katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Auto talveksi seisontaan ja ajattelin vaihtaa katon hydrauliikan öljyt,auto siis R230 SL 500 -02,eipä näyttänytkään niin helpolta,hydraulikoneikko on öljysäiliön päällä ja säiliöön ei yhtäkkiä näkynyt mitään korkkia/reikää mistä vois vanhat öljyt imeä pois,en vielä alkanut purkaan koneikkoa pois päältä jos forumilla olis joku joka tämän olis tehnyt,erelliseen 129 malliin löytyy tietoa tästä youtubesta ja forumilta mutta ei R230 malliin.käykö öljyksi esim nesteen 32 hydrauliikka öljy?.
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Onko sinulla tietoa, että onko tuohon katon hydraalikkaöljyn vaihtoon jotain aika/kilometri suositusta, vai takkuileeko sinulla mekanismi? Itselläni olisi kanssa tuohon omaan tarkoitus talven aikana tehdä kaikenlaisia huoltoja ja tuon voisi kanssa ottaa ohjelmalistalle.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Huolto ohjelmassa ei ole mitään huoltoväliä katon hydrauliikalle mutta öljymäärä on pieni ja se aika hyvin "vatkaantuu" pumpussa ja voitelu ominaisuudet häviää,omassanikaan ei varmaan ole koskaan öljyjä vaihdettu.kaveri vaihtoi omaansa mutta vanhempaan malliin 129 missä on pumpun päässä oma säiliö ja helpot vaihtaa,vaidon jälkeen katto pelasi nopeammin ja jouheemmin,omassa ei vielä mitään ongelmia ja tämän vuoksi yrittäisin niitä ehkäistä ......
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Veholla öljynvaihto ei kuulu huoltoohjelmaan,eikä niitä ole tarkoitus kait vaihtaakkaan mikä on ihmeelistä,huoltpäällikön mukaan säiliössä pitäis olla silmä ala ja yläpinnalle mitä en kyllä itse löytänyt,jos joku löytää konstin tuohon öljynvahtoon niin otan ilolla vastaan.
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Katsoin tuota omaaniä, niin siinä on läpikuultava säiliö, joka on putkiklemmarilla kiinni pumpussa. Koko systeemi, moottori, pumppu, säiliö ja elektroniikka on taas erillisellä apurungolla. Tuon apurungon saa irti, jonka jälkeen säiliön pystyy tuosta purkamaan ja öljyt vaihtamaan. Niin ja siinä säiliössä on ylämerkki öljylle, joten pinnan tason voi tarkistaa siitä. Tuota en sitten tiedä, onko tuo pumppusysteemi miten muuttunut, sillä mulla on facelift mallinen tuo R230.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
Oletko jo tsekannut tämän, olisko apua? http://www.benzworld.org/forums/r230-sl ... -pump.html
R231 SL350
Re: katon hydrauliikan öljyn vaihto R 230
No perskele,kun ottaa puusilmän päästä ja katsoo huolella niin samanlainen systeemi on itellä,oletin että säiliö on pumpun alla mutta siinä päässähän se on ja öljyä näkyy olevan nuolien välissä,edelleen kiinnostaa miten sen voisi vaihtaa,tuon kuvan mukaan vois päästä säiliöön kun poistaisi jommankumman ruuvin tuosta pumpun päältä ? Tuosta edellisestä viestitsä vain selvisi että kun kaveri oli irroittanut ruuvin oli öljy tullut ulos .......säiliötä en lähtisi irroittaan kun en ole varma jos järjestelmään pääsee ilmaa mitä se tekee.jos saatte öljyjä vaihdeltua laittakaahan viestiä.