mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Moro, mitähän vauhtipyörää ja kytkintä suosittelette tommoseen pm605:seen, manuaali on ja tarkotus oiskin pitää manuaalina. Tulee varmaan ensiksi toi vakio laatikko hajotettua auto siis projektina vielä ja teho tavotteet ainakin 400hv.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Kova pyörä ja BMW m3 asetelma, sintteri levy.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Billetti VP eli esim eagle clutches ym, sachs -765 m5 sre asetelma, massalevy.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Ennen jatkokyssäriä vastaan jo valmiiksi: Tarvikemottiin soitto, sieltä näitä saa. Vaikka koko pakettina, eikä tarvitse arpoa.Kuisma_ kirjoitti:Billetti VP eli esim eagle clutches ym, sachs -765 m5 sre asetelma, massalevy.
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Ja pikku mainostus. Multa löytyisi kaksi uutta vastaavaa kytkinlevyä, ollut vain hetken paikallaan m3 sre ja m5 sre kytkimen kaverina. Eli mersun jousittamattomia levyjä 228millisenä ja 240millisenä. 60e/kpl.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=154601" onclick="window.open(this.href);return false;leinou kirjoitti:Moro, mitähän vauhtipyörää ja kytkintä suosittelette tommoseen pm605:seen, manuaali on ja tarkotus oiskin pitää manuaalina. Tulee varmaan ensiksi toi vakio laatikko hajotettua auto siis projektina vielä ja teho tavotteet ainakin 400hv.
Billetti VP, -765 asetelma ja 240mm massalevy, toimii aivan älyttömän hyvin normaali käytössä ja pitoja piisaa
Vakio laatikon hajottaminen on todella tyhmää koska se on kuitenkin rahan arvoinen, itse hajotin ja harmittaa!
En tiedä mitä osia meinaat autoosi laittaa mutta jos tehotavoite on "ainakin" 400hv niin 124/201 mallisarjan laatikot voit unohtaa, ainakin jos mielessä on driftailu ja kumen sulattelu
Getragit ja ZF:t kyllä kestää kaikkea muuta paitsi nopeita vaihtoja eli normaali ajoon soveltuu mutta kytkinpommilla tulee rojut pihalle ja maksaa aina 500-800€ per kokeilu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
HOX!
Tulikos Jubelle koko paketti tuolta blingfactorysta? Eli VP, kykä ja asetelma?
Olisi nyt tarvetta SRE 765 asetelmalle, 240mm massalevylle (bmw) ja painelaakerille (bmw vaihteisto). Täytyypä huomenna ottaa puhelu tuonne.
Tulikos Jubelle koko paketti tuolta blingfactorysta? Eli VP, kykä ja asetelma?
Olisi nyt tarvetta SRE 765 asetelmalle, 240mm massalevylle (bmw) ja painelaakerille (bmw vaihteisto). Täytyypä huomenna ottaa puhelu tuonne.
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Ei tullu, asetelman ja levyn saa halvemmalla muualta!mamu kirjoitti:Tulikos Jubelle koko paketti tuolta blingfactorysta? Eli VP, kykä ja asetelma?
Olisi nyt tarvetta SRE 765 asetelmalle, 240mm massalevylle (bmw) ja painelaakerille (bmw vaihteisto). Täytyypä huomenna ottaa puhelu tuonne.
Kysy Tarvikemotista?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Yritetty on soittaa jeemulle,, Liekö sitten soitettava tuohon firman numeroon.?Jube kirjoitti:Kysy Tarvikemotista?
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
No tuohon minä en osaa sen tarkemmin vastata kuin että firman numerosta saa yleensä firman henkilökunnan kiinnimamu kirjoitti:Yritetty on soittaa jeemulle,, Liekö sitten soitettava tuohon firman numeroon.?Jube kirjoitti:Kysy Tarvikemotista?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
mamu kirjoitti:Yritetty on soittaa jeemulle,, Liekö sitten soitettava tuohon firman numeroon.?Jube kirjoitti:Kysy Tarvikemotista?
soita virka-aikana työ numeroon.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Helpottaako muuten painavampi vauhtipyörä bonanza efektiä?
mulla on nyt 6kg vauhtis ja 6,5kg sre 765 asetelma=12,5kg
Niin jos sinne laittaiskin vauhtiksen joka painais 13,5 kg + sre 765 6,5kg = 20kg Ni auttasko se mitteenkää tuohon bonanzaan?
Ei ole kiva ajella ei varsinkaan kaupungeilla, mutta kun painaa kaasun pohjaan ni loppuu bonanzat muttei sitä nyt voi joka valois tehdä
Nii ja ideoita mistä noin painavan vauhtipyörän saisi joka olisi sorvaamisen jälkeen palttiarallaa 10-13kg.
pitkällä kytkinakselilla mennään.
mulla on nyt 6kg vauhtis ja 6,5kg sre 765 asetelma=12,5kg
Niin jos sinne laittaiskin vauhtiksen joka painais 13,5 kg + sre 765 6,5kg = 20kg Ni auttasko se mitteenkää tuohon bonanzaan?
Ei ole kiva ajella ei varsinkaan kaupungeilla, mutta kun painaa kaasun pohjaan ni loppuu bonanzat muttei sitä nyt voi joka valois tehdä
Nii ja ideoita mistä noin painavan vauhtipyörän saisi joka olisi sorvaamisen jälkeen palttiarallaa 10-13kg.
pitkällä kytkinakselilla mennään.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Auttaa, sekä kytkinakselin rallatukseen jousittamattoman levyn kanssa.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
kiitos jukkis!
Seuraavaksi metsästämään vauhtista.
Ideoita kellään?
Tuo ohut vauhtis ei ole mun makuun ainakaan.
Voin sen myydäki tulevaisuudessa kun saa painavampaa tilalle
Seuraavaksi metsästämään vauhtista.
Ideoita kellään?
Tuo ohut vauhtis ei ole mun makuun ainakaan.
Voin sen myydäki tulevaisuudessa kun saa painavampaa tilalle
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Sorvaat vaan OM601 vauhtipyörää senverran että saat 240mm kytkimen siihen kiinni niin eiköhän tuo vielä aika raskaaksi jää?MarkusJVainio kirjoitti:kiitos jukkis!
Seuraavaksi metsästämään vauhtista.
Ideoita kellään?
Tuo ohut vauhtis ei ole mun makuun ainakaan.
Voin sen myydäki tulevaisuudessa kun saa painavampaa tilalle
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
No piruvie kun sorvasin 601sen vauhtipyörän ni jäi siittä milli rautaa ennen hammaskehää Hitsasin hammaskehänkin kiinni kun pelkäsin sen lähtevän mäjelle sieltä
Ja tuo paino n.6kg. sen muistan että puoli kiloa vähemmän kuin sre765.
Ainii ja tommonen kevlar kytkinlevy jousilla on käytössä ja silti rallattaa.
Ei tuo rallatus haittaa mutta olis se hyvä olla hitusen painavampi vauhtis.
kun kaasusta päästää nopeasti ni sit on melkoista pomppimista eikä väliä onko iskari kaasuvivuissa vai ei.
ja sama tasakaasulla n.2000rpm kolmos vaihteella on kengurunloikkaa, tai ei sillä väliä mikä vaihde on
Tuo voimansiirtokin antaa aika paljon vastusta ni ehkä senkin puolestakin olisi hyvä olla painavampaa pyörää kenties.
Tuo nelikon voimansiirtohäviö oli vaan 43kw penkissä:D
EDIITTIÄ: Tai sit oli häkkisen penkissä laskuhärö tuosta 43kwsta
Ja tuo paino n.6kg. sen muistan että puoli kiloa vähemmän kuin sre765.
Ainii ja tommonen kevlar kytkinlevy jousilla on käytössä ja silti rallattaa.
Ei tuo rallatus haittaa mutta olis se hyvä olla hitusen painavampi vauhtis.
kun kaasusta päästää nopeasti ni sit on melkoista pomppimista eikä väliä onko iskari kaasuvivuissa vai ei.
ja sama tasakaasulla n.2000rpm kolmos vaihteella on kengurunloikkaa, tai ei sillä väliä mikä vaihde on
Tuo voimansiirtokin antaa aika paljon vastusta ni ehkä senkin puolestakin olisi hyvä olla painavampaa pyörää kenties.
Tuo nelikon voimansiirtohäviö oli vaan 43kw penkissä:D
EDIITTIÄ: Tai sit oli häkkisen penkissä laskuhärö tuosta 43kwsta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Jaa no kevyeksi se sitten menee kun painaa vähemmän mitä Billetti pyörä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
jep
En nyt ihan heti vaihda tuota vauhtista kun en ole sopivaa aihiota löytäny. Joku valmetin traktorista tai sit käyn nakolinnasta ostamassa valurauta möykyn ja tehdään siitä sitte. Mikä sitten olisikin paras vaihtoehto ni tarvii murehtia sitä myöhemmin.
En nyt ihan heti vaihda tuota vauhtista kun en ole sopivaa aihiota löytäny. Joku valmetin traktorista tai sit käyn nakolinnasta ostamassa valurauta möykyn ja tehdään siitä sitte. Mikä sitten olisikin paras vaihtoehto ni tarvii murehtia sitä myöhemmin.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
onkos markus j vainio toi vauhtis kestänyt normaalisti? mulle syksyllä pelotteli joku täälä foorumilla, että repee säpäleiks koko vauhtis, eikä kestä, kun otin kanssa ylimääräset pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
pera8x kirjoitti:onkos markus j vainio toi vauhtis kestänyt normaalisti? mulle syksyllä pelotteli joku täälä foorumilla, että repee säpäleiks koko vauhtis, eikä kestä, kun otin kanssa ylimääräset pois.
On kestänyt ja kestää vieläkin Jokapäiväisessä ajossa Tuolla mennään. Tuo kun sorvattiin noin ohueksi ni siksi hitsasin hammaskehän varmuudeks kiinni.
eli ei ole oireillut mitenkään.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Hyvä vauhtipyöra http://shop.elbe.ee/index.php/drivetrain/flywheel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
No onpas jo jotakin Kauhee massakausi..
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Tuohon bonanzaan muuten auttaa kun muuttaa sen kaasun vipuja "pietemäks" omassa on melko pitkä tuo suhde ja helpottaa kummasti kun pystyy jalalla säätään tarkemmin sitä länkää. Juurikin sama tuo sorvattu pyörä ainoo vaan että menee asetelman pultit puoliks tuosta starttikehästä läpihte eikä ole hitsattu.
Viimeksi muokannut masa201, La 21.03.2015 03:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Menee taas ot mutta tällänen systeemi
ei kaunein mutta toimiva.iskari tietenkin toisella puolella pumppua.
ei kaunein mutta toimiva.iskari tietenkin toisella puolella pumppua.
Viimeksi muokannut masa201, La 21.03.2015 15:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Ainakin omalaatunen ratkaisu tuohon pumppuun
Esimerkiksi jos nyt vaikka ajaa 55km/h 4 vaihteella suoraa tietä jonka jälkeen tulee loiva ylämäki jossa joutuu hiukan lisäämään kaasua niin sitten hypitään metrejä kerrallas eteenpäin niin että tuntuu ja melkein tuntuu kanssaliikkujissakin
Mut joo. Kiitos kun jaoit tuon masa201
Sit aiheeseen.
ajattelin kokeilla jotakin reilun 14 kilon vauhtipyörää. Olen kattellu jo 20kg levypainojakin aihioiksi mutta maksavat pirusti
Esimerkiksi jos nyt vaikka ajaa 55km/h 4 vaihteella suoraa tietä jonka jälkeen tulee loiva ylämäki jossa joutuu hiukan lisäämään kaasua niin sitten hypitään metrejä kerrallas eteenpäin niin että tuntuu ja melkein tuntuu kanssaliikkujissakin
Mut joo. Kiitos kun jaoit tuon masa201
Sit aiheeseen.
ajattelin kokeilla jotakin reilun 14 kilon vauhtipyörää. Olen kattellu jo 20kg levypainojakin aihioiksi mutta maksavat pirusti
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Tuossa kaasuvaijerin pedissä on tuki muuten vielä tuonne taaemmaks jää vaan just sopivasti piiloon.olin joskus remppamiehenä valimossa niin sinne tuli vauhtipyörä aihioita rekoittain ei vaan ymmärtäny laitaa sivuun sillon.kyllähän tuo itteä jännittää millon tuo valupyörä paukahtaa tulee kabiiniin melko nopsaan nuo palaset.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Mikä pumppu Markuksella on kun noin loikkii?
Minulla Mynän "uusin" 8mm eikä ole kyllä tuossa mittakaavassa ongelmaa, kakkosella vähän nypyttää jos huolimattomasti vaihtaa vaihdetta
Minulla Mynän "uusin" 8mm eikä ole kyllä tuossa mittakaavassa ongelmaa, kakkosella vähän nypyttää jos huolimattomasti vaihtaa vaihdetta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
to Jube
7mm mynäpumppu viistetyillä elementeillä.
Pumppu on asennettu mynällä 20 astetta eykk 174mm3
suuttimien kärjet vaihdettu kaikki myös siellä.
Morkooli pohjaa kuulemma 1,1bar ja sit tulee täyssyöttö.
Pumppuun en muuten ole koskenut muuta kuin morkoolin ruuviin ja kaasuvivun rajoittimeen.
Kaasuvipu menee vähän päälle puoleen väliin koko liikematkasta ja morkoolin ruuvia laitoin kiinnemmäs kun savutti hyvin vaikkei paljoa kaasua painanu.
Tossa nyt kuva pumpusta.
Ainii talvirenkailla oli huomattavasti vähemmän hyppelyä kuin nyt alle laittamissa kesärenkaissa.
Talvirenkaat on 235/75/15 ja 6tuumaa leveät vanteet
Kesät on 235/75/15 ja 8tuumaa leveät vanteet. ilmaa renkaissa nyt 2,0bar. Pitäiskö kokeilla 2,5 bar.
Laitoin vähemmän ilmaa siksi kun oli keskeltä syöny renkaat aikasemmista.
7mm mynäpumppu viistetyillä elementeillä.
Pumppu on asennettu mynällä 20 astetta eykk 174mm3
suuttimien kärjet vaihdettu kaikki myös siellä.
Morkooli pohjaa kuulemma 1,1bar ja sit tulee täyssyöttö.
Pumppuun en muuten ole koskenut muuta kuin morkoolin ruuviin ja kaasuvivun rajoittimeen.
Kaasuvipu menee vähän päälle puoleen väliin koko liikematkasta ja morkoolin ruuvia laitoin kiinnemmäs kun savutti hyvin vaikkei paljoa kaasua painanu.
Tossa nyt kuva pumpusta.
Ainii talvirenkailla oli huomattavasti vähemmän hyppelyä kuin nyt alle laittamissa kesärenkaissa.
Talvirenkaat on 235/75/15 ja 6tuumaa leveät vanteet
Kesät on 235/75/15 ja 8tuumaa leveät vanteet. ilmaa renkaissa nyt 2,0bar. Pitäiskö kokeilla 2,5 bar.
Laitoin vähemmän ilmaa siksi kun oli keskeltä syöny renkaat aikasemmista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Sulla on jube parempi pumppu kun mulla.
Tänään voitetaan lotossa ni tilaan samanlaisen
Tänään voitetaan lotossa ni tilaan samanlaisen
Re: mb 0m605 st vauhtipyörän ja kytkimen pohdintaa.
Kokeileppa laittaa vaikka 3bar, miten muuttuu kyydit.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605