W220 avaimen koodaus
W220 avaimen koodaus
Moi,
Selasin noita avaimen koodaus viestejä, mutta eipä ollut mulle apuaja. Eli olisiko kellään vinkkiä kuinka tuon avaimen saisi koodattua uudellee. Kyseessä siis W220 S600 - 03.
Avaimissa 3 nappia ( lukituksen avaus, lukitus ja takaluukun avaus ). On 2 avainta ja molemmissa on ok patterit.
Oli akku irti pari päivää ja sen jälkeen kumpikaan avain ei tunnista autoa, ei keskuslukitusta, eikä saa käyntiin ( avain ei käänny virtalukossa ).
Olen kokeillut painaa 2 kertaa nopeesti kaikkia nappeja ja sen jälkeen avain virtalukkoon nappi pohjassa ja ei nappi pohjassa, mutta ei auta, eikä tunnista avainta. Olen myös pitänyt avainta virtalukossa tunnin verran, mutta sekään ei auta.
Eli olisiko kellään muita vinkkejä saada koodattua uudelleen tuo avain.
Selasin noita avaimen koodaus viestejä, mutta eipä ollut mulle apuaja. Eli olisiko kellään vinkkiä kuinka tuon avaimen saisi koodattua uudellee. Kyseessä siis W220 S600 - 03.
Avaimissa 3 nappia ( lukituksen avaus, lukitus ja takaluukun avaus ). On 2 avainta ja molemmissa on ok patterit.
Oli akku irti pari päivää ja sen jälkeen kumpikaan avain ei tunnista autoa, ei keskuslukitusta, eikä saa käyntiin ( avain ei käänny virtalukossa ).
Olen kokeillut painaa 2 kertaa nopeesti kaikkia nappeja ja sen jälkeen avain virtalukkoon nappi pohjassa ja ei nappi pohjassa, mutta ei auta, eikä tunnista avainta. Olen myös pitänyt avainta virtalukossa tunnin verran, mutta sekään ei auta.
Eli olisiko kellään muita vinkkejä saada koodattua uudelleen tuo avain.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Jospa siellä onkin jotain muuta vikaa kuin avainten koodaus.
Re: W220 avaimen koodaus
Ei auton kyllä pitäisi hukata koodausta vaikka akku on ollut irti. Onko akussa varmasti virtaa. Sytyykö valot auton sisällä kun avaa oven.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W220 avaimen koodaus
Avaimet toimi ennen akun irroitusta ja akussa on virtaa ( latasin täyteen irrotuksen aikana ), valot syttyy kun ovet avaa.
Avaimet vilkuttaa kun painaa napista, mutta ei autoon tosiaan mitään kontaktia.
Avaimet vilkuttaa kun painaa napista, mutta ei autoon tosiaan mitään kontaktia.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Jotain muuta lie nyt vikaantunut. Miksi akku oli irti ? Irrotus ja takaisin laitto hoidettu niin ettei varmasti kipinöinyt ?
wiimax.fi
Re: W220 avaimen koodaus
Taitaa nyt olla jotain muuta tosiaan.
Akku oli pakko ottaa irti, kun ilmeisesti hälytin alko pitämään aamusta itsekseen jotain vinkunaa ( ei ollut normaali hälytinääni ). Vinkuna loppui kun otin miinusjohdon akusta irti ja pidin pari päivää irti ja samalla latasin akun.
Ääni tuli kuskin puoleisen etulokasuojan alta, renkaan takaa ( luulisin ). Ja tuossa Japanin tuonnissa ainakin hälärin oma akku pitäis olla tuolla lokasuojan alla. Hälärin akku / häläri on reistaillu aikaisemminkin ( tehnyt itsekseen optista hälytystä, eli vilkut vilkkunu mutta ei ääntä ).
Luulin että tuo hälärin akku olisi jo finiitto, kun ei ole enää pitkään aikaan oireillut.
Viimeisen viikon aikana mun mielestä häläri on pitänyt välillä sellaista aika hiljaista ja rikkonaista ääntä välillä kun auto on ollut lukittuna ja ennen akun irroitusta ääni oli vähän kovempaa vinkunaa, oli auto lukittu tai ei ja siksi kokeilin ottaa tuon miinusnavan akusta irti.
Peitin myös heti tuon miinusjohdon, ettei pääse koskemaan vahingossa runkoon.
No nyt ei enää vingu, mutta ei toimi avaimetkaan, voisko sitten olla menny jotenkin ajonestotilaan tai jotain.
Ei kait vissiin muu auta kuin toimittaa auto merkkiliikkeeseen :/
Akku oli pakko ottaa irti, kun ilmeisesti hälytin alko pitämään aamusta itsekseen jotain vinkunaa ( ei ollut normaali hälytinääni ). Vinkuna loppui kun otin miinusjohdon akusta irti ja pidin pari päivää irti ja samalla latasin akun.
Ääni tuli kuskin puoleisen etulokasuojan alta, renkaan takaa ( luulisin ). Ja tuossa Japanin tuonnissa ainakin hälärin oma akku pitäis olla tuolla lokasuojan alla. Hälärin akku / häläri on reistaillu aikaisemminkin ( tehnyt itsekseen optista hälytystä, eli vilkut vilkkunu mutta ei ääntä ).
Luulin että tuo hälärin akku olisi jo finiitto, kun ei ole enää pitkään aikaan oireillut.
Viimeisen viikon aikana mun mielestä häläri on pitänyt välillä sellaista aika hiljaista ja rikkonaista ääntä välillä kun auto on ollut lukittuna ja ennen akun irroitusta ääni oli vähän kovempaa vinkunaa, oli auto lukittu tai ei ja siksi kokeilin ottaa tuon miinusnavan akusta irti.
Peitin myös heti tuon miinusjohdon, ettei pääse koskemaan vahingossa runkoon.
No nyt ei enää vingu, mutta ei toimi avaimetkaan, voisko sitten olla menny jotenkin ajonestotilaan tai jotain.
Ei kait vissiin muu auta kuin toimittaa auto merkkiliikkeeseen :/
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Kauhean pitkälle ei starilla pääse, jos ei saa virtoja käännettyä päällejoonaskoski kirjoitti:Olisiko yksi vaihtoehto että joku foorumilainen katsoisi autoa Starilla.Riibertti kirjoitti: Ei kait vissiin muu auta kuin toimittaa auto merkkiliikkeeseen :/
Missäpäin auto on, jos vaikka tulisi hypnotisoimaan ja herättelemään autoasi.
Tää oli hauska, rungossahan se toinen pää on kuitenkin jotenRiibertti kirjoitti:Peitin myös heti tuon miinusjohdon, ettei pääse koskemaan vahingossa runkoon.
No mutta katso nyt sulakkeet kuitenkin läpi, jos on vaikka joku virtapiiri pimeenä (releet myös). Ainakaan prefaceliftissä ei hälytin vaikuta ajonestoon, se kun on lisävaruste ja voi koodata poiskin. Faceliftistä en sitten tiedä onko muuttunut... Ja siellä tosiaan kuskin etulokarin takana on sireeni/lisäakku siinä sisäänrakennettuna...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220 avaimen koodaus
Auto on Vaasassa.
Täällä on ainakin yhdellä star, pitääpä kysäistä josko kerkeis käydä sillä tuota vilkaisemassa ennen kuin hinauttaa pirssin kalliiseen pajaan..
Täällä on ainakin yhdellä star, pitääpä kysäistä josko kerkeis käydä sillä tuota vilkaisemassa ennen kuin hinauttaa pirssin kalliiseen pajaan..
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Ei paljon auta starilla kattelu kun ei saa virtoja päälle. Pitäisi ensin saada virrat päälle.Riibertti kirjoitti:Auto on Vaasassa.
Täällä on ainakin yhdellä star, pitääpä kysäistä josko kerkeis käydä sillä tuota vilkaisemassa ennen kuin hinauttaa pirssin kalliiseen pajaan..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W220 avaimen koodaus
arska10 kirjoitti:Ei paljon auta starilla kattelu kun ei saa virtoja päälle. Pitäisi ensin saada virrat päälle.Riibertti kirjoitti:Auto on Vaasassa.
Täällä on ainakin yhdellä star, pitääpä kysäistä josko kerkeis käydä sillä tuota vilkaisemassa ennen kuin hinauttaa pirssin kalliiseen pajaan..
Sepä se. Joskus mietin että pitäis kokeilla jollain purkutuomion saanella autolla (ei haittais jos jotain kärähtäis) että saako bokseihin yhteyttä jos antaisi kyseisen boksin liittimeen virtaa ja ehkä can väylään ja minne nyt antaiskaan. Jos siis ei meinaa virtaa normaali kautta tulla. Mahtaisko testerillä saada mitään irti silleen...
Kaiketi sytytysvirta asento jota testeri pyytää voisi tulla hyppylangallakin. itseasiassa en usko että sytytysvirran tulisi olla päällä se vain on avaimen asento ja virtaa menee siinä asennossa paljon muuallekin kuin sytytysyksikköön.
Kysyjön ongelmaan lienee ihan muu syy kuin että avaimet (koodaus) tai virtalukko (koodaus) rikki. Ne sulakkeet ensin ja sit sam boksit jne
Joskus syy ollut väärän auton avaimissa... Kuinkas ollakkaan mutta että ois kaksi väärän auton avainta ollu mukana niin se ei kai ole todennäköistä...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 avaimen koodaus
Sulakkeet oli ainakin kaikki ok ja avaimet oikeat. Ei nyt vain syystä tai toisesta tunnista kumpaakaan avainta.
Ovet kun avaa, niin valot syttyy, sisältä saa ovet lukkoon / auki ja sisältä, sekä ulkoa takaluukun auki. Muuta ei sitten pystykkään tekemään.
Releistä en vielä tiedä ja hyvä huomio tuo että eihän siitä starista ole apua jos avaimesta ei virtoja saa päälle.
Kait se sitten pitää käyttää merkkiliikkeessä jos ei nyt sitten jotain keksi, mutta on kyllä keksit & vitsit vähissä.
Ovet kun avaa, niin valot syttyy, sisältä saa ovet lukkoon / auki ja sisältä, sekä ulkoa takaluukun auki. Muuta ei sitten pystykkään tekemään.
Releistä en vielä tiedä ja hyvä huomio tuo että eihän siitä starista ole apua jos avaimesta ei virtoja saa päälle.
Kait se sitten pitää käyttää merkkiliikkeessä jos ei nyt sitten jotain keksi, mutta on kyllä keksit & vitsit vähissä.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Tää oli hauska, rungossahan se toinen pää on kuitenkin jotenRiibertti kirjoitti:Peitin myös heti tuon miinusjohdon, ettei pääse koskemaan vahingossa runkoon.
Tajusin kans jälkeen päin No, oli tuo plussakin onneksi peitettynä
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Riibertti kirjoitti:Sulakkeet oli ainakin kaikki ok ja avaimet oikeat. Ei nyt vain syystä tai toisesta tunnista kumpaakaan avainta.
Ovet kun avaa, niin valot syttyy, sisältä saa ovet lukkoon / auki ja sisältä, sekä ulkoa takaluukun auki. Muuta ei sitten pystykkään tekemään.
Releistä en vielä tiedä ja hyvä huomio tuo että eihän siitä starista ole apua jos avaimesta ei virtoja saa päälle.
Kait se sitten pitää käyttää merkkiliikkeessä jos ei nyt sitten jotain keksi, mutta on kyllä keksit & vitsit vähissä.
Kumpikin avain ei voi hajota samaan aikaan. Se olisi kuin voittaisi lotossa ison potin...
Jos toinen on ollut jo rikki niin sitten se toinenkin voisi pimetä. Tällöin tarkistaisin kelan juotokset avaimessa ja ne ledin vilkkumiset digikameran kautta kuvattuna.
Mutta jos nyt virtalukolle menevät johdot katselisi että ovat kiinni kunnolla ja tulee jännitettä ja maata sinne asti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 avaimen koodaus
Nuo avaimet näytti olevan kunnossa. Auto on nyt merkkiliikkeessä ja katotaan mitä sanovat
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Katoithan sulakkeet apukuskin puolelta koelaudan päästä?
Re: W220 avaimen koodaus
No perhana.. Sieltä en sulakkeita tarkastanut..
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Joo siellä on virtalukon sulake ja se kun palanu ei toimi myöskään lukot avaimesta yms
Oli itsellä sama homma
Oli itsellä sama homma
Re: W220 avaimen koodaus
Kiitos vinkistä !!!
Soitin likkeeseen että katsovat tuon sulakkeen ekaksi ( huomenna vasta korjausaika ).
Olispa kerrankin niin hyvä säkä, että olisi tuo sulake.
Sulakkeet tsekkasin, mutta vain konehuoneesta ja takapenkin alta.
Soitin likkeeseen että katsovat tuon sulakkeen ekaksi ( huomenna vasta korjausaika ).
Olispa kerrankin niin hyvä säkä, että olisi tuo sulake.
Sulakkeet tsekkasin, mutta vain konehuoneesta ja takapenkin alta.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Nyt vika löytynyt.
Eli häläri on oikosulussa, mikä polttaa tosiaan koko ajan virtalukon sulakkeen ja siksi ei avaimet pelitä.
Uus osa häläriin 140€ Pelkäsin kyllä pahempaa.
Eli häläri on oikosulussa, mikä polttaa tosiaan koko ajan virtalukon sulakkeen ja siksi ei avaimet pelitä.
Uus osa häläriin 140€ Pelkäsin kyllä pahempaa.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Tarkemmin siis että hälärin "pilli" oli oikosulussa ( uus maksoi 140€ ) ja siksi poltti koko ajan sulakkeen mikä oli keskuslukitukselle ja virtalukolle.
Meinasivat merkkiliikkeessä että hälytintä ei kannata ohittaa / laittaa pois päältä, koska on tapauksia että on siitä johtuen tullu muita ongelmia ja myös ylimääräistä virran syöntiä.
No nyt toimaa taas.
Meinasivat merkkiliikkeessä että hälytintä ei kannata ohittaa / laittaa pois päältä, koska on tapauksia että on siitä johtuen tullu muita ongelmia ja myös ylimääräistä virran syöntiä.
No nyt toimaa taas.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: W220 avaimen koodaus
Kerrotkos mullekkin mistä löysit tämän sulakkeen? Mulla sama auto ja tismalleen sama ongelma... Sulakkeet tsekattu konehuoneesta ja takapenkin alta. Mistä siellä apukuskin puolella niitä sulakkeita löytyy??
Re: W220 avaimen koodaus
Mikä se sama ongelma on, sekö ettei virtalukko tunnista avainta vai joku muu?
Faceliftissä on sulakkeita pelkääjänpuolella kojelaudanpäädyssä ja siellä hälärille ilmeisesti sulake. Prefaceliftissä ei hälyttimelle ole sulakkeita.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220 avaimen koodaus
Niin siis lähtökohtasesti se avainongelma juu, ja nyt löysin ne sulakkeet ja polttaa samantien tuon sulakkeen, jonka takana myös virtalukko, häläri ym. Eli tuskin siis avaimissa vikaa... Eli siis jossain muualla, mutta missä? Auto seissyt tallissa ja nyt sitten ilmeni tämä ongelma, kun aloin taas autoa herättelemään henkiin...aiemmin ei mitään tällaista ongelmaa ole ilmennyt.
Re: W220 avaimen koodaus
Ja lisäystä edelliseen, että vika paikallistui sinne hälyttimen sireenin suuntaan, sieltä piuha irti ja johan alkoi toimimaan.Pebi kirjoitti: ↑Ke 27.03.2024 13:53
Niin siis lähtökohtasesti se avainongelma juu, ja nyt löysin ne sulakkeet ja polttaa samantien tuon sulakkeen, jonka takana myös virtalukko, häläri ym. Eli tuskin siis avaimissa vikaa... Eli siis jossain muualla, mutta missä? Auto seissyt tallissa ja nyt sitten ilmeni tämä ongelma, kun aloin taas autoa herättelemään henkiin...aiemmin ei mitään tällaista ongelmaa ole ilmennyt.
Kiitoksia teille vinkeistä