107 liittyvät kysymykset
Re: 107 liittyvät kysymykset
Kiinnitin huomion kohtaan "hinta saisi olla korkeintaan nelinumeroinen". Millään ilveellä näitä autoja ei voi kolminumeroisella summallla mielestäni edes ajatella saavan. En todellakaan väitä olevani erityisemmin asiantuntija mutta sen perusteella, mitä näiden markkinoita olen seurannut (omistin SLC 450:n) taannoin. Niin ei kyllä alle 5 k€ näytä saavan sellaista yksilöä, jonka voisi sanoa olevan senkuntoinen, mitä olet hakemassa. Ja tällä hinnalla puhun SLC malleista.
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 107 liittyvät kysymykset
Elikkäs saa maksaa enintään nelinumeroisen summan eli alle 10 k€ . Ihan kohtuullinen asetelmaB.Ewing kirjoitti:Kiinnitin huomion kohtaan "hinta saisi olla korkeintaan nelinumeroinen".
Millään ilveellä näitä autoja ei voi kolminumeroisella summallla mielestäni edes ajatella saavan.
Mut joo SLC:tä tuntus olevan tarjolla vähemmin kuin SL:ää, tosin en ole nyt taas seurannut markkinoita. SLC on kyllä tyylikkäämpi, herrasmiesmäisempi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
"Elikkäs saa maksaa enintään nelinumeroisen summan eli alle 10 k€ . Ihan kohtuullinen asetelma "
Kato joo, nyt tuli joku oikosulku omassa päässä. Ajattelin, niin että tämä toivottaisiin mahdollisesti saatavan alle tonnilla. Alle kymppi on ihan kohtuu asetelma kyllä...
Kato joo, nyt tuli joku oikosulku omassa päässä. Ajattelin, niin että tämä toivottaisiin mahdollisesti saatavan alle tonnilla. Alle kymppi on ihan kohtuu asetelma kyllä...
R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. SLC 450 1975
Re: 107 liittyvät kysymykset
Morot!
Kiitoksia kaikille vastauksista ja vinkeistä.
Todellakin otan asiantuntevan kaverin matkaan kun potentiaalista autoa menen katsomaan. Aikalailla näyttää tarjonta olevan juuri 5k - 10k välimaastossa.
Täytyy ilmoitella täälläkin sitten jos/kun tulee kaupoille päästyä.
Kiitoksia kaikille vastauksista ja vinkeistä.
Todellakin otan asiantuntevan kaverin matkaan kun potentiaalista autoa menen katsomaan. Aikalailla näyttää tarjonta olevan juuri 5k - 10k välimaastossa.
Täytyy ilmoitella täälläkin sitten jos/kun tulee kaupoille päästyä.
1976 450SL
2014 S205
2014 S205
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mikä on paras w107 SL väri? tämähän on tietenkin mielipidekysymys..
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mulla on keltainen ja tykkään kyllä kovasti siitä, mutta en tiedä onko se paras. Punainen ja musta ovat myös mielestäni hienoja värejä.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Eikö se perus musta ole kaikkiin autoihin paras väri. Itsellä on ollut hopeinen ja musta SL ajossa. Molemmat värit on minusta yhtä hyviä w107 avo malliin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Yksi ääni punaiselle vaikka Joulu on jo ohi.BHN kirjoitti:Mikä on paras w107 SL väri? tämähän on tietenkin mielipidekysymys..
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moro
Olen vaihtamassa uusia suuttimia, w107 117 K-jet -76. >Irrotin vanhoja ja totesin että on syytä vaihtaa myös tiivisteet sekä muoviset kaulat johon suuttimet kiinnitetään.
Onko kellään kokemusta, tarvitseeko käyttää tiivisteiden lisäksi muuta esim tiivistemassaa, jottei vuoda?
Entä mikä mahtaa olla NM luku jolla kiristetään suuttimiin tulevat bensa putket?
Onko jotain muuta mikä tulee huomoida?
Vastauksista kiitollinen.
-reukku-
Olen vaihtamassa uusia suuttimia, w107 117 K-jet -76. >Irrotin vanhoja ja totesin että on syytä vaihtaa myös tiivisteet sekä muoviset kaulat johon suuttimet kiinnitetään.
Onko kellään kokemusta, tarvitseeko käyttää tiivisteiden lisäksi muuta esim tiivistemassaa, jottei vuoda?
Entä mikä mahtaa olla NM luku jolla kiristetään suuttimiin tulevat bensa putket?
Onko jotain muuta mikä tulee huomoida?
Vastauksista kiitollinen.
-reukku-
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ei tarvita muita tiivistysaineita. Ole varovainen muovisten kaulaholkkkien ja muiden osien kanssa että eivät murru. Itse vaihdoin viime keväänä vain suuttimet ja niiden tiivisteet 1987 560 SEC, ja meinasin ensi talvena isomman homman yhteydessä vaihtaa ne holkit ja niiden (alipaine)letkut, niitä saa valmiina korjaussarjana ostaa ebaysta. Putkiliitinholkit vedin sopivaaan rannetiukkuuteen, katsoin vaan ettei vuoda. Eihän niitä oikein saa kait momenttiin vedettyä, luulisin?Reukku kirjoitti:Moro
Olen vaihtamassa uusia suuttimia, w107 117 K-jet -76. >Irrotin vanhoja ja totesin että on syytä vaihtaa myös tiivisteet sekä muoviset kaulat johon suuttimet kiinnitetään.
Onko kellään kokemusta, tarvitseeko käyttää tiivisteiden lisäksi muuta esim tiivistemassaa, jottei vuoda?
Entä mikä mahtaa olla NM luku jolla kiristetään suuttimiin tulevat bensa putket?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 107 liittyvät kysymykset
kiitos vastauksesta.
Olen muutaman holkin irrottanut, toinen oli yläosasta murtunut joten joudun varmaan muitakin vaihtamaan kun näyttävät alkuperäisiltä. Täytyy tosiaan olla tarkkana kiristyksen kanssa.
Oli muuten Veholla suutin 84€/kpl, tilasin samat Boschin uudet suuttimet ebayn kautta 23€/kpl.
Toivottavasti tyhjäkäynti hieman paranee, kun vielä vaihdan uudet tulpanjohdot, pyörijän ja virranjakajan kannen. Muuten auto toimii ja käy, mutta tyhjäkäynti on epätasaista. Seuraavaksi tarkastetaan ilmavuodot.
Mielenkiintoista puuhastelua, kun en näistä autoteknisistä asioista ole juuri mitään ymmärtänyt. Nyt ymmärtää kuinka vähän ymmärtää, mutta asioilla on taipumusta selkiintyä kun kyselee ja selvittelee. Onneksi on internetin ihmeellinen maailma.
-reukku-
Olen muutaman holkin irrottanut, toinen oli yläosasta murtunut joten joudun varmaan muitakin vaihtamaan kun näyttävät alkuperäisiltä. Täytyy tosiaan olla tarkkana kiristyksen kanssa.
Oli muuten Veholla suutin 84€/kpl, tilasin samat Boschin uudet suuttimet ebayn kautta 23€/kpl.
Toivottavasti tyhjäkäynti hieman paranee, kun vielä vaihdan uudet tulpanjohdot, pyörijän ja virranjakajan kannen. Muuten auto toimii ja käy, mutta tyhjäkäynti on epätasaista. Seuraavaksi tarkastetaan ilmavuodot.
Mielenkiintoista puuhastelua, kun en näistä autoteknisistä asioista ole juuri mitään ymmärtänyt. Nyt ymmärtää kuinka vähän ymmärtää, mutta asioilla on taipumusta selkiintyä kun kyselee ja selvittelee. Onneksi on internetin ihmeellinen maailma.
-reukku-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Joo mahdolliset alipainevuodot kannattaa selvittää ensin, ovat se todennäköisin syy epätasaiseen tyhjäkäyntiin. Tosin muitakin vaihtoehtoja on. Omassa k-jetissä syyksi paljastui viallinen polttoaineen määränjakaja. Kone toimi kaasua annettaessa normaalisti mutta täristi tyhjäkäynnillä kun kaikki pytyt eivät saaneet tarpeeksi bensaa. Kävi lisäksi todella rikkaalla ja hc arvot oli pilvissä,
Omassa autossani, joka on siis 1983vm m117 moottorilla, olen pistänyt merkille että etenkin kylmällä kelillä käynnistettäessä jakoketju rallattaa noin 2 sekuntia ennenkuin ääni normalisoituu. Onko muilla samoja kokemuksia vai tarviiko olla huolissaan? Onko siis normaalia että ketjun kiristäjällä menee hieman aikaa ennenkuin kone saa paineet nostettua ja kiristin kiristää ketjun. Ketju on todettu hyväkuntoiseksi eikä venymää ole.
Sitten hieman virtaosista,
Omassa autossani on kiinni (uudet) boschin puola, virranjakan kansi, pyörijä, tulpat sekä bremin tulpanjohdot. Foorumilla on jossain yhteydessä kirjoitettu ettei boschin tulpat toimi vanhoissa mersun kaseissa kovinkaan hyvin. Onko kokmuksia asiasta? Oma auto käy mielestäni tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta vasta kunnon ajomatkan jälkeen käynti on täysin tasaista. Syynä saattaa myös olla pieni alipainevuoto jossain sillä öljynpainemittari ja kierroslukumittari humpaavat hieman, noin 1mm.. lähinnä mietin voisiko tulppien vaihdolla olla vaikutusta käyntiin.
-jaakko
Joo mahdolliset alipainevuodot kannattaa selvittää ensin, ovat se todennäköisin syy epätasaiseen tyhjäkäyntiin. Tosin muitakin vaihtoehtoja on. Omassa k-jetissä syyksi paljastui viallinen polttoaineen määränjakaja. Kone toimi kaasua annettaessa normaalisti mutta täristi tyhjäkäynnillä kun kaikki pytyt eivät saaneet tarpeeksi bensaa. Kävi lisäksi todella rikkaalla ja hc arvot oli pilvissä,
Omassa autossani, joka on siis 1983vm m117 moottorilla, olen pistänyt merkille että etenkin kylmällä kelillä käynnistettäessä jakoketju rallattaa noin 2 sekuntia ennenkuin ääni normalisoituu. Onko muilla samoja kokemuksia vai tarviiko olla huolissaan? Onko siis normaalia että ketjun kiristäjällä menee hieman aikaa ennenkuin kone saa paineet nostettua ja kiristin kiristää ketjun. Ketju on todettu hyväkuntoiseksi eikä venymää ole.
Sitten hieman virtaosista,
Omassa autossani on kiinni (uudet) boschin puola, virranjakan kansi, pyörijä, tulpat sekä bremin tulpanjohdot. Foorumilla on jossain yhteydessä kirjoitettu ettei boschin tulpat toimi vanhoissa mersun kaseissa kovinkaan hyvin. Onko kokmuksia asiasta? Oma auto käy mielestäni tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta vasta kunnon ajomatkan jälkeen käynti on täysin tasaista. Syynä saattaa myös olla pieni alipainevuoto jossain sillä öljynpainemittari ja kierroslukumittari humpaavat hieman, noin 1mm.. lähinnä mietin voisiko tulppien vaihdolla olla vaikutusta käyntiin.
-jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Jep, alipainevuodot on varmaan yksi mahdollinen syy epätasaiseen tyhjäkäyntiin. Polttoainepaineet on koneessa 117 (-76)ok, (painemittarit). Hc arvot ok, tulpat näyttävät normaaleilta. Täytyy selvittää kun on sähköpuoli katsottu ja vaihdettu suuttimet.
En ole huomannut ketjun rallatusta käynnistyksen yhteydessä, tosin koneessa on remontin yhteydessä vaihdettu uudet nokat ja ketjut.
Boschin tulpat on, viisaammat voivat kommentoida aihetta...
-reukku-
En ole huomannut ketjun rallatusta käynnistyksen yhteydessä, tosin koneessa on remontin yhteydessä vaihdettu uudet nokat ja ketjut.
Boschin tulpat on, viisaammat voivat kommentoida aihetta...
-reukku-
Re: 107 liittyvät kysymykset
Boschin tulpat on sinänsä ihan hyvät, mutta ne eivät tahdo kestää, jos auto ei starttaa heti ja käynnistysseos on liian rikas. Jostain syystä ne ainakin kastustuivat niin tehokkaasti, ettei edes pitempi koneen seisottaminen tahtonut niitä saada toimintakuntoon. Nykyään olen tosin huomannut, että sellainen pieni käsitoho jolla lähtee 1300 astetta kuivaa tulpan kuin tulpan. Hetken kun kohdistaa liekin tulpan sisälle, niin että kärjet hehkuvat...niin taas toimii.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mitkä tulpat olette nuissa vanhoissa kasesissa todenneet parhaimmiksi?
Oman auton moottori on viime talvena rempattu täysin jonka yhteydessä vaihdettiin myös ketjun toinen ylemmistä ohjureista. Koneen aukaisun yhteydessä ketjun todettiin olevan hyvässä kunnossa eikä venymää ollut. Tuo rallatus on kohtalaisen äänekäs, kestää noin 2sek ja kuuluu mikäli kone on täysin kylmä ja ollut käyttämättä pidemmän aikaa. Ei siis kuulu jokaisen käynnistyksen yhteydessä.
-Jaakko
Oman auton moottori on viime talvena rempattu täysin jonka yhteydessä vaihdettiin myös ketjun toinen ylemmistä ohjureista. Koneen aukaisun yhteydessä ketjun todettiin olevan hyvässä kunnossa eikä venymää ollut. Tuo rallatus on kohtalaisen äänekäs, kestää noin 2sek ja kuuluu mikäli kone on täysin kylmä ja ollut käyttämättä pidemmän aikaa. Ei siis kuulu jokaisen käynnistyksen yhteydessä.
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Sinulla on siinä 380:ssä hydrauliset venttiilinnostajat joista osa valuu tyhjäksi pitkässä seisotuksessa. Ongelmasta, joka ei ole vaarallinen pääsee eroon paksummilla esim öljyllä. Onko sinulla jotkut täyssynteettiset 5w-jotain?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Öljynä on Mobil 5w-50 synteettiset öljyt eli kohtalaisen jäykät pitäisi olla. Kaikki venttiilinnostajat vaihdettiin uusiin moottoriremontin yhteydessä. Mielestäni tätä ääntä käynnistyksen yhteydessä ei ollut ennen remonttia.
-Jaakko
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Uusittiinko siis keinuvivut vai myös hydrauliset säätöyksiköt, nostajat. Hydrauliset nostajat pitäisi myös sovittaa nokka-akseliin sovitepalojen avulla. Siinä pitäisi käyttää erikoistyökalua. Myöskin Nokkaketjun kiristäjä saattaa metelöidä kylmänä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ei uusittu keinuvipuja, ymmärtääkseni tällöin myös nokka akselit tulisi uusia ja ne ovat hyvässä kunnossa. Remontissa kansi koneistettiin sekä uusittiin venttiilinvarrenkumit, nostajat, sisemmät ja ulommat venttiilinjouset, nokka akselien öljyputket. Työ tehtiin korjaamolla mersuihin erikoistuneen ammattilaisen toimesta ja kannen tarkistus/koneistus koneistamolla.
Lähinnä mietin onko tämä ääni koneelle tyypillistä kun en muista koneen ääntäneen vastaavanlailla ennen remonttia.
Lähinnä mietin onko tämä ääni koneelle tyypillistä kun en muista koneen ääntäneen vastaavanlailla ennen remonttia.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Itselläkin tullut vastaan M117-jakopään uusinnassa vastaava "uusi" ääni ja pääepäilllyksi jäi tyhjenevä nokkaketjun kirijä. Tosin äänen aiheuttaja jäi tarkemmin diagnosoimatta. Mutta samalla tavalla pidemmän seisotuksen jälkeisen startin jälkeen ääni ilmeni. Koneessa oli 10W-40 öljyt.
Kyseessä oli -73 450 eli mekaanisilla nostajilla oleva kone, josta vaihdettiin jakopäähän kaikki kiskot ja myös nokkaketjun kirijä - ei vanhassakaan vikaa olisi ollut, eikä sillä erää muuta, joten ei jäänyt oikein muuta äänen aiheuttajaa listalle.
Ehkä tuota voisi selvittää käynnistelemällä venttiilikoppa auki pidemmän seisonnan jälkeen ja tarkkailemalla mitä tapahtuu. Tai tsekkaamalla tilanne ennen ja jälkeen startin tai ottamalla kirijän ihan irti tutkailtavaksi.
Ketjun kirijiäkin näyttää olevan hieman erilaisia versoita, lähinnä ilmeisesti siinä olevan "ilmausreiän" sijainnin suhteen. Tuolla arponeet aikanaan näiden eri mallien kanssa: http://www.topklasse.net.au/forums/showthread.php?t=669 , mutta mitään selvyyttä ei tule tai vastaavia äänihavainojakaan ole.
Itseäkin alkoi kiinnostamaan, onko noilla eri versioilla eroja toiminnassa ja sopivuudessa eri vuosimalleihin?
Kyseessä oli -73 450 eli mekaanisilla nostajilla oleva kone, josta vaihdettiin jakopäähän kaikki kiskot ja myös nokkaketjun kirijä - ei vanhassakaan vikaa olisi ollut, eikä sillä erää muuta, joten ei jäänyt oikein muuta äänen aiheuttajaa listalle.
Ehkä tuota voisi selvittää käynnistelemällä venttiilikoppa auki pidemmän seisonnan jälkeen ja tarkkailemalla mitä tapahtuu. Tai tsekkaamalla tilanne ennen ja jälkeen startin tai ottamalla kirijän ihan irti tutkailtavaksi.
Ketjun kirijiäkin näyttää olevan hieman erilaisia versoita, lähinnä ilmeisesti siinä olevan "ilmausreiän" sijainnin suhteen. Tuolla arponeet aikanaan näiden eri mallien kanssa: http://www.topklasse.net.au/forums/showthread.php?t=669 , mutta mitään selvyyttä ei tule tai vastaavia äänihavainojakaan ole.
Itseäkin alkoi kiinnostamaan, onko noilla eri versioilla eroja toiminnassa ja sopivuudessa eri vuosimalleihin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Vika siis ilmeni sinulla remontin ja uusien osien asennuksen jälkeen?
Perheessä on useampi ketjua käyttävä auto ja osassa vastaava rallatus kuuluu noin 2sek käynnistyksen kun kiristäjä kiristää ketjun. Ilmeisesti riippuu hieman moottorintyypistä ja valmistajasta tuo äänen kuuluminen.
-Jaakko
Perheessä on useampi ketjua käyttävä auto ja osassa vastaava rallatus kuuluu noin 2sek käynnistyksen kun kiristäjä kiristää ketjun. Ilmeisesti riippuu hieman moottorintyypistä ja valmistajasta tuo äänen kuuluminen.
-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Juuri näin. Ja voi kai tuossa esim. uusi kireämpi ketju puristaa sitten ketjun kirijästä öljyt pihalle hätäisemmin kuin vanha venynyt. Tiedä näistä ja tosiaan tämä vähän spekulointia, kun homma jäi tutkimatta. Sinällään kone pelasi kuten piti sen aikaa, kun oli keulilla muutaman vuoden ja siis ehjänä nostettiin pois.Vika siis ilmeni sinulla remontin ja uusien osien asennuksen jälkeen?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Terve. Ihan suoraan aiheesta toiseen. Osaako joku kertoa, kun minun r107 tihkuu jäähdytysnestettä niinkin kummallisesta paikkaa kuin apumiehen alla olevasta runkopalkista, heti konehuoneen jälkeen alletaittuvasta palkin reiästä! Konehuoneessa siinä palkin päällä on ilmastoinnin servo ja sen alla olevat jäähdytysletkut, mutta kun niistä ei vuoda nestettä. Voiko olla niin, että lämmityslaitteen kenno vuotaisi jotenkin sinne palkkiin? Ihmeellistä kuitenkin on, kun apukuskin jalkotilassa ei ole mitään märkiä läikkiä. Osaako joku kertoa mistä sitä sinne palkkiin pääsee? En itse kyllä löydä sinne mitään yhteyttä?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
lämmityslaitteen kotelon kosteuden poistoputket menevät kardaanitunnelin yläosaan...valuisiko neste kardaanitunnelin sisäosaa pitkin runkopalkin yläosaan..? Haiseeko lämmityslaitteen ilma nesteelle?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Lämmityslaitteen kotelon poistoputki, eli se siis tarkottaisi, että kenno vuotaa?? Ja kardaanitunnlin yläosaan?? Ulkopuolelle kuitenkin vai? Osaatko sanoa mistä löytyisi kuva tuosta? Lämmityslaite ei toimi, kun tuo servo ei toimi
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
Se voisi olla syy...siis voisi olla. Auttaisiko tuo...
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... ove-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenno muuten näkyy, kun purkaa konehuoneen luukun kautta puhaltimen pois. Samalla näkee myös mahdolliset ruostevauriot, joita on jopa California-autoissa tuolla.
Timppa
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... ove-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenno muuten näkyy, kun purkaa konehuoneen luukun kautta puhaltimen pois. Samalla näkee myös mahdolliset ruostevauriot, joita on jopa California-autoissa tuolla.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Joo, kävin juuri aiemmin siitä luukusta katsomassa, että siellä se kenno näkyy puhaltimen alta. Puhaltimen saa siitä reiästä suoraan ylös nostamalla vai? Koitan katsoa kameralla puhaltimen siipien välistä ensin jos onnistun. Olet selvästi asiaan enemmän perehtynyt, eli ymmärsinkö oikein, että niitä valumareikä on kotelossa 4 kappaletta? Siinä puhuttiin näiden reikien puhdistuksesta. Oletteko tehneet moista joskus?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
En ehtinyt vielä käydä sitä tutkimassa, mutta kyllä se hiukan mahdottomalta tuntuu, että tuolta kardaanitunnelin päältä sinne valuisi, kun autokin on juuri toiseen suuntaan kallellaan lattian vieton takia. Tutkin sen kyllä ja tutkin altakin jos jotain näkisin....
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ne valumareiät on usein tukossa ja valumaletkut hauraat...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.