Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Potilas on -94 vuosimallin W202 C200 bensa automaatti. Vika vaivannut jo pidemmän aikaa, olen käyttänyt autoon tänä aikana mielettömästi työtunteja ja nyt kävi huollossakin, tuloksetta. Auto toimii kylmänä hienosti, vetää normaalisti, ei pidä ylimääräisiä ääniä. Lähtee käyntiin senkuin avainta kääntää, riippumatta onko kylmä/lämmin. Lämpimänä kuitenkin ilmenee seuraavanlainen vika: yli 2000rpm kierroksilla auto lakkaa kiihtymästä, kierrokset ikäänkuin tökkäävät ja alkaa hyytymään, kuitenkin jos tinttaan kaasun lattiaan kickdownille auto lähtee vetämään ja kaasun päästäessä toimii hetken aikaa normaalisti(viittaisi siis imuvuotoon?) Muuten toimii suht normaalisti, käy tyhjäkäyntiä ja pystyy ajamaan alle 2000 kierroksilla. Tehty on sen verta että:
-Johtosarja tehty uusiksi vuosi sitten
-Kaasuläppä vaihdettu
-Kokeiltu toisella PMS boxilla
-Bensapumppu vaihdettu
-pumpun rele vaihdettu
-YJ-rele vaihdettu
-tulpat & tulpanjohdot vaihdettu
-lambda vaihdettu (delphi, tarvike)
-MAF-anturi vaihdettu(OEM)
-Imuvuotoja etsitty, vaihdettu haprastuneet liitoskappaleet bensapaineensäätimelle ja PMS-boxille & imusarjan päähän. Samalla puhallettu letkuista paskat pois.
-Paineensäädin tarkastettu, letkuissa ei haise bensa eikä pukkaa käydessäkään bensaa sieltä.(voiko silti olla rikki?)
-Puristuspaineet mitattu, OK.
Pari vikakoodia oli, nyt osien vaihdon jälkeen ei anna enää mitään.
Tosiaan viikko sitten kävi huollossa ihmeteltävänä ja vikaa ei löytynyt.
Voin tulla autoa näyttämäänkin, jos tarpeen on.
-Johtosarja tehty uusiksi vuosi sitten
-Kaasuläppä vaihdettu
-Kokeiltu toisella PMS boxilla
-Bensapumppu vaihdettu
-pumpun rele vaihdettu
-YJ-rele vaihdettu
-tulpat & tulpanjohdot vaihdettu
-lambda vaihdettu (delphi, tarvike)
-MAF-anturi vaihdettu(OEM)
-Imuvuotoja etsitty, vaihdettu haprastuneet liitoskappaleet bensapaineensäätimelle ja PMS-boxille & imusarjan päähän. Samalla puhallettu letkuista paskat pois.
-Paineensäädin tarkastettu, letkuissa ei haise bensa eikä pukkaa käydessäkään bensaa sieltä.(voiko silti olla rikki?)
-Puristuspaineet mitattu, OK.
Pari vikakoodia oli, nyt osien vaihdon jälkeen ei anna enää mitään.
Tosiaan viikko sitten kävi huollossa ihmeteltävänä ja vikaa ei löytynyt.
Voin tulla autoa näyttämäänkin, jos tarpeen on.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Tuleeko pakoputkesta tavaraa paikallaan kaasutellessa kuinka hvyin kun vika on päällä ja miten vastaavasti käyttäytyy kylmänä kun ottaa kierroksia ja vetää hyvin?
Kerran oli C220 katista lähtenyt palanen sorvautunut jo pyöreäksi ja aika-ajoin tukki pakoputkea sen verran ettei oikein kiertänyt tai vetänyt, muuten käyttäytyi normaalisti.
Kerran oli C220 katista lähtenyt palanen sorvautunut jo pyöreäksi ja aika-ajoin tukki pakoputkea sen verran ettei oikein kiertänyt tai vetänyt, muuten käyttäytyi normaalisti.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Bensansuodattimen olet varmaan kanssa vaihtanut???
Niitähän myytiin joskus valmiiksi viallisia halpis malleja.
Enää en kyllä muista mihin vuosimalleihin nuo vialliset suodattimet olivat.
Niitähän myytiin joskus valmiiksi viallisia halpis malleja.
Enää en kyllä muista mihin vuosimalleihin nuo vialliset suodattimet olivat.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
kannattaa katsoa toi bensapaineen säädin...niitä on mennyt rikki...toisaalta oletko mitannut paineita tukista?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Katista itseasiassa välillä pieni kolina kuuluukin. Pitääkin seurailla tuota. En ole erityistä savutuksen vähentymistä/suurentumista huomannut.Olli Lajunen kirjoitti:Tuleeko pakoputkesta tavaraa paikallaan kaasutellessa kuinka hvyin kun vika on päällä ja miten vastaavasti käyttäytyy kylmänä kun ottaa kierroksia ja vetää hyvin?
Kerran oli C220 katista lähtenyt palanen sorvautunut jo pyöreäksi ja aika-ajoin tukki pakoputkea sen verran ettei oikein kiertänyt tai vetänyt, muuten käyttäytyi normaalisti.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Suodatin vaihdettu talvella. Joku tarvike.miksalo kirjoitti:Bensansuodattimen olet varmaan kanssa vaihtanut???
Niitähän myytiin joskus valmiiksi viallisia halpis malleja.
Enää en kyllä muista mihin vuosimalleihin nuo vialliset suodattimet olivat.
Ja tosiaan bensapaineita en ole mitannut, onnistuuko tuo jollain halpismittarilla?
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Vois olla syytä tutkia koko pakoputkisto ettei siellä ole irtonaisia vaimentimen tai katin osien palasia jotka tukkivat välillä virtauksen.Olli Lajunen kirjoitti:Tuleeko pakoputkesta tavaraa paikallaan kaasutellessa kuinka hvyin kun vika on päällä ja miten vastaavasti käyttäytyy kylmänä kun ottaa kierroksia ja vetää hyvin?
Kerran oli C220 katista lähtenyt palanen sorvautunut jo pyöreäksi ja aika-ajoin tukki pakoputkea sen verran ettei oikein kiertänyt tai vetänyt, muuten käyttäytyi normaalisti.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2332
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Oletko kokeillut ajaa bensatankin korkki pois paikoiltaan tai ainakin niin löysällä, että saa varmasti korvausilmaa?Zeplex kirjoitti: Lämpimänä kuitenkin ilmenee seuraavanlainen vika: yli 2000rpm kierroksilla auto lakkaa kiihtymästä, kierrokset ikäänkuin tökkäävät ja alkaa hyytymään, kuitenkin jos tinttaan kaasun lattiaan kickdownille auto lähtee vetämään ja kaasun päästäessä toimii hetken aikaa normaalisti(viittaisi siis imuvuotoon?) Muuten toimii suht normaalisti, käy tyhjäkäyntiä ja pystyy ajamaan alle 2000 kierroksilla. Tehty on sen verta että:
Aikanaan yhdessä amerikan-autossa oli vastaavaa vikaa ja syyksi paljastui tukkeutunut korvausilmaputki bensatankille.
Kun sen putkenpään löysin ja poranterällä kaivoi massan pois niin tankista kuului kuin syvä huokaus alipaineen täyttyessä.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Halpis mittari käy...jopa ihan paineilmaa mittaava pikkainen ja siihen vain joku letkunpätkä ja päistään klemmarilla kiinni...auton venttiili hatun irroitus avain tai hatulla bensa tukin päästä ensin venttiili löysälle tai pois ja letku siihen kierteen päälle ja klemu kiinni....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Joo, pitääkin mitata paineet.atlas kirjoitti:Halpis mittari käy...jopa ihan paineilmaa mittaava pikkainen ja siihen vain joku letkunpätkä ja päistään klemmarilla kiinni...auton venttiili hatun irroitus avain tai hatulla bensa tukin päästä ensin venttiili löysälle tai pois ja letku siihen kierteen päälle ja klemu kiinni....
Olen ajanut tankinkorkki auki, ei vaikutusta. Tosin eipä tankki painetta kerääkkään.
Jos pakoputkisto olisi tukossa niin miksi tilanne eskaloituisi vasta kuumana? Kattikin on vaihdettu viime kesänä..
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Ei tuo katinpala putkessa täysin sovikaan oireisiin, ajattelin vain varmistaa että pakokaasujen poistumisen esteettömyydestä on varmistuttu.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Kärsiikö tehä sillain et pudottaa katin pois ja käy ajamassa ilman? Palaako pohjasta massat tai jotain? Tulis kokeiltua.Olli Lajunen kirjoitti:Ei tuo katinpala putkessa täysin sovikaan oireisiin, ajattelin vain varmistaa että pakokaasujen poistumisen esteettömyydestä on varmistuttu.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Hetkellisesti voi...kulkeehan siellä ajoviima jäähdyttämässä pohjaa lisäksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Hei ! oletko tarkastanut, että kaikki imupuolen liitokset ja pultit ovat kiinni eikä löysällä ?Zeplex kirjoitti:Kärsiikö tehä sillain et pudottaa katin pois ja käy ajamassa ilman? Palaako pohjasta massat tai jotain? Tulis kokeiltua.Olli Lajunen kirjoitti:Ei tuo katinpala putkessa täysin sovikaan oireisiin, ajattelin vain varmistaa että pakokaasujen poistumisen esteettömyydestä on varmistuttu.
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Kaikki kumiset liitokset katottu samalla kun paineensäätimelle ne vaihdoin. Eihän siellä pultilla kiinni ole kai muuta kuin imusarja? Siitäkin kyllä vuotoja etsitty..Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! oletko tarkastanut, että kaikki imupuolen liitokset ja pultit ovat kiinni eikä löysällä ?Zeplex kirjoitti:Kärsiikö tehä sillain et pudottaa katin pois ja käy ajamassa ilman? Palaako pohjasta massat tai jotain? Tulis kokeiltua.Olli Lajunen kirjoitti:Ei tuo katinpala putkessa täysin sovikaan oireisiin, ajattelin vain varmistaa että pakokaasujen poistumisen esteettömyydestä on varmistuttu.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Mersun bensamoottorit on hyvin ranttuja MAF:n toiminnalle. Tarvike MAF:t eivät aina käy vaikka varaosamyyjä niin kovasti väittääkin. Pystytkö mittaamaan staarilla vauhdissa minkälaisia lukemia MAF antaa? Kylmänä toimii hyvin mutta kuumana ei, voisi myös viitata koneen lämpötila-anturiin. Staarilla näkee senkin. Joissakin alkuperäis MAF:sssa (niissä kuumalankaversioissa) on kuumalangan puhdistus sykli jota ECU ohjaa joskus. Eihän se nyt vain "riitele" tarvike MAF:n kanssa jollakin mystisellä tavalla.Zeplex kirjoitti:Potilas on -94 vuosimallin W202 C200 bensa automaatti. Vika vaivannut jo pidemmän aikaa, olen käyttänyt autoon tänä aikana mielettömästi työtunteja ja nyt kävi huollossakin, tuloksetta. Auto toimii kylmänä hienosti, vetää normaalisti, ei pidä ylimääräisiä ääniä. Lähtee käyntiin senkuin avainta kääntää, riippumatta onko kylmä/lämmin. Lämpimänä kuitenkin ilmenee seuraavanlainen vika: yli 2000rpm kierroksilla auto lakkaa kiihtymästä, kierrokset ikäänkuin tökkäävät ja alkaa hyytymään, kuitenkin jos tinttaan kaasun lattiaan kickdownille auto lähtee vetämään ja kaasun päästäessä toimii hetken aikaa normaalisti(viittaisi siis imuvuotoon?) Muuten toimii suht normaalisti, käy tyhjäkäyntiä ja pystyy ajamaan alle 2000 kierroksilla. Tehty on sen verta että:
-Johtosarja tehty uusiksi vuosi sitten
-Kaasuläppä vaihdettu
-Kokeiltu toisella PMS boxilla
-Bensapumppu vaihdettu
-pumpun rele vaihdettu
-YJ-rele vaihdettu
-tulpat & tulpanjohdot vaihdettu
-lambda vaihdettu (delphi, tarvike)
-MAF-anturi vaihdettu(OEM)
-Imuvuotoja etsitty, vaihdettu haprastuneet liitoskappaleet bensapaineensäätimelle ja PMS-boxille & imusarjan päähän. Samalla puhallettu letkuista paskat pois.
-Paineensäädin tarkastettu, letkuissa ei haise bensa eikä pukkaa käydessäkään bensaa sieltä.(voiko silti olla rikki?)
-Puristuspaineet mitattu, OK.
Pari vikakoodia oli, nyt osien vaihdon jälkeen ei anna enää mitään.
Tosiaan viikko sitten kävi huollossa ihmeteltävänä ja vikaa ei löytynyt.
Voin tulla autoa näyttämäänkin, jos tarpeen on.
Meneekö auto muuten katsastuksen päästöistä läpi? HC?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Oho MAF on haettu paikallisesta mersuliikkeestä ja on siis alkuperäinen. Päästöarvoja en nyt muista, meni kuitenkin heittämällä läpi leimalla.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Lämpöanturille ääni täältä.Mese 320 TE kirjoitti:Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Oli edesmenneessä ässässä samantyylistä vikaa, joka paikallistui juurikin lämpötila-anturiin.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Bensanpaineet mittasin itse vastaavalla kuin tämä.
Kunhan katsoo vain sopivan asteikon.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751992/P ... in-O-54-mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunhan katsoo vain sopivan asteikon.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751992/P ... in-O-54-mm" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Auto on saksantuonti, imuputkessa ei ole muita kuin tuo ilmamäärämittari kaasuläpän vieressä.Mese 320 TE kirjoitti:Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Flektin edessä on koneen lämpötila-anturi ja mittarin anturi.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Luulis koneessa olevan vielä joku anturi ECUa varten.Zeplex kirjoitti:Auto on saksantuonti, imuputkessa ei ole muita kuin tuo ilmamäärämittari kaasuläpän vieressä.Mese 320 TE kirjoitti:Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Flektin edessä on koneen lämpötila-anturi ja mittarin anturi.
Linkissä jotain tarinaa:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/8 ... ensor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
No kyllä siellä on jossain se imuilman lämpötila-anturi oltava muutenhan niin sanottu ( Ryyppy ) ei mene päälle?Zeplex kirjoitti:Auto on saksantuonti, imuputkessa ei ole muita kuin tuo ilmamäärämittari kaasuläpän vieressä.Mese 320 TE kirjoitti:Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Flektin edessä on koneen lämpötila-anturi ja mittarin anturi.
Tuo hyytyminen yli 2000 kierroksen jälkeen antaisi vihjeen, että joku viallinen anturi tai johtoliitos pistää moottorinohjausboxin ( hätäkäyttötilaan ) jossa kone käy mutta ei anna kaikkia tehoja ja pääsee ajamaan " Pärnäsen korjaamolle " .
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Mites tuo nokka akselin ennakon säädin jos se ei käännä kulmaa oikeaan aikaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Sitäkin voi kokeilla vetääkö se sulakkeellisilla koejohdoilla. Omaani jouduin sen vaihtamaan, kun sen käämi oli osittain oikosulussa ja käämin vetovoima ei riittänyt kääntämään nokkaa oikeaan asentoon. Jossain aiemmassa jutussa palstalla kerroin asiasta käämin vastus pitäisi olla 6 - 8 ohmia toimiakseen kunnolla.atlas kirjoitti:Mites tuo nokka akselin ennakon säädin jos se ei käännä kulmaa oikeaan aikaan?
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Eikös sen pitäisi jonkinnäköistä rallatusta tms pitää? Auto kuitenkin käy tosi nätisti muuten.atlas kirjoitti:Mites tuo nokka akselin ennakon säädin jos se ei käännä kulmaa oikeaan aikaan?
No perkale. Kait se anturi sitten jossain on, pitänee koittaa etsiä tänään. Ostin alkuperäisen polttoainesuodattimen kun oli jotain puhetta, että tarvikkeet on ollu paskoja.Harri126 kirjoitti:Luulis koneessa olevan vielä joku anturi ECUa varten.Zeplex kirjoitti:Auto on saksantuonti, imuputkessa ei ole muita kuin tuo ilmamäärämittari kaasuläpän vieressä.Mese 320 TE kirjoitti:Eiköhän se ole jossain kohdassa imuilma kanavassa ilmanpuhdistimen jälkeen. Niitä lämpötila antureita on yleensä kaksi tai kolme.Zeplex kirjoitti:Mitä meinaat imuilman lämpöanturilla? MAF? Moottorin lämpötila-anturi siinä flektin edessä vaihdettu ja mitattu ettei johto ole oikosessa.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Onko imuilmanlämpötila anturia tutkittu se voi tempuilla ? Esim. Siten että jollain lämpötila alueella se antaa väärät arvot moottorin ohjausboxille. Sama koskee myös moottorin lämpötila anturia joka antaa tietoa moottorin ohjausboxille.
Yksi ohjaa flektiä ja toinen antaa tieto moottorinohjausboxiin ja kolmas antaa tiedon lämpömittarille.
Flektin edessä on koneen lämpötila-anturi ja mittarin anturi.
Linkissä jotain tarinaa:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/8 ... ensor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä.
Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä.
Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.
Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..