w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Moi,
Faktat:
w211 320cdi varmari
Kun pakkasin autoon vähän enempi kamaa, meni perä maahana, eikä enää noussut yllös... Hmm.
En usko vian olevan takapusseissa kun molemmat meni alas samaan aikaan... Vai mitä mieltä?
Missä järjestyksessä lähdetään vikaa etsimään (Vikatilatiedot luetaan varmaan ekaks?)?
... Autossa on jo pidemmän aikaa ollut tietokonevaiva, se ei oikein tahdo muistaa enää mitään, vaihteistokin temppuilee ja tekee epäloogisia juttuja. Eikä öljyn mittauskaan onnistu jne.
Ajattelin että jos koodais tietokonen ihan uudestaan ja lähtisi sillä liikkeelle? Tein typerän tempun jokin aika sitten (muiden temppujen lomassa). vaihdoin akun enkä pitänyt varavirtaa yllä... Räpsähtikin niin helesti käsille kun laitoin kengät kiinni. Huh. Hitto että sitä voikin olla välillä saapas
Faktat:
w211 320cdi varmari
Kun pakkasin autoon vähän enempi kamaa, meni perä maahana, eikä enää noussut yllös... Hmm.
En usko vian olevan takapusseissa kun molemmat meni alas samaan aikaan... Vai mitä mieltä?
Missä järjestyksessä lähdetään vikaa etsimään (Vikatilatiedot luetaan varmaan ekaks?)?
... Autossa on jo pidemmän aikaa ollut tietokonevaiva, se ei oikein tahdo muistaa enää mitään, vaihteistokin temppuilee ja tekee epäloogisia juttuja. Eikä öljyn mittauskaan onnistu jne.
Ajattelin että jos koodais tietokonen ihan uudestaan ja lähtisi sillä liikkeelle? Tein typerän tempun jokin aika sitten (muiden temppujen lomassa). vaihdoin akun enkä pitänyt varavirtaa yllä... Räpsähtikin niin helesti käsille kun laitoin kengät kiinni. Huh. Hitto että sitä voikin olla välillä saapas
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Ei 211 tarvi mitään varavirtaa,vaihtaa akun ilman hitsausta niin ei tuu sitte ongelmiakaan.
Star
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Piuhan päähän ekaksi niin ei tarvii ihan hirveesti arvuutella.
Tasonsäädön tanko voi olla irti .
Tasonsäädön tanko voi olla irti .
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Jos ei ole tasonsäädön anturi niin voisi olla kompressorin paineenlaskuventtiili. Pudottaa perän maahan silloin kun auto yrittää perää nostaa (esim. kompensoidakseen lisättyä kuormaa).
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Tasonsäätö on lukko tilassa paikallaan joten voi hiukan laskea, mutta ei paljoa.
Lukko tila poistuu liikkeelle lähdössä, jolloin ruvetaan tasoa säätämään.
Tilaa ohjaa ohjain jotta tasoa ei säädetä lastauksessa tai tunkkauksen aikana.
Vaikuttaa vuodolta jossa letkussa tai paine venttiili auki.
Lukko tila poistuu liikkeelle lähdössä, jolloin ruvetaan tasoa säätämään.
Tilaa ohjaa ohjain jotta tasoa ei säädetä lastauksessa tai tunkkauksen aikana.
Vaikuttaa vuodolta jossa letkussa tai paine venttiili auki.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Joidenkin autot säätää tasoa paikallaankin, olkoon kukin siitä haluamaansa mieltä. En tarkoita parkissa ovet lukossa ja lepotilassa vaikka kyllä monet väittää auton silloinkin säätyvän, omani ei.
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Vaihdoin kompressorin.
Tämmöinen tarina, on siinä perää tai ei...
Kompura on pidemmän aikaa tuottanut liian vähän painetta... mutta juuri sen verran että kun olen aamulla kääntänyt auton käyntiin on kompura onnistunut pitämään paineita yllä.
Viikonloppuna pakkasin loosterin täyteen ja heitin koko pesueen autoon. Auto niiasi kaikki alas eikä lähtenyt ylös.
Uusi kompura pitää persusta ylhäällä.
Nyt uusi kompura pitää perää himpskatin ylhäällä... tai no siltä se ainakin tuntuu... vielä en ole heittänyt perään painoja.
Ongelma siiis ratkaistu tältä osin, mutta kyllä mä siihen tulokseen tulin että (mulla ei ollut aikaa) että jos olis vähän enempi aikaa, suosittelen lämpimästi että kompuroita kannattais varmaan kirurgisoida ja kokeilla korjailla ja öljytä. Mä luulen (en tiedä), että tommosen kompuran voisi saada kohtuullisen helpostikin elvyteltyä. Noi jousipussit on sitten kyllä eri juttu.
Tämä kokemus kuitenkin todisti sen, että luojalle kiitos autossani on säkit vain takana. Airmatikkua en voi suositella kenellekään joka ei ole valmis maksamaan premiumista, sen myönnän että airmatikilla (toimivalla sellaisella) ajaneena, on se kuin kunnon sitikalla menisi, äärimmäisen pehmeää kyytiä. (Ehkä emme nyt sentään tällä palstalla vertaa sitikkaa ja mercedestä
Kiitos kaikille avusta... kohti seuraavia ongelmia., jaa uudet avut sitten.
Hyvää juhannusta kaikille
Tämmöinen tarina, on siinä perää tai ei...
Kompura on pidemmän aikaa tuottanut liian vähän painetta... mutta juuri sen verran että kun olen aamulla kääntänyt auton käyntiin on kompura onnistunut pitämään paineita yllä.
Viikonloppuna pakkasin loosterin täyteen ja heitin koko pesueen autoon. Auto niiasi kaikki alas eikä lähtenyt ylös.
Uusi kompura pitää persusta ylhäällä.
Nyt uusi kompura pitää perää himpskatin ylhäällä... tai no siltä se ainakin tuntuu... vielä en ole heittänyt perään painoja.
Ongelma siiis ratkaistu tältä osin, mutta kyllä mä siihen tulokseen tulin että (mulla ei ollut aikaa) että jos olis vähän enempi aikaa, suosittelen lämpimästi että kompuroita kannattais varmaan kirurgisoida ja kokeilla korjailla ja öljytä. Mä luulen (en tiedä), että tommosen kompuran voisi saada kohtuullisen helpostikin elvyteltyä. Noi jousipussit on sitten kyllä eri juttu.
Tämä kokemus kuitenkin todisti sen, että luojalle kiitos autossani on säkit vain takana. Airmatikkua en voi suositella kenellekään joka ei ole valmis maksamaan premiumista, sen myönnän että airmatikilla (toimivalla sellaisella) ajaneena, on se kuin kunnon sitikalla menisi, äärimmäisen pehmeää kyytiä. (Ehkä emme nyt sentään tällä palstalla vertaa sitikkaa ja mercedestä
Kiitos kaikille avusta... kohti seuraavia ongelmia., jaa uudet avut sitten.
Hyvää juhannusta kaikille
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
211 airmattikki on kyllä huollettuna luotettava ja pitkäikäinen (kuin normi farkkukin). Suosittelen myös sitä kaikille
Seuraappa sitä perää nyt kuitenkin vielä , ei sen toiminta kuulosta vieläkään normaalilta. Ettei olis vaan pusseissa vuoto / säätötangossa häikkää .
Seuraappa sitä perää nyt kuitenkin vielä , ei sen toiminta kuulosta vieläkään normaalilta. Ettei olis vaan pusseissa vuoto / säätötangossa häikkää .
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Joo lastaan sen tänä iltana ihan täyten. Jussijuomaakin menee, joten tuuppaan sen ihan töyteen ja laitan vasta sitten käynriin.
Re: w211 ilmajouset takana. Vain takana... ja maassa.
Niinkuin epk mainitsi niin kannattaa seurata sekä varautua että kun ilmat viilenee ja kylmenee näkee kyllä jos vuotoja on. Perä aamulla alhaalla.
Kompuran vaihto korjaa monia vikoja esim ylivuoto venttiilin rikkoutumisen, kuivain täynnä vettä jne.
Sen huoltaminen kannattaa, myös Suomesta on pääasiassa myynnissä vain kompura ei osia, mutta wabcolta saa osia manner Euroopasta.
DBFI kyllä tuo alaspäin säätää kun auto on paikalla, jos on korkealla päästäen ilmaa pois. Taitaa olla koodattu ohjaimeen se tieto kun on paikallaan on lastaus tai purku auton ollessa käynnissä, sitten kun on sammutettuna olettaa tunkkauksen tapahtuvan, liikkeessä aktiivinen jolloin "syö" tien epätasaisuudet ja pitää kuorman stanssissa.
Airmatic / tason säätö on kallis huoltamattomana ja jos kaikki korjaukset tapahtuu Marmorilla.
Mutta ei se ole normijousitusta kalliimpaa kun käyttää järkihintaisia osia ja asiaan perehtynyttä korjaajaa.
Kompuran vaihto korjaa monia vikoja esim ylivuoto venttiilin rikkoutumisen, kuivain täynnä vettä jne.
Sen huoltaminen kannattaa, myös Suomesta on pääasiassa myynnissä vain kompura ei osia, mutta wabcolta saa osia manner Euroopasta.
DBFI kyllä tuo alaspäin säätää kun auto on paikalla, jos on korkealla päästäen ilmaa pois. Taitaa olla koodattu ohjaimeen se tieto kun on paikallaan on lastaus tai purku auton ollessa käynnissä, sitten kun on sammutettuna olettaa tunkkauksen tapahtuvan, liikkeessä aktiivinen jolloin "syö" tien epätasaisuudet ja pitää kuorman stanssissa.
Airmatic / tason säätö on kallis huoltamattomana ja jos kaikki korjaukset tapahtuu Marmorilla.
Mutta ei se ole normijousitusta kalliimpaa kun käyttää järkihintaisia osia ja asiaan perehtynyttä korjaajaa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi