300GE 1991 koronaprojektina
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hiekkapuhalla ne jouset ja nakkaa pulveriin, on sit tuossa käytössä ikuiset.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Jos joutuis tekee listahinnoilla niin varmaan tulis halvemmaksi ostaa uudet (tarvikkeet).
Minulla oli käsitys että esim kallistuksenvakaajaa ei saisi puhaltaa kun saattaa vaikuttaa jousto-ominaisuksiin, itse kyllä olen pari puhaltanut.
Nuo vois teräsraepuhaltaa ja epoksi päälle, oisha se parempi ku ei mitään...töissä siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Sekin menee, on kans tullut sekä puhallettua että harjattua, märkää ja pulveria. Tossa missä ite puhaltelen niin neljä jousta vois olla luokkaa 10-20€, ja pulveri saman verran.. mutta juu, noi ”ohjehinnat” on yleensä ihan kamalia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Alustan osissa on väriä nyt, tätä ennen meni pohjapanssari sekä varapyörän kannake epoksimaaliin.
Jalopuulista sai siis petsin ja uuden lakkakerroksen. Livenä ei pomppaa noin hyvin silmille mitä kuvassa. Musta kojelautakin näyttää siniseltä.
En ole vielä noita vanhoja kiillottanut, jos ne siitä kirkastuisi?
Jalopuulista sai siis petsin ja uuden lakkakerroksen. Livenä ei pomppaa noin hyvin silmille mitä kuvassa. Musta kojelautakin näyttää siniseltä.
En ole vielä noita vanhoja kiillottanut, jos ne siitä kirkastuisi?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Etupään rungon pintaruosteet hinkattu, käsitelty ruosteenmuuntoaineella ja nyt pohjamaalattu.
20210929_215609 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20210929_215620 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Sitten pintamaaliksi Wurthin musta kilikali. Ohjausiskari pitää myös maalata kerran se on irti.
Iskarien alaputket myös kävin läpi, toinenhan on irti kun sen alapään tappi oli taipununna. Iskarien isot prikat lilluu ruosteenmuuntoaineessa, kumien pinnan karhensin raspilla ja niistä tuli pehmeät kun kovettunut pinta hävisi; nyt ne likoaa Lidlin muoviosien elvytysliemessä
20210929_215609 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20210929_215620 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Sitten pintamaaliksi Wurthin musta kilikali. Ohjausiskari pitää myös maalata kerran se on irti.
Iskarien alaputket myös kävin läpi, toinenhan on irti kun sen alapään tappi oli taipununna. Iskarien isot prikat lilluu ruosteenmuuntoaineessa, kumien pinnan karhensin raspilla ja niistä tuli pehmeät kun kovettunut pinta hävisi; nyt ne likoaa Lidlin muoviosien elvytysliemessä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Potilas operaatiopöydällä, operaatio sujui hyvin. Liitoksen tulppahitsit avattiin päätyporaavalla terällä, putken asento oikaistiin ja tulppahitsit hitsattiin takaisin. Suoruus katsottiin ihan viivaimella ja mittanauhalla, millin tarkkuudella - saa riittää. Oikaisussa nähtiin että putki oli napakka, sitä piti painaa jonkinverran ylikulmaan koska se oikeni takaisin, eli ei ollut veltostunut matkan varrella.
20211003_163847 by Kari, on Flickr
Ruosteet sai kyytiä ja pohjamaali päälle:
20211005_164538 by Kari, on Flickr
Sitten Wurthin kikikalia perään:
20211010_175141 by Kari, on Flickr
Nyt vaan odotellaan milloin apuvoimia saadaan tallille jotta murkula saadaan ripustetua taas auton alle roikkumaan. Ja pääsis kytkemään siihen kuuluvia osia sitten.
20211003_163847 by Kari, on Flickr
Ruosteet sai kyytiä ja pohjamaali päälle:
20211005_164538 by Kari, on Flickr
Sitten Wurthin kikikalia perään:
20211010_175141 by Kari, on Flickr
Nyt vaan odotellaan milloin apuvoimia saadaan tallille jotta murkula saadaan ripustetua taas auton alle roikkumaan. Ja pääsis kytkemään siihen kuuluvia osia sitten.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hyvältä näyttää! Meinaatko että olisi ensi keväänä ajossa ja nähtävillä jossain?karra kirjoitti: ↑Ti 12.10.2021 22:02 Potilas operaatiopöydällä, operaatio sujui hyvin. Liitoksen tulppahitsit avattiin päätyporaavalla terällä, putken asento oikaistiin ja tulppahitsit hitsattiin takaisin. Suoruus katsottiin ihan viivaimella ja mittanauhalla, millin tarkkuudella - saa riittää. Oikaisussa nähtiin että putki oli napakka, sitä piti painaa jonkinverran ylikulmaan koska se oikeni takaisin, eli ei ollut veltostunut matkan varrella.
20211003_163847 by Kari, on Flickr
Ruosteet sai kyytiä ja pohjamaali päälle:
20211005_164538 by Kari, on Flickr
Sitten Wurthin kikikalia perään:
20211010_175141 by Kari, on Flickr
Nyt vaan odotellaan milloin apuvoimia saadaan tallille jotta murkula saadaan ripustetua taas auton alle roikkumaan. Ja pääsis kytkemään siihen kuuluvia osia sitten.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Oikeaa kunnon pajottamista. Hienoa!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Olihan tuo kesällä muutaman viikon (lähi) ajossa kun hain tuntumaa autoon. Ollut pois ajosta kumminkin pitkään, ennen elvyttämistä.
Sitten ohjauskulmien säätäjä huomasi että akselissa on jotain häikkää, ja tarkemman tutkimisen jälkeen otin pois liikenteestä, oisko ollut jotain heinäkuuta.
Viime vkl ei natsannut aikataulut, eikä tänäänkään ja nyt odotellaan huomista päivää valkenevaksi. Josko se akseli löytäs paikkansa auton alta...
Tavoitehan aikaistui saada MR jo tämän vuoden puolella, mutta puskurikin on edelleen kahdessa osassa, tänään näin rompetorilla hitsaria ja yrittää ensi viikolla saada heppiin jotta vois sovittaa keulalle ennen varsinaista hitsaamista. Sitten puskin automaalaamoon. Hitsari sai kesällä hitsauskiellon kun oli kromiarvot tapissa, 30 vuoden puikko/lankapolttamisen seurauksena
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Etuakseli olis nyt paikoillaan. Iso työ oli ährätä tukivarsien takimmaiset uretaanipuslat paikoilleen, räikkäliina, iso puristin ja pajavasara auttoi asiaa. Pari tuntia meni siinä kahdelta mieheltä; pultit on vielä kiristämättä. Sitten etukardaani, lukkoperän aktivaattori ja jarruhilpeet paikoilleen. Kallistuksenvakaajan isot puslat on vielä matkalla nettikaupasta.
Vatupassilla katsottuna navat on nyt suorassa, eli tähän asti vaikuttaa hyvältä. Jos pääsisi tässä paivän-parin sisään koeajolle, hävitin vaan tallin siivouksessa vajaan peräöljypurkin, ja täyttöpullon...
Vatupassilla katsottuna navat on nyt suorassa, eli tähän asti vaikuttaa hyvältä. Jos pääsisi tässä paivän-parin sisään koeajolle, hävitin vaan tallin siivouksessa vajaan peräöljypurkin, ja täyttöpullon...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Piti kirjoittaa et hommaa vaan suosiolla ne alkuperäiset tukivarsien takapuslat eikä mitään uretaanisia, mut akseli taitaakin olla jo paikallaan Takaiskarin yläkorvakkeeseen saa merkkiliikkeestä fiksua korjauspalaa, usein se vanha korvake voi olla ulospäin vielä jonkunnäköinen mut irroittaessa karu totuus paljastuu, siinä on semmoinen erikoinen 2-kerrosrakenne joka on yleensä läpimätä sisältä. Omaan autoon tein just molemmat puolet, multa saa operaatiosta kuvia tarvittaessa.
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
En enää muista, kai ne jossain on ylhäällä, mitä puslat ois maksanut marmorilla, kalliita ne ois ollu. Oletin että uretaaniset on paremmat... ne ei olleet kallita autodocilla.lauri a. kirjoitti: ↑Su 17.10.2021 21:22 Piti kirjoittaa et hommaa vaan suosiolla ne alkuperäiset tukivarsien takapuslat eikä mitään uretaanisia, mut akseli taitaakin olla jo paikallaan Takaiskarin yläkorvakkeeseen saa merkkiliikkeestä fiksua korjauspalaa, usein se vanha korvake voi olla ulospäin vielä jonkunnäköinen mut irroittaessa karu totuus paljastuu, siinä on semmoinen erikoinen 2-kerrosrakenne joka on yleensä läpimätä sisältä. Omaan autoon tein just molemmat puolet, multa saa operaatiosta kuvia tarvittaessa.
Pitää tutkia vielä tuota iskarin korvaketta ennen kun alkaa tekee mitään. Näin niitä korjauspaloja yhdellä G-miehellä kun hain osia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Välietappi; auto ajokunnossa ja lyhyt koeajo osoitti että mitään ei mennyt remontissa rikki. Auto on suoremmassa nyt mutta edelleen vähän kallellaan oikealle, tosin kallistuksenvakaaja puuuttuu edelleen, isot puslat on edelleen matkalla jostain (luulin tilaavani Itävallasta mutta tilaus menikin Kiinaan - toivottavasti ei olut huijaus). Jos ei muuta niin kättä taskuun ja marmorille.
Puskuri on nyt muodossaan mutta pitää hitsata lopullisesti umpeen, sitten maalaamoon. Enää ois pikku fiksiä mm konehuone, sitten vois museotarkastaa.
Puskuri on nyt muodossaan mutta pitää hitsata lopullisesti umpeen, sitten maalaamoon. Enää ois pikku fiksiä mm konehuone, sitten vois museotarkastaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Museo-G on ollut haaveissa jo jonkin aikaa, joten tämä on ollut opettavaista ja hienoa seurattavaa. Aika paljon puuhasteltavaa yllätävän hyvän näköisessäkin yksilössä, joten voi vain arvata millainen työmaa jokin surkean näköinen lähtökohta olisi.
Hienoa työtä!
Hienoa työtä!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kiitos, nyt lomalla miettiessä, kun työmurheet on karkoitettu tajusin että onhan autossa vielä töitä. Laitetaan välivaiheen kuva viime torstailta tähän syksyä piristämään
Sain autodocista tilattua kallistuksenvakaajan isot puslat joten tekniikkapuolen saa kuntoon piakkoin ja sitten aurauksen säätöön. Panhard-tanko pitää kiristää kun auto on oikeassa korossa nyt. Etuperän öljymäärä viel tarkistaa. Puskurin lopullinen hitsaus sekä maalaus.
Sitten maalaamattomien kohtien kliinerillä putsaus ja koko auton vahaus, se on nyt pesty ja on puhtaana tallissa odottamassa loman loppua.
Taka-akselin ja tukivarsien jynssäys ja maalaus, korin keskikohdan läpikäynti että onko, toivottavasti ei, ole mitään lahoa.
Konehuoneen fiksaus, sekin tuli pestyä viime torstaina. Muutama sähköjohto piiloon jne ilmanputsarin maalaus.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Löysin varastosta 4 uutta etutukivarren puslaa ja 4 niitä kumipuslaa jotka tulee päihin. Onko tarvetta?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Ei ole enää kiitos!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Käsittelin alkuperäiset osiat maalipinnasta, pahiten himmentyneet ensin hiomapastalla (rubbibng compound) sekä muut alueet pelkästään kliinerillä. Nyt vahaus menossa, katto vielä uupuu. Ihan hyvä tulee pelkästään elbow grease menetelmällä.
Pitää kaikki pyykimien varret kunnostaa vielä, ruoste iskenyt niihin.
Pitää kaikki pyykimien varret kunnostaa vielä, ruoste iskenyt niihin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Puskuri on maalattu. Kallistuksenvakaajan helojen puslat on saapuneet marmorille Saksasta.
Otin tänään vapaapäivän ja olen auton pohjan kimpussa, putsausta sekä lisätankin täyttöputken asennuksesta johtuen alkanut ruostevaurion korjaus; helman ja takasisälokkarin välissä oleva laipio on lähtenyt ruostumaan mistä putki meni läpi. Suht helppo tehdä siihen paikka. Samalla hitsaan vasemman takaiskarin yläkorvakkeen kuntoon; sain voimavirtamigin lainaksi parin vkl ajaksi nyt eli pitää homman edetä.
Otin tänään vapaapäivän ja olen auton pohjan kimpussa, putsausta sekä lisätankin täyttöputken asennuksesta johtuen alkanut ruostevaurion korjaus; helman ja takasisälokkarin välissä oleva laipio on lähtenyt ruostumaan mistä putki meni läpi. Suht helppo tehdä siihen paikka. Samalla hitsaan vasemman takaiskarin yläkorvakkeen kuntoon; sain voimavirtamigin lainaksi parin vkl ajaksi nyt eli pitää homman edetä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Nyt on touhuttu tallissa. Kuskin lattiasta löytyi lahoa sekä vasemman helman etupäässä ulkopuolelle listan alla reikä sekä alapuolella myös samassa kohdassa reikä. Joku kosteus siellä on muhinut ja lahottanut paikat. Hitsasin umpeen, sitten saumaan ruosteenmuunninta, pohjamaali, sikaflexiä tasoittamaan ja päälle pintamaali. Koteloihin suoja-ainetta.
Laitoin helmaan listan alle näkyvälle osalle kiveniskumassaa, siihen oikea vihreä väri päälle ja pintaan vielä kirkaslakkaa.
Etupuskuri on mennyt eilen paikoilleen ja siinä päätypalat jotka myös maalattu automaalaamossa. Rekisterikilpiteline myös, mutta ottaisikohan tuon kromisen kilvenalusen pois?
Asensin eilen kallistuksenvakaajan, pestyt matot ja potkupahvit eteen. Konehuoneesta ylimääräiset johdot pois, ilmanputsarin, tehostimen sekä venttiilikopan maalaus. Alumiiniosien jynssäys pata-patalla jne pikku fiksiä.
Laitoin helmaan listan alle näkyvälle osalle kiveniskumassaa, siihen oikea vihreä väri päälle ja pintaan vielä kirkaslakkaa.
Etupuskuri on mennyt eilen paikoilleen ja siinä päätypalat jotka myös maalattu automaalaamossa. Rekisterikilpiteline myös, mutta ottaisikohan tuon kromisen kilvenalusen pois?
Asensin eilen kallistuksenvakaajan, pestyt matot ja potkupahvit eteen. Konehuoneesta ylimääräiset johdot pois, ilmanputsarin, tehostimen sekä venttiilikopan maalaus. Alumiiniosien jynssäys pata-patalla jne pikku fiksiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hyvänäköstä pajottamista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
No onhan sitä ollut enemmin mitä luulin, mutta ainahan se on niin näiden vanhojen rakkineiden kanssa.
Torstaina on aamusta aurauksen säätö ja samalla mittaus että muut asiat toivottavasti kunnossa. Tänään suunnitelmissa sumuvalot, rekisterikilvet, pohjapanssari, konehuoneen sipistely, sisustan imurointi pölystä ja pölyjen pyyhintä. Illalla ennen saunaan menoa taka-akselin ja tukivarsien irtoruosteen poisto. Ja varmaan muuta ennen torstaita.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Viime torstaina oli tulipalopakkaset niin en käyttänyt aurauksen säädössä. Ja ollut vähän laiskakin mutta nyt alkaa olla nipussa eli yllä olevat hommat tehty. Toinen takaiskari kiinni niin voi laskea alas. Ai niin vasen pitkä helmalista meni myös kiinni.
Sain tietooni oikean etuloksun levikkeen eli se menee vaihtoon kunhan sen saa maalattua oikean väriseksi.
Nyt kun tulee suojakeli niin pitää pestä pölyt taas pois, ja vois vaikka vähän ajellakin kunhan taas pakastaa... ettei kuraannu Laitoin lohkolämmittimen pistokkeen auton konehuoneeseen, toki käytin vielä vanhaa mallia eli kysessä se iso DEFA-pistoke.
Sain tietooni oikean etuloksun levikkeen eli se menee vaihtoon kunhan sen saa maalattua oikean väriseksi.
Nyt kun tulee suojakeli niin pitää pestä pölyt taas pois, ja vois vaikka vähän ajellakin kunhan taas pakastaa... ettei kuraannu Laitoin lohkolämmittimen pistokkeen auton konehuoneeseen, toki käytin vielä vanhaa mallia eli kysessä se iso DEFA-pistoke.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Nysse ois niiku valmis, tai eihän nää oo koskaan valmiita mutta pitäs läpäistä MR tarkastus. Konepelti on auki kuvissa... pitää ottaa jossain kuva sitten MR paperiin jos auto läpäisee tarkastuksen.
20211215_115902 by Kari, on Flickr
20211215_115836 by Kari, on Flickr
20211215_115823 by Kari, on Flickr
Tässä Aijaasta kuva, oikea etulokarin levike ehkä vaihtuu parempaan niin en raaskinut siitä kuvaa Flickriin ladata...
20211215_115902 by Kari, on Flickr
20211215_115836 by Kari, on Flickr
20211215_115823 by Kari, on Flickr
Tässä Aijaasta kuva, oikea etulokarin levike ehkä vaihtuu parempaan niin en raaskinut siitä kuvaa Flickriin ladata...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Onhan se hieno!
Varsinkin vihreä väri sopii tähän erinomaisesti. Nykyajan värikarttoja katsoessa aina hieman harmittaa että valittavana on sata erilaista harmaan sävyä ja iso osa myydään mustina tai valkoisina.
Varsinkin vihreä väri sopii tähän erinomaisesti. Nykyajan värikarttoja katsoessa aina hieman harmittaa että valittavana on sata erilaista harmaan sävyä ja iso osa myydään mustina tai valkoisina.
w213, w124
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
On kyllä erittäin asiallisen näköinen Gee, ja oon samaa mieltä vihreästä väristä. Vihertävät sävylasit sopii siihen hienosti. Minkä kokoiset noi vanteet muuten on? Näyttää yllättävän pieniltä, mutta toki alkuperäiset joten pisteet siitä.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Iso peukku tälle!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hieno peli
Vaikken mikään pankkiirinvihreän ylin ystävä olekaan niin onhan tämä raikas poikkeus mustasta G-massasta! Toimii hienosti? Onko laseissa joku extrakalvotus? Vai hämääkö kuva?
Vanteet on kyllä sellaiset mitkä omalla kohdalla vaihtuis ensimmäisenä, niitä olen kattonut tässä pitkin projektia, että näyttää vanhojen legojen pyöriltä Mutta kauan tota samaa mallia on näköjään käytetty, 80-luvulta aina 94/95 vuoteen asti. Sitten ilmeisesti ollaan saatu tuumaa paria isompi malli tarjolle. Ei ne uudemmatkaan hienot kyllä ole, mutta isompi vanne tekee autosta ihan eri näköisen. Ymmärän toki pointin, jos haluat ne säilyttää alkuperäisenä.
Mutta hieno auto. Hämmästyttävän paljon tälle piti tehdä kaikkea ”hyvänoloiseen” lähtökohtaan suhteutettuna.
Vaikken mikään pankkiirinvihreän ylin ystävä olekaan niin onhan tämä raikas poikkeus mustasta G-massasta! Toimii hienosti? Onko laseissa joku extrakalvotus? Vai hämääkö kuva?
Vanteet on kyllä sellaiset mitkä omalla kohdalla vaihtuis ensimmäisenä, niitä olen kattonut tässä pitkin projektia, että näyttää vanhojen legojen pyöriltä Mutta kauan tota samaa mallia on näköjään käytetty, 80-luvulta aina 94/95 vuoteen asti. Sitten ilmeisesti ollaan saatu tuumaa paria isompi malli tarjolle. Ei ne uudemmatkaan hienot kyllä ole, mutta isompi vanne tekee autosta ihan eri näköisen. Ymmärän toki pointin, jos haluat ne säilyttää alkuperäisenä.
Mutta hieno auto. Hämmästyttävän paljon tälle piti tehdä kaikkea ”hyvänoloiseen” lähtökohtaan suhteutettuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)