W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
arii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 02.11.2008 13:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja arii »

Jyri1387E kirjoitti: Pahoittelen pitää viestiä jo etukäteen.

Jarruongelmissa olen "uskovainen" ja lähden ensimmäisenä ratkomaan täristysongelmia jarrupalojen kitkapinnan siirtymän kautta. Ks. oheinen keskustelu ja linkit artikkeleihin, missä tiivistetään ongelma - jarrulevy ja palojen kitkapinta ovat keskenään yhteensopimattomia ja ajoprofiili korostaa vielä ongelmaa. Kuumien jarujen pintaan siirtyy palojen kitkamateriaalia epätasaisesti, joka aikaansaa itseään ruokkivan kierteen ja johtaa jarrujen täristämiseen. Ongelman saa poistumaan vain hetkeksi vaihtamalla levyt tai sorvaamalla niitä - tärinä tulee kuitenkin takaisin, kun juurisyytä ei korjata.

Kannattaa lukea tämän ketjun aloitusviesti ja siinä linkatut artikkelit.

Jossain mbworldin keskustelussa puhuttiin paljon w205:n jarrujen pölinästä ja allekirjoitan saman ainakin perusmallin osalta. Voisiko olla, että AMG-line mallin jarrulevy on seokseltaan liian race paloille jotka on valittu enemmänkin alhaisen pölyämisen ja asiakaspalautteen perusteella. Lopputuloksena herkästi täristämään ryhtyvä combo?

Takuuseenhan tuo pitää saada korjattua. Seuraavan huollon yhteydessä voisi pyytää seuraavaa:

1) Uudet levyt ja toiset palat simosamin ohjeiden mukaan alle laitettuna ja tarkistettuna. Jos valmistajalla on omaa valikoimaan (olisiko Mersulla w205 AMG-lineen eri tyyppisiä paloja?), niin sieltä, mutta myös joku after-market performance pala voisi olla hyvä kokeilla.
2) Uuden levyn ja palojen sisäänajo artikkelissa kuvatulla menetelmällä. Minä olen näin tehnyt tuon harrasteauton kanssa, eikä ole mitään pahaa sanottavaa.

Omaa ajoprofiilia kannattaa myös seurata - sisältäkö ajo kovia jarrutuksia ja heti perään pysähdyksissä seisontaa jarrua vasten? Hyvä jarrujen sisäänajo pitäisi toimia tässä tilanteessa kitkapinnan epätasaista siirtymää ehkäisevänä toimenpiteenä. Toki kannattaa välttää jarrulla seisomista pitkissä pysähdyksissä ylipäätään.

Historiaa on minulla on Fordeista ratapäiväharrastuksen kautta (vuodesta 2007) ja noissa kikottimissa on jarrujen tärinä enemmänkin sisäänrakennettu ominaisuus ja todella yleinen vika. Harrasteautossa päivitin jarruja aikoinaan ensin Ferodon sporttipalalla ja sittemmin olen vaihtanut isommat levyt, toisen auton satulan ja EBC:n yellow stuff palat (ja aika paljon muutakin osaa :lol: ).

Ongelma merkkihuollossa on se, että yhtä aikaa kohdalle pitää sattua sekä asiakaspalvelija (huoltopäällikkö tjsp.) että mekaanikko joita kiinnostaa saada tuo auto kuntoon eikä vaan vaihtaa osia. Onko myyjäliike ja huolto sama? Saisiko myyjän kanssa keskustelu huollonkin kokeilemaan oikeaa ongelmaratkaisua, kun tuo jatkuva juoksuttaminen huollossa alkaa arvatenkin syömään miestä (ja merkin uskottavuutta).
Myyjäliike ja huolto ovat samaa liikettä. Ongelmasta on keskusteltu myyjän ja korjaamon johdon kanssa. Jatkossa myös maahantuontiorganisaation, koska en ole ollut asian käsittelyyn tyytyväinen. Tarkemmin kun käyntikertoja aloin laskemaan, niin tiistaina tulee 10 kerta. Tosin tiistain käynti liittyy muihin ongelmiin, ei jarruihin.
MB E 200 EQ Boost AMG -19, sedan
ex
MB C 220d AMG Premium Edition -16, sedan
MB C 220 CDI -11, sedan (facelift),
MB E 200 CDI -00
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1184
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Facelift tulossa:
Kuva
http://www.motorauthority.com/news/1103 ... -spy-shots" onclick="window.open(this.href);return false;
OM651 varmaankin vaihtuu OM654:een. :roll:
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Nyt on pakko olla tyytyväinen omiin valintoihin auton suhteen. 4matic + Airmatic + pohjapanssari + Webasto ovat kaikki sellaisia varusteita, joita ilman pärjäsin noin 40 vuotta. Nyt ihmettelen, miten helppoa lumipöperössä liikkuminen voi olla autolla, joka ei ole maasturi tai edes ns. katumaasturi. Airmaticin mukanaan tuoma huonon tien moodi antaa maavaraa lisää. Kun tämä yhdistetään nelivetoon niin tuntuu siltä, ettei hankalia paikkoja ei maanteillä ja kaduilla olekaan. Maastoon en tällä kuitenkaan aio mennä :D
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

audioman kirjoitti:Airmaticin mukanaan tuoma huonon tien moodi antaa maavaraa lisää. Kun tämä yhdistetään nelivetoon niin tuntuu siltä, ettei hankalia paikkoja ei maanteillä ja kaduilla olekaan. Maastoon en tällä kuitenkaan aio mennä :D
Näinhän se, huonona puolena se, että sitten kun lopulta jää kiinni, tarvitaan irtipääsyyn yleensä traktori.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

tj86430 kirjoitti:
audioman kirjoitti:Airmaticin mukanaan tuoma huonon tien moodi antaa maavaraa lisää. Kun tämä yhdistetään nelivetoon niin tuntuu siltä, ettei hankalia paikkoja ei maanteillä ja kaduilla olekaan. Maastoon en tällä kuitenkaan aio mennä :D
Näinhän se, huonona puolena se, että sitten kun lopulta jää kiinni, tarvitaan irtipääsyyn yleensä traktori.
Minä aina sanonkin että nelivedolla pääsee pitemmälle. Poispääsystä en puhu mitään :D

btw. Hyvin toimii saksasta tilatut alkuperäiset paineanturit. Kustantivat jotain 120€ yhteensä rahteineen.
Nyt on alla Puolassa tehdyt ja Puolasta tilatut alkuperäisvanteet, samanlaiset mitkä on vakiona. Alla olleet oli made in SA.
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Täysin samaa mieltä 4-matickista on se vaan herkkua poistua liikennevaloista vähän reipaamin.Muutenkin meno on kuin istuisi junan kyydissä
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

audioman kirjoitti:Nyt on pakko olla tyytyväinen omiin valintoihin auton suhteen. 4matic + Airmatic + pohjapanssari + Webasto ovat kaikki sellaisia varusteita, joita ilman pärjäsin noin 40 vuotta. Nyt ihmettelen, miten helppoa lumipöperössä liikkuminen voi olla autolla, joka ei ole maasturi tai edes ns. katumaasturi. Airmaticin mukanaan tuoma huonon tien moodi antaa maavaraa lisää. Kun tämä yhdistetään nelivetoon niin tuntuu siltä, ettei hankalia paikkoja ei maanteillä ja kaduilla olekaan. Maastoon en tällä kuitenkaan aio mennä :D
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta :clap:

Omat edelliset kulkuvälineet ovat olleet 13 vuoden ajan nelivetoja eikä kokemuksesta niitä turhaan kehuta talvikelillä. Kesällähän tuo on vain ylimääräistä painoa, mutta talven tullen näytetään ne närhen... :lol: Ihan huonosti ei tuo takavetokaan kulje - ensimmäinen tätä lajia itselle ja ihan positiivinen kokemus. Tarkemmin pitää vaan katsoa, että minkä vallin päälle (Helsingissä, koska katujen ylläpito on aina myöhässä) autoaan yrittää ja etenkin ristyksistä vilkkaalle tielle liityttäessä pitää muistaa vetävien pyörien määrä ja sijainti. Jotenkin jyrkempiä mäkiä ja uhkaavampia paikkoja on tämä takavetoautoilijan maailma täynnä, kuin mitä aikaisemmasta muistan ja vähän liikaa tulee annettua tasoitusta kitkoilla. :wink:

Koskaan en ole jäänyt nelikolla jumiin ja ymmärtääkseni se vaatisi vähän yritystä. En tietenkään ole yrittäänyt ylittää aura-auton jättämää jäätynyttä lumivallia tai puskea henkilöautolla umpihankeen. Jotain menisi kuitenkin puskurista tai alustasta rikki, jos tuota yrittää tai auto jäisi tosiaan pohjansa varaan jumiin jonnekin korpeen. Mutta kaikkeen normaalissa talvessa eteen tulevaan tuo on oiva ratkaisu!

Kun sinulla on sama moottori ja vaihteisto, niin sopisiko kysyä, että mikä on ollut keskikulutus ajossa nelikolla? Omalla vajaavetoisella pääsi kesäkeleillä ja nopeuksilla noin 5,3 - 5,5l/100km, kun ajomatka sisälsi 2/3 moottoritietä, loput kehäteitä ja ihan marginaalisesti kaupunkipyöritystä. Nyt talvikeleillä kulutus on noussut arviolta 0,3-0,5l/100km vaikka alla on kitkat ja talvinopeudet. Lisälämmitin pöhisi aktiivisesti pakkaskeleillä viimeviikolla - liekö tuo vaikuttanut.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

W205 4-Matic 200 pensa 2016 Kulutus maantiellä nopeus 80-100 menee noin 6.2l.Kaupunki kulutus kesäkeleillä noin 8l Ajan noin 9-10th vuodessa minulle ei ole kulutuksella merkitystä.Matkailu autolla ajan suurinpiirteiden samanvertan vuodessa
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Jyri1387E kirjoitti:
audioman kirjoitti: Kun sinulla on sama moottori ja vaihteisto, niin sopisiko kysyä, että mikä on ollut keskikulutus ajossa nelikolla? Omalla vajaavetoisella pääsi kesäkeleillä ja nopeuksilla noin 5,3 - 5,5l/100km, kun ajomatka sisälsi 2/3 moottoritietä, loput kehäteitä ja ihan marginaalisesti kaupunkipyöritystä. Nyt talvikeleillä kulutus on noussut arviolta 0,3-0,5l/100km vaikka alla on kitkat ja talvinopeudet. Lisälämmitin pöhisi aktiivisesti pakkaskeleillä viimeviikolla - liekö tuo vaikuttanut.
Minulla meni kesällä ehkä desilitra enemmän kuin sinulla, suunnilleen samanlaisella ajojen jakaumalla moottoriteiden ja muiden välille. Talvikulutus ei minulla ole oikein vertailukelpoinen sen takia, että kesämökkiviikonloput puuttuvat (460 km per reissu), jolloin taajama-ajon osuus kasvaa. Olen kuitenkin postitiivisesti yllättynyt siitä, että tämä neliveto tuntuu käytännössä kuluttavan hieman vähemmän kuin edellinen takavetoinen autoni, C 220 CDI vm 2012. Vaikka valmistajan ilmoittamien CO2-päästöjen perusteella näin ei pitäisi olla.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

Sinänsä ihan kiva vertailla kulutuksia.

Itsellä on nykyään S212 350cdi 4M.
Pari huomiota: kesällä menee maantie painotteisessa ajossa 1-1,5L enemmän, kuin talvella nastoilla. Keskinopeus putoaa samalla ehkä liki 20km.
Samalla autolla, kesällä, emäntä kuskina, kulutus näyttää yleensä 6,2L.
Tarkoitan tällä, että kuskin osuus on aikas suuri, vertailu menee hankalaksi.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

simosami kirjoitti: Samalla autolla, kesällä, emäntä kuskina, kulutus näyttää yleensä 6,2L.
Siis ajotietokone näyttää? Paljonko on todellinen?

Itsellä myös S212 350CDI 4M. Todellinen, mitattu kulutus alimmillaan tankillisella 6,8 l/100km. Vajaan 50tkm:n keskikulutus 8,2 l/100km
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
FuEd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.03.2016 21:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja FuEd »

Tuli näköjään sekin päivä eteen (viime perjantaina), jota ei 3*bmw:n kanssa vielä ole tullut. Mernault otti ja jätti ukon tielle. Täydestä laukasta sai juuri ja juuri hiivittyä varikolle = levennykselle. Autona siis W205 180d -16 ja mittarissa 28tkm.

Soittivat juuri huollosta Hartikaiselta ja epäilivät tietävänsä missä vika on. Ahtoilman välijäähdyttimeen oli (tuiskupäivän seurauksena?) päässyt todennäköisesti lunta joka oli jäätynyt. Rehellisesti sanottuna ei kuulostanut hyvältä, todennäköisesti on myös päässyt ahtimeenkin sitä. Huomenna kertoivat avaavansa imupuolen ja tutkivansa asiaa lisää. Mutta auto saisi kyllä hyvin pian ajoon takaisin ja pitäisi sen kuulema kestää "puotakelien ajoa" TÄH.....? Ei HEL...TI! Poutakelien ajoa, sallikaa mun nauraa =). Siitä syystä minä uuden auton olen ostanut, että sillä pääsee, kelillä kuin kelillä ja päästävä on, kun työn puolesta täytyy olla tiettynä aikana varmasti töissä, muuten alkaa maksamaan.

EI nyt kyllä tämän perusteella ainakaan uskalla Mernaulttia pitää yli takuuajan ja vanhaan tuttuun merkkiin lienee palattava, jotta voi rauhallisin mielin autoilla.

Että tälleen. Sijaisauto B-sarjan 180 on kyllä pelannut, mutta on aikamoinen koirankoppi C-sarjalaiseen verrattuna.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

FuEd kirjoitti: Autona siis W205 180d -16 ja mittarissa 28tkm.
Siitä syystä minä uuden auton olen ostanut, että sillä pääsee, kelillä kuin kelillä ja päästävä on, kun työn puolesta täytyy olla tiettynä aikana varmasti töissä, muuten alkaa maksamaan.
Sama auto, -15 mallisena ja käyttötarkoitus sama - kun tarve mennä niin pitää päästä, mutta eipä yhtälö vain toteutunut.
1. jääty jarrut jumiin lumituiskusta parkeerattuna - vaivoin pääsi ajoon.
2. meni imuilman lämpöanturi - linkuttaen korjamolle.
3. vettä ABS:n johtosarjaan - auto korjaamolla liki kaksi kuukautta.

Silloin loppui usko, 30tkm mittarissa lähti kiertoon.

FuEd kirjoitti: Sijaisauto B-sarjan 180 on kyllä pelannut, mutta on aikamoinen koirankoppi C-sarjalaiseen verrattuna.
Mutta sillä sentään pääsi, oli ennen S205:sta ja 90tkm/1,5 vuotta täysin ongelmatonta ajoa.

Tämä 2005 mallinen E-sarjalainen mennyt jos enempi kuin em 205:nen vaikka kokonais km määrä on yli 400tkm....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

FuEd kirjoitti:Tuli näköjään sekin päivä eteen (viime perjantaina), jota ei 3*bmw:n kanssa vielä ole tullut. Mernault otti ja jätti ukon tielle. Täydestä laukasta sai juuri ja juuri hiivittyä varikolle = levennykselle. Autona siis W205 180d -16 ja mittarissa 28tkm.

Soittivat juuri huollosta Hartikaiselta ja epäilivät tietävänsä missä vika on. Ahtoilman välijäähdyttimeen oli (tuiskupäivän seurauksena?) päässyt todennäköisesti lunta joka oli jäätynyt. Rehellisesti sanottuna ei kuulostanut hyvältä, todennäköisesti on myös päässyt ahtimeenkin sitä. Huomenna kertoivat avaavansa imupuolen ja tutkivansa asiaa lisää. Mutta auto saisi kyllä hyvin pian ajoon takaisin ja pitäisi sen kuulema kestää "puotakelien ajoa" TÄH.....? Ei HEL...TI! Poutakelien ajoa, sallikaa mun nauraa =). Siitä syystä minä uuden auton olen ostanut, että sillä pääsee, kelillä kuin kelillä ja päästävä on, kun työn puolesta täytyy olla tiettynä aikana varmasti töissä, muuten alkaa maksamaan.

EI nyt kyllä tämän perusteella ainakaan uskalla Mernaulttia pitää yli takuuajan ja vanhaan tuttuun merkkiin lienee palattava, jotta voi rauhallisin mielin autoilla.

Että tälleen. Sijaisauto B-sarjan 180 on kyllä pelannut, mutta on aikamoinen koirankoppi C-sarjalaiseen verrattuna.
Onkohan ongelmien syy suoraan se, että kyseessä on Renaultin moottori..? Kuullostaa hyvin ranskalaiselta vialta, selittäisi paljon.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
FuEd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.03.2016 21:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja FuEd »

Valitettavasti Rellun kone ei selitä asiaa. Jonossa edelläni oli enemmän 220 koneisia W205 menossa imupuolen purkuun kuin Mernaultteja. Tarjosivat toki ratkaisuksi jotain rättiviritelmiä keulallle, mutta on rehellisesti todettava, etteivät ne ole enää nykypäivää, tai ainakaan minun juttuja. Baijerin vehkeissä on ollut jo vuodesta 2008 säätyvät ilmanottoaukot, eikä ongelmia ole ollut.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Etwas Anders kirjoitti: Onkohan ongelmien syy suoraan se, että kyseessä on Renaultin moottori..? Kuullostaa hyvin ranskalaiselta vialta, selittäisi paljon.
Ainakion B-sarjalainen meni samalla koneella em km ongelmitta ja kun sähköjärjestelmän ongelmat niin lienevät MB käsialaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Onko noissa W205:ssa imuputken pää jotenkin erityisen paljaana? Kun W204 ei tietääkseni ole kovin altis hyytymään hankeen OM651:llä varustettuna. Pösöön tuli aikoinaan viriteltyä pahvilärpäkettä nippusiteillä imuputken suulle :mrgreen: Voihan sinne kuuleriin toki kertyä varsinkin pätkäajossa kosteutta, joka sitten jäätyy.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Mites peräkoukku W205 C-sarjalaiseen? Onko jotain, mitä pitäisi tietää? Merkkiliikeessä 2500€. Motonetistä koukku ja sähkösarja muutaman satasen + asennus ja koodaus Starilla jossain?
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Koukku asennettu laadukas ruotsalainen irroitettava kaikkine tarvikkeineen olisiko ollut 870e Lahti autoboss Kysyin merkkiliikkeessä siellä kokopaketti 1080e
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

egyptian kirjoitti:Mites peräkoukku W205 C-sarjalaiseen? Onko jotain, mitä pitäisi tietää? Merkkiliikeessä 2500€. Motonetistä koukku ja sähkösarja muutaman satasen + asennus ja koodaus Starilla jossain?
Muistaakseni...
https://www.bertelshofer.com/anhaengerk ... jetzt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

... asensin AMG line S205:seen.

Toki tarkoitettu ei AMG-lineen mutta paljon siistimpi kuin alkuperäien jossa puskurin "diffuusori" poistetaan ja tilalle tulee onneton muovi lista.
AMG-linen puskuri piti pikkaisen loveta, mutta kun koukku oli pois ei asenusta edes huomannut jos ei tiennyt erikseen katsella.


W205:kin löytyy...

https://www.bertelshofer.com/anhaengerk ... zt-bs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koodausta ei sen kummemmin tarvinnut, pakki päällä toki tutkat huusi, mutta napis veks. HortAuto ei osannut koodata 2015 kesällä tutki hiljaiseksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
FuEd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 13.03.2016 21:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja FuEd »

Virosta 600€ asennettuna, brinkin irroitettava koukku. 4tuntia asennusaikaa. Samalla voi ottaa laadukkaat tummennukset n.150€ hintaan, jos on sattunut tilatessa unohtamaan. Paluumatkalla joulujuomat konttiin ja rakennusosia espakista tuleviin remontteihin.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1184
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Facelift edelleen tulossa:
Kuva
http://www.motor1.com/news/128858/2018- ... ass-spied/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Eipä ole FuEdin ja takyn kokemukset kovin rohkaisevia - takana ovat ne ajat, kun Mersulla haluttiin joka mallista tehdä maailman paras auto. :cry:

Ongelmatilanteissa huollon ja maahantuojan rooli asiakaskokemuksen muodostumisessa korostuu ja premium merkkien asiakkaat ovat vielä uskoakseni sieltä vaativammasta päästä. Toivottavasti maahantuoja ottaa tilanteen joka kerta vakavasti, koska asiakkaan luottamuksen voi menettää vain kerran ja sen saaminen takaisin kestää pitäkään (muistakaa vaikka case Opel 90-luvulta ja volkkari on nyt kovasti samalla tiellä). Selvyyden vuoksi todettakoon, että minä olen tyytyväinen hankintaani jolla on nyt tullut suhattua liki 20tkm Saksassa ajettujen 50tkm päälle. Hiljaista, miellyttävää ja tarvittaessa ripeää etenemistä näyttävässä paketissa. :clap:

Facelift 205 näyttää keskittyvän kevyeen puskurien uudelleen muotoiluun ja ehkä tekniikkaan? Valot näyttäisivät olevan halogeeniversiot - ehkä ledeihin tulee jotain uutta ja ne halutaan pitää piilossa?
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1184
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C:een faceliftissä merkittävin muutos tulee teknisesti todennäköisesti olemaan R4-sieselin päivittyminen OM651:stä OM654:een. Mitä Mersun imagoon tulee, niin joskus kyllä tuntuu, että sitä yritetään nykyisin enemmän rakentaa esim. Fashion Weekeillä ja F1:llä kuin laadulla. :?
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jols »

Juuri oli oma W205 50 000 km huollossa. Vaihdettiin takuuseen 1 hihnapyörä kun valitin että tyhjäkäynnillä ulospäin kuuluu pieni sivuääni. Lisäksi Comandiin oli uusi päivitys. Ei mitään vikaa vaan tyytyväistä ajoa. Versio 220 D, 170 hv.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jols »

[quote="tn62634"]Nyt kun olen ajanut 205-sarjalaisella niin muutama huomio:
Airmatic on hyvä ajossa ja muutenkin ajotuntuma on hyvä. 204:n verrattuna Comand on kehittynyt kivemmaksi katsella, mutta lausuu vanhaa huonommin kadut englanniksi eikä ymmärrä lausuntaa. Olikohan varashälytin vain valikoiden kautta käytettävissä? Kojetaulun napit ovat 204:sta (ja 203:sta) huonommat keinukytkimet. Samoin keskikonsoliin on hajasijoiteltu nappeja sen piirtolevyn ympäristöön, jotka vanhassa olivat paremmin käsillä näkökentässä kuten kummallinen volume-säätö ja Start/Stop -nappi. Muuten sisältä kyllä vanhaa hienompi. 360-kamera on ihan kiva. Hud-näyttö oli häiritsevä. 250d tuntui oletettua laiskemmalta 200 km/h jälkeen. Mutta kaikenkaikkiaan ihan hieno laite, mutta kallis köyhälle.[/quot

Airmatic on tosiaan miellyttävä. Comand on kehittynyt, lausumisesta en osaa sanoa koska niin vähän sitä kuuntelen.

Varashälytin on vain valikoiden kautta käytettävissä ja se on selvä huononnus, 204:ssä se onnisuu katon napista ja on tietysti paljon nopeampi ja kätevämpi. Kysyin huollossa josko saisi kytkettyä niin että defaulttina olisi pois päältä koska tuota ei muista, mutta ei kuulemma ole mahdollista. Varmaankin joku turvallisuusjuttu.

HUD-näyttö on minusta loistava, isossa näytössä voi välillä lukea sähköposteja, ja samalla navigoida HUDin mukaan, samoin nopeusrajoitukset on helpommin havaittavissa HUDista, silloin kun pitävät paikkaansa, eli kesällä :)
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

jols kirjoitti:HUD-näyttö on minusta loistava, isossa näytössä voi välillä lukea sähköposteja, ja samalla navigoida HUDin mukaan, samoin nopeusrajoitukset on helpommin havaittavissa HUDista, silloin kun pitävät paikkaansa, eli kesällä :)
Eikö tuossa ole kamerapohjaista nopeusrajoitus merkkien näyttöä, vaan tulevat navan muistista? Onko kamerapohjainen lisävaruste?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hud voi olla ihan ok rauhallisella alueella, mutta esim. Kasselin lähellä A7-tiellä mäkisessä moottoritieajossa se kyllä häiritsi omaa keskittymistä näkökentässä, kun liikennettä ja vauhtia oli. Varmasti tottumattomalle asia johon kyllä tottuisikin. Jotenkin silti tuntuu vähän turhalta. Hudin ja muiden napitkin ovat vähän piilossa ratin vasemmalla puolella. Mutta hieno auto tuollainen kyllä on ja eihän varusteista koskaan haittaa ole.

Se hälytin vaan on kyllä typerä, kun jos menee esim. kauppaan ja jättää lapset autoon, todennäköisesti kassalla ollessa viimeistään hälyttää.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1184
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Faceliftin sisusta:
Kuva
http://www.carscoops.com/2016/11/faceli ... n-and.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on taidettu CD-soitin poistaa C-mallinkin kojelaudasta. :(
Esså
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 22.02.2015 14:47
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Esså »

75tkm huolto muutama viikko sitten ja tänään uusintavisiittinä oikea alapallonivel, ilmastoinnin ohjelmistopäivitys (pimeni tyystin kertaalleen), vaihteiston ohjelmistopäivitys (tökki aika lailla ylöspäin), uusi kuskin oven kangas-/kumitiiviste (rispaantunut) ja jonkinsortin kalvot etuikkunoihin eristämään suhinoita ja kohinoita. Kaikki OK, paitsi että webaston kaukosäädin kyykähti samalla hetkellä, kun sain avaimet työnjohtajalta. Ei auttanut patterin vaihto. Uusi tilaukseen ja joku päivä noutamaan. Lämmittimen kaukosäädin ei kuulemma kuulu minkään huollon piiriin...
Vastaa Viestiin