Vanhat ML
Vanhat ML
Kuinkas noi 1999-2003 vuosien ml mallit, diesel vai bensa?
Millä koneella olleet kestävämpiä? Kevyeen ajoon ei tule montaa tuhatta vuosi mutta neliveto tarvitaan. Suosituksia. Ajatuksena ollut Mersun ml tai nissanin x-trail.
Millä koneella olleet kestävämpiä? Kevyeen ajoon ei tule montaa tuhatta vuosi mutta neliveto tarvitaan. Suosituksia. Ajatuksena ollut Mersun ml tai nissanin x-trail.
Re: Vanhat ML
Dieselit ja bensat kestäviä, tosin 270cdi:ssä on todella ruma ääni ja 400cdi:n jakoketju on heikko. Jos nyt oikein muistan niin olikohan niin ettei 400cdihin saanut edes enää hehkurelettä uutena? Näihin tietenkin kaupan päälle korkea dieselvero.
Riippuu myös tietenkin minkälaiseen ajoon tulee, voisihan sitä ostaa tuommosen dieselinä ja rekisteröidä huoltoautoksi jos ei takapenkkejä tarvitse?
Jos tulee 'normaaliin' ajoon ja sitä pari tonnia vuodessa niin silloin varmasti M112/M113 koneinen (320, 430 ja 500) bensamalli on varmaan hyvä.
Noihin alkupään Chryslerin aikaisissa tuotoksissa on paljon mätävikaa eli kannattaa tutkia huolella alusta, kaaret tunkinpaikat eli ns. normipaikat. W163 korisissa ML-malleissa on kuulema myös jakolaatikko herkkä paikka 50/50 välityksen takia mutta siitä en enempää tiedä.
Riippuu myös tietenkin minkälaiseen ajoon tulee, voisihan sitä ostaa tuommosen dieselinä ja rekisteröidä huoltoautoksi jos ei takapenkkejä tarvitse?
Jos tulee 'normaaliin' ajoon ja sitä pari tonnia vuodessa niin silloin varmasti M112/M113 koneinen (320, 430 ja 500) bensamalli on varmaan hyvä.
Noihin alkupään Chryslerin aikaisissa tuotoksissa on paljon mätävikaa eli kannattaa tutkia huolella alusta, kaaret tunkinpaikat eli ns. normipaikat. W163 korisissa ML-malleissa on kuulema myös jakolaatikko herkkä paikka 50/50 välityksen takia mutta siitä en enempää tiedä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Vanhat ML
Muutaman tuhannen km vuosiajoon 320 bensa. Varma moottori ja liikkuu tuolla ihan mukavasti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: Vanhat ML
Riippuu toki myös siitä, miten nuo vähäiset ajot vuoden varrelle asettuu. Jos kausiluonteista ajoa niin 270 diesel toimii myös oikein hyvin, muina aikoina seisonnassa ei maksa juuri mitään. Erittäin varmatoiminen tekniikka, ja kun koppa eristää hyvin äänet niin ruma käyntiäänikin on lähinnä naapurin harmi
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: Vanhat ML
Totta. Mutta esim. 3000km ajolla polttoainekulut ja verot on samaa luokkaa. Joskus ajoin 270cdi moottorin hajalle kun mäntään tuli reikä ja puhalsi öljyt mäkeen. Jotenkin mennyt maku niistäkin ronksottomista kun ei niissä ole muuta kuin vikaa. Tosiaan käyntiääni tuossa 270 on aivan kauhea
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Vanhat ML
Kyllä se vaan on tuo M113 paras ja varmatoimisin moottori Mersulta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Vanhat ML
Tuon ikäisen auton kestävyys on aivan yksilökohtainen asia. Kumpikaan perusmoottori eli 270cdi tai 320 bensa ei ole lähtökohtaisesti huono. Nelisatasta cditä en ottaisi, ahtaat paikat tehdä melkein mitä vaan remonttia ja tahtoo niitä öljyvuotoja jne olla aina vanhemmiten.
270cdi kuluttanee 8-10 ja 320 bensa 11-13 ?
270cdi kuluttanee 8-10 ja 320 bensa 11-13 ?
wiimax.fi
Re: Vanhat ML
Joo, aika tuurissahan vanhojen moottoreiden toiminta on. Kokemusta kahdesta, ensin oli 2,3 bensa jossa oli koko ajan ongelmia, jätti tielle usein ja käyntihäiriöitä niin että katsastus oli tosi hankala ym. Jakolaatikkokin hajosi. Moottorin ongelmat kai johtui ecusta, ihan varma en ole, aikaa jo tuosta mennyt ja meillä ei ollut vielä silloin staria. Sit oli 320 ja siitä oli muistaakseni 2 sylinteriä joskus leikannut kiinni, pelasi aikansa mut välillä hurja savutus. Ei kannattanut korjata, tosi halvalla sit piti myydä. Näistä molemmista on jo aikaa että ihan tarkkaan en muista mut paha mieli kummastakin tuli...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Vanhat ML
Itsellä oli 270cdi vielä viime vuonna.
Ostin vaihteistovikaisena ja sen sitten jouduinkin vaihtamaan toiseen aika äkkiä. Käytetty laatikko jotain 300€ kotiin tuotuna.
Oli w163 facelift malli.
Tykkäsin kyllä kaikin puolin. Voisin ostaa samanlaisen tilalle ensi vuonna kun ei ole pakuille enää tarvetta näin paljoa
Ostin vaihteistovikaisena ja sen sitten jouduinkin vaihtamaan toiseen aika äkkiä. Käytetty laatikko jotain 300€ kotiin tuotuna.
Oli w163 facelift malli.
Tykkäsin kyllä kaikin puolin. Voisin ostaa samanlaisen tilalle ensi vuonna kun ei ole pakuille enää tarvetta näin paljoa
Re: Vanhat ML
Itellä oli 270cdi faceliftinä,ei mitään moitteita autosta.
Ehottomasti tuon ikäinen ja tuomoinen maasturi diesel koneella
Ehottomasti tuon ikäinen ja tuomoinen maasturi diesel koneella
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift