190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Cooler kirjoitti:Eilen tuli ajettua JPn autolla.Täytyy sanoa että hyvin toimii ja moni erehtyy jos tuon kanssa lähtee kokeileen.

Ja varaakin säädöissä vielä löytyy vaikka kuinka.. 8)
Eikö ollut vähän niinkun automaatilla olis ajanut sen kytkimen takia ;)
Pidetään porukalla koeajotalkoot, jahka se JP saa sen kytkimen vaihdettua....
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Day Downhill kirjoitti:
Cooler kirjoitti:Eilen tuli ajettua JPn autolla.Täytyy sanoa että hyvin toimii ja moni erehtyy jos tuon kanssa lähtee kokeileen.

Ja varaakin säädöissä vielä löytyy vaikka kuinka.. 8)
Eikö ollut vähän niinkun automaatilla olis ajanut sen kytkimen takia ;)
Pidetään porukalla koeajotalkoot, jahka se JP saa sen kytkimen vaihdettua....
Ei muuten ollut..
JP ihmetteli itsekkin että miten hyvin se nyt piti.. :lol:

Koeajot passaa oikein hyvin.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

stonehead kirjoitti:siitä on jo ainakin neljä vuotta kun rakensin ekan mersun Mynädieselin 7 millisillä varustetulla pumpulla, ja on tullut tilattua yks jos toinenkin pumppu tuona aikana,työn laatu on todellakin kehumisen arvoista.

ja nämä kopiopajat...hohhoijaa
joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
www.thaiklupi.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Cooler kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:
Cooler kirjoitti:Eilen tuli ajettua JPn autolla.Täytyy sanoa että hyvin toimii ja moni erehtyy jos tuon kanssa lähtee kokeileen.

Ja varaakin säädöissä vielä löytyy vaikka kuinka.. 8)
Eikö ollut vähän niinkun automaatilla olis ajanut sen kytkimen takia ;)
Pidetään porukalla koeajotalkoot, jahka se JP saa sen kytkimen vaihdettua....
Ei muuten ollut..
JP ihmetteli itsekkin että miten hyvin se nyt piti.. :lol:

Koeajot passaa oikein hyvin.
HEHE :) Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Pe 15.10.2004 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jussi k kirjoitti: joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
Kannataa soittaa päiväsaikaan, ja kyllä sieltä minulle on vastattu joka kerta. Siihen maksulliseen numeroon nimenomaan pitää soittaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:
Jussi k kirjoitti: joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
Kannataa soittaa päiväsaikaan, ja kyllä sieltä minulle on vastattu joka kerta. Siihen maksulliseen numeroon nimenomaan pitää soittaa.
Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 15.10.2004 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Takapenkillä odottelee uusi kytkin. En nyt saa laitettua mitään kovin isoa kytkintä, kun ei ole 300d:n vauhtipyörää tähän hätään. Alkuperäisen 200mm kytkimen tilalle tulee 220 mm uudemman mallin kytkin, joten täytyy toivoa, että se pitää myös hapekkaalla kelillä...Ihme kyllä levy ei eilen pahemmin luistanut, kun Coolerin kanssa kokeiltiin, mutta jo tänä aamuna luisti taas kuten aikaisemmin.


Maksulliset palvelunumerot ovat kyllä ymmärrettäviä, jos puhelimessa puhuttu aika on pois varsinaisesta työajasta. Yksi lähisukulainen kanssa polttaa välillä hihansa, kun olisi kiirus ja puhelin pärrää jatkuvasti. Puhelimen sointi on toisaalta sen merkki, että töitä riittää.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Kuulin huhun, että parit superpumput olisi tulossa työn alle, kenenkäs mersuihin ne on menossa ???
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Day Downhill kirjoitti: HEHE :) Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Mä voisin kanssa tulla käväseen, jos sinne on enemmänkin tulossa turpodieselmiehiä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Samuli H kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti: HEHE :) Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Mä voisin kanssa tulla käväseen, jos sinne on enemmänkin tulossa turpodieselmiehiä.
Ei taida muita tulla. Cooler ei ehdi.
Ja ne talkoot liittyvät ihan muuhun, kun turbodiiseliin. Rakennusjuttuja.....
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Rakentaja "Ranet " säveltää? :roll:
:wink: Löytyisköhän sieltä mun työkaluja?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kimmo L kirjoitti:Rakentaja "Ranet " säveltää? :roll:
:wink: Löytyisköhän sieltä mun työkaluja?
Juu, eiköhän sieltä löydy, kun talli siivotaan.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Täytyy sitten joskus myöhemmin pitää oma keski-suomen turbodieselmiitti. 8)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Samuli H kirjoitti:Täytyy sitten joskus myöhemmin pitää oma keski-suomen turbodieselmiitti. 8)
Käymään saat toki tulla, mutta diesel-jutut jäävät vähemmälle tällä kertaa :)
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

janne I kirjoitti:Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
Ilman muuta. Tule käymään millon vaan!
Laita yv:tä kun haluat tulla, niin annan osoitetta.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

janne I kirjoitti:Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
Saa tuota minunkin autoa tulla katsomaan. :)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kytkin tuli eilen iltana ährättyä paikoilleen. Aluksi vaikutti, ettei uusikaan kytkin pidä, mutta tänään luisto loppui. Ilmeisesti kytkin kului sopivaksi vauhtipyörään. Olisi tietysti pitänyt sorvauttaa vauhtipyörä, mutta eihän tässä malttanut odotella niin kauan. Vanha kytkin oli vielä alkuperäinen ja olisi kestänyt normaalikäyttöä ties miten kauan.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin mikä kytkin tuli ?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei sinne sen ihmeellisempää kytkintä tullut kuin tuo tavallinen 215mm halkaisijalla oleva, joka on 200 ja 250d:ssä vakionakin. Mulla vaan oli paikallaan 200mm kytkin, jota käytettiin joitain vuosia vain 190 dieselissä.
Vaihdoin samalla kytkinsylinterinkumit, kun oli hyvillä hollilla. Vähän siinä ja siinä on pitääkö toi kytkin, mutta onneksi tulee talvi, niin pyörä ei pidä.

Loputon kierre tämä turbottaminen taitaa olla. Nyt olen ruvennut näkemään unia isommasta alkukäyrästä pakoputkistoon ja paineputkistot pitäisi tehdä uusiksi, tällä kertaa hiukan suunnitella ensin ja sitten vasta tehdä. Pirun hyvin toimii kuitenkin ja ajattelin käännellä tänään hiukan lisää syöttöä pumpusta, ihan koemielessä. Maanantaina täytyy hakea turboruuvi tohon hukkaportinletkuun, niin saa paineita isommalle tosta yhdestä barista. Johonkin 1.1-1.2 tasolle. Toisaalta veljen 1.8 turbo Audi tuntuu aika lussulta ton nokivasaran jäljiltä, joten syöttöjä on nyt jo jonkin verran.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niinhän se menee, mulle periaatteessa riittää nuo 119hp , mutta pitäähän harrastuksia olla :lol:

tule sinne helsinkiin niin saadaan ihmetellä :wink:
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Pirun kallista tää harrastaminen sen oon kans huomannu.

Mut kun leikkiin lähtee niin..se on maksettava vai miten se meni?
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Mutta yleensä kaikki harrastukset maksaa...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tuli kokeiltua tuota JP:n autoa. On se älytöntä miten tuollainen 2 litrainenkin lähtee kulkemaan melko pienillä virityksillä. 8)

Kiitokset JP:lle kyydeistä. :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

miltä tuntui omaan verrattuna ?
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Kuulin huhun, että parit superpumput olisi tulossa työn alle, kenenkäs mersuihin ne on menossa ???
Yksi pumppu taitaa olla meikäläisen!
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

epk kirjoitti:miltä tuntui omaan verrattuna ?
Oma ei pärjää kyllä millään tuolle JP:n laitteelle.

Pakko hommata isommat elementit. 8)
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
www.thaiklupi.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
onnistunut viritys siis 8) , housun puntit tutisee vieläkin ? mites kone kestää noita ahtoja ??
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Alkaa kyllä tuntumaan, että vakiokampe ei enää oikein kestä yli kilon ahtoja ainakaan pitempiä vetoja. Mulla käy tuolla vähän ruuvatulla pumpulla siinä 0,7 kieppeillä ja tuntuu että vähemmänki riittäis. Mihin päin tuossa KKK:n ahtimessa muuten pitäis pyöritellä sitä hukkaportissa olevaa kuusiokoloa että sais ahtoja pienemmälle. Kokeilin pyöritellä sitä kumpaankin suuntan reilusti, mutta ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.

PP-dieselin pumppua odotellessa....
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Vastaa Viestiin