W124 Ajonestoko?
W124 Ajonestoko?
Kyselläänpä täältäkin vielä jos olis tietäjät paikalla.
Autona siis s124 300d vm94.
Eilen auto hyyty kesken ajon. sulakerasian sulaketta 7 räpläämällä sai taas käymään. teki tämän kaksi kertaa.
Yöllä töihin ajellessa teki taas saman, 80km/h vauhtia ja alkoi taas hyytymään, ei siis vastaa kaasuun lainkaan ja kun vauhti loppu niin mittariston kaikki valot sytty. koitin sulaketta räplätä muttei enään auttanut.
Käymään sain kun otti pumpun päältä alipaine letkun irti ja suoraan virtaa startille.
Nyt olen vaihtanut virtalukon pohjan, ei vaikutusta.
Ajoneston rele mittarin takaa vaihdettu, ei vaikutusta.
Sain tuola facebookissa ohjeet tuon releen ohittamiseen, pari napaa piti yhdistää, sillä sai auton kyllä starttaamaan avaimesta mutta pumpun vipu pysyy alhaalla. ei siis toivottua tulosta.
Sammutin vipu toimii itse imemällä.
Auto sammuu kun laittaa pumpun alipaine letkun takaisin kiinni.
Keskuslukko toimii normaalisti ja valot kuskin ovessa vilahtaa niinkuin kuuluukin.
Käynnistäessä kaikki toimii siihen asti ihan normaalistu kunnes pitäisi startata, ei vain tapahdu startti asennossa mitään.
Mitähän sitä seuraavaksi koittaisi?
Autona siis s124 300d vm94.
Eilen auto hyyty kesken ajon. sulakerasian sulaketta 7 räpläämällä sai taas käymään. teki tämän kaksi kertaa.
Yöllä töihin ajellessa teki taas saman, 80km/h vauhtia ja alkoi taas hyytymään, ei siis vastaa kaasuun lainkaan ja kun vauhti loppu niin mittariston kaikki valot sytty. koitin sulaketta räplätä muttei enään auttanut.
Käymään sain kun otti pumpun päältä alipaine letkun irti ja suoraan virtaa startille.
Nyt olen vaihtanut virtalukon pohjan, ei vaikutusta.
Ajoneston rele mittarin takaa vaihdettu, ei vaikutusta.
Sain tuola facebookissa ohjeet tuon releen ohittamiseen, pari napaa piti yhdistää, sillä sai auton kyllä starttaamaan avaimesta mutta pumpun vipu pysyy alhaalla. ei siis toivottua tulosta.
Sammutin vipu toimii itse imemällä.
Auto sammuu kun laittaa pumpun alipaine letkun takaisin kiinni.
Keskuslukko toimii normaalisti ja valot kuskin ovessa vilahtaa niinkuin kuuluukin.
Käynnistäessä kaikki toimii siihen asti ihan normaalistu kunnes pitäisi startata, ei vain tapahdu startti asennossa mitään.
Mitähän sitä seuraavaksi koittaisi?
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Hio kaikki sulakkeiden päät hiomapapetilla tai vaihda messinkisiin sulakkeisiin...näissä yleisin hapettuma vika.
Akun jännite kai oikea....onko orkkis vai tarvike ajonesto tai häly?
Akun jännite kai oikea....onko orkkis vai tarvike ajonesto tai häly?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Ajonestoko?
Sulakkeet vaihdettu messinkisiin.atlas kirjoitti:Hio kaikki sulakkeiden päät hiomapapetilla tai vaihda messinkisiin sulakkeisiin...näissä yleisin hapettuma vika.
Akun jännite kai oikea....onko orkkis vai tarvike ajonesto tai häly?
Akun jännite ok.
Eiköhän tuo orkkis ole? Tolla infrapuna-avaimella toimiva
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Ja se sulake oli muuten C eikä 7 mitä räpläämällä autto ensialkuun.
Pystyykö tota virtalukon runkoa testaamaan jollain kun ei viittis liki 200 turhaa maksaa siittä
Pystyykö tota virtalukon runkoa testaamaan jollain kun ei viittis liki 200 turhaa maksaa siittä
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Nyt toimii taas normaalisti vaikken oikein mitään tänään ole tehnytkään sille?
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
No eikai se ajonesto vaikuta sammutinkalvon alhaallapysymiseen? Eihän se estäisi ajoa silloin kun kun sammutinkalvo on rikki,joka on yleinen vika. Jokin nyt pitää alipainetta ja jos virtalukon pohja on jo vaihdettu varrmasti toimivaan niin...? Vettä jäätynyt alipaineputkeen?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: W124 Ajonestoko?
No vityalukon pohja on kyllä purkuautosta mutta purkuauto ainakin sillä lähti käymään.jsmaa kirjoitti:No eikai se ajonesto vaikuta sammutinkalvon alhaallapysymiseen? Eihän se estäisi ajoa silloin kun kun sammutinkalvo on rikki,joka on yleinen vika. Jokin nyt pitää alipainetta ja jos virtalukon pohja on jo vaihdettu varrmasti toimivaan niin...? Vettä jäätynyt alipaineputkeen?
Ei ole itsellä mitään tietoa mihinkä tuo ajonesto vaikuttaa.
Jotenkin vain kuvittelin sen siihen liittyvän kun vian ilmetessä keskuslukon sulaketta räpläämällä alkoi jälleen toimimaan.
Tuli tuossa mieleen että yön yli oli pumpun letku irtonaisena ja kun aamulla laitoin takaisin kiinni niin taas toimi??
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Menikö muuten virtalukon alipaineletkut oikein päin virtalukon vaihdon yhteydessä? Luulis, ettei sillä ole mitään väliä, että kumman letkun laittaa kumpaan liittimeen virtalukolla, mutta...
Ne kun laittaa väärin päin, niin seuraus on juuri kuvailemasi kaltainen. Ja se toimii muistaakseni nimenomaan niin, että kun letkun ottaa sammutinrasialta irti ennen käynnistystä ja laittaa käynnistyksen jälkeen takaisin, niin se auto toimii ihan normaalisti siihen asti, että sen sammuttaa. Seuraava käynnistys ei taas onnistu ilman letkun irrotusta.
Nimimerkillä "Tullut sekin vahingossa kokeiltua..."
Jossain noissa vehkeissä on ollut myös jälkiasenteisia ajonestolaitteita, joissa on alipaineventtiili, joka kytkee sammuttimelle alipaineen aina, kun ajonesto on päällä. Se on toinen mahdollinen vikapaikka. Minunkaan tietääkseni alkuperäinen ajonesto ei tee alipainesysteemissä mitään.
Ne kun laittaa väärin päin, niin seuraus on juuri kuvailemasi kaltainen. Ja se toimii muistaakseni nimenomaan niin, että kun letkun ottaa sammutinrasialta irti ennen käynnistystä ja laittaa käynnistyksen jälkeen takaisin, niin se auto toimii ihan normaalisti siihen asti, että sen sammuttaa. Seuraava käynnistys ei taas onnistu ilman letkun irrotusta.
Nimimerkillä "Tullut sekin vahingossa kokeiltua..."
Jossain noissa vehkeissä on ollut myös jälkiasenteisia ajonestolaitteita, joissa on alipaineventtiili, joka kytkee sammuttimelle alipaineen aina, kun ajonesto on päällä. Se on toinen mahdollinen vikapaikka. Minunkaan tietääkseni alkuperäinen ajonesto ei tee alipainesysteemissä mitään.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 Ajonestoko?
Jospa se alipaine sammutus systeemi on rikki..yhden tapauksen tiedän....vaikka sähköinen vika toi kuullostaisi olevan..vai onko näissä sammutus toteutettu mangneetti venttiilin kautta aikä ratti putkessa olevan alipaine mekaanisen systeemin kautta...tällöin se olisi mahdollista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 Ajonestoko?
Virtalukkoa ei ole irroitettu, pohjan vaihdoin paikoillaan. Letkut katsoin että olivat paikoillaan.Nozki kirjoitti:Menikö muuten virtalukon alipaineletkut oikein päin virtalukon vaihdon yhteydessä? Luulis, ettei sillä ole mitään väliä, että kumman letkun laittaa kumpaan liittimeen virtalukolla, mutta...
Ne kun laittaa väärin päin, niin seuraus on juuri kuvailemasi kaltainen. Ja se toimii muistaakseni nimenomaan niin, että kun letkun ottaa sammutinrasialta irti ennen käynnistystä ja laittaa käynnistyksen jälkeen takaisin, niin se auto toimii ihan normaalisti siihen asti, että sen sammuttaa. Seuraava käynnistys ei taas onnistu ilman letkun irrotusta.
Nimimerkillä "Tullut sekin vahingossa kokeiltua..."
Jossain noissa vehkeissä on ollut myös jälkiasenteisia ajonestolaitteita, joissa on alipaineventtiili, joka kytkee sammuttimelle alipaineen aina, kun ajonesto on päällä. Se on toinen mahdollinen vikapaikka. Minunkaan tietääkseni alkuperäinen ajonesto ei tee alipainesysteemissä mitään.
Joo kovasti vaikuttaa ettei ajonesto ole alipaineen kanssa tekemisissä.
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Meinaat sitä mikä on pumpun päällä vai virtalukossa?atlas kirjoitti:Jospa se alipaine sammutus systeemi on rikki..yhden tapauksen tiedän....vaikka sähköinen vika toi kuullostaisi olevan..vai onko näissä sammutus toteutettu mangneetti venttiilin kautta aikä ratti putkessa olevan alipaine mekaanisen systeemin kautta...tällöin se olisi mahdollista.
Ei mitää hajua miten tuo sammutus on toteutettu
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W124 Ajonestoko?
Kyl se on täysin mekaaninen. Virtalukolle tulee koko ajan alipaine (moottorin käydessä) ja avaimen asennosta riippuen se joko päästää alipaineen sammuttimelle tai sitten se ei päästä sinne alipainetta, vaan vastaavasti päästää alipaineen karkaamaan siitä sammutuslinjasta. Siinä ei ole mitään sähköistä värkkiä välissä, jos ei siihen sitten ole asennettu edellä kuvattua ajonestolaitetta.poju89 kirjoitti:Meinaat sitä mikä on pumpun päällä vai virtalukossa?atlas kirjoitti:Jospa se alipaine sammutus systeemi on rikki..yhden tapauksen tiedän....vaikka sähköinen vika toi kuullostaisi olevan..vai onko näissä sammutus toteutettu mangneetti venttiilin kautta aikä ratti putkessa olevan alipaine mekaanisen systeemin kautta...tällöin se olisi mahdollista.
Ei mitää hajua miten tuo sammutus on toteutettu
Käytännössä lähtisin itse selvittämään tuota sammuttimen ongelmaa sillä, että ratin alta verhoukset pois ja seuraamaan, että mihin ne alipaineletkut virtalukolta menevät. Toisen pitäisi mennä suoraan sammuttimelle ja toisen konehuoneen puolelle alipainelinjaan. Sieltä kojetaulun alta melko varmasti pystyy näkemään, että mistä läpiviennistä ne tulevat konehuoneeseen ja sieltä pystyy helposti seuraamaan letkua. Jos välissä ei ole yhtäkään mitään venttiiliä, kuten ei tietääkseni normaalisti ole, ja jos letkut ovat virtalukossa oikeassa järjestyksessä, niin vika on virtalukossa tai sen asennuksessa, sillä mitään muuta tuohon vaikuttavaa komponenttia siinä ei ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09