mielipiteitä vitosta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 15.11.2004 15:35
Paikkakunta: kajaani

mielipiteitä vitosta

Viesti Kirjoittaja pultti »

kannattaako laittaa 110 vitoa ? mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ja oisko jollakin kohtuu hintaista jossain tiedossa
Avatar
Joni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 25.03.2004 18:50
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni »

Vito ei ole kovin hyvämaineinen Mersu, mutta itse olen ollut omaani tyytyväinen (112). Jämäkkä käytökseltään, ja taloudellinen kulutus.

Vetonivelet ilmeisesti on heikko paikka (?).
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ja vetonivelissäkin ongelmana on suojakumien pituus, joka saattaa pullahtaa pois paikaltaan kun renkaat on käännetty tappiin. Luulisi joku letkuklemmarin olevan korjaus tuohon pulmaan. :lol:

Yo. tieto sitten suurella varauksella, omakohtaista tietoa asiasta ei ole, ainoastaan kuulopuheita..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Sori ...iski lukihäiriö kun tuota otsikkoa "tavasin" eli sotkin o:n ja u:n keskenään :lol: ...niin siitä varmaan löytyy jokaiselta mielipiteitä :oops:
:wink:
Onnea vaan vit*n metsästykseen :shock:
Yllekirjoittaneelle on kertynyt kokemusta huonomaineisistakin... :roll:
345 # 650
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Appiukolla on pari kappaletta 110-Vitoja firman työkaluina. On niihin pääosin tyytyväinen. Ovat toimineet suht ok ja auto on ihan mukiinmenevä ajettava. Ja kuten joku jo totesi, kuluttavatkin kohtuuvähän.

MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.

JOTEN: Tätä ei saisi sanoa ääneen :oops: , mutta osta mieluummin Volkkari. Kaverilla on noita ollut jo useita, ja niillä on aina pääsääntöisesti ajettu paljon. Ovat myös toimineet pääosin moitteetta ja niissä saa ajoasennonkin kivuitta kohdalleen. :wink:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Huollon tullessa eteen, niin volkkarit on rahamiesten autoja. En kyllä tiedä toista autoa johon tuo nokkahihnan vaihto maksaisi noin maltaita. :evil:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mielipiteitä vitosta

Viesti Kirjoittaja veskola »

pultti kirjoitti:kannattaako laittaa 110 vitoa ? mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ja oisko jollakin kohtuu hintaista jossain tiedossa
Hakusanalla 'Vito'
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/pict0065.jpg
- http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/viro_001.jpg

Eli olen ajellut 170 -> 208 tkm autolla, kahdesti on pitänyt jatkaa matkaa apostolin kyydillä :evil: Korjauksiin on palanut rahaa noin 2500 €. Kyllä, auto on määräaikaishuollettu suomiauto ja kilometrit pitävät paikkaansa.

Hommaa sellainen Vito johon on vaihdettu kannentiiviste, uudet tiivisteet voivat jopa kestää.

Mikäli ensimmäinen omistaja ei ole suojauttanut autoa, sen pohja on täysin ruosteessa. Osa lähinnä ovien saumojen ruostekorjauksista menee valmistajan takuuseen. Parempi olisi mikäli auto on tuoreempi kuin 10/98, jolloin siinä on myös mobilotakuu.

Muutoin se on aivan ihana auto ajella, minulla ei ole ergonomiasta valittamista. Viton ohjauspyörä ei tyypillisesti ole säädettävä, mutta penkki säätyy sekä etu- että takareunasta, ja tietysti etu/taka suunnassa. Mukava kauppakassi :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

RH kirjoitti:MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
Ajoasento erilainen kuin henkilöautossa,mutta en minä ainakaan en suht lyhyenä osaa sitä moittia. Alkuun tuntui hassulta mutta nykyään aivan luontevalta vaikka enemmän henkilöautolla ajankin. Vitolla tullut ajettua enimmillään 600km putkeen eikä ainakaan tommonen pätkä vielä aiheuta mitään erikoisia tuntemuksia.

Transportterista yksi ainoa oikea ajokokemus,1100km päivässä,enkä moiti sitäkään muuten kuin melun suhteen. Uusin malli saattaa olla hiljaisempi.

Vitoon palatakseni,ainakin vielä nipussa -01 malli,neljä vuotta pian täynnä ja vähän kilometrejä. Mittaristo vaihdettu, siinä remontit huoltojen lisäksi. Toistaiseksi täysin tyytyväinen.

Ainoa jota kaipailen,on automaatti. Vitokin CDI koneella,meno jotenkin nykivää kun vaihteen vetoalue lyhyt. Automaattiin tottunut henkilöautossa, ja kyllä se tähänkin dieseliin olisi poikaa,mutta taitaisi kaivata silloin enemmän tehoa eli lastua.

Osta pois vaan mikäli tykkäät. Tarinoitahan liikkuu kaikenlaisia,joka merkistä.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pakettiauto on pakettiauto....
Ihan ok vehkeitä mitä on tullut ajettua, mieluummin vito kuin volkkari.
Tosin ei volkkaristakaan mitään erityisen pahaa sanottavaa mutta kuten sanottu ne on rahamiesten autoja kun roudataan sitä nokkahihnan vaihtoon joka 50:n välein. Ja meteliltään nuo ovat kaikin puolin kuin yö ja päivä vaikkakaan hiljaiseen pakuun en vielä ole törmännyt.
Ja hinnatkin näyttää olevan ihan kohdillaan, eli aika edullisesti saa tähden keulaa koristamaan.
Käyttötarpeesta riippuen, mikään tilaihmehän ei ole kysymyksessä mutta ei kyllä ole transportteritkaan esim. pätkä transsuun ei mahtunut kerralla edes 3 ja 2 istuttava sohvakalusto mitenkään päin vaan kahdeksi reissuksi meni.
Hyväksi puoleksi volkkarissa osoittautui lämpö, kun ulkona oli päälle 35 raatia pakkasta niin auton lämmettyä lämmölle ei tullut loppua, mutta tuossakin on se on/off -ilmiö, joko se oli sauna tai sitten jääkaappi :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jpk kirjoitti:<...>
Ainoa jota kaipailen,on automaatti. Vitokin CDI koneella,meno jotenkin nykivää kun vaihteen vetoalue lyhyt. Automaattiin tottunut henkilöautossa, ja kyllä se tähänkin dieseliin olisi poikaa,mutta taitaisi kaivata silloin enemmän tehoa eli lastua.
<...>
Aika yllättävää mutta toimii aivan riittävän rivakasti 100 hv ja automaatti. Oikeastaan ainoa negatiivinen piirre on se eeeriiittäin rauhallinen paikaltaan lähtö. Kiihtyvyyksissähän maatti on jopa karvanverran nopeampi. Johtuneeko tuo sitten sähköisen ohjauksen 'ideaalisuudesta'

...mutta virittäminen kannattaa aina, ja siinä suhteessa cdi on kiitollinen kukkaron kannalta :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

jpk kirjoitti:
RH kirjoitti:MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
Ajoasento erilainen kuin henkilöautossa,mutta en minä ainakaan en suht lyhyenä osaa sitä moittia. Alkuun tuntui hassulta mutta nykyään aivan luontevalta vaikka enemmän henkilöautolla ajankin. Vitolla tullut ajettua enimmillään 600km putkeen eikä ainakaan tommonen pätkä vielä aiheuta mitään erikoisia tuntemuksia.

Transportterista yksi ainoa oikea ajokokemus,1100km päivässä,enkä moiti sitäkään muuten kuin melun suhteen. Uusin malli saattaa olla hiljaisempi.
.
Juu. Mielipiteitähän täällä kysyttiin aiheesta. Kaikkeenhan tottuu, varsinkin kun itse säännöllisesti käyttää ko. ajopeliä. Vaan ihan tuollaiselta ensivaikutelmapohjalta kirjoittelin. Pakujahan nuo toki ovat, mutta ainakin minun mittaiseni mies, reilusti yli 180cm, on tuntenut paremmin kotiutuvansa Volkkarin( :oops: :evil: :oops: ) ratin taakse.

Melusta en oikein osaa sanoa, molemmat autot pitää omaa kuminaansa, ja huolto- tai korjauskustannuksista ei ole sen pahemmin kummallakaan automerkillä autoilevat purnanneet. Appiukon molemmista Vitoista kyllä on säännöllisin väliajoin hajonneet tuulilasit, jota olemme ihmetelleet. Lieneekö ominaisuus,sattumaako vai vain huonoa tuuria :?: :roll: :idea: :?:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Piti vielä lisäämäni: Vito on noista kahdesta kyllä mielestäni ehdottomasti paremman näköinen... 8)
Avatar
D Vito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.11.2004 11:20
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja D Vito »

Itselläni pari vuotta ollut -99 110 Vito, todella hyvä ja hiljainen ajella (poislukien nykyinen turbon ujellus) alkuperäinen eristetty väliseinä pitää takatilasta melun kurissa.
Ainoat harmit : vetarin suojakumi meni kesällä enkä heti huomannut joten nivel paskaksi.
Ja peltivanteilla toissatalvena ainakin täällä lumisissa olosuhteissa tuppasi takajarrut jäätymään, siitäkin pääsi kun vaihtoi aluvanteet, nyt on jarrusatulan ja vanteen välissä enemmän tilaa eikä ole ollut enää niitä ongelmia
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Täälä on yksi mersuihminen joka haikailee Vitoa ensi kesäksi, suksiboksi 124 saa luvan siirtyä yritysmaailmasta siviiliiin.

Paperilla ainakin rivakat 110/112 CDI kiinnostaisi. Musta tahi hopea. Haen Saksasta ja Mersun omasta liikkeestä - tällä hetkellä Mersun sivujen kautta löytyy hyvin vaihtoehtoja mersuliikkeitten valikoimista. Sen verran olen kaverin 108 CDIllä päristellyt että minä ainakin pikkumiehenä (170 cm sukat jalassa) mahdun mainiosti kuskin pukille. Ja joystick miellyttää.

Ainoa miinus on kammottava penkin verhoilu. Mistähän saisi alcantaraa alehintaan ja osaavan verhoilijan hommiin..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

PKivireki kirjoitti:...Paperilla ainakin rivakat 110/112 CDI kiinnostaisi....
Rivakat ja rivakat :lol: :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin