Onhan tuo aika käsittämätöntä tavallaan. Jos verrataan esim. BMW:n M -sarjaan niin siellä lukkoperä on vakiona.Kinnunen kirjoitti:Tuo on kyllä käsittämätöntä että malliston lippulaivaan ei laiteta lukkoperää vakiovarusteeksi. Tuohon jos johonkin se kuuluisi. Lukkoperän puute syö todella paljon urheilullista ajotuntumaa.c63amg-sedan kirjoitti: Harmikseni olen todennut, että omassa c63 ei ole lukkoperää.
Mitä pidätte tuosta 7G-tronic -vaihteistosta? Entä oletteko käyneet mailia kokeilemassa paljonko kiskasee 63nen vauhtia?
c63 tuli taloon.
Re: c63 tuli taloon.
E63s AMG
Re: c63 tuli taloon.
Mulla on tuo sama tekniikka hieman eri kuosissa ja tuohon kanssa yrittelin etsiä tuota puuttuvaa varustetta. Ihan suoraan tuohon ei lukkoa ole tarjolla, mutta sen kyllä saa siihen tehtyä. Se todellakin tuntuu erikoiselta, että tuon moottorin väännöllä ja kierrosherkkyydellä, on tuo lukko jätetty kokonaan pois. Kävin tuota pari vuotta sitten pikkuisen ulkoiluttamassa radallakin ja siellä sai oikeasti olla varovainen kaasun käytössä, sillä jos olisi avanut mutkasta kunnolla, olisi se kiihtyminen häipynyt savuna ilmaan.Kinnunen kirjoitti:Tuo on kyllä käsittämätöntä että malliston lippulaivaan ei laiteta lukkoperää vakiovarusteeksi. Tuohon jos johonkin se kuuluisi. Lukkoperän puute syö todella paljon urheilullista ajotuntumaa.c63amg-sedan kirjoitti: Harmikseni olen todennut, että omassa c63 ei ole lukkoperää.
Mitä pidätte tuosta 7G-tronic -vaihteistosta? Entä oletteko käyneet mailia kokeilemassa paljonko kiskasee 63nen vauhtia?
Ainakin mulla toi 7G toimii kohtuu hyvin, joskin nuo kaksi suurinta vaihdetta on lähinnä loikkareita (7 vaihde, 2000 r/min ja 120 km/h), mutta maantie kulutuksen ne toisaalta tiputtaa ihan kivasti. Omallani en seisovaa mailia ole kokeillut, mutta aika lähelle rajotinta (minulla 280 km/h) kuulemman pitäisi kiivetä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: c63 tuli taloon.
Race.fiAntti V kirjoitti:Mulla on tuo sama tekniikka hieman eri kuosissa ja tuohon kanssa yrittelin etsiä tuota puuttuvaa varustetta. Ihan suoraan tuohon ei lukkoa ole tarjolla, mutta sen kyllä saa siihen tehtyä. Se todellakin tuntuu erikoiselta, että tuon moottorin väännöllä ja kierrosherkkyydellä, on tuo lukko jätetty kokonaan pois. Kävin tuota pari vuotta sitten pikkuisen ulkoiluttamassa radallakin ja siellä sai oikeasti olla varovainen kaasun käytössä, sillä jos olisi avanut mutkasta kunnolla, olisi se kiihtyminen häipynyt savuna ilmaan.Kinnunen kirjoitti:Tuo on kyllä käsittämätöntä että malliston lippulaivaan ei laiteta lukkoperää vakiovarusteeksi. Tuohon jos johonkin se kuuluisi. Lukkoperän puute syö todella paljon urheilullista ajotuntumaa.c63amg-sedan kirjoitti: Harmikseni olen todennut, että omassa c63 ei ole lukkoperää.
Mitä pidätte tuosta 7G-tronic -vaihteistosta? Entä oletteko käyneet mailia kokeilemassa paljonko kiskasee 63nen vauhtia?
Ainakin mulla toi 7G toimii kohtuu hyvin, joskin nuo kaksi suurinta vaihdetta on lähinnä loikkareita (7 vaihde, 2000 r/min ja 120 km/h), mutta maantie kulutuksen ne toisaalta tiputtaa ihan kivasti. Omallani en seisovaa mailia ole kokeillut, mutta aika lähelle rajotinta (minulla 280 km/h) kuulemman pitäisi kiivetä.
Quaifen lukko löytyy c204 ja clk 63:seen
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Re: c63 tuli taloon.
Tarjoaako vaihteisto auton luonteeseen kuuluvat nopeat vaihtotapahtumat? Vai onko enemmän mukavuuspainotteinen. Olisi kyllä mukava päästä testaamaan, saisi vähän vertailukohtaa M3een ja sen DCT-kaksoiskytkentälaatikkoon.Antti V kirjoitti: Ainakin mulla toi 7G toimii kohtuu hyvin, joskin nuo kaksi suurinta vaihdetta on lähinnä loikkareita (7 vaihde, 2000 r/min ja 120 km/h), mutta maantie kulutuksen ne toisaalta tiputtaa ihan kivasti. Omallani en seisovaa mailia ole kokeillut, mutta aika lähelle rajotinta (minulla 280 km/h) kuulemman pitäisi kiivetä.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: c63 tuli taloon.
No niin kaupat tehty C63S:stä. Eli kohta pääsee kommentoimaan tarkemmin tohon Kinnusen 7G-tronic ja maili kysymykseen.
Mulle on tulossa W205, jonka vaihteistossa ilmeisesti eroa edellisen korimallin kanssa, eikös niin.
Mulle on tulossa W205, jonka vaihteistossa ilmeisesti eroa edellisen korimallin kanssa, eikös niin.
Re: c63 tuli taloon.
Ainakin CLK 500:n 7G boksiin verrattuna jo 5 lovinen C63 oli huomattavasti vihaisempi Ei kyllä ole kokemusta noista modernimmista lootista niin osaa niihin verrataKinnunen kirjoitti:Tarjoaako vaihteisto auton luonteeseen kuuluvat nopeat vaihtotapahtumat? Vai onko enemmän mukavuuspainotteinen. Olisi kyllä mukava päästä testaamaan, saisi vähän vertailukohtaa M3een ja sen DCT-kaksoiskytkentälaatikkoon.Antti V kirjoitti: Ainakin mulla toi 7G toimii kohtuu hyvin, joskin nuo kaksi suurinta vaihdetta on lähinnä loikkareita (7 vaihde, 2000 r/min ja 120 km/h), mutta maantie kulutuksen ne toisaalta tiputtaa ihan kivasti. Omallani en seisovaa mailia ole kokeillut, mutta aika lähelle rajotinta (minulla 280 km/h) kuulemman pitäisi kiivetä.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: c63 tuli taloon.
Tuo bemari M3:en ja M5:en DCT on kyllä todella herkullinen vaihteisto vaikka olen manuaalin kannattaja ollut henkeen ja vereen tähän asti. En enää ottaisi tätä normi keppivaihteisena. Se on 7-pykäläinen, ja manuaali-modessa vaihteita voi näpytellä kepistä alas/ylös tai ratin läpysköistä. Järjestelmä ei missään vaiheessa puutu peliin eli voi paukuttaa vaikka rajoittajalle asti eikä vaihde vaihdu ennen kuin itse sen vaihdat. Ainoastaan hitaissa vauhdeissa esim risteykseen tultaessa laatikko vaihtaa itsekseen pienemmälle mikäli et itse sitä tee. Vaihdekepin takana on nappi josta vaihdon nopeuden voi säätää 6-portaisella asteikolla. Nopeimmalla asetuksella kaasu pohjassa ajettuna laatikko suorastaan takoo isompaa vaihdetta käskystä silmään suorakytkentälaatikon tavoin, eli kaasua ei kuulu löysätä vaihdetta vaihtaessa. Lähempänä 8800 rpm rajotinta vaihto tuntuu jo potkuilta persuuksissa.
Automaattimodessa vaihteisto on myös särmä mutta vaihtotapahtuma huomaamaton kun vaihtonopeus on säädetty asteikolla pienemmälle
. Eipä ole tullut juuri siinä modessa ajettua
Automaattimodessa vaihteisto on myös särmä mutta vaihtotapahtuma huomaamaton kun vaihtonopeus on säädetty asteikolla pienemmälle
. Eipä ole tullut juuri siinä modessa ajettua
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: c63 tuli taloon.
Tuo bemarin smg on kyllä maukas laatikko. Itse lähdin ajamaan M5 missä tuo oli niin sai hetken ihmetellä kun ykkösellä tirruuteltiin menemään eikä isompaa vaihdetta tullut ennenkuin itse älysi vaihtaa
Mahtava polkaista V10 täyteen laukkaan ja pykältää pakka läpitte. Varmaan ainoa bemari minkä ajamisesta oon tykännyt oikeesti
Mahtava polkaista V10 täyteen laukkaan ja pykältää pakka läpitte. Varmaan ainoa bemari minkä ajamisesta oon tykännyt oikeesti
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: c63 tuli taloon.
Auto tuli viimein kuun vaihteessa. On kyllä hymyssä pitelemistä kun jyristelee menemään.
Ajo-ominaisuuksista ei oikein pysty vielä paljoa sanomaan, niin iso hyppäys edellisestä autosta että menee vielä vähän totuttelussa.
Auton teho kuitenkin ylitti odotukset heti kättelyssä, toisaalta meno on yllättävän mukavaa jopa sport+ asetuksilla, rengasmelu on taas odotuksia kovempi, tietysti auton luonteen mukaista mutta yllätävän iso ero verrattuna esim. saman korimallin C43:een, jossa oli muistaakseni myös 19" nakit alla koeajossa... voi toki olla että sattuin vaan ajelemaan sileämpiä teitä pitkin.
Ajo-ominaisuuksista ei oikein pysty vielä paljoa sanomaan, niin iso hyppäys edellisestä autosta että menee vielä vähän totuttelussa.
Auton teho kuitenkin ylitti odotukset heti kättelyssä, toisaalta meno on yllättävän mukavaa jopa sport+ asetuksilla, rengasmelu on taas odotuksia kovempi, tietysti auton luonteen mukaista mutta yllätävän iso ero verrattuna esim. saman korimallin C43:een, jossa oli muistaakseni myös 19" nakit alla koeajossa... voi toki olla että sattuin vaan ajelemaan sileämpiä teitä pitkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: c63 tuli taloon.
Tännekin rantautui yksi C63, tosin 2008 vm. Mahtava laite kyllä. Tuli ostettua ihan Suomi auto.
Mistä olette hankkineet nuo Eurochargerin softat? Ohjelmoinnin sekä lukkoperän lisäksi voisi ehkä putkistosta vähän muokata. Muuten saa olla ihan vakio. Kivasti kulkee jo toki nytkin.
Onko muita harrastajia täällä Pohjois-Suomessa?
Mistä olette hankkineet nuo Eurochargerin softat? Ohjelmoinnin sekä lukkoperän lisäksi voisi ehkä putkistosta vähän muokata. Muuten saa olla ihan vakio. Kivasti kulkee jo toki nytkin.
Onko muita harrastajia täällä Pohjois-Suomessa?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: c63 tuli taloon.
Onko kukaan poistanut etummaisia katteja autosta? Tekisi mieli vaihtaa pakosarjat. Pääsisi edullisimmin jos jättäisi auton omat taaemmat katalysaattorit paikalle. Pakosarjojen vaihtaminen on niin ison tuntuinen homma ettei tahtoisi joka katsastukseen vaihtaa vakioita takaisin. Päästöt varmaan menee vielä ali. Toki siitäkään ei ole varmuutta.
C30 AMG kanssa harrastelua
harkinnassa
jep eli c63 amg miettimässä, joten kysyisin vähän teiltä ketkä kyseisen helmen omistaa, että mitä olette pitäneet autosta? onko ollut murheita auton kanssa? millaiset käyttökulut? huoltojen hintoja?
Re: c63 tuli taloon.
No niin, koitetaan palautella tätä viestiketjua hieman henkiin, kun saattaisi olla itselle kohta puoliin aiheellinen. Eli kuten edellä jo kerettiinkin kysellä, niin millä fiiliksellä omistajat olleet C63:sta? Omien "tutkimusten" mukaan moottori on aikas hieno. Ittellä ollut nyt käytössä CLS55 kohta puoliin pari vuotta ja tykännyt kyllä kovasti, mutta nyt tekisi mieli vaihtaa tuohon C63 farkkuun.
Jenkkifoorumeilla lueskellut jonkun verran tuosta ajomukavuudesta. Väki kirjoitellut että aik tuskaisen kova alusta ilmeisesti, mutta mitä omistajat täällä mieltä asiasta? C63 ei varmaankaan ole tuota airmatic-järjestelmää?
Onko käytössä ilmennyt minkälaisia ongelmia ja mitä olisi mahdollisesti hyvä huomioida kyseistä kärryä etsiessä?
Jenkkifoorumeilla lueskellut jonkun verran tuosta ajomukavuudesta. Väki kirjoitellut että aik tuskaisen kova alusta ilmeisesti, mutta mitä omistajat täällä mieltä asiasta? C63 ei varmaankaan ole tuota airmatic-järjestelmää?
Onko käytössä ilmennyt minkälaisia ongelmia ja mitä olisi mahdollisesti hyvä huomioida kyseistä kärryä etsiessä?
Re: c63 tuli taloon.
kovuudestahan on helppo päästä eroon aftermarket alustalla , ei ole edes kallis rasti.
Re: c63 tuli taloon.
Onkos ketään tuonut c63 amg coupea w204 saksasta, onko mitään suuntaa antavaa tietoa paljonko verot kyseisessä autossa on.
Re: c63 tuli taloon.
Googleen "autoverotaulukot" ja heti ensimmäisestä linkistä löytyy kaikki autoverotaulukot...
Esim. Viime vuoden heinäkuussa on tuotu C63 Coupe -12 jolla ajettu 77tkm. Autovero 26220€.
Esim. Viime vuoden heinäkuussa on tuotu C63 Coupe -12 jolla ajettu 77tkm. Autovero 26220€.
C220d T 4-Matic
Re: c63 tuli taloon.
eihän tuollaista kannata edes sitten tuoda kun suomesta saa sedania jo samaan hintaan siis jos auto saksassa maksaa 30k ja siihen 26k päälle.
Re: c63 tuli taloon.
Niin sedania juuri. Miksi kukakaan haluaa sedania puhumattakaan farkusta jos tilalle ei ole tarvetta? Coupe on just se juttu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: c63 tuli taloon.
Harkinnassa tosiaan olisi tuoda coupe täytyy vähän katsoa jos hinnat hieman tulisivat alaspäin.
Re: c63 tuli taloon.
Itselläni on ollut nyt noin kuulauden -08 farkku ja olen ollut tyytyväinen.
Äänet on hyvät ja ajomukavuus mielestäni hyvä.
Kunhan saa kesärenkaat alle niin olisi ajatuksissa käydä ohjelmoimassa.
Onko celticin ohjelmasta kokemusta?
Äänet on hyvät ja ajomukavuus mielestäni hyvä.
Kunhan saa kesärenkaat alle niin olisi ajatuksissa käydä ohjelmoimassa.
Onko celticin ohjelmasta kokemusta?
C63AMG-08
(ex SLK 320)
(ex SLK 320)
Re: c63 tuli taloon.
Paljos Bumba c63 vakuutukset ja autovero vuodessa?
Re: c63 tuli taloon.
Moro.
Auto firman nimissä ja isokasko&liikenne noin 1600€/vuosi.
Veroa en muista.
Auto firman nimissä ja isokasko&liikenne noin 1600€/vuosi.
Veroa en muista.
C63AMG-08
(ex SLK 320)
(ex SLK 320)
Re: c63 tuli taloon.
Itsekkin olen katsellut mielenkiinnolla C63:ta, mutta nyt Teslan S P85D ja S P100D on alkanut nopeudellaan kiinnostamaan enemmän kuin polttomoottori vehkeet.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: c63 tuli taloon.
Mitenköhän saisi helpoiten tietää onko autossa vakio ohjelma vaiko joku ohjelma jo valmiiksi? Kulkua kokeilin tuossa niin 290 otti mittariin ja jouduin alkaa hidastamaan. Tuntui että olisi ollut vielä varaa kiihtyä.
C63AMG-08
(ex SLK 320)
(ex SLK 320)
Re: c63 tuli taloon.
Toiselta foorumilta joku oli maininnut tämmöisen minkä voisi tarkistaa:Bumba kirjoitti:Mitenköhän saisi helpoiten tietää onko autossa vakio ohjelma vaiko joku ohjelma jo valmiiksi? Kulkua kokeilin tuossa niin 290 otti mittariin ja jouduin alkaa hidastamaan. Tuntui että olisi ollut vielä varaa kiihtyä.
"
Get Torque for Android and an ELM327 adapter. Plug it into the OBDII port.
Then read the Emissions Readiness status.
If you've got a remap, the chances are that the O2 sensor readiness will be "not ready" or "unavailable"."
Re: c63 tuli taloon.
C63 mahdollisesti tulossa itsellenikin. Vielä vähän harkinnassa .