stonehead kirjoitti:siitä on jo ainakin neljä vuotta kun rakensin ekan mersun Mynädieselin 7 millisillä varustetulla pumpulla, ja on tullut tilattua yks jos toinenkin pumppu tuona aikana,työn laatu on todellakin kehumisen arvoista.
ja nämä kopiopajat...hohhoijaa
joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
Cooler kirjoitti:Eilen tuli ajettua JPn autolla.Täytyy sanoa että hyvin toimii ja moni erehtyy jos tuon kanssa lähtee kokeileen.
Ja varaakin säädöissä vielä löytyy vaikka kuinka..
Eikö ollut vähän niinkun automaatilla olis ajanut sen kytkimen takia
Pidetään porukalla koeajotalkoot, jahka se JP saa sen kytkimen vaihdettua....
Ei muuten ollut..
JP ihmetteli itsekkin että miten hyvin se nyt piti..
Koeajot passaa oikein hyvin.
HEHE Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Pe 15.10.2004 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi k kirjoitti: joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
Kannataa soittaa päiväsaikaan, ja kyllä sieltä minulle on vastattu joka kerta. Siihen maksulliseen numeroon nimenomaan pitää soittaa.
Jussi k kirjoitti: joopa joo yritin tuossa viime viikolla soittaa myna dieselille ja kysyä pumppujen laittoa (3kpl)muttei siellä kukaan vaivautunu vastaan(ainakin puolikymmentä kertaa) tosin illalla vastas vastaaja ja kehotti soittaan johonkin maksulliseen numeroon????. pp:ltä sai tosi hyvän palvelun ja neuvot ja pumputkin saatiin takas muutamassa päivässä.
Kannataa soittaa päiväsaikaan, ja kyllä sieltä minulle on vastattu joka kerta. Siihen maksulliseen numeroon nimenomaan pitää soittaa.
Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 15.10.2004 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takapenkillä odottelee uusi kytkin. En nyt saa laitettua mitään kovin isoa kytkintä, kun ei ole 300d:n vauhtipyörää tähän hätään. Alkuperäisen 200mm kytkimen tilalle tulee 220 mm uudemman mallin kytkin, joten täytyy toivoa, että se pitää myös hapekkaalla kelillä...Ihme kyllä levy ei eilen pahemmin luistanut, kun Coolerin kanssa kokeiltiin, mutta jo tänä aamuna luisti taas kuten aikaisemmin.
Maksulliset palvelunumerot ovat kyllä ymmärrettäviä, jos puhelimessa puhuttu aika on pois varsinaisesta työajasta. Yksi lähisukulainen kanssa polttaa välillä hihansa, kun olisi kiirus ja puhelin pärrää jatkuvasti. Puhelimen sointi on toisaalta sen merkki, että töitä riittää.
Mauri H. kirjoitti:Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Kuulin huhun, että parit superpumput olisi tulossa työn alle, kenenkäs mersuihin ne on menossa ???
Day Downhill kirjoitti:
HEHE Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Mä voisin kanssa tulla käväseen, jos sinne on enemmänkin tulossa turpodieselmiehiä.
Day Downhill kirjoitti:
HEHE Outoja nuo kytkimet. Riippuneeko kelistä vai mistä sitten?
Tule Lauantaina käväseen iltapäivällä. JP tulee, meillä on pienet talkoot autotallissa. Laittele yv:tä, niin annan ajo-ohjeet.
Mä voisin kanssa tulla käväseen, jos sinne on enemmänkin tulossa turpodieselmiehiä.
Ei taida muita tulla. Cooler ei ehdi.
Ja ne talkoot liittyvät ihan muuhun, kun turbodiiseliin. Rakennusjuttuja.....
Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
janne I kirjoitti:Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
Ilman muuta. Tule käymään millon vaan!
Laita yv:tä kun haluat tulla, niin annan osoitetta.
janne I kirjoitti:Olisi tarkoitus rakentaa talvella omaan autoon 300d moottori,piristettynä
Olisi kiva päästä tutustumaan teidän autoihin,liekkö mahdollista joskus?
Ei olisi nuo matkat mahdottomia,jos keskisuomessa pyöritään.
Kytkin tuli eilen iltana ährättyä paikoilleen. Aluksi vaikutti, ettei uusikaan kytkin pidä, mutta tänään luisto loppui. Ilmeisesti kytkin kului sopivaksi vauhtipyörään. Olisi tietysti pitänyt sorvauttaa vauhtipyörä, mutta eihän tässä malttanut odotella niin kauan. Vanha kytkin oli vielä alkuperäinen ja olisi kestänyt normaalikäyttöä ties miten kauan.
Ei sinne sen ihmeellisempää kytkintä tullut kuin tuo tavallinen 215mm halkaisijalla oleva, joka on 200 ja 250d:ssä vakionakin. Mulla vaan oli paikallaan 200mm kytkin, jota käytettiin joitain vuosia vain 190 dieselissä.
Vaihdoin samalla kytkinsylinterinkumit, kun oli hyvillä hollilla. Vähän siinä ja siinä on pitääkö toi kytkin, mutta onneksi tulee talvi, niin pyörä ei pidä.
Loputon kierre tämä turbottaminen taitaa olla. Nyt olen ruvennut näkemään unia isommasta alkukäyrästä pakoputkistoon ja paineputkistot pitäisi tehdä uusiksi, tällä kertaa hiukan suunnitella ensin ja sitten vasta tehdä. Pirun hyvin toimii kuitenkin ja ajattelin käännellä tänään hiukan lisää syöttöä pumpusta, ihan koemielessä. Maanantaina täytyy hakea turboruuvi tohon hukkaportinletkuun, niin saa paineita isommalle tosta yhdestä barista. Johonkin 1.1-1.2 tasolle. Toisaalta veljen 1.8 turbo Audi tuntuu aika lussulta ton nokivasaran jäljiltä, joten syöttöjä on nyt jo jonkin verran.
Mauri H. kirjoitti:Joo, ja sen maksullisuuden ymmärtää kun joskus viettää aikaa siellä pajalla, puhelin soi koko ajan ja joku vaan kyselee neuvoja, etteivät meinaa hommia keretä hoitamaan...
Kuulin huhun, että parit superpumput olisi tulossa työn alle, kenenkäs mersuihin ne on menossa ???
no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
onnistunut viritys siis , housun puntit tutisee vieläkin ? mites kone kestää noita ahtoja ??
Alkaa kyllä tuntumaan, että vakiokampe ei enää oikein kestä yli kilon ahtoja ainakaan pitempiä vetoja. Mulla käy tuolla vähän ruuvatulla pumpulla siinä 0,7 kieppeillä ja tuntuu että vähemmänki riittäis. Mihin päin tuossa KKK:n ahtimessa muuten pitäis pyöritellä sitä hukkaportissa olevaa kuusiokoloa että sais ahtoja pienemmälle. Kokeilin pyöritellä sitä kumpaankin suuntan reilusti, mutta ei tuntunut olevan mitään vaikutusta.