om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Osaisiko joku antaa vinkkejä mistä etsiä vikaa?
Auto alkoi hyytymään ajosta kunnes sammui. Hinurilla pajalle ja sen jälkeen ei ole ominvoimin käynyt. Tilanne on että starttaa iloisesti mutta ei käy. Välillä hörähtelee ja saattaa käydä n.5sek vajailla pytyillä. Vikakoodeja ei ole Vasemman egr venttiilin lisäksi olemassa. Oli aijemmin softattu pois kyseisen vian takia ja nyt on ladattu vakiosofta takaisin.
Näitä on tutkittu / kokeiltu. Star on jatkuvasti käytössä
- linjapaine startissa n.340bar
- Siirtopumppu toimii
- Syöttöpumppu toimii ( solenoidinliitin irti ei auta )
- Vikakoodi vasen egr muttei muuta
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
- Käynnistyslupa on kaikilta ohjaimilta
- Polttoainevuotoa ei ole
- Suodatin ei ole tukossa
- Webastolla lämmitys n.15min ei muuta asiaa
- Ohivuodot katottu 14vrk ennen hyytymistä
- Kaikki paitsi kampurananturi on nypitty irti ja startattu läpi
Pakokaasua ei tule kuin vasemmasta pakoputkesta eli ilmeisesti repsikan lohko on pimeenä. Alkaa ideat loppumaan. Toinen vastaava auto on myös tallissa josta pystyy starilla vertailemaan asioita. Tästä saa ihan korvauksen jos joku keksii mistä kiikastaa.
Auto alkoi hyytymään ajosta kunnes sammui. Hinurilla pajalle ja sen jälkeen ei ole ominvoimin käynyt. Tilanne on että starttaa iloisesti mutta ei käy. Välillä hörähtelee ja saattaa käydä n.5sek vajailla pytyillä. Vikakoodeja ei ole Vasemman egr venttiilin lisäksi olemassa. Oli aijemmin softattu pois kyseisen vian takia ja nyt on ladattu vakiosofta takaisin.
Näitä on tutkittu / kokeiltu. Star on jatkuvasti käytössä
- linjapaine startissa n.340bar
- Siirtopumppu toimii
- Syöttöpumppu toimii ( solenoidinliitin irti ei auta )
- Vikakoodi vasen egr muttei muuta
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
- Käynnistyslupa on kaikilta ohjaimilta
- Polttoainevuotoa ei ole
- Suodatin ei ole tukossa
- Webastolla lämmitys n.15min ei muuta asiaa
- Ohivuodot katottu 14vrk ennen hyytymistä
- Kaikki paitsi kampurananturi on nypitty irti ja startattu läpi
Pakokaasua ei tule kuin vasemmasta pakoputkesta eli ilmeisesti repsikan lohko on pimeenä. Alkaa ideat loppumaan. Toinen vastaava auto on myös tallissa josta pystyy starilla vertailemaan asioita. Tästä saa ihan korvauksen jos joku keksii mistä kiikastaa.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
puristupaineet mitattu ja ajoitusmerkit katottu? Jos koko toinen pankko pimeenä niin ei oikein muuta kuin nokalla mennyt jotain vikaan? Brittifoorumilla oli hiljan OM642 missä toisen puolen nokka-akseli oli vääntynyt kun jotain oli mennyt vikaan pa pumpun vaihdossa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Jäähdytysnesteet tallella ja oikean näköiset?
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Oisko katti niin tukossa, käytä putkea löysällä.
Kaukaa haettu, mutta olen nähnyt sellasen tapauksen omin silmin.
Kaukaa haettu, mutta olen nähnyt sellasen tapauksen omin silmin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
MiHe kirjoitti:puristupaineet mitattu ja ajoitusmerkit katottu? Jos koko toinen pankko pimeenä niin ei oikein muuta kuin nokalla mennyt jotain vikaan? Brittifoorumilla oli hiljan OM642 missä toisen puolen nokka-akseli oli vääntynyt kun jotain oli mennyt vikaan pa pumpun vaihdossa.
Ajoitus pitäisi olla kunnossa kun nokat ja kampura näkyy synkronoituna.
Puristuksia ei ole mitattu. pa pumpun käytin itsekkin tästä irti mutta vasta kun vika oli jo päällä.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
On.Droc Rewop kirjoitti:Jäähdytysnesteet tallella ja oikean näköiset?
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Jep samaa itsekkin miettinyt. Tarvii lisätä kokeilulistalle.Kumipää kirjoitti:Oisko katti niin tukossa, käytä putkea löysällä.
Kaukaa haettu, mutta olen nähnyt sellasen tapauksen omin silmin.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Pitäisi lähteä käyntiin. Ainut mitä tulee mieleen ovat tukos imu- tai pakopuolella. Liikkuuko pakoputken päässä ilmakaan kun starttaa ? Väärä polttoainekin aiheuttaisi railpaineen puuttumisen. Ei kuitenkaan ole pikapuoleen tankkaamisen jälkeen tämä ongelma ilmaantunut ? Tai jonkin remontin / huollon jälkeen ?- linjapaine startissa n.340bar
.............
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
Ei mahdollista että joku idiootti olisi laittanut tankkiin jotain mikä ei sinne kuulu ?
wiimax.fi
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Otin tankilta noin 1,5litraa Dieseliä suodattimenjälkeen. Tankkiin kuulumaton ei ole mahdollista mutta kun hyytyi siellä oli vajaa 10litraa. Nyt laitettu uutta 20litraa lisäksi. Tosiaan repsikalta ei selkeästi tuntuvaa pakokaasua tule. Kuskilta kyllä ja savun kanssa.dealer kirjoitti:Pitäisi lähteä käyntiin. Ainut mitä tulee mieleen ovat tukos imu- tai pakopuolella. Liikkuuko pakoputken päässä ilmakaan kun starttaa ? Väärä polttoainekin aiheuttaisi railpaineen puuttumisen. Ei kuitenkaan ole pikapuoleen tankkaamisen jälkeen tämä ongelma ilmaantunut ? Tai jonkin remontin / huollon jälkeen ?- linjapaine startissa n.340bar
.............
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
Ei mahdollista että joku idiootti olisi laittanut tankkiin jotain mikä ei sinne kuulu ?
-
- Mersumies
- Viestit: 2341
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Niklas600 kirjoitti:Osaisiko joku antaa vinkkejä mistä etsiä vikaa?
Auto alkoi hyytymään ajosta kunnes sammui. Hinurilla pajalle ja sen jälkeen ei ole ominvoimin käynyt. Tilanne on että starttaa iloisesti mutta ei käy. Välillä hörähtelee ja saattaa käydä n.5sek vajailla pytyillä. Vikakoodeja ei ole Vasemman egr venttiilin lisäksi olemassa. Oli aijemmin softattu pois kyseisen vian takia ja nyt on ladattu vakiosofta takaisin.
Näitä on tutkittu / kokeiltu. Star on jatkuvasti käytössä
- linjapaine startissa n.340bar
- Siirtopumppu toimii
- Syöttöpumppu toimii ( solenoidinliitin irti ei auta )
- Vikakoodi vasen egr muttei muuta
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
- Käynnistyslupa on kaikilta ohjaimilta
- Polttoainevuotoa ei ole
- Suodatin ei ole tukossa
- Webastolla lämmitys n.15min ei muuta asiaa
- Ohivuodot katottu 14vrk ennen hyytymistä
- Kaikki paitsi kampurananturi on nypitty irti ja startattu läpi
Pakokaasua ei tule kuin vasemmasta pakoputkesta eli ilmeisesti repsikan lohko on pimeenä. Alkaa ideat loppumaan. Toinen vastaava auto on myös tallissa josta pystyy starilla vertailemaan asioita. Tästä saa ihan korvauksen jos joku keksii mistä kiikastaa.
Oletus on että auto on automaattivaihteinen jolloin siinä on vetolevy joka voi revetä ja siten sekoittaa ruiskutusajankohdan.
Tarpeeksi kun sahaa startilla niin sylintereihin kertynyt polttoaine alkaa kärytä ja tavallaan "käydä" hetken aikaa kun ylijäämä palaa sinisen savun säestyksellä pois.
Eli lyhyesti, voisi tarkistaa vetolevyn kunnon alakautta endoskoopilla tai ihan lampulla/peilillä ja erityisesti läheltä keskiosan kiinnityskohtaa kampiakselilta.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Kyllä on automaatti. Tarkoitat hammastettua kehää jota starttikin pyörittää? Turbiinin ja kampuran takapään välissä? Millä tavoin sen kunnon totean? Hampaita pois vai jotain muuta?E200kompressor kirjoitti:Niklas600 kirjoitti:Osaisiko joku antaa vinkkejä mistä etsiä vikaa?
Auto alkoi hyytymään ajosta kunnes sammui. Hinurilla pajalle ja sen jälkeen ei ole ominvoimin käynyt. Tilanne on että starttaa iloisesti mutta ei käy. Välillä hörähtelee ja saattaa käydä n.5sek vajailla pytyillä. Vikakoodeja ei ole Vasemman egr venttiilin lisäksi olemassa. Oli aijemmin softattu pois kyseisen vian takia ja nyt on ladattu vakiosofta takaisin.
Näitä on tutkittu / kokeiltu. Star on jatkuvasti käytössä
- linjapaine startissa n.340bar
- Siirtopumppu toimii
- Syöttöpumppu toimii ( solenoidinliitin irti ei auta )
- Vikakoodi vasen egr muttei muuta
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
- Käynnistyslupa on kaikilta ohjaimilta
- Polttoainevuotoa ei ole
- Suodatin ei ole tukossa
- Webastolla lämmitys n.15min ei muuta asiaa
- Ohivuodot katottu 14vrk ennen hyytymistä
- Kaikki paitsi kampurananturi on nypitty irti ja startattu läpi
Pakokaasua ei tule kuin vasemmasta pakoputkesta eli ilmeisesti repsikan lohko on pimeenä. Alkaa ideat loppumaan. Toinen vastaava auto on myös tallissa josta pystyy starilla vertailemaan asioita. Tästä saa ihan korvauksen jos joku keksii mistä kiikastaa.
Oletus on että auto on automaattivaihteinen jolloin siinä on vetolevy joka voi revetä ja siten sekoittaa ruiskutusajankohdan.
Tarpeeksi kun sahaa startilla niin sylintereihin kertynyt polttoaine alkaa kärytä ja tavallaan "käydä" hetken aikaa kun ylijäämä palaa sinisen savun säestyksellä pois.
Eli lyhyesti, voisi tarkistaa vetolevyn kunnon alakautta endoskoopilla tai ihan lampulla/peilillä ja erityisesti läheltä keskiosan kiinnityskohtaa kampiakselilta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2341
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Kyllä, juuri se eli automaattivaihteisessa vauhtipyörän/kytkimen sijasta samalla paikalla teräslevystä prässätty vetolevy jossa on startin hampaat samalla tavalla kuin vauhtipyörässäkin.Niklas600 kirjoitti:Kyllä on automaatti. Tarkoitat hammastettua kehää jota starttikin pyörittää? Turbiinin ja kampuran takapään välissä? Millä tavoin sen kunnon totean? Hampaita pois vai jotain muuta?E200kompressor kirjoitti:Niklas600 kirjoitti:Osaisiko joku antaa vinkkejä mistä etsiä vikaa?
Auto alkoi hyytymään ajosta kunnes sammui. Hinurilla pajalle ja sen jälkeen ei ole ominvoimin käynyt. Tilanne on että starttaa iloisesti mutta ei käy. Välillä hörähtelee ja saattaa käydä n.5sek vajailla pytyillä. Vikakoodeja ei ole Vasemman egr venttiilin lisäksi olemassa. Oli aijemmin softattu pois kyseisen vian takia ja nyt on ladattu vakiosofta takaisin.
Näitä on tutkittu / kokeiltu. Star on jatkuvasti käytössä
- linjapaine startissa n.340bar
- Siirtopumppu toimii
- Syöttöpumppu toimii ( solenoidinliitin irti ei auta )
- Vikakoodi vasen egr muttei muuta
- Kampura ja nokka näkyy startissa synkronoituna
- Käynnistyslupa on kaikilta ohjaimilta
- Polttoainevuotoa ei ole
- Suodatin ei ole tukossa
- Webastolla lämmitys n.15min ei muuta asiaa
- Ohivuodot katottu 14vrk ennen hyytymistä
- Kaikki paitsi kampurananturi on nypitty irti ja startattu läpi
Pakokaasua ei tule kuin vasemmasta pakoputkesta eli ilmeisesti repsikan lohko on pimeenä. Alkaa ideat loppumaan. Toinen vastaava auto on myös tallissa josta pystyy starilla vertailemaan asioita. Tästä saa ihan korvauksen jos joku keksii mistä kiikastaa.
Oletus on että auto on automaattivaihteinen jolloin siinä on vetolevy joka voi revetä ja siten sekoittaa ruiskutusajankohdan.
Tarpeeksi kun sahaa startilla niin sylintereihin kertynyt polttoaine alkaa kärytä ja tavallaan "käydä" hetken aikaa kun ylijäämä palaa sinisen savun säestyksellä pois.
Eli lyhyesti, voisi tarkistaa vetolevyn kunnon alakautta endoskoopilla tai ihan lampulla/peilillä ja erityisesti läheltä keskiosan kiinnityskohtaa kampiakselilta.
Usein siinä vetolevyssä on kampiakselin asentotunnistimen kehä ja jos se peltinen vetolevy repeää juuresta ja pääsee pyörähtämään kampiakselin kiinnityskohdan ympäriltä eli pulttikehän ympäriltä niin moottorinohjaus ei välttämättä ymmärrä sitä rikkoutumista vaan lukee edelleen sitä tunnistinkehää ja ruiskuttaa polttoainetta väärään aikaan.
Pitkä selotus mutta kuva ja Youtube helpottaa havaitsemista. Tietysti tuo ylläkuvattu on yksi vaihtoehto mutta mahdollinen ja hyvin vaikeaa havaita jos ei tiedä mitä etsii.
https://youtu.be/EtwAmlNe-ag?t=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
Tämäkin sitten alkoi rokkaamaan. Vika tosiaan oli tukkeutuneessa hiukkas-suodattimessa. Ainakin käy kaikilla kun otti kattienjälkeisen liitoksen auki. Auto ei tosiaan missäänkohtaa ole herjannut suodattimen tukkosuudesta. Olisiko ajettu joskus softa sisään ja jätetty tyhjentämättä. Kiitos kaikille avusta. Eipä ole tälläistäkään tapausta ennen tullut vastaan
Kumipäälle Yv: tä
Kumipäälle Yv: tä
Re: om629 = 420cdi ei starttaa. Apuja kaivataan.
tämä hyvä tietää, nyt kun todistettavasti 2x tapahtunut niin alkaa olemaan 'tyyppivika'
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01