S203 320cdi om642 Pakosarja Nightmare!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

S203 320cdi om642 Pakosarja Nightmare!!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Terve, auto s203 320cdi om642 kävi pikku kevät huollossa tossa.

Öljyt suodatin, ilmansuodatin..pakovuoto --> pakosarjat halki

No sehän tiesi matalaa kahden ja puolen tonnin keikkaa

Tilasin tmi: pyry takkuselta "Pt-racing" uuet sarjat ja vein auton kyntteriin laittoon, rikkinäinen pakosarja oli särkeny tottakai turbon johon sain "uuden" käytetyn herran mirmir69.ltä . Sen lisäksi sieltä oli tottakai menny lauhduttimen tiivsteet, imusarjan läpätkin oli jumissa ja ne on kalvattu nyt mekaanisestikin pois. Autoa kasatessa vielä oli löytyny egr venttiilistä korkanneet jengat joten sekin on nyt tulpattu.
Autoon on siis tehty alla olevat muutokset
Tuikun ohjelma
Egr off ohjelmallisesti sekä mekaanisesti
Dpf off ohjelmallisesti sekä mekaanisesti
Suora putki kateilta loppuun asti
Paineputket kaavittu
Imusarjan läpät poistettu ohjelmallisesti sekä mekaanisesti
Pt racingin pakosarjat
Kun auton käynnistää ja ajaa maltilla niin tuntee ja kuulee miten ahdin pelaa ja auto toimii.

Mutta jos avaat hanat ja otat vetoja niin sittempä ei enää ahdakkaan kun 3000rpm jälkeen ja huononlaisesti sittenkin.

Tämän oireen ilmetessä pakoäänet muuttuu kovemmaksi.

Ennen ko remonttia auto teki sillein että jos pääsit pitoalueelle ottamaan vetoja niin toisinaan n3000rpm kohalla teki sellasen "hummauksen" ennenkun meno jatkui skaalan läpi asti.

Mirmir69 turbo oli siis käytetty mutta ehjä ja otettu toimivana pois, minun exoduksen kokeneesta otettiin vain servo.

Toivon pikasia vastauksia, ei tee mieli lähtee työkeikalle "vaparilla"..
Viimeksi muokannut kaikkosenmike, Ma 06.03.2017 12:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Katti siis myös 'vapaavirtausmallia'? Ilohan turbo just samanlainen, muistelen brittifooumilla ollen tapauksia missä servo ei liikuttanut siipiä oikein tuon takia.

Onko Cooleri putsattu, näetko ahtolämpöjä tahi paineita livenä? Joku voisi noita katella ja sitten moottorimiehet niistä jotain ajatella?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Auto pelas ennen remppaa ihan ookoo alhaalta vaikka pakosiipi oli saanu itteesä tämä oire tuli rempan yhteydessä..

Edit katit siis paikallaan, kateilta takapuskuriin asti suora hormi
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Möreä pakoääni on vain seuraus vikatilasta, kun siivet ovat auki, normi juttu.

Jos siellä on nyt kovin paljon paremmin virtaava putki yms muuta parannusta virtauspuolella, niin voipi ahtaa hiukan liikaa,
eipä siinä muutakuin staarilla tsekkaa, mitä siellä tapahtuu.

Tuskinpa on mitään vakavaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Juu mutta aiheuttaako yliahto sen että ajaa läpät auki eikä kuittaannu kuin uudelleen käynnistyksellä?
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muutosen jälkeen uudelen ohjlmointiin

liika ahto esim tekee noin
(mekaanisia muutoksia ei voi ihan mielin määrin tehdä edes vakion ja vielä vähemään jo viritettyn ilman että ohjelmaa taas muttaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Otetaan sit loputkin pullonkaulat pois putkesta niin saa oikeet arvot uuteen ohjelmaan ☺
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ahdin on edelleen vakio, ei mitään uudelleenohjelmointia tarvita, mikään ei ole oikeasti muuttunut.

Ahtimen toiminnan saa kuriin kääntämällä kompressorikotelon oikeaan asentoon suhteessa ahtimen runkoon.
Säätömoottori on kiinni kotelossa ja säätösiivet rungossa.
Jos kotelon asento muuttuu, muuttuu sitämyöten myös siipien asento, eikä ohjelma voi tätä tietää, vaan se toimii, "kuten ennenkin".
=> ahtimen käytös muutuuu joko liian agressiiviseksi, tai liian laiskaksi.
Nyt on tilanne tod näk sellainen, jossa ahtimen siivet on koko ajan liian kiinni - siitä kielii herkkyys alakierroksilla ja uupuminen yläkierroksilla.
Vikakoodeina voisi olla vaikkapa negatiivinen säätöpoikkeama, tai ahtopaineen ylitys.

Säätöohje.
Katso kotelon asento suhteessa entisiin jälkiin, korjaa tarvittaessa, tehdasetus on toimiva.
Virrattoman ahtimen siivet on auki - tarvittaessa käännä lisää samaan suuntaan niin kauan, että tulee toppari vastaan, sitten palautetaan pari milliä, jotta tulee kunnollinen ja selvä välys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Kiitos tuikku vastauksesta, menen huomenna mirmir69 pajalle ja auto staariin ni eiköhän tuolta tolokku löyvy..

Kalvattiin varmuuden vuoksi vielä kateilta eteenpäin koko piippu 60,3mm ksi.. pullonkaula se oli sielläkin loukun etupuolella arviolta 40mm sisämitalla.

Downpipessä lienee se viimeinen kuristus joka saa väistyä kunhan saan taskun siihen kuntoon että käytän aihion turbotohtorilla.

Sen jälkeen katellaan niitä softahommeleita ☺
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Mihin väliin laitoit egr:n tulpan? Omaan hitsasin pakosarjojen y-kappaleeseen tulpan ja samalla pakopaineanturi toki jäi ilman pakokaasua. Ennen anturin puukotusta pois softasta toimi juuri kuvailemallasi tavalla. Normiajossa ok ja kovemmassa vedossa booasi ja alaväännöt katosivat.

Virityksen kannalta egr kannattaa tulpata myös imuputken päästä. Tuppaa vuotamaan läpi kovemmilla ahtopaineilla.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Tuopas olikin mielenkiintoinen kysymys, tuikun ohjelmassahan egr ohjelmoidaan pois pelistä vaiko kiinni...

Mr tuikkala, olisiko siinä vastaus murheeseen ja onko tämä pakopaineanturi sillä alueella mihin pääsee piuhalla ilman ecun kajaaniin toimittamista?
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Viisaammat jo vastanneet. Mutta kuulostaa jokseenkin tutulta oireet ja vika oli muistaakseni ahdon Suuresta poikkeamasta. Obd kautta ahtopaineen tarkkailu kertoo varmaa jos ne karkaa (oliko että vika tila tulee parin sekunin viiveellä) .
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

YOUgo kirjoitti:Viisaammat jo vastanneet. Mutta kuulostaa jokseenkin tutulta oireet ja vika oli muistaakseni ahdon Suuresta poikkeamasta. Obd kautta ahtopaineen tarkkailu kertoo varmaa jos ne karkaa (oliko että vika tila tulee parin sekunin viiveellä) .
No juu pelaa alakierroksilla tosi nätisti ja vaikka koko alueenkin maltillisella kaasulla mutta jos meinaa yhtään päästä makustelemaan teheillä niin heittää vikatilaan.. tosa pihalla äsken poleskelin ja kuullostelin niin minusta tuo ahtaa kuormittamattomana jo aika rajusti ja kohisee jopa tyhjäkäynnillä...
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Tälläinen pilli siellä ähistää ceemesessä tupla tuubi sisämitta 40mm luokkaa ja helisi kuin mikäkin = pihalle moiset

Kuva




Ja jos ketään nyt sattuu kiinnostamaan pakoputkiston muutokset niin tällänen läpi 60,3mm piippu kaikkine antureineen putkistoineen ja hiukkasloukun kuorineen

Kuva
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Vika oli EGR tulppauksen aiheuttama pakopaine anturin saamaton pakopaine joka tottakai veti auton vikatilaan..

Sen tuikku tais mukiloida pois kuleksimasta ja sen puolesta pelaa.. jostain syystä ahdot karkaa turhan koviksi edelleen johon koitan ensiavuks pidempää vnt akselia.. Nyt kun virrattomassa ahtimessa turbon säätöakseliin jaa sentin varat mennä alemmaks. Sitä en tiedä aiheuttaako yliahdon parantunut virtaus vaiko väärä vnt säätö mutta raikkaasti vetää ja 247g meni ilmaakin eli ei ne suoliston tyhjäykset ole mitään höpö höpöä.

Love: Maik
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet --> Sol

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Osia tulee kun sieniä sateella.. säädettävä vnt taagi orkkis c/c 52mm. Tässä 52mm-75mm

Kuva
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

tuikku kirjoitti:.
Jos ahdin on edelleen vakio, ei mitään uudelleenohjelmointia tarvita, mikään ei ole oikeasti muuttunut.

Ahtimen toiminnan saa kuriin kääntämällä kompressorikotelon oikeaan asentoon suhteessa ahtimen runkoon.
Säätömoottori on kiinni kotelossa ja säätösiivet rungossa.
Jos kotelon asento muuttuu, muuttuu sitämyöten myös siipien asento, eikä ohjelma voi tätä tietää, vaan se toimii, "kuten ennenkin".
=> ahtimen käytös muutuuu joko liian agressiiviseksi, tai liian laiskaksi.
Nyt on tilanne tod näk sellainen, jossa ahtimen siivet on koko ajan liian kiinni - siitä kielii herkkyys alakierroksilla ja uupuminen yläkierroksilla.
Vikakoodeina voisi olla vaikkapa negatiivinen säätöpoikkeama, tai ahtopaineen ylitys.

Säätöohje.
Katso kotelon asento suhteessa entisiin jälkiin, korjaa tarvittaessa, tehdasetus on toimiva.
Virrattoman ahtimen siivet on auki - tarvittaessa käännä lisää samaan suuntaan niin kauan, että tulee toppari vastaan, sitten palautetaan pari milliä, jotta tulee kunnollinen ja selvä välys.
Om642 moottorissa jännitteettömänä servo pitää siipiä kiinni asennossa
Liian lyhyellä tangolla pakoäänet kovenee ja servo jää hakkaamaan rajaa vasten.. siksi oli hyvä tehä nopeesti säädettävä akseli.

Virrat päälle ja välyksen kimppuun=pikkisen tarkkaa hommaa. Nyt säätö n1mm jää välystä eikä servo jää hakkaamaan. Testiajoa ei pysty tehä kun sutii heti 120vauhista kun hipasee kaasuun koska tiet aivan nipulla.

Jos ja kun tämä vieläkin nyökkii niin ompahan vnt optimisäädössään kajaanin keikkaa varten.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

kaikkosenmike kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Jos ahdin on edelleen vakio, ei mitään uudelleenohjelmointia tarvita, mikään ei ole oikeasti muuttunut.

Ahtimen toiminnan saa kuriin kääntämällä kompressorikotelon oikeaan asentoon suhteessa ahtimen runkoon.
Säätömoottori on kiinni kotelossa ja säätösiivet rungossa.
Jos kotelon asento muuttuu, muuttuu sitämyöten myös siipien asento, eikä ohjelma voi tätä tietää, vaan se toimii, "kuten ennenkin".
=> ahtimen käytös muutuuu joko liian agressiiviseksi, tai liian laiskaksi.
Nyt on tilanne tod näk sellainen, jossa ahtimen siivet on koko ajan liian kiinni - siitä kielii herkkyys alakierroksilla ja uupuminen yläkierroksilla.
Vikakoodeina voisi olla vaikkapa negatiivinen säätöpoikkeama, tai ahtopaineen ylitys.

Säätöohje.
Katso kotelon asento suhteessa entisiin jälkiin, korjaa tarvittaessa, tehdasetus on toimiva.
Virrattoman ahtimen siivet on auki - tarvittaessa käännä lisää samaan suuntaan niin kauan, että tulee toppari vastaan, sitten palautetaan pari milliä, jotta tulee kunnollinen ja selvä välys.
Om642 moottorissa jännitteettömänä servo pitää siipiä kiinni asennossa
Liian lyhyellä tangolla pakoäänet kovenee ja servo jää hakkaamaan rajaa vasten.. siksi oli hyvä tehä nopeesti säädettävä akseli.

Virrat päälle ja välyksen kimppuun=pikkisen tarkkaa hommaa. Nyt säätö n1mm jää välystä eikä servo jää hakkaamaan. Testiajoa ei pysty tehä kun sutii heti 120vauhista kun hipasee kaasuun koska tiet aivan nipulla.

Jos ja kun tämä vieläkin nyökkii niin ompahan vnt optimisäädössään kajaanin keikkaa varten.
Siis kummin päin siivet on virrattoman
Mökkillä
'
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi om642 Pakosarja Nightmare!!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Kiinni jännitteettömänä linkku tällöin alhaalla. Syttyvirta päällä servo ajaa läpät auki ja tämä välys on juuri se mitä tuikku aiemmassa viestissään luultavasti haki. Se on nyt säädetty n.1mm, ilman välystä servo jää hakkaamaan mikä ei ole hyväksi..
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: S203 320cdi Alavedot kateissa ja kovat pakoäänet HOIHOI!

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

Timo T. kirjoitti:Mihin väliin laitoit egr:n tulpan? Omaan hitsasin pakosarjojen y-kappaleeseen tulpan ja samalla pakopaineanturi toki jäi ilman pakokaasua. Ennen anturin puukotusta pois softasta toimi juuri kuvailemallasi tavalla. Normiajossa ok ja kovemmassa vedossa booasi ja alaväännöt katosivat.

Virityksen kannalta egr kannattaa tulpata myös imuputken päästä. Tuppaa vuotamaan läpi kovemmilla ahtopaineilla.

Näköjään, alakierroksilla humppaaminen on ainakin osittain oire ahtovuodosta ja juurikin tuolta egr venttiilin päästä. Egr ei jaksa pitää lautasta kiinni kun ahot työntää sen auki ja öljy ja paska lentää koska siellä on mahtava tasku. Sinne tulppa pellistä, pitää tulpata vielä imuputken päästä. Sieltä on sahattu se natsa pois ja tahattomasti kerää kaiken paskan ja öljyn sinne egr putkeen. Vielä tahtoo vähän humppailla kun avaa kerralla mutta asteittain kärsii jo lämätä luistin laipioon sillon kun on kuivaa asfalttia tarjolla
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Vastaa Viestiin