1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3469
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja jackie »

Karel kirjoitti: Ti 04.04.2023 10:08 Pitäkää dorkana, mutta tähän yksilöön luultavasti itse laittaisin tuon perusvärityksen takia ne vakiot kromireunaiset ufokapselit ja teräsvanteet.
Paitsi että kolmossarjan autoonhan ei enää ufot kuulu :!:
karra kirjoitti: Ti 04.04.2023 22:59 Peltivannehomma taitaa tyrehtyä siihen että ei moni peltivanne tuohon sovi, sen verran on jarrusatuloilla kokoa. Olis ollu vaan tuohon jenkkilookkiin ne ufot kromireunalla olleet auton (mauttoman) tyylin mukaiset. Tiedossa olisi ET34 pellit ja möhkön pölärit mutta kasituumaisille vanteille vaaditaan jo leveä rengas joka on liian iso ja tulee liian ulos. Venykumit on mielestäni hirveät...
Nii joo, noissa kolmossarjan monivena-kutosissahan on isommat jarrut (ja miul on sit muute yhet isot orkkis jarrulevyt hyssyssä ylimääräsinä :wink: ), joten taitaa olla niin, et noita ei oo saanu muuta ku alumiinivanteilla. Mut sit pohditaan hypoteettista tilannetta, et Kreivi von Mammona on vuonna -93 menny ostaa avoa, ja sanonu myyjälle et hän haluu siihe sit peltivanteet ja pölärit, tai muuten ei tuu kauppoja. Voitais kai ajatella, et jostain ois sit keksitty sopivat vanteet, ja ainut tarjolla ollut 16" pöläri on tuolloin ollut w140:n ufo. Edellämainituin perustein voitaneen todeta, et kyl ne 16" ufot sit toho sopis :lol:

Ja pitääpä tarkistaa, mut palautupa sellane muistikuva mieleen, et miul saattas olla yhet väyrysen 16" peltivanteet jemmassa, joten niitähä vois tuoho sovittaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti: Ke 05.04.2023 00:51
Karel kirjoitti: Ti 04.04.2023 10:08 Pitäkää dorkana, mutta tähän yksilöön luultavasti itse laittaisin tuon perusvärityksen takia ne vakiot kromireunaiset ufokapselit ja teräsvanteet.
Paitsi että kolmossarjan autoonhan ei enää ufot kuulu :!:

Ja pitääpä tarkistaa, mut palautupa sellane muistikuva mieleen, et miul saattas olla yhet väyrysen 16" peltivanteet jemmassa, joten niitähä vois tuoho sovittaa.
Niin, jokuhan jopa ajattelee että tuollainen mersu ei kuulu tänne Eurooppaan, siis jenkkimuutokset! Eli olisi muutettava täysin euromalliseksi ennen kun saa euro-pussihousuhyväksynnän :wink: . Joten sille koulukunnalle auto on joka tapauksessa tyylirikko, laitto siihen mitkä vanteet hyvänsä :lol: .

Joku kertoi että noilla gromivanteilla se ei ole tehtaalta lähtenyt, eli ne voi surutta vaihtaa aikakauden mukaisiin. En muista onko asiaa selvitetty että kuka niitä on kromannut, ja missä vaiheessa kun mersu on jenkkeihin tehtaalta lähtenyt. Luksusautoihin vedettiin 70-luvulla vielä pinstripet kylkeen kuten omassa 450SEL 6.9 ja kaverin Rolls-Roycessakin oli samanlainen.

jackie kirjoitti: Ke 05.04.2023 00:51 Nii joo, noissa kolmossarjan monivena-kutosissahan on isommat jarrut (ja miul on sit muute yhet isot orkkis jarrulevyt hyssyssä ylimääräsinä :wink: ), joten taitaa olla niin, et noita ei oo saanu muuta ku alumiinivanteilla. Mut sit pohditaan hypoteettista tilannetta, et Kreivi von Mammona on vuonna -93 menny ostaa avoa, ja sanonu myyjälle et hän haluu siihe sit peltivanteet ja pölärit, tai muuten ei tuu kauppoja. Voitais kai ajatella, et jostain ois sit keksitty sopivat vanteet, ja ainut tarjolla ollut 16" pöläri on tuolloin ollut w140:n ufo. Edellämainituin perustein voitaneen todeta, et kyl ne 16" ufot sit toho sopis :lol:
Jos MB olisi tarjonnut, edes rahalla, sopivaa peltivannetta niin ET olisi joku muu kuin 34 luulisin. Taitaa olla että ennen väyrysen tuloa muita ei ollut kuin möhkön peltivanne ja siinä ET on taas liian iso. Ja mahtuuko jarrut väykän vanteisiin, selviää kokeilemalla. Eiköhän kaikki isojarrulliset W124:t olleet aluvanteilla. Siksikö ei kolmossarjaan ufor kuulu, ei 15- eikä 16-tuumaisena?
Viimeksi muokannut karra, Ke 05.04.2023 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 637
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja juusmo »

karra kirjoitti: Ke 05.04.2023 07:36 En muista onko asiaa selvitetty että kuka niitä on kromannut, ja missä vaiheessa kun mersu on jenkkeihin tehtaalta lähtenyt.
Muistelen hämärästi joskus lukeneeni, että jenkeissä dealershipit teettivät kromauksia tilauksesta.
karra kirjoitti: Ke 05.04.2023 07:36 Luksusautoihin vedettiin 70-luvulla vielä pinstripet kylkeen kuten omassa 450SEL 6.9 ja kaverin Rolls-Roycessakin oli samanlainen.
Mun SL:n huutokauppakuvissa oli pinstripet :sick:
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Ti 04.04.2023 20:08 Avoon peltivanteet.. asia kunnossa.
Mä NIIN odotin EVO X:ltä tämmöistä kommenttia. :wave:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tuo 16 tuumaa rajoittaa tietty jonkin verran vaihtoehtoja. Nelosmoottorin ja pienempien jarrujen kanssa olisi helppoa.

Jos homma alkaa tökkiä ja 16 pölärit olisi karralle tiedossa, niin voin kernaasti ostaa kapselit meidän A190 Avantgardeen. Siinäkin kun on 16 tuumaiset pyörät.

Kromattuja orkkisvanteita on jenkeissä harrastettu paljon, barokit, kaivonkannet, 8-reiät... näkee usein 70- ja 80- ja 90-luvun autoissa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12676
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, katselinkin että ei puutu tosiaan enää kuin pinstripet kyljistä niin olisi täydellinen jenkkilookki saavutettu :D Jännä mistä sellainenkin kumpuaa siellä, täältä mantereelta katsottuna ei voi vaan ymmärtää noita kromivanteita sun muita jenkkien kotkotuksia. Mutta siellähän sitä rahaa on perinteisesti aina ollut isossa kaavassa joten vanha sanonta lienee paikallaan, rahalla ei saa tyylitajua.

Menisköhän täällä läpi dealer markup, pinstripet kylkeen ja hintaa pari tonnia lisää :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 08:40 Tuo 16 tuumaa rajoittaa tietty jonkin verran vaihtoehtoja. Nelosmoottorin ja pienempien jarrujen kanssa olisi helppoa.

Jos homma alkaa tökkiä ja 16 pölärit olisi karralle tiedossa, niin voin kernaasti ostaa kapselit meidän A190 Avantgardeen. Siinäkin kun on 16 tuumaiset pyörät.

Kromattuja orkkisvanteita on jenkeissä harrastettu paljon, barokit, kaivonkannet, 8-reiät... näkee usein 70- ja 80- ja 90-luvun autoissa.
Ai että kun on kiva saada vanhan tyylin foorumikeskusteluja aikaiseksi. Harmi kun unski ei ole täällä enää mukana :| .

Luulen että jackie haluaa pitää ne R129 peltivanteensa ja ufot yhdessä paketissa.
karra kirjoitti: To 08.07.2010 00:58 Miulla on nyt W124 alla samat speksit eli 8x16ET34 ja 215/55R16 joka on E420 normikoko. E500 on 225/55R16.

Eli, rengas tulee kaarelle just siten että on laillinen, eli roiskuttaa kuraa kylkiin mutta ei aiheuta rangaistusvaatimusta. Voi olla että 225 renkaalla on jo siinä ja siinä... riippuu onko renkaan olka pyöreä ja kulutuspinta kapea.

Saattaa olla että jos on liian matala auto niin alkaa raapimaan rengas kiinni edessä, etenkin jos on 225 leveä. Mutta, vaikuttaa että itsellä ei ole mitään vaaraa, etenkin vaikka tässä on ne kiinteät alapallot eli sportline jousitus jossa edessä reideleveys olisi levämpi mitä vakioalustassa :roll: .
Eli aluvanteet nyt taitaa olla ainut vaihtoehto.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ymmärrän EvoX:n kommentit 😀

Kasireijät 16" olisi oma valinta tai jopa 17" monoblockit saattais löytää alle omassa käytössä. Toki tuo valko/sininen väri on hieman haasteellinen jopa vanteiden värin kannalta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti: Ke 05.04.2023 11:34 Ymmärrän EvoX:n kommentit 😀

Kasireijät 16" olisi oma valinta tai jopa 17" monoblockit saattais löytää alle omassa käytössä. Toki tuo valko/sininen väri on hieman haasteellinen jopa vanteiden värin kannalta.
Tämä ei minun ole, mutta jos olisi niin en kyllä yhtään mitään muuta vannesarjaa edes ajattelisi kuin 7,5/8,5x17 OE Monoblockeja. Toimii myös valkoisessa autossa. Toki edelleen muuttaisin kyllä samalla sen Euro-Speciksi. Ja ehkä maltillinen madallus.. mutta kuten sanoin ei ole mun auto, omat teen omalla maulla :lol:

Tuota raapimisongelmaa en oikein ymmärrä. Vakioalustalla kun en ole saanut edes 8x16 et34 raapimaan. Madallettunakin se onnistuu van nastarenkailla missä on terävä kantti. Ja jos se ahdistaa niin muutamalla eurolla voi laittaa ne "AMG" holkit sinne lokarien alle, että saa sen 10-15mm lisätilaa ja näyttääkin paremmalta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Hitto kun kesti että löysin nämä kuvat, tässä E420 auton alla eri spekseillä:
karra kirjoitti: Su 28.03.2010 20:11 On jäänyt tämä topicci huomioimatta :oops: . Siirsin tänne jutun jonka jo postasin muualle:

Tässä sitten kuvia omista W124 vanteista. E420 orkkis vannekoko on 7J16 ET46 renkaalla 215/55R16.

Näissä kuvissa 7J16 ET37 208:n numerolla vanteet, rengas vakio.

Kuva

Kuva

Ja tänään saapui kevät Lappeenrantaan, alle vaihtui 8J16 ET34, 129 numerolla vanteet, vakio rengaskoko (HKPL Q):

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Muistin virkistykseksi edelliset kesäpyörät, 8.5J18 ET35, renkaat 235/40R18:

Kuva

Kuva

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010007.jpg

Kesäksi alle tulee BBS RS 236 eli 8.5J17 ET30 ja kaavailen 225/45R17 renkaita niille. Lievä gyntter look tulee siis.
En muista mitkä renkaat oli alla, varmaankin noi viimeisissä kuvissa eli ensimmäiset renkaat kun jackie koeajoi autoa, saatiin ihan vauhdissa raapimaan eturenkaat tuohon helmamuoviin, ei kaareen onneksi :mrgreen: .

Eli jos hankin 215/55 renkaat niin ET37 ...ET 41 sopisi minun silmään parhaiten.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 458
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Upea A124 ja sata kertaa mieluummin valkoiseen avoon tuo sininen sisusta kuin pomarfinnin harmaa.
Ja keskusteluahan syntyy kun kertoo omia mielipiteitään, eli itse päivittäisin etuvilkut oransseiksi välittämättä siitä kuuluuko tähän sellaiset vai ei. Toimii valkoisessa autossa aivan älyttömän hyvin.

Evo X:n mainitsemia 7.5 ja 8.5 17" monoblock vanteita parempia on kyllä hankala keksiä. Kiiltävät lipat yhdessä kromin, valkoisen ja sinisen kanssa 👍
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Miksi sä Karra väkisin änget sinne V8 lankun rengaskokoa? Vakiolankun koko kun on 16” se 205/55R16. Kyllä mäkin tiedän että 400-420 on 215/55 koska kantavuus, mutta typeräähän sitä sinne on laittaa kun ton vakiokoko on 195/65R15 eli 205/55R16 vai onko Usamallis jotku pullarenkaat vakiona? Jos ei saa yhtään olla venyä niin laittaa pienempää profiilia vaikka 225/50R16.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: Ke 05.04.2023 18:54 Miksi sä Karra väkisin änget sinne V8 lankun rengaskokoa? Vakiolankun koko kun on 16” se 205/55R16. Kyllä mäkin tiedän että 400-420 on 215/55 koska kantavuus, mutta typeräähän sitä sinne on laittaa kun ton vakiokoko on 195/65R15 eli 205/55R16 vai onko Usamallis jotku pullarenkaat vakiona? Jos ei saa yhtään olla venyä niin laittaa pienempää profiilia vaikka 225/50R16.
Katsoin itse laskurilla että 205 on hieman liian pieni, ja 215 on saman verran liian suuri verrattuna 195/65 R 15. Jos siihen tulee kapea vanne niin toki 205 on parempi muuta itseäni miellyttäisi tuo hieman tuhdimpi.

Missä lankussa on muuten ollut vakiona 16 tuuman vanne tuolla 205/55 rengaskoolla?

1993 Cabrion kokonaismassa on 2200 kg kun taas E420 on vain 2140 kg. Cabrio on siis painavampi auto; 1710 kg vs 1620 kg omapainot. 1994 veekasi sai vähän lisää painoa.

Ei sillä kaikki keskustelu on hyväksi, sehän on foorumin tarkoitus :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: Ke 05.04.2023 19:20
Missä lankussa on muuten ollut vakiona 16 tuuman vanne tuolla 205/55 rengaskoolla?
Ei missään. 4-6 syl on ollut se 195/65R15 jota ne tarjoaa ainakin netinmukaan cabrioonkin. Omasta mielestä se 215/55 on läski, en tykkää miltä se näyttää, varsinkaan jos on Sportline alusta. Omassa E320 Coupessa sellaset oli ja kamala pullanen oli. Tai sanotaanko näin että se saa 16" renkaan näyttämään 15":lta, eikä se ole hyvä asia.
Lähinnä tässä itseä hämmentää että väkisin laitetaan rengas a: joka raapii vakiokopassa ja b:mikä näyttää rumalta. Miksi ei voi laittaa sitä 205/55R16, mä en sitten millään muotoa hyväksy että se paksumpi on jotenkin mukavampi. Ajan käyttöautolla 20" pyörillä eikä mulla ole mitään ongelmaa niiden profiilin kanssa. Ihme vanhojen ukkojen jurnustusta tollanen profiilikemmailu.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 05.04.2023 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä kipossa oli juurikin 7,5x16 Et41 (A210 alkuinen) ja 215/55R16. Ei ole hyvä omaan silmään. Auto on E320 ja Sportline alustalla. Tässä autossa oli myös asennettu AMG holkit lokasuojiin (-15mm).
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ja vielä sama auto niillä 7,5/8,5x17 OE Monoblockeilla... eipä tossa jää tarinaa kerrottavaksi kasireikien puolesta jälkipolville.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12676
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja epk »

se on välillä pienestä tosiaan kiinni miltä näyttää vs. mitä laskuri näyttää. Tuo mainittu 205/55/16 vs 215/55/16 on ulkonäöllisesti iso ero lankussa, 215 toden totta näyttää aika jäätävältä pullalta vs 205. Sama juttu toisin päin, 185/65/15 lankun vakio koko, mutta laitappa 175/65/15 ja auto on täysin pilalla ulkonäöllisesti , on siis liian nakki vs 185.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1217
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jos tämä nyt mielipidekysely on, niin evoxin kanssa samalla viivoilla ole
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

Näissä gallupeissa on se hyvä puoli, että ne on vain mielipidetölväisyjä, eikä siksi kenenkään tarvitse niistä välittää tuon taivaallista.

Siksi osallistun hyvillä mielin: Minun silmiini tuossa yllä olevassa vertailussa nuo kasireikäiset 16-tuumaiset näyttävät harmonisemmalta ja paremmalta kuin nuo 17-tuumaiset, joissa vanteen linja nousee ainakin edessä jo korkeammalle kuin puskurien linja. Samoin kumit näyttävät suhteettoman pieniltä/matalilta.

Mutta tämä johtuu varmasti siitä, että ylikoon vanteet ja pienet kumit tuovat mieleeni ajan 20 vuotta sitten, jolloin persaukiset wannabeet kilvan asenteli autoihinsa ylikoon vanteita matalalla kumilla. Usein lopputulos näytti juuri siltä, että fyffet riittti juuri ja juuri niihin ökyvanteisiin, mutta ei enää kumeihin.

Ja anteeksi, olen siis tämmöinen 47v. seniili, joka ei koskaan tuntenut viehätystä karvanoppakulttuuriin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

epk kirjoitti: Ke 05.04.2023 20:55 se on välillä pienestä tosiaan kiinni miltä näyttää vs. mitä laskuri näyttää. Tuo mainittu 205/55/16 vs 215/55/16 on ulkonäöllisesti iso ero lankussa, 215 toden totta näyttää aika jäätävältä pullalta vs 205. Sama juttu toisin päin, 185/65/15 lankun vakio koko, mutta laitappa 175/65/15 ja auto on täysin pilalla ulkonäöllisesti , on siis liian nakki vs 185.
Se tosiaan on pienestä kiinni. Muistan kerran kun yhteen ässäämme uusittiin kumeja. No, joku oli edellisen kerran saanut hyvän tarjouksen 195/65/15 kumeista, ja sehän oli alakanttiin, koska suositus oli 205/65/15. Autoon tuli 195/65/15. Seuraavassa vaihdossa rengasmyyjä sitten oli vakuutellut, että 205/60/15 on lähempänä autossa alla olevaa 195/65/15 kokoa kuin 205/65/15 kokoa. Alle tuli 205/60/15.

Kukaan muu ei asiaan kiinnittänyt huomiota kuin minä. Ja sen verran pahasti auton ulkoasu mielestäni oli pilalla, että pistin kumit saman tien vaihtoon.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Niin ehkäpä se on kunkin oma valinta minkälaiset vanteet omaan autoonsa laittaa. Nimimerkki karran tunnemme ja hänellä on pitkä historia autoharrastuksesta ja on kärryjen alla ollut kaikenlaisia vanteita, myös niitä näyttäviä aluvanteita, mutta muitakin. Ei se minusta niin ihmeellistä ole että välillä tekee mieli laittaa jotain muutakin vaihteen vuoksi. Vanteet sentään saa viidellä pultilla kiinni ja irti, toisin kuin madallus puhuttamattakaan kaarituningista joka on sitten työläämpää kumota.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 21:53 Mutta tämä johtuu varmasti siitä, että ylikoon vanteet ja pienet kumit tuovat mieleeni ajan 20 vuotta sitten, jolloin persaukiset wannabeet kilvan asenteli autoihinsa ylikoon vanteita matalalla kumilla. Usein lopputulos näytti juuri siltä, että fyffet riittti juuri ja juuri niihin ökyvanteisiin, mutta ei enää kumeihin.
Tuo johtunee enemmänkin siitä ettei ne jättivanteet olis normaalin profiilin renkailla mahtuneet sinne autoon. Harvempaa vaikkapa 90-luvun autoa kun oli suunniteltu esimerkiksi 20” vanteille. Mutta liian pieni rengas on munkin mielestä ruma, sen allekirjoitan.

Eipä mullakaan tässä muuta pohjaa ole, kun että jos niitä autoja muutellaan, niin muutellaan edes parempaan suuntaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1217
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

No ei niitä omaksi huviksi laita nykypäivänä kukaan, omat valinnat ovat tietysti omia valintoja. Onneksi nyt puhutaan autoista. Ja minun mielestä auton pitää olla näyttävä ja tasasuhtainen, aka sopiva. Olen itsekin miettynyt esim pienempää vannekokoa taakse, korkeammalla rengas profiililla. Mutta imho,tähän korimalliin ei ole oikeastaan ulkonäöllisesti muuta vaihtoehtoa, toki se kauneus on katsojqn silmässä
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Ke 05.04.2023 22:39
Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 21:53 Mutta tämä johtuu varmasti siitä, että ylikoon vanteet ja pienet kumit tuovat mieleeni ajan 20 vuotta sitten, jolloin persaukiset wannabeet kilvan asenteli autoihinsa ylikoon vanteita matalalla kumilla. Usein lopputulos näytti juuri siltä, että fyffet riittti juuri ja juuri niihin ökyvanteisiin, mutta ei enää kumeihin.
Tuo johtunee enemmänkin siitä ettei ne jättivanteet olis normaalin profiilin renkailla mahtuneet sinne autoon. Harvempaa vaikkapa 90-luvun autoa kun oli suunniteltu esimerkiksi 20” vanteille. Mutta liian pieni rengas on munkin mielestä ruma, sen allekirjoitan.

Eipä mullakaan tässä muuta pohjaa ole, kun että jos niitä autoja muutellaan, niin muutellaan edes parempaan suuntaan.
"Piireissä" tavattiin 90-luvun lopulla sanoa kaikkia alle 17-tuumaisia "kottikärryn pyöriksi". Ja niitä sai sitten Etolasta ja K-Raudasta. :lol:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1217
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 22:45
EVO X kirjoitti: Ke 05.04.2023 22:39
Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 21:53 Mutta tämä johtuu varmasti siitä, että ylikoon vanteet ja pienet kumit tuovat mieleeni ajan 20 vuotta sitten, jolloin persaukiset wannabeet kilvan asenteli autoihinsa ylikoon vanteita matalalla kumilla. Usein lopputulos näytti juuri siltä, että fyffet riittti juuri ja juuri niihin ökyvanteisiin, mutta ei enää kumeihin.
Tuo johtunee enemmänkin siitä ettei ne jättivanteet olis normaalin profiilin renkailla mahtuneet sinne autoon. Harvempaa vaikkapa 90-luvun autoa kun oli suunniteltu esimerkiksi 20” vanteille. Mutta liian pieni rengas on munkin mielestä ruma, sen allekirjoitan.

Eipä mullakaan tässä muuta pohjaa ole, kun että jos niitä autoja muutellaan, niin muutellaan edes parempaan suuntaan.
"Piireissä" tavattiin 90-luvun lopulla sanoa kaikkia alle 17-tuumaisia "kottikärryn pyöriksi". Ja niitä sai sitten Etolasta ja K-Raudasta. :lol:
:lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Hyvää keskustelua. Nyt kun katsoin EVO X:n coupen kuvia ja sitten oman cabrion kuvia niin kyllä ne 15" on vaan liian pienet. Mutta, olen samoilla linjoilla kuin Karel eli minusta kasireiät on tyylikkäämmät kyseisessä mustan coupen tapauksessa. Jotain tuon oloista haen, toki autoni on valkoinen eli pitää vielä pohdiskella asioita.

Oman säilytystallin alemmalle tasolle oli ilmestynyt toinen cabrio, minulle tuntematon auto - jenkkituonti sekin. Oli pomarfinn ja 131 tmiles mittarissa. Alla oli 195/65 R 15 diamiond cut kasireiät, tyllikkäät vanteet kyllä. Se oli varmaan tänään tuotu sinne pesusta koska takaluukun päällä oli pisaroita.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1217
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Minä ainakin teen just niinku huvittaa! Mut ompahan tuossa cabissa hirveetä irvistelyä
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tuosta yllä kertomastani yhden ässämme alimittaisten kumien seikkailusta täytyy kertoa tämä empiirinen koe, joka siitä seurasi: Varastoomme oli sattumalta silloin joskus 90-luvun loppupuolella jäänyt yhden 7-sarjan BMW:n alkuperäiset pyörät. Sen uuden seiskan, joka silloin joskus 1995 esiteltiin. Uudet tehdaspyörät oli hylätty koska nousukas myyntitykki halusi väen vängällä alle 19-tuumaiset Work-vanteet.

Sain silloin idean: laitetaan ne kumit W126:n alle. Koko taisi näin ulkomuistista olla jotakin 225/60/16, kun ässään piti olla 205/65/15 tai 215/65/15.

Pirautin "Pärä" Jaatiselle, joka kiikutti meille 16-tuumaiset R129:n orkkis 15-reikäiset kaivonkannet. Pantiin ne 225/60/16 kumit niihin, ja kyllä tuli komea rengastus satakaxkuutoseen. Spacerit tietty tarvittiin, koska et:t oli väärät. Autotec Vantaalta taisi ne toimittaa.

Koko juju oli oikeastaan siinä, että pyörien disaini oli täysin sama kuin orkkis, mutta sekä vanteet, että kumit molemmat hiukan liian isot, jolloin koko autosta tuli massiivisemman ja komeamman näköinen.

Vieläkin harmittaa, että rengastus meni silloin sen vihreän 420 SEL:n mukana. Uusi omistaja tuskin tajusi niitä arvostaa. Nyt tuollaisia vanteita ei tahdo löytää enää mistään. Ne oli siis orkkikset niillä pyöreillä aukoilla, ei niitä kulmikkaita tarvikkeita, mitä aika ajoin näkee.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13458
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 23:17 Pirautin "Pärä" Jaatiselle, joka kiikutti meille 16-tuumaiset R129:n orkkis 15-reikäiset kaivonkannet. Pantiin ne 225/60/16 kumit niihin, ja kyllä tuli komea rengastus satakaxkuutoseen. Spacerit tietty tarvittiin, koska et:t oli väärät. Autotec Vantaalta taisi ne toimittaa.

Koko juju oli oikeastaan siinä, että pyörien disaini oli täysin sama kuin orkkis, mutta sekä vanteet, että kumit molemmat hiukan liian isot, jolloin koko autosta tuli massiivisemman ja komeamman näköinen.
Tässä samanlaiset vanteet SECcini alla, renkaat 225/55. Ostin muistaakseni Teolta nuo, edessä 5 mm ja takana 3 mm spacer.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3681
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Ke 05.04.2023 23:17 Ne oli siis orkkikset niillä pyöreillä aukoilla, ei niitä kulmikkaita tarvikkeita, mitä aika ajoin näkee.
R129/Evo1 16x8 ET34 vanteet on aina kulmikkailla reijillä olleet vuodesta 1989 lähtien. Vai mitä vanteita tarkoitat? Itellä on just kyseinen setti myynnissä, kolmas jo laatujaan tässä parin vuoden sisään. https://www.tori.fi/vi/110601595.htm
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin