosta kauko-ohjaimesta ei ole paljon hyötyä. Lisäksi tarvitaan kauko-ohjaimen vastaanotin, johtosarja, antenni + johdot, koodit, asennus sekä ohjelmointi. Lisäksi tuo 1000 m kantomatka on sarjassa toteutumattomia unelmia. Todellinen kantomatka näillä kauko-ohjaimilla on tavallisesti 100-200 m välillä.
Nippe kirjoitti: ↑To 12.10.2023 10:54
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä asia on hoidettu niillä muilla merkeillä? Tietääkseni ainoa joka näitä on maahantuojatasolla päivittänyt on tesla?
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Taitaa jälleenmyyjätkin olla osin pihalla tämän kuvion suhteen, jos kolmea vuotta myyvät.
Joku päivä huomaat niin se esilämmitysikoni on vaan sovelluksesta yht’äkkiä kadonnut. Voin sanoa, että siinä vaiheessa v-käyrä hyppää ylös. Olin pelaamassa ja ajattelin käydä pökkäämässä webaston päälle ettei tarvi kylmään autoon mennä niin ikoni oli vaan kadonnut.
Näin kävi minulle ja noin 6kk sitten luotu tili.
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Taitaa jälleenmyyjätkin olla osin pihalla tämän kuvion suhteen, jos kolmea vuotta myyvät.
Joku päivä huomaat niin se esilämmitysikoni on vaan sovelluksesta yht’äkkiä kadonnut. Voin sanoa, että siinä vaiheessa v-käyrä hyppää ylös. Olin pelaamassa ja ajattelin käydä pökkäämässä webaston päälle ettei tarvi kylmään autoon mennä niin ikoni oli vaan kadonnut.
Näin kävi minulle ja noin 6kk sitten luotu tili.
Jeps, se on sitten unettomia öitä tiedossa, koska itsellekin tuo esilämmitys on ollut yksi syy hybridin hankkimiseen ja ostaessa myös asiasta kysyin - siitä onkin kiva tapella myyjän kanssa, että mitäs tehdään kun ei enää toimi ja toimivana myyty. Voi pentele.
Olis vaan hyvä tietää, että millä logiikalla ne näitä katkoo.. ei näytä vuosilukemalla tai rekisteröintipäivällä olevan mitään väliä ja tosiaan ihan sovelluskaupasta ostin tuon +3v, eli ei jälleenmyyjän kanssa ollut mitään tekemistä. Onko kellään hyviä arvauksia tästä, meniskö esim. VIN-numeroiden perusteella "alusta loppuun"... tai jotain.
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Taitaa jälleenmyyjätkin olla osin pihalla tämän kuvion suhteen, jos kolmea vuotta myyvät.
Joku päivä huomaat niin se esilämmitysikoni on vaan sovelluksesta yht’äkkiä kadonnut. Voin sanoa, että siinä vaiheessa v-käyrä hyppää ylös. Olin pelaamassa ja ajattelin käydä pökkäämässä webaston päälle ettei tarvi kylmään autoon mennä niin ikoni oli vaan kadonnut.
Näin kävi minulle ja noin 6kk sitten luotu tili.
Jeps, se on sitten unettomia öitä tiedossa, koska itsellekin tuo esilämmitys on ollut yksi syy hybridin hankkimiseen ja ostaessa myös asiasta kysyin - siitä onkin kiva tapella myyjän kanssa, että mitäs tehdään kun ei enää toimi ja toimivana myyty. Voi pentele.
Olis vaan hyvä tietää, että millä logiikalla ne näitä katkoo.. ei näytä vuosilukemalla tai rekisteröintipäivällä olevan mitään väliä ja tosiaan ihan sovelluskaupasta ostin tuon +3v, eli ei jälleenmyyjän kanssa ollut mitään tekemistä. Onko kellään hyviä arvauksia tästä, meniskö esim. VIN-numeroiden perusteella "alusta loppuun"... tai jotain.
Mun auto on vm-18 diesel. Ekat kommentit luin tästä loppumisesta niin ajattelin, että jospa ne alottais vanhimmasta päästä, mutta niin vaan loppu maanantaina vm-18 tuki webastolle. Muut tiedot nyt sentään vielä tulee, mutta niillä tiedoillahan ei tee mitään.
Niin sillä mä sitä muiden merkkien suhtautumista kysyinkin kun täällä ollaan jo automerkkiä vaihtamassa tämän takia. Tesla on tiedossa, mutta mites esim se täälläkin mainittu bmw, päivittääkö ne omakustannehintaan, tai ollenkaan, niitä 3g-moduuleita 4g-versioihin?
Paska tilanne kaikinpuolin, mutta en oikein usko että merkkiä vaihtamalla tilanne paranee, jos ei samalla vaihda uudempaan jossa se 4g on jo valmiina. Sellaisiahan saa kyllä mersultakin.
Nippe kirjoitti: ↑To 12.10.2023 18:10
Niin sillä mä sitä muiden merkkien suhtautumista kysyinkin kun täällä ollaan jo automerkkiä vaihtamassa tämän takia. Tesla on tiedossa, mutta mites esim se täälläkin mainittu bmw, päivittääkö ne omakustannehintaan, tai ollenkaan, niitä 3g-moduuleita 4g-versioihin?
Paska tilanne kaikinpuolin, mutta en oikein usko että merkkiä vaihtamalla tilanne paranee, jos ei samalla vaihda uudempaan jossa se 4g on jo valmiina. Sellaisiahan saa kyllä mersultakin.
Bemarilla on 500 sarjaan laitettu my20 eli 7/19 eteenpäin 4g-moduuli. Tänään kävin kyselemässä jo vaihtoa Bmw 530e sen verran vit…aa tää touhu ja siirryn takaisin Bmw:hen, joka on tuttu menneiltä vuosilta.
Miten Bemari toimii 3g-modulien kanssa niin en tiedä.
Eikös monissa lisälämmittimellä varustetuissa autoissa tule fyysinen kake edelleenkin ilman lisähintaa automaattisesti mukana? Näin ainakin VAG-kulkineissa, joita muutama työkavereille hankittu.
Käsittääkseni kaukosäädin ei Mersuunkaan olisi paljoa maksanut, jos sen olisi tilannut uuteen autoon tehdaswebaston mukana. Mutta oletettavasti automyyjätkään eivät ole näitä patistaneet hankkimaan, kun on niin hieno ja toimiva kännykkäsovellus (joka kyllä oman kokemukseni perusteella oli toimiessaankin fyysistä kakea epävarmempi ratkaisu, jos kantomatka ei ollut ongelma).
melastinen kirjoitti: ↑To 12.10.2023 20:36
Käsittääkseni kaukosäädin ei Mersuunkaan olisi paljoa maksanut, jos sen olisi tilannut uuteen autoon tehdaswebaston mukana. Mutta oletettavasti automyyjätkään eivät ole näitä patistaneet hankkimaan, kun on niin hieno ja toimiva kännykkäsovellus (joka kyllä oman kokemukseni perusteella oli toimiessaankin fyysistä kakea epävarmempi ratkaisu, jos kantomatka ei ollut ongelma).
Ei olisi ei, muutaman satasen. Sama homma sen 4g moduulin kanssa, sitähän sai jo aiemminkin lisävarusteena uuteen autoon, mutta eihän suomalainen niitä varusteita ota kun uutta autoa ostaa, nehän menee kuitenkin vain rikki kaikki. Helpompi sitten myöhemmin itkeä siitä kun sen karvalakin ominaisuudet tippuu oman kitsastelun vuoksi pois. (Ei herneitä. )
melastinen kirjoitti: ↑To 12.10.2023 20:36
Käsittääkseni kaukosäädin ei Mersuunkaan olisi paljoa maksanut, jos sen olisi tilannut uuteen autoon tehdaswebaston mukana. Mutta oletettavasti automyyjätkään eivät ole näitä patistaneet hankkimaan, kun on niin hieno ja toimiva kännykkäsovellus (joka kyllä oman kokemukseni perusteella oli toimiessaankin fyysistä kakea epävarmempi ratkaisu, jos kantomatka ei ollut ongelma).
Ei olisi ei, muutaman satasen. Sama homma sen 4g moduulin kanssa, sitähän sai jo aiemminkin lisävarusteena uuteen autoon, mutta eihän suomalainen niitä varusteita ota kun uutta autoa ostaa, nehän menee kuitenkin vain rikki kaikki. Helpompi sitten myöhemmin itkeä siitä kun sen karvalakin ominaisuudet tippuu oman kitsastelun vuoksi pois. (Ei herneitä. )
Näinhän se on, mutta oman kokemukseni mukaan myös hyvä automyyjä pystyy hiukan johdattelemaan ostajaa näissä asioissa.
Tuohon omassa käytössäni olevaan kulkineeseen on ruksittu suomiautoksi ja perus nelikko dieseliksi melko hyvät varusteet (aikanaan hinnastosta laskin, että ovat lisänneet listahintaa luokkaa 30k eurolla), mutta ilmeisesti kamelin selkä katkesi sitten webaston kaukosäätimeen tai 4G-moduuliin (sikäli mikäli se oli saatavilla lisävarusteena jo alkupään S213:een).
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Jos autosi varustelistauksesta löytyy LTE-yhteysmoduli, ei ongelmia ole luvassa. Paitsi jos kyse on jälkiasennetusta modulista, mutta sen todennäköisyys taitaa olla aika olematon.
Ihan tätä otsikkoa varten rekisteröidyin. Mikähän mahtaa määrittää, että koska nuo palvelut katkeaa? Ostin viime viikolla -17 GLC 350e ja siinä kävin sitten maanantaina parittamassa Veholla kännykkäsovelluksen. Sovellus sanoi ensin, että mitään ei voi tehdä ja kaupan puolella oli edelliseltä omistajalta 15 päivää remote servicejä jäljellä. Ostin siitä samantien 3 vuotta lisää (Kyllä onnistui) ja tänään aamulla kun testasin, niin kyllä etälämmityksen sai vielä päälle, vaikka pari kertaa pitikin klikkailla.. lieneekö tippunut jo 2g:lle. Muita ominaisuuksia ei ole, paitsi tilatiedot ovista yms. mutta jäähdytystä ja ilmastointia saa vielä säädettyä.
Jos muilla on kaikki jo loppuneet tuon palvelun voimassaolosta huolimatta ja 4g-moduulitkin katkenneet, niin mitä ihmettä? Suomi-auto tämäkin on. Lähinnä kuumottaa, että katkeaako minun palvelut esim. ensi viikolla vai 3v päästä.
Jos autosi varustelistauksesta löytyy LTE-yhteysmoduli, ei ongelmia ole luvassa. Paitsi jos kyse on jälkiasennetusta modulista, mutta sen todennäköisyys taitaa olla aika olematon.
Tällainen tiedote löytyy Mersun sivuilta:
Vaikutuksen piirissä ovat lähtökohtaisesti ne Mercedes-Benz-henkilöautot, joissa on 3G (UMTS) kommunikaatiomoduuli lisävarustekoodilla 360 tai 06U. Kyseisellä moduulilla olevia autoja on valmistettu vuosien 2016 ja 2018 välillä.
Ja mullahan tietenki varustelistauksessa 360 koodi. Mulle tuli viesti, jossa maahantuoja pesi kätensä ja laittoi täysin tehtaan piikkiin tämän. Voisi kai sitä asiakkaiden palautetta laittaa tehtaalle.
”Veho Mercedes-Benzin Suomen maahantuojana ei valitettavasti ole ollut osana tätä päätöstä tehdessä, ainoastaan Mercedes-Benz. Mercedes-Benz on kuitenkin heidän pyynnöstään lisännyt suomen kielisille verkkosivuille Q&A tyyppisen selosteen 2/3G verkkojen alasajoon liittyen. Löydät sen osoitteesta https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... es-me.html
Pahoittelemme tästä käyttäjälle aiheutuvaa harmia, mutta päätös ei valitettavasti ollut meidän tasollamme.”
Siis webastoa ei pysty ohjaamaan mutta on-line ohjelmistopäivitykset onnistuu niin kauan kuin 2G verkko löytyy. Eihän tuossakaan ole logiikkaa, ohjelmapäivitykset vaatii paljon tai valtavasti dataa päivityksestä riippuen. Muutamien sekuntien latenssierollakaan ei ole webaston käytössä merkitystä.
Se 4G päivitys kuitenkin oleellista kun näillä autoilla ajetaan vielä kun sekä 2G että 3G ajettu alas. Mitä väliä sillä kuuluuko päivitykseen muutakin kuin kommunikaatiomoduuli, asiakkaalle se lasku kuitenkin mersun tapauksessa sysätään. Mitä muuta siihen muuten kuuluu (@webastoguru)? Antenni kaikille 4G taajuuksille?
DBFI kirjoitti: ↑Pe 13.10.2023 15:31
Siis webastoa ei pysty ohjaamaan mutta on-line ohjelmistopäivitykset onnistuu niin kauan kuin 2G verkko löytyy. Eihän tuossakaan ole logiikkaa, ohjelmapäivitykset vaatii paljon tai valtavasti dataa päivityksestä riippuen. Muutamien sekuntien latenssierollakaan ei ole webaston käytössä merkitystä.
Se 4G päivitys kuitenkin oleellista kun näillä autoilla ajetaan vielä kun sekä 2G että 3G ajettu alas. Mitä väliä sillä kuuluuko päivitykseen muutakin kuin kommunikaatiomoduuli, asiakkaalle se lasku kuitenkin mersun tapauksessa sysätään. Mitä muuta siihen muuten kuuluu (@webastoguru)? Antenni kaikille 4G taajuuksille?
Juurikin näin. Eihän tässä ole mitään järkeä. Jos webaston käynnistys ottaa muutaman minuutin kauemmin 2g:n kautta tai joutuu pari kertaa yrittää niin sekin olisi sata kertaa parempi ratkaisu kuin tämä toimimattomuus.
Tää vaan on niin käsittämätöntä piittaamattomuutta, kun ei edes tarjota vaihtoehtoja…
No, kohta ei enää maahantuojan tartte mun palautteita vastaanottaa, kun Mb vaihtuu toiseen saksalaiseen. Harmi sinänsä, koska autohan on muuten ihan jees.
Antennit on samat 3G- ja 4G-malleissa, mutta 4G-malleissa on aina 2 antennia
EDIT: näin siis W213 kohdalla, jostakin syystä olin saanut päähäni että pelkästään tästä mallista olisi kyse
EDIT2: EPC:llä ja minulla on toistemme ymmärtämishäirio. 3G-malleissa on kai aina vain 1 antenni
Viimeksi muokannut jysi, Ke 18.10.2023 23:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nuo maahantuojan jutut tuntuu muuttuvan ilmeisesti kuun kierron mukaan. Tympii jo lukea näitä Mersun tiedotteita, kun niissä kirjoitetaan mitä sattuu ja suoraan valehdellaan selvissä asioissa. En tiedä kuinka tyhminä Veho pitää asiakkaita, kun luulevat, että vaikenemisella tai paskanpuhumisella voisi muka välttää totuuden tulemisen lopulta ilmi.
Ei ole ihme, jos Mersu tippui 1. sijalta 9. sijalle Suomessa tehdyssä eri automerkkien asiakaspalvelua mittaavassa tutkimuksessa. Sama alamäki jatkuu varmasti ja kohta ovat jumbosijalla, jos ei tyyli muutu.
Ihan kirjallisesti vielä väittävät, että 4G -päivitys ei ole mahdollista, vaikka hyvin tietävät, että Saksassa on näitä 4G -päivityksiä tehty jo 2021 keväästä lähtien. Siellä 3G -verkot ajettiin alas kesäkuussa 2021 ja 4G -päivitykset aloitettiin jo tätä ennen.
Hesarin haastattelussa Vehon palvelutuotepäällikkö uskaltaa kuitenkin myöntää melkein totuuden ja kertoo; 4G -päivitysten olevan mahdollista tehdä, mutta se on kallista ja aikaa vievää. Jos 4G -päivityksen tekeminen kestää keskimäärin 1/2 tuntia, ehkä se on Vehon mielestä aikaa vievää. Kalleus taas johtuu yksinomaan 4G -kommunikaatiomoduuliien hinnasta, jonka M-B on itse hinnoiteltu pilviin. Tehdas ostaa niitä miljoonia kappaleita, joten heidän hintansa on aivan jotain muuta kuin asiakkaan maksama hinta varaosatiskillä.
Olemme tehneet näitä 4G -päivityksiä myös Suomessa lähes kaikkiin eri M-B malleihin ja tietyissä automalleissa olimme ensimmäisiä, koska Saksassa eivät osanneet niitä vielä päivittää ko. malleihin. Maahantuojalle on myös annettu vielä kirjallinen selostus 4G -päivitysten onnistumisesta muutamiin automalleihin. Eli nuo 4G -päivitykset on onnistunut kaikkiin automalleihin ja on mahdollista tehdä kaikkiin M-B malleihin, joissa vanha 3G -UMTS kommunikaatiomoduuli. Oli se sitten Hermeksen tai Peikerin valmistama.
Näitä 3G- moduuleita löytyy jo esim. W222, W/S205 malleista 9/2014 alkaen ja valitettavasti niitä on asennettu vielä joihinkin 2019 mallin autoihin. Vastaavasti 4G -moduuleita löytyy lisävarusteena esim. W213 03/2016, S213 9/2016, W238 3/2017 alkaen ja vakiovarusteena W/S 213 malleihin se taisi tulla 7-10/2018 jne.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J