W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Tänään meni toinen takajarru - varmaakin jäähän parkissa ollessaan - niin että ei meinannut päästä liikkeelle kun toinen fillari vain suti.
Lopulta liikkeelle ja toinenkin pyörä pyörimaan about parin sadan metin jääpinnalla luistamisen jälkeen.

Seurauksena luistonesto + ABS pois pelistä. Uusita starttikaan ei poistanut vikavaloja - heti.
Parin tunnin seisokki palaveri ajan, niin liikkelle kohti Vehoa, mutta hetken päästä vikavalot sammuivat ja kaikki pelaa OK - huoltoreissu jäi välistä tässä kohtaa.

Olisiko P-asento jotenkin jäätänyt palat kiinni jarrulevyyn...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle? Jäähän jarrupalat joskus levyihin kiinni aika lujasti kesälläkin autopesun jälkeen (käsijarru vaikuttaa tässä suoraan levyihin). Ei luulisi sen käsijarrun sähkökäytön pakkasessa jumittavan.

Outoa että ASR ei saanut jumittavaa pyörää liikkeelle.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1184
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nyt kun Coupekin on esitelty, on tulossa vielä avomalli:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... r-tarnung/" onclick="window.open(this.href);return false;
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Kyllä.
DBFI kirjoitti: Outoa että ASR ei saanut jumittavaa pyörää liikkeelle.
Taisi herjata siitäkin jotain, mutta kun härövalot poistuvat niin ei löytynyt enää infoista herjojen tekstejä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
el_ucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 08.12.2014 23:48

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja el_ucca »

taky kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Kyllä.
Itselläni tuota ominaisuutta ei ole (rek 1/2015) Ei syty P-valo, eikä kuulu sitä ääntä.

Kuitenkin saman mallisissa sijaisautoissa tuo on kytkeytynyt päälle itsestään.

Ilmeisesti tuo ominaisuus tuli autoihin joskus vuoden 2015 aikana.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

taky kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Kyllä.

Luin ihmeissäni moista tekstiä ja ajattelin, että mulla on jokin vika autossa. Ei siis olekaan vaan se on joku uusi juttu. Piti oikein soittaa tyttären appiukolle ja kysyä moisesta asiasta. Hän vahvisti, että käsijarru menne automaattisesti päälle. Sanoi vielä, että kun painaa jarrua kovaa hold asennossa niin silloinkin menee päälle.Hänellä on 2 kk vanha 4Matic C200. Tota Hold juttua en ihan usko.
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Eikös se mene niin, että kun vaihteenvalitsin on P-asennossa niin käsijarru menee päälle vasta sitten kun moottori on sammutettu tai kuljettajan turvavyö on avattu ja kuljettajan ovi avataan.
Käsijarru ei mene päälle painettaessa jarrua Hold toiminnossa vaan Hold toiminto nimenomaan käyttää sähköistä käsijarrua ja käsijarru meneen siis päälle kun Hold toiminto aktivoidaan painamalla jarrupoljinta nopeasti pohjaan. Käsijarru vapautuu tämän jälkeen painamalla uudestaan jarrua "tietyllä" voimakkuudella tai yksinkertaisesti painamalla kaasua.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hanspond kirjoitti:Eikös se mene niin, että kun vaihteenvalitsin on P-asennossa niin käsijarru menee päälle vasta sitten kun moottori on sammutettu tai kuljettajan turvavyö on avattu ja kuljettajan ovi avataan.
Käsijarru ei mene päälle painettaessa jarrua Hold toiminnossa vaan Hold toiminto nimenomaan käyttää sähköistä käsijarrua ja käsijarru meneen siis päälle kun Hold toiminto aktivoidaan painamalla jarrupoljinta nopeasti pohjaan. Käsijarru vapautuu tämän jälkeen painamalla uudestaan jarrua "tietyllä" voimakkuudella tai yksinkertaisesti painamalla kaasua.
Ymmärsinköhän kommentin oikein, tarkoitat kai että Hold-toiminto toteutetaan käsijarrufunktiolla mutta käsijarru ei menisi päälle siinä mielessä että se merkkivalo ei syty?

205:sta en ole ajellut kuin koelenkin mutta en usko että HOLD tuossakaan mallissa toimii sähköisellä käsijarrulla vaan pääjarruilla ihan kuten facelift 211:stä alkaen muissakin korimalleissa (joissa kaikissa ei edes sähköistä käsijarrua ole).

Ikkuna auki ja pysähdys holdilla varmaan paljastaa kuuluuko sähköisen käsijarrun kytkeytymisääni.

Tuo tarkennus käsijarrun kytkeytymisestä pysäköitäessä pitää varmaan paikkaansa. Joka tapauksessa siis käsijarrun päälle kytkeytymistä ei voi välttää kun vaihteiston laittaa P-asentoon ja moottorin sammuttaa.

Vai toimiiko 205:ssa sellainen ohje joka 246-korisen ohjekirjassa oli eli käytetään käsijarrukytkintä moottoria sammutettaessa niin silloin se jäisikin kytkeytymättä. Ei vaan kovin kätevää, toivottavasti sähkömoottorit kestää jatkuvaa käyttöä niin voi vaan sammuttaa auton normaalisti käsijarrukytkimeen kajoamatta.
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Tuo manuaalin kuvaus Hold toiminnasta on hieman epäselvä. Tarkemmin luettuani taitaapi olla niin, että siinä todellakin käytetään käyttöjarrua. Manuaalin mukaan seisontajarru kytkeytyy Hold toiminnassa jos auto seisoo pidempään paikallaan, näin vähennettäisiin käyttöjarrun kuormitusta.

Käsijarrun päällekytkeytymisen voi 205:ssäkin estää vetämällä käsijarrun kahvasta.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

hanspond kirjoitti: Käsijarrun päällekytkeytymisen voi 205:ssäkin estää vetämällä käsijarrun kahvasta.

Ehkä saivartelua, mutta kahvasta - katkaisin se ennemmin taitaa olla. :o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva? :)
Käsijarrukytkimen kahva.JPG
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

DBFI kirjoitti:Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva? :)

Ja, Wol. :idea:
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

taky kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva? :)

Ja, Wol. :idea:
Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarru

Monethan puhuu öljynlauhduttimestakin, onneksi minulla ainakin on toistaiseksi riittänyt öljynjäähdytin
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Splitti51 kirjoitti: Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarru
Luulin että sitä seisontajarrua käytettiin armeijassa jälkkärissä mutta aiemmin referoidun tietolähteen perusteella olet kyllä oikeassa. :thumbup:

Tuossa aiemmin tarkoitus oli "sanoa" että eipä kai kauhean tarkkaa mitä nimiä me maallikot käytämme kunhan asia tulee ymmärretyksi. Uskoisin että threadin lukijat päätyivät samaan namiskaan kaikista käytetyistä termeistä, vääristäkin. Samoin öljynlauhdutin varmasti 99%:sti ymmärretään oikeaksi vempaimeksi vaikka väärä termi onkin. Oppitunti silti aina hyväksi eikä haittaa jos opit hiljalleen menisi perillekin.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Splitti51 kirjoitti: Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarru
OT:..Voihan sitä käyttää "käsijarrunakin" jos vauhtia pitää saada pois - :roll:

Hätäjarrutus
Hätätapauksessa autoa voi jarruttaa sähköisellä seisontajarrulla myös ajon aikana.
Paina sähköisen seisontajarrun kahvaa ajon aikana lisää.
Auto jarruttaa niin kauan kuin sähköisen seisontajarrun kahvaa pidetään painettuna. Auto jarruttaa sitä voimakkaammin, mitä kauemmin sähköisen seisontajarrun kahva pidetään painettuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Juupa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 17.01.2016 23:33

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Juupa »

Mitenkäs mersuissa on riittänyt lämpöä moottorissa. Itsellä kyllä harmittanut kovasti kun ei meinaa nousta lämmöt ja paleltuu autoon. Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla. :oops:
MB c220 amg
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Itsellä C 250, lämmöt riittää hyvin. Mittari nousee aika nopeasti yhdeksäänkymppiin ja pysyy kanssa. Nokalla ei ole edes viimasuojaa. Veikkaisisin että sinulla jokin proplem lämpöjen kanssa. Sellainen mututuntuma itsellä että moottorissa olisi sähkövastus joka avittaa ajon aikana nesteiden lämmittämisessä?
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Juupa kirjoitti:Mitenkäs mersuissa on riittänyt lämpöä moottorissa. Itsellä kyllä harmittanut kovasti kun ei meinaa nousta lämmöt ja paleltuu autoon. Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla. :oops:
Onkohan termostaatit kunnossa?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Juupa kirjoitti:Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla. :oops:
Parin kymppiin lämmöt T-korisessa automaatti C180 d:ssä nousee taajamassakin normiksi - ECO asetuksella yleensä ajelut, sen viileämmällä jonnekin 60C: hujakoille ja juuri ja juuri lämmöt riittää, maantiellä/motarilla tarkenee hyvin, neljä päällä ikkunat tuuppaa menemään takana umpeen.

Lähdöt about +20C:n lämmitetyllä koneella. Ei viima tms suojaa.


Tänä aamuna -31C oli lähtiessä, moottori +18C ja sisätilanlämppäri 2100W:n teholla puhallellut parisen tuntia, niin pitkähihainen paita päällä - toki istuinlämmitys päällä matkaa tehtiin eikä yhtään palellut edes alku km:llä taajamassa, maantiellä päästyä lämmöt nousi moottorissa normaaliksi - auton mittarinnäyttö noin +80C.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

Kyllä omassa pirssisäni tässä nurkka pyörityksessä lämmöt riittävät mainiosti. 6-7 tolppaa näyttää lämpömittari. Ei viimasuojaa käytössä koska syylarin lamellit ovat kiinni. taitaa diiseli olla kylmempi kuin bensa vehje.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Tuulilasinpyyhinten huoltoasento...

Autoissa, joissa on Keyless-Go:
Sammuta moottori.
Nosta jalka jarrupolkimelta.
Aseta lasinpyyhin yhdistelmäkatkaisimen avulla asentoon .
Paina start-stop-näppäintä niin monta kertaa, että lasinpyyhin käynnistyy.
Kun pyyhkimen varsi on pystysuorassa asennossa konepeltiin nähden: Paina start-stop-näppäintä.
Käännä pyyhkimen varsi irti tuulilasista.


Onpa monimutkainen operaatio putsata jäitä sulista, ihme kun ei kokeilemalla löytynyt - montakohan kertaa tuo "monta kertaa" mahtaa olla?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

taky kirjoitti:Tuulilasinpyyhinten huoltoasento...

Autoissa, joissa on Keyless-Go:
Sammuta moottori.
Nosta jalka jarrupolkimelta.
Aseta lasinpyyhin yhdistelmäkatkaisimen avulla asentoon .
Paina start-stop-näppäintä niin monta kertaa, että lasinpyyhin käynnistyy.
Kun pyyhkimen varsi on pystysuorassa asennossa konepeltiin nähden: Paina start-stop-näppäintä.
Käännä pyyhkimen varsi irti tuulilasista.


Onpa monimutkainen operaatio putsata jäitä sulista, ihme kun ei kokeilemalla löytynyt - montakohan kertaa tuo "monta kertaa" mahtaa olla?
Niin monta kertaa pitää painaa että tulee virrat päälle. Eikös se samassa järjestyksessä mene kuin avaimesta, ensin radio-asento, sitten virrat päällä.

Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

DBFI kirjoitti: Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
Ai - avain - onko sillä sellainenkin?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

taky kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
Ai - avain - onko sillä sellainenkin?
Kyllä minulla ainakin on avain, vaikka on KG. Ja nupin saa tosiaan pois ihan niin kuin DBFI kertoi ja alta paljastuu normaali virtalukko.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

tj86430 kirjoitti:.... alta paljastuu normaali virtalukko.
No johan on fiksu systeemi. :o

Vaan tänään automaattiloota päätti olla reakoimatta kaasupolkimen painallukseen, takana about 60 km motaria kun piti kiihdyttämän, niin mitään ei tapahtunut, t o d e l l a verrakkaista vaihdin noiusua 7. pykälä päällä, ei siis pudottanut alaspäin.

Kun hidasti nopeutta niin pykälät pieneni, mutta läpistä ei tapahtunut mitään.
Auto parkkiin ja uudeleen käynnistys niin taas kaikki toimi OK.

Ja juuri kun olitiin päästy kunnon pakkasista = alle parin kympin. Lopun päivää sitten toimi normaalisti.

Mitään häiriö tms valoja/herjoja ei mittaristossa näkynyt.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

taky kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:.... alta paljastuu normaali virtalukko.
No johan on fiksu systeemi. :o

Vaan tänään automaattiloota päätti olla reakoimatta kaasupolkimen painallukseen, takana about 60 km motaria kun piti kiihdyttämän, niin mitään ei tapahtunut, t o d e l l a verrakkaista vaihdin noiusua 7. pykälä päällä, ei siis pudottanut alaspäin.

Kun hidasti nopeutta niin pykälät pieneni, mutta läpistä ei tapahtunut mitään.
Auto parkkiin ja uudeleen käynnistys niin taas kaikki toimi OK.

Ja juuri kun olitiin päästy kunnon pakkasista = alle parin kympin. Lopun päivää sitten toimi normaalisti.

Mitään häiriö tms valoja/herjoja ei mittaristossa näkynyt.
Starilla katsomaan josko on vikakoodeja tallentunut.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Patomursu kirjoitti: Starilla katsomaan josko on vikakoodeja tallentunut.
Joskos vaikka viikonloppuna ehtisi vilaista erroreita.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
el_ucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 08.12.2014 23:48

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja el_ucca »

Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. Ilmoitus tulee aina samantien kun auton käynnistää jos pakkasta on jotain -25 tai enemmän. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

el_ucca kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Eiköhän 205:ssakin ole se jännitemittaus mittariston huoltovalikoissa? Olisi hyvä tarkistaa mitä se sanoo tuon ilmoituksen tullessa ruutuun. Tietenkin vielä parempi jos akun mittaisi yleismittarilla.

Mikäs 205:ssa mahtaa niin kriittistä olla että pitää tien poskeen jäädä jos akkujännite heikko? Tietenkin se jää lopulta jos sähköt loppuu mutta jos laturi toimii niin pitäisi riittää virtaa ajamiseen tarvittaville elintoiminnoille.
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

el_ucca kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. Ilmoitus tulee aina samantien kun auton käynnistää jos pakkasta on jotain -25 tai enemmän. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Taitaa olla nykyautojen ongelmia. Mulla meni puolessa vuodessa akku sököksi. Jännite oli jotain 11,2 Voltin luokkaa. Ei silloin kuitenkaan mitään herjoja tullut mittaristoon. Akku on vain 60 Ah kokoinen eli pieni tähän ilmastoon. 80 Ah akku mahtuu vielä sinne akku tilaan. Oliko jossain C sarjalaisessa 2 akkua kun Vehon työnjohtaja ja sähkömies väittivät minulle, että siellä on 2 akkua. Varaosa luettelosta sitten katsoivat ja olivat yllättyneitä ettei uudessa ollutkaan 2 akkua.
Vastaa Viestiin