Tänään löytyi valoisa hetki.eerola kirjoitti:...Nyt ei ole keväällä vain ollut oikein semmoista väliä että olisi ollut a. sekä valoisaa, että b. auto puhdas, että c. valokuvauslaite kädessä...
w204 madallus
Re: w204 madallus
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 27.04.2015 00:16
- Paikkakunta: Kouvola
Re: w204 madallus
Riittääkö camberien säätövarat miten tollasessa 30-45 mm madalluksella? Onko ollut havaittavaa eroa ajomelussa madalluksen jälkeen?
s204 C200 CDI BE T A Facelift -11
Re: w204 madallus
Pitikö 30mm madallus paikkansa vai oliko enemmän tai vähemmän.
Re: w204 madallus
Ai minunko autoni tapauksessa? Sport Suspension (code 486)-varusteella tehtaalta tulleeseen autoon laitettuna Bilstein B12-osien tuoma madallus oli selkeästi vähemmän kuin 30 mm. Vakioalustaisesta madallus olisi varmaankin ollut aika tavalla mainoksen mukainen. 486-alusta on muistaakseni 15 mm vakioa matalampi.tome75 kirjoitti:Pitikö 30mm madallus paikkansa vai oliko enemmän tai vähemmän.
30 mm - 15 mm = 15 mm voi pitää paikkaansa.
...ja parempi näin, sillä perheessämme on jo yksi auto jolla ei tahdo päästä edes routapaakkujen yli.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: w204 madallus
Oletteko miettineet spacereita madalluksen kanssa. Siis jos auto on vakiovanteilla. Eerolan kuvissa näyttää ihan hyvältä, mutta olen itse livenä pohtinut, että ne voisivat tuoda näköä, jos madaltaa.
Re: w204 madallus
Minulla oli joskus autossa Lorinser-vanteet niihin kiinteästi liitetyillä vannevalmistajan spacereilla (siis laillisilla). Niillä offsetti tuli hyväksi, vanne "luukulle" - ja mitä ilmeisimmin Lorinserilla joku oli lisäksi miettinyt myös, miten auto käyttäytyy kun mitat vähän muuttuvat, sillä auto kulki oikein kivasti eikä vedellyt turhia. Kun renkaiden linjoja laskeskeli paperilla, saattoi ynnätä, että etu- ja takarengas olivat leveämmällä kuin alkuperäisvanteiden tapauksessa, mutta suhteessa toisiinsa vastaavasti kuin perusvanteisessakin autossatn62634 kirjoitti:Oletteko miettineet spacereita madalluksen kanssa. Siis jos auto on vakiovanteilla. Eerolan kuvissa näyttää ihan hyvältä, mutta olen itse livenä pohtinut, että ne voisivat tuoda näköä, jos madaltaa.
Toisen kerran homma sitten ei ollutkaan ihan yhtä mukavasti. Kyseessä oli Mersu-liikkeen myymä AMG-vannesarja, jossa takavanne oli eri levyinen kuin etuvanne ja luonnollisesti ET-luvuissakin oli eroa. Vastaavasti kuin spacerien kanssa helposti käy. Kun renkaiden linjoja laskeskeli paperilla, saattoi ynnätä, että etu- ja takarengas olivat noiden AMG-vanteiden tapauksessa suhteessa toisiinsa eri tavalla kuin perusvanteisessa autossa. Liekö tästä johtuvaa vai jotain muuta, mutta noiden kanssa auto oli ihan tolkuttoman uraherkkä riippumatta rengasmerkistä ja -paineesta.
Näiden kokemusten perusteella olisin aika varovainen spacerien suhteen (puuttumatta siihen onko kyseessä katsastusmiehelle kelpaavat vai vähän puolivillaisemmasti lakia tulkitsevat spacerit). Voi tulla joko hyvä tai varsin levoton ajettava.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: w204 madallus
Onkohan kellää tietoa miten tässä w204 Amg paketilla olevassa kamppeessa, jossa saa napista iskareita pehmeämmäksi/ kovemmaksi mahtaa toimia madallusjouset? Tuskin ainakaa mitää vikailmotuksia tulee ku näytti menevän tolpalle vaan kaks johtoa.
Re: w204 madallus
Luin jostain saksalaiselta foorumilta tästä kun mietin samaa. Joku jousivalmistaja valmistaja on ihan ilmoittanut sopivuudenkin Fahrdynamik-paketin kanssa. Ilmeisesti jouset olivat madalluksen jälkeen mallia jäykkä ja pirun jäykkä Sport-napilla, jos muistan oikein.
Re: w204 madallus
Vähän ohi tuosta aiheesta mutta farkku 204 madalluksesta kumminkin.... Onko porukasta kukaan oikeen laittanu kenttään autoa? Tarkotus olisi siten että renkaan kulutuspinta menisi juuri kaaren taakse piiloon mutta ei sen alemmaksi että riittäisikö pelkät jouset vai pitääkö mennä säädettävien satsien puolelle että saa tarpeeksi matalalle?
Mb c200 cdi (S204) vm. 2008
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
Re: w204 madallus
Minulla on madallettu 204. Paikoillaan on kw v1 ja edestä ruuvattu niin alas kun tuolla saa ja perse sopivalla korkeudella.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: w204 madallus
Tarkotus olis madaltaa sedani pelkillä jousilla onko suurempia eroja H&R: ja Eibach:n välillä? Muita varteenotettavia "edullisia" vaihtoehtoja?
Onko alle laitto kummosempaa kuin 90-luvun autoihin?
Onko alle laitto kummosempaa kuin 90-luvun autoihin?
Re: w204 madallus
Minulla on farmarissa ollut vähän aikaa 25-30 mm H&R:t. Ihan hyvä ajaa vakioiskareilla. Ei ole pintakova. Takapää tippui vähemmän, mutta voi olla kuormankestävyyden vuoksi ihan hyvä.
Re: w204 madallus
Alkuperäiset mitat oli pyöränkaaresta vanteen keskelle. Edessä 365mm Takana 355mm (nyt on 325mm ja 335mm)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Macce79, Su 10.04.2016 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w204 madallus
Hyvältähän se näyttää! Olet tummentanut takalasit?
Re: w204 madallus
Takalasit on tummenettu 35% kalvolla ja Kajaanin keikan tein viikonloppunatn62634 kirjoitti:Hyvältähän se näyttää! Olet tummentanut takalasit?
Re: w204 madallus
Hienoa! Nyt varmaan on ihan eri auto.
Re: w204 madallus
Oletteko käyttäneet nelipyöräsuuntauksessa? Ja jos olette niin jouduttiinko muuttamaan arvoja?
Tarkotus olis laittaa nuo H&R:n 30mm ja suurentaa vannekokoa 16-tuuumaisesta 18/8,5
Tarkotus olis laittaa nuo H&R:n 30mm ja suurentaa vannekokoa 16-tuuumaisesta 18/8,5
Re: w204 madallus
Pakkohan ne kulmat on säätää. Edestä lähinnä.
Re: w204 madallus
Minkäslaisia navan keskeltä kaareen mittoja on tuomosilla eibahin jousilla saatu? muutki jouset kiinostaa, h&r alustasta oliki jo yhet mitat tullu.
Amg jousilla mitat eesä ja takana n340-345
Amg jousilla mitat eesä ja takana n340-345
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 01:11
Re: w204 madallus
Itselle matkahuolto toi juuri D2:sen korkeus/jäykkyys säädettävän alustan. Onko minkälainen homma vaihtaa itse, tarviiko jotain erikoistyökaluja? Tai onko jollain tiedossa jyväskylän alueelta jotain hyvää pajaa joka asentaisi?
Re: w204 madallus
Onkohan muilla ollut samanlaista ongelmaa madallusjousilla vakioiskareiden kanssa. Rattia käännettäessä etupäästä kuuluu inhoittavaa narinaa/rutinaa. Ääni ilmestyi heti jousien vaihdon jälkeen. Aluksi luulin äänen tulevan yläpään laakereista, mutta ne on nyt vaihdettu ja ääni ei hävinnyt Tänään katsastuksessa iskaritesti näytti kyllä iskaunvaimentimien olevan kunnossa. (Muutoskatsastus ei mennyt läpi takana liikaa camberia)
Re: w204 madallus
Joo samat rutinat alkoi kuulua.
Re: w204 madallus
Oletko paikallistanut ääntä?tn62634 kirjoitti:Joo samat rutinat alkoi kuulua.
Re: w204 madallus
En. Ilmoitan jos selviää joskus.
Re: w204 madallus
Iskarin varresta kun pyörittelee niin kuuluu jonkunlaista ääntä. Pääsisköhän jousi liikkumaan vakioiskarissa Mietin jos laittaa uudet vakioiskarit eteen niin parantaako asiaa yhtään. Vai onkohan suosiolla laitettava Bilstein b8:sit koko autoon.
Re: w204 madallus
Ite laitoin kans tänää h&r 25-30 sarjam alle. Mulla paukku ennen jousien/ yläpäiden vaihtoa aikalailla keula, mutta nyt uusilla yläpäillä ja noila jousilla ei kuulu mitään. Nii ja iskari ko oli pöydällä ja sitä pyöritteli nii varsinki toisesta kuulu jotaki ihme rutinaa/ääntä sisältä, ei kuulu onneksi auton sisälle. En kyllä usko että se jousi vakioiskarin kanssa mihinkää liilkuu, itellä jäi ainaki tosi tiukka jännitys jouseen ko kasas sen
Re: w204 madallus
tarviiko koiranluita vaihtaa kun vaihdan alle pc reisingin alustan? Luut ei kolise. Auto on w204 c250 2009
Re: w204 madallus
Siellähän tulee mukana uudet,itse ainakin laitoin. Ja aikasempiin viesteihin,itellä on nyt myös sama kolinakilinä,vaikka yläpäät on vaihdettu uusiin.W204 c250 kirjoitti:tarviiko koiranluita vaihtaa kun vaihdan alle pc reisingin alustan? Luut ei kolise. Auto on w204 c250 2009
Re: w204 madallus
Koliseepa se sittenki ko ajaa terävään kuoppaan, oikialta eestä varsinki. Mitää väljää ei mistää löydy, eikä löytäny väljää pyöränsuuntajakaan ko kävi suuntauksessa. Koiranluutki vaihettu ja kirrattu pariin kertaan muttei vaikutusta, ja kallistuksen vakaajan runkokumekki näyttää olevan vielä kunnossa.Jantsade kirjoitti:Siellähän tulee mukana uudet,itse ainakin laitoin. Ja aikasempiin viesteihin,itellä on nyt myös sama kolinakilinä,vaikka yläpäät on vaihdettu uusiin.W204 c250 kirjoitti:tarviiko koiranluita vaihtaa kun vaihdan alle pc reisingin alustan? Luut ei kolise. Auto on w204 c250 2009
Re: w204 madallus
Taikl kirjoitti:Koliseepa se sittenki ko ajaa terävään kuoppaan, oikialta eestä varsinki. Mitää väljää ei mistää löydy, eikä löytäny väljää pyöränsuuntajakaan ko kävi suuntauksessa. Koiranluutki vaihettu ja kirrattu pariin kertaan muttei vaikutusta, ja kallistuksen vakaajan runkokumekki näyttää olevan vielä kunnossa.Jantsade kirjoitti:Siellähän tulee mukana uudet,itse ainakin laitoin. Ja aikasempiin viesteihin,itellä on nyt myös sama kolinakilinä,vaikka yläpäät on vaihdettu uusiin.W204 c250 kirjoitti:tarviiko koiranluita vaihtaa kun vaihdan alle pc reisingin alustan? Luut ei kolise. Auto on w204 c250 2009
Joo eipä täältäkään mitään "vikaa" ole löytyny kolinaan,on käyny suuntaukset tekemässä,otettu iskaria pöydälle,käyny katsastuksessa ja mistään ei tunnu löytyvän syytä mistä kolina lähtee. Vähän ehkä helpotti kun laittoi tolpat jäykemmäksi,(5 vaille täydet)en tiiä miksi. Tai sitten tässä alkaa itellä olee jo kolinat pään sisällä sen verran kovat ettei enää tiiä millon se kolisee ja millon ei